Web Analytics
More
    Reklāma

    Savu lietoto elektroauto apāvu ar “Sailun” ziemas riepām un tad uzsniga sniegs…

    Jaunākie raksti

    Ir apritējuši jau veseli divi gadi, kopš nopirku savu lietoto elektroauto un izmantoju to ikdienā kā savu galveno pārvietošanās līdzekli. Pa šiem diviem gadiem esmu ar šo auto nobraucis jau gandrīz 45 tūkstošus kilometru un līdz valsts atbalsta nosacījumu izpildei atlicis nobraukt pavisam maz. Rēķinu, ka jau šovasar varēšu noslēgt šo aizraujošo seriālu dodoties cīņā ar pēdējo bosu – auto pārdošanu.

    Pērn par auto ekspluatāciju samaksāju 2500 eiro

    Nākotne, lai paliek nākotnei, bet kā tad man pagājušajā gadā ir ar šo auto gājis? Zini, kad ir atkostas elektroauto ekspluatācijas nianses, tad braukšana ar šādu auto ir garlaicīgi vienkārša. Tu vienkārš brauci un priecājies, cik tas sanāk lēti. Aizvadītajā gadā es vēl nopietnāk piegāju ar auto saistīto izmaksu uzskaitei un sarēķināju, ka gada laikā pie aptuveni 17 500 kilometru nobraukuma manas kopējās izmaksas sastādīja aptuveni 2500 eiro. No tām 690 eiro samaksāju par “degvielu”, ap 550 eiro par apdrošināšanu (OCTA un KASKO) un pārējā nauda man aizgāja uz apkopi, jaunām ziemas riepām un remontiem.

    Mana elektroauto “degvielas” izmaksas un nobraukuma dati

    Ja paraugāmies tikai uz elektrības izmaksām, tad bilde, protams, ir smuka. 3-5 centi par kilometru ir pasakaini zema cena un tai nestāv blakus pat ne tuvu nekas no iekšdedzes pasaules. Taču tas nav viss. Kā redzam, apdrošināšanas izmaksas sastāda diezgan jūtamu auto ekspluatācijas izmaksu daļu un vismaz, kamēr neesmu nokārtojis savas saistības pret valsti, man gribi negribi ir jāturpina pirkt KASKO apdrošināšana. Gada sākumā es aizdzinu auto uz servisu, lai noskaidrotu vai tur kaut kādas piekares detaļas neiet uz beigām un apkoptu bremzes. Pie dīlera par šo apkopi samaksāju ap 170 eiro un ieguvu mieru, ka pašas galvenās tehniskās komponentes ir darba kārtībā. Bet principā varēju arī neveikt to apkopi un braukt līdz kamēr auto sāk izdvest aizdomīgas skaņas. Varēju arī neveikt savirzes pārbaudi, taču man bija interesanti noskaidrot, kāpēc manas iepriekš izmantotās dārgās Bridgestone ziemas riepas auto apēda divu ziemu laikā. Īsti gudrāks par šiem 35 eiro gan nekļuvu un riepas vienkārši nodevu utilizācijai.

    Tā kā tas ir lietots auto, tad neparedzēti remontdarbi ir kaut kas, ko nevar paredzēt, taču ir diezgan skaidrs, ka tie būs. Šovasar auto man sagādāja negaidītus piedzīvojumus divas reizes. Vasaras sākumā man izbeidzās viena maza detaļa, kas nobloķē uzlādes pistoli un ļauj uzsākt uzlādes procesu. It kā sīkums, bet bez auto paliku uz mēnesi un kārtējo reizi pārliecinājos, ka Hyundai dīleri Latvijā ir joks. Šis remonts man izmaksāja aptuveni 585 eiro. Visai drīz atņirdzās viens ABS sensors un ne uzreiz sapratu, kas par vainu. Pēc tam, kad atradām, kas pie vainas, remonts bija ātrs un ne pārāk dārgs (ap 155 eiro). Visādi citādi vairs nekādas citas tehniskas problēmas nepiedzīvoju un vasaras beigās nomainīju salona gaisa filtru. Šoreiz ar visādām oglēm un pa dārgo – samaksāju ap 12 eiro.

    Auto jaunāks nepaliek, nobraukums arī pieaug un paredzu, ka nākotnē būs vēl kaut kādi remonti. Nav skaidrs tikai, cik nopietni un kurā brīdī. Bet tāda nu ir lietotu auto ekspluatācijas burvība. Kas attiecas uz plānotajām apkopēm, tad domāju, ka pavasarī, kad nokusīs visi sniegi, aizdzīšu auto uz kādu kaktu servisu, lai izčamda visas piekares detaļas un apkopj bremzes. Vairāk šim auto nav ko apkopt.

    Ak, jā, rudens sākumā bez neviena aizrādījuma šim auto izgāju tehnisko apskati un tagad varu par to nedomāt veselus divus gadus. Patīk man šīs likumdošanas izmaiņas, retāk jātērē savs laiks uz tehnisko apskati.

    Brauciens uz Krakovu bija ilgs, taču man patika

    Pavisam noteikti viens no aizvadītās vasaras krāšņākajiem notikumiem bija mans brauciens uz Krakovu. To es gribēju veikt jau gadu iepriekš, taču toreiz kaut kā nesanāca. Tagad gan izbrīvēju šim eksperimentam veselas divas dienas – aizbraucu uz Krakovu, dažas stundas pagulēju un atbraucu atpakaļ. Procesā guvu veselu gūzmu atziņu gan par auto spējām, gan braukšanu ar elektroauto pa Polijas ceļiem. Secinājums vienkāršs. Ja jau šo braucienu varu paveikt es ar savu knapo elektrolamatu, tad ceļošana ar normālu (vismaz 60 kWh akumulators) elektroauto ir absolūti izdarāma lieta. Mazliet jāpaplāno un jāatvēl kaut kāds laiks uzlādēm. Tātad, tagad esmu ar savu Hyundai izbraukājis Baltiju un arī Poliju. Vasaras apstākļos principā varētu doties jebkur.

    Kas ar tām Sailun ziemas riepām?

    Kaut kad septembra beigās man apnika braukt ar manām vasaras riepām un sāku plānot ziemas riepu iegādi. Gribēju nomainīt riepas pēc iespējas ātrāk, lai nav jāgaida rindās, kad uzsnigs sniegs un to gribēs izdarīt vēl tūkstošiem citu šoferu. Lai arī riepu servisa džeks teica, ka ar vasaras riepām vēl kādu sezonu varētu nobraukt, man tās riepas bija apnikušas (ar tām pirms dažiem gadiem auto nopirku) un pieteicu utilizēt. Kas attiecas uz ziemas riepām, tur manā rudajā galvā radās ģeniāls plāns.

    Ja jau man bija visnotaļ slikta pieredze ar dārgā gala Bridgestone riepām, tad kā būtu, ja es nopirktu kādas ne pārāk dārgas ziemas riepas? Piemēram, Sailun. Jo man šķiet, ka Sailun riepas ir kā Dacia auto – normāls produkts bez lieka uzcenojuma un pontiem. No sākuma iedomājos par Sailun Atrezzo 4Seasons vissezonas riepām, kuras pērn biju uzlicis uz vienas pavecas Tojotas. Pa ziemu īsti ar to auto braukt nesanāca, taču vasarā bez problēmām šo auto aizdzinu uz Bukaresti. Vasarā tās riepas reāli darbojas kā vasaras riepas. Tomēr padomāju mazliet vairāk un izlēmu pasūtīt pilnvērtīgas ziemas riepas. Domāts darīts un tepat piemājas riepu servisā pasūtīju Sailun Ice Blazer Alpine+ riepu komplektu samaksājot par to 228 eiro (cenā iekļauta arī riepu maiņa). Manuprāt, debešķīgs dīls. Vismaz tā es domāju toreiz.

    Vispār paralēles ar Dacia ir izteiktas. Proti, tieši tāpat kā par Dacia mašīnām cilvēki internetā raksta visādas sliktas lietas, arī par riepām ir daudz viedokļu un nereti tie ir ļoti skarbi. Kad biju sociālajos tīklos nopublicējis augstāk redzamo manu jauno riepu bildi, varēju lasīt desmitiem komentāru, kuros cilvēki teica, ka Sailun riepas ir sūds pēdējais. Arī tādi cilvēki, kas nekad ar Sailun riepām nemaz nav braukuši. Savukārt no tiem, kas ar Sailun riepām ir braukuši viedokļi arī dalījās no “sliktas” līdz “ir okei”. Bet kā tad ir patiesībā? To es noskaidroju visai drīz.

    Nu, tātad. Kamēr laukā no gaisa nekas nekrīt un asfalts ir sauss, šīs riepas darbojas normāli. Auto stūrējas un bremzē paredzami un nav nekādu lieku trokšņu. Bet šādos apstākļos, domāju, daudzas riepas darbojas paredzami un droši. Tuvojoties gada nogalei, uznāca lietaināki laiki un visai ātri sapratu, ka pa slapju asfaltu šīs riepas slīd vairāk nekā man gribētos. Nekādus zinātniskus testus es neveicu (tā nav šī bloga lieta), taču vairākas reizes pieķēru sevi pie domas, ka auto pa slapju asfaltu slīd tālāk nekā man gribētos. Skaidrs, tātad, par samērā lētu naudu nekādas dižās riepas nenopirksim. Kāds pārsteigums, vai ne?

    Un tad ap gadu miju beidzot uzsniga sniegs un kļuva ļoti skaidrs, ka esmu diezgan ieberzies ar šo pirkumu. Kamēr riepai ir asfalta segums aiz kā aizķerties, tā darbojas pieņemami. Auto gan stūrējas, gan bremzējas. Piemēram, attēlā zemāk redzamie apstākļi ir pieņemami. Jā, ir mazliet kaut kāds apledojums, bet braukt var.

    Tomēr ne vienmēr ceļi ir notīrīti un jau paspēju pabraukt pa aizputinātiem ceļiem. Tur šīs riepas darbojas slikti. Sailun savā mājaslapā norāda, ka šīs riepas sniegums uz sniegā ir 9/10. Es saku, ka Sailun dirš un dodu kādas 4 balles. Maksimums. Kad šai riepai nav asfalta aiz kā aizķerties, tā nodrošina ļoti sliktu saķeri ar ceļu – auto ne stūrējas, ne bremzējas. Man sniega putrā nepatika arī iepriekš izmantotās dārgās Bridgestone riepas, taču, manuprāt, šie Sailuni ir vēl draņķīgāki. Neesmu drošs, ka ar šādām riepām vispār gribētu braukt pa lauku ceļiem. Bet ja es dzīvoto laukos, es nemāžotos un šādas riepas vispār neizskatītu iegādei.

    Interneta komentētāji tagad noteikti pie sevis domā: “Ha, es taču teicu, ka Sailun ir sūds!”. Tas ir okei, interneta komentētāji domā tik daudz un brīžiem diametrāli pretējas domas, ka tām visām izsekot nav iespējams. Tomēr šādas tādas atziņas no šī mikroeksperimenta eksperimentā es esmu guvis.

    Lietas maksā, tik cik maksā un par lētu naudu nevar nopirkt riepas, kas visos apstākļos darbosies labi. Un tas šoreiz ir labi redzams. Pa sausiem ceļiem šīs ir absolūti adekvātas riepas. Pa slapjiem jau jūtami sliktāka pieredze un pa sniegu pavisam slikti. Ja mums šogad būtu ziema kā pērn, kad sniegs bija “divas dienas”, tad nebūtu ne vainas. Tā kā 90% mana nobraukuma es vizinos pa Rīgu, tad ar šādām riepām brauktu pa lēto un bēdu nezinātu. Tomēr tagad, kad ir sniegs, diez ko braši uz ceļa es nejūtos. Manā prātā pat ir ķecerīga doma šos Sailunus izmest miskastē un nopirkt… citus Sailunus. Varbūt ar radžotiem Sailun Ice Blazer WST1 man ietu labāk. Jo nevar taču būt tā, ka ziemā visi Sailuni ir slikti. Var? :)

    Ja es ar šīm riepām vispār sagaidīšu pavasari, plānoju nepirkt vasaras riepas un vienkārši šos Sailunus noplēst. Ja tomēr man ar šo auto pienāks nākamā ziema, tad atkal būs jādomā, kādas ziemas riepas pirkt un es skaidri zinu, ka Sailun Sailun Ice Blazer Alpine+ tās noteikti nebūs! :)

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    190 komentāri
    JānisS
    04.01.2026 20:32

    “…taču vairākas reizes pieķēru sevi pie domas, ka auto pa slapju asfaltu slīd tālāk nekā man gribētos.” Jēziņ! Nespēju iztēloties kādā rallija režīmā jābrauc, lai pa slapju asfaltu slīdētu tālāk, nekā gribētos! Pat ar sailuniem.

    Pašam uz iepriekšējā auto bija Sailun Ice Balzer Arcitc, patika. Uz tagadējā ir Bridgestone Blizzak 6, diži nekādu atsķirību nejūtu. Bet jā, es nebraucu tā, lai pa slapju asfaltu vispār slīdētu. :)

    Biteme
    04.01.2026 20:47

    Nekādas, itin nekādas riepas neglābs vadītājus kas nemāk braukt.

    galdnieks
    04.01.2026 21:53
    Reply to  Biteme

    Man uz vienas mašīnas ir Dunlop, uz otras Sailun. Sailunu paņēmu prikola pēc. Cena laba. Vadāmība un uzsākšanas ir jūtami atšķirīga. Iepriekšējās riepas arī visas ir bijušas premium zīmoli, kas visas ir sevi ļoti labi pierādījušas, izņemot Bridgestone. Otreiz dzīvē ķīniešu brīnumu diez vai pirkšu. Es pat apsveru šogad mainīt pret normālām.
    Ekstremālā situācijā tā tava prasme neizglābs. Tad vairāk lomu spēlēs tieši gumijas sastāvs.

    Biteme
    04.01.2026 23:13
    Reply to  galdnieks

    Ekstremālās situācijas ir ļoti dažādas, nav vērts spekulēt kas palīdzēs kurā konkrētā gadījumā. Prasmes tomēr palīdz biežāk, nekā tehniskie līdzekļi. Un vissvarīgākā prasme ir savas neapdomības dēļ nenonākt ekstremālā situācijā.

    Biedrs
    05.01.2026 02:18
    Reply to  Biteme

    Tehniskie līdzekļi tod tās dažas sekundes daļas, lai tev būtu lielāka iespēja pielietot prasmes. Lai kādas tās būtu. Ar to viss ir iztekts.

    JānisS
    04.01.2026 20:55

    Kā var noprast, tad šādas situācijas ir bijušas vairākkārtīgi. Pašam neliekas, ka vajadzētu pārdomāt braukšanas stilu?

    Biteme
    04.01.2026 23:09

    Krūmu rallistam taisnība – braucējs tu esi nepieredzējis un tādēļ bīstams. No tiem, kam gājējs uz pārejas ir bojāgājējs.

    Biteme
    04.01.2026 23:26

    Varējii uzreiz minēt konkrēto situāciju, nevis vispārīgi pāreja un gājējs. Šis ir specifisks gadījums.
    Starp citu, pāreja apgaismota vai nē? Un kādas ir vadītāja attiecības ar pāreju – brīvas vai noteikumu regulētas?

    Jancis
    05.01.2026 00:38
    Reply to  Biteme

    Bezjēdzīgi komentāri – autoram nebija laba pieredze ar konkrētajam riepām un miers, kāda jēga vēl sākt mērīties ar braukšanas prasmēm, stulbums absolūts.
    Iepriekšējām auto man bija Ice Blazer Alpine Evo, šobrīd ir Atrezzo ZSR SUV versija uz pilnpiedziņas auto un visu laiku šķita ka viņas ir ok, braucu attiecīgi automašīnai, riepām un saķerei. Kaut ko stulbu var izdarīt ar jebkurām riepām un automašīnu, bet viedokli notiekti ņemšu vērā izvēloties nākošās.

    Last edited 4 months ago by Jancis
    Biedrs
    05.01.2026 02:21
    Reply to  Biteme

    To bojāgājējam varēs iekalt kapakmenī – man bija taisnība! :-)

    Mārtiņš
    05.01.2026 02:13
    Reply to  JānisS

    Tieši tā man arī iepriekš bija arctic modelis un tās bija labas. Tagad sanāca ka ir cits Sailun modelis un tas salīdzinoši ir mēsls.

    Biedrs
    05.01.2026 02:14
    Reply to  JānisS

    Riepas neliek uz auto, bet gan uz riteņiem. Arī uz pavecām tojotām. :-) Ja nu vienīgi transportēšanai…
    Tāpat ka programmas neinstalē uz datora.

    Lauris
    04.01.2026 20:41

    Man ir tieši tādas pašas riepas, uzliktas uz BMW F31. Cik braucu, tik priecājos — nemaz nevaru sūdzēties. Auto uz ceļa turas pārliecinoši gan uz slapja seguma, gan ziemas apstākļos.
    Savukārt darba auto ar priekšpiedziņu un jaunām Hankook riepām slīd krietni vairāk nekā mans BMW ar Sailun. Tas īpaši jūtams, uzsākot kustību un straujāk paātrinoties.

    Tāpēc rodas sajūta, ka viss tomēr nav atkarīgs tikai no riepu zīmola vai to jaunuma. Liela nozīme, visticamāk, ir arī pašam auto — piedziņas tipam, svara sadalījumam un tam, cik gudri un efektīvi strādā pretslīdēšanas sistēma.

    Roberts
    04.01.2026 21:14
    Reply to  Lauris

    Pievienojos. Man tieši tādas pašas riepas uz 2. paauzes V70 – vectētiņa. Drīzāk varu tikai labas lietas pateikt, jo bremzē lieliski, bez bēdu izdzīvoju arī slaveno Kurzemes oranžo brīdinājumu. Nu, cik nu bez bēdu, bet tā nebija riepu vaina – braukt pa šoseju kā kupenu tomēr ir braukt pa šoseju kā pa kupenu. Ģimene kā reizi ir atklausījusies par to, cik jēdzīgs pirkums man padevies.

    Edgars
    04.01.2026 21:59
    Reply to  Lauris

    Par Hankook arī biju vīlies, tagad pārsvarā pērku kaut ko no lēta gala, galvenais lai ir konkrēti mīksta sastāva un labs raksts. +/- ir ok, bet līdz šim visi varianti ir bijuši labāki par Hankook

    Andrejs
    05.01.2026 01:49
    Reply to  Lauris

    Tas ir tas pats,kas staigāt ūdeļādas kažokā un sarkanā kvadrāta gumijniekos. Principā feiko turību pēc auto riepām momentā var pamanīt – cilvēciņam visa nauda aiziet līzingā un degvielā un sev roltonos,bet normālām riepām nesanāk. Ķip, “neviens jau nepamanīs”. Pamana gan. :D

    Andis
    06.01.2026 09:42
    Reply to  Andrejs

    Ja tu cilvēkus mēri pēc viņu fake vai ne-fake turības, problēma ir tevī pašā.
    Ja man pilsētā uz vienu nedēļu garo ziemu, kādas mums te pēdējā laikā mēdz būt, jāliek dārgākās riepas tikai, lai kkādi Andreji nepadomātu, ka es nabags, tad tieši būtu par ko paņirgāties.

    Salvis
    04.01.2026 20:43

    Ja jau izvēlējies eksperimentēt ar Sailuniem, kāpēc neizvēlējies Arctic modeli, kas jau pēc pačamdīšanas ievieš lielāku uzticamību ziemas braukšanai?

    Dāvis
    05.01.2026 07:46

    Cik man zināms, tad viss, kam virsū ir rakstīts Alpine, ir Eiropas tipa ziemene.
    Latviešu valodā – vasaras riepa ar ziemas marķējumu! :D
    Ja tādu esi pats izvēlējies, tad nav ko čīkstēt, ka viss ir slikti.
    Pats arī braucu ar Alpine veidīgu ziemeni. Nevienam neiesaku, bet man ir ok.

    hu435r4tje
    05.01.2026 12:36

    Bet tad ir jābūt godīgam un kā nākamās riepas ir jāpērk no krutā brenda ar tieši tādu pašu riepu veidu. Būtu nekorekti salīdzināt šīs Sailun cietā tipa ziemas riepas ar GoodYear mīkstā tipa ziepas riepām un tad teikt, ka Sailun ir sūds.
    Es esmu samērā pārliecināts, ka arī krutā brenda cietās riepas tev nedos prieku. Sailunam ir mīkstā sastāva ziepas riepas un tādas arī būtu jāņem.
    Noliec browserī blakus tabos Ice Blazer Arctic un savas tagadējās riepas. Paskaties uz lamelēm. Pat ar datorista neprofesionālo aci tu pamanīsi būtisku atšķirību.

    Sergejs
    06.01.2026 12:21

    Salīdzināšanai vislabāk izmantot šo saitu, kā arī viņa youtube kanālā ir ko paskatīties, te lūk liels tests kur tavas riepas ieņēma godpelnīto 44 vietu bremzēšanai uz slapja asfalta. Attiecīgi tika diskvalificētas no disciplīnas “bremzēšana sniegā”: https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2024-Winter-55-Tyre-Braking-Test.htm Absolūti ideālu riepu nav, tur ir kompromisi, kas pārāks uz slapja tas sliktāks sniegā vai uz sausā, nu un kā likums lētās SuperWinterIceKingPro var tikt pirmajās vietās uz sausā asfalta, bet attiecīgi pēdējās vietās ziemas disciplīnās. Katrs pirms pirkuma var izpētīt testu rezultātus un izvēlēties to kas viņam svarīgāk: vai bremzēšana un vadamība uz slapja asfalta, vai uz sniega, vai klusums vai zemāka cena. Par radzēm. Otru sezonu braucu ar GY Ultragrip Ice Arctic 2. Izvēlējos lai pamēģinātu kā ir ar radzēm, jo dzīvoju un strādāju pierīgā, ceļi mēdz būt apledojuši. Tātad: 1. uz ledus un sniegā tiešām labi 2. uz slapja asfalta tiešām slikti, iepriekšējās GY UG Ice 2 (frikcijas) tā nespolēja 3. klusuma ziņā priekš radžotām ir tīri ciešami uz sausa asfalta, uz sniega/ledus klusu 4. Tehniski būtu jāpārjiet uz Allseason ar sniegpārslu kā vasareni un radzes atstāt tiešām ziemai, lai nav bez jēgas visu decembri ar radzēm jāklab 5. Pa sniegu/šļuru no manas pieredzes būtu uz Nokian jāskatās, te pāris dienas… Read more »

    Šiaomi
    05.01.2026 08:52

    Es arī šo esmu ievērojis, ka MMK šādi čakarē cilvēkus. It kā nejauši atnes vai saka, ka izvēlētās riepas nav un piedāvā ko citu, parasti lētāku. Vienkārši ar šīm riepām kaut kas nav kārtībā un kratās vaļā.

    Jānis
    05.01.2026 09:41
    Reply to  Šiaomi

    Tieši šāda pieredze jau 2 vus gadus pēc kārtas MMK, atbraucu izvēlētās riepas uz vietas nav, piedāvā lētākas citas. Vairāk pie viņiem riepas nepirkšu !

    Slais
    05.01.2026 22:22
    Reply to  Šiaomi

    Tak MMK ir standarta perekupu kantoris. Un nē, ar tām riepām viss ir kārtībā (ja neskaito to, ka viņas ir sūdi), vienkārši MMK ir izdevīgāk tirgot čaina town, jo viņi ved iekšā vairākus konteinerus – turklāt čaina town piedāvā izdevīgākus sadarbības noteikumis, tādēļ šobrīd uz katra stūra ir pa vienam jaunam tiktok riepu kantorim. Savukārt premium, vai vidējās klases riepas tie paši MMK iepērk pie lielajiem piegādātājiem tepat Latvijā. Tā ir ar daudziem šiem “riepu servisiem”, vēlies nopirkt normālas riepas, mājaslapā uzrādās, ka ir pieejamas – zvani un saka, ka nav, nu varot sagādāt, bet varbūt es kaut ko vēlos no chaina town – “neesot jau atšķirības” un tādā garā turpina dzīt sviestu…

    Slais
    05.01.2026 23:10

    Es stāstu par konkrētu pieredzi tieši ar MMK. Tas gan bija pāris gadus atpakaļ.
    Nu nevar viņi uzlikt tādu uzcenojumu tām premium riepām, jo paši viņas “nevelk iekšā”, tādēļ arī ir izdevigāk tirgot čainu un reklamēt pa labi, kreisi.

    Slais
    05.01.2026 23:14
    Reply to  Slais

    P.s.
    Es napasūtīju, es paskatījos, ka netā rāda – ir pieejamas, zvanīju, lai parliecinātos un pieteikti maiņu – tad arī sākās viss tas fufelis.
    Protams nepievērsu tam uzmanību un iegādājos sev vēlamās riepas citur. Kad viens no draugiem arī uzsāka tiktok riepu tirdzniecību, tad sapratu kāda viņiem tur tā shēma. Lieki piebilst, ka nepērku riepas pie tā sava drauga, jo vienkārši nav izdevīgi. 😁

    Bēdīgais
    06.01.2026 10:18

    Diemžēl tā nav ar MMK. Vasaras beigās sabojāju vienas savas vasaras Sailun Atrezzo ZSR2 riepas sānu (vienu sezonu brauktas), kas nebija vairs labojama un bija jāmeklē jauna. MMK lapā atradu nepieciešamo izmēru, kas bija ar atlaidi un pasūtīju 2gab, jo mazāk pasūtīt nav iespējams. Sagaidīju zvanu, ka riepas ir uz vietas un var braukt pakaļ. Aizbraucu uz MMK Mūkusalas ielā un tur uz vietas nogaidīju vairāk kā 30 min kamēr riepas meklēja beigās paziņoja, ka nevarot atrast un piedāvāja alternatīvas citu ražotāju un modeļu riepas, no kurām atteicos. Kādas pāris nedēļas vēlāk meklējot atkal tas pašas riepas (pa vidu ir vairāki pasūtījumi citos interneta resursos, kur vai nu atbildēja ka šobrīd konkrētā modeļa/izmēra riepas beigušās vai nesagaidot nekādu atbildi) MMK lapā rādījās, ka Mūkusalas ielā ir palikušas pēdējās 2. Intereses pēc pasūtīju vēlreiz. Sazvanā laikā ar MMK pārstāvi speciāli pārprasīju vai tiešām riepas uz vietas un ka jau ir negatīva pieredze uz ko atbilde bija, ka viss kārtībā un jābrauc izņemt. Ierodoties pēc riepām diemžēl atkārtojās tas pats kas pirmajā reizē – riepas noliktavā neatradās. Darbinieks vēl izmeta ka “aktīvajā” riepu maiņas sezonā viņi riepas nerezervē, bet kas pirmais brauc tas paņem. Stipri šaubos ka vēl kāds atskrēja tajā 1-1.5h… Read more »

    Ivars
    04.01.2026 21:00

    Pirmā rindkopa: Došos cīņā ar pēdējo bosu- auto pārdošanu ?? Kas tad vainas?

    Jānis
    05.01.2026 16:02

    Visam ir sava cena, un pircējs ar to!

    Kaspars
    04.01.2026 21:03

    Šīs Sailun ar radzēm bija divas sezonas.
    Braukšana uz dažādiem segumiem bija laba, bet tas troksnis gan bija neciešams.
    Gandrīz jau sāku meklēt kurš gultnis gaudo un jāmaina.
    Pavasarī uzliekot vasaras riepas izrādījās, ka tur nav nekāda gultņu vaina.

    Kaspars
    04.01.2026 22:02

    Es domāju par tām radžotajām Sailun, ko plāno likt-tās ir ļoti skaļas.
    Šīs esošās bez radzēm man virsū vecam pilnpiedziņas Volvo.
    Bremzēšanas uz piebraukta sniega nav tā labākā, bet ja pilsētā jābrauc, tad pilnībā pietiek mūsu nedēļas garajai ziemai.

    azad
    04.01.2026 21:12

    Atkarīgs jau ne tikai viss no riepas, bet arī izmēra! EV parasti mopēda izmēra riepas, tur visas slīdēs😄 Man ir bijušas Sailun, nekādu baigo atškirību no Bridgestone nejutu. Ja strauji bremzē, tad slīdēja abas🤷🏼‍♂️ Nevaru arī neko baigi lielīt, bet par to naudu domāju ir ok. Uzliktu tu platākas riepas būtu labāka saķere, bet range mazāks iespējams😄

    Biedrs
    05.01.2026 02:26

    Saķere nemainīsies, jo mainīsies “pēdas” forma. Tomēr vadāmība dažādās situācijās var atšķirties.

    Urbix
    05.01.2026 11:37

    Kā reiz platākām riepām labāka saķere, jo lielāks saķeres laukums. Pašam ir 3 auto un vissliktākā saķere ir visšaurākajām riepām, kuras arī ir vismazākās (pēc diametra). Par to es labi varu pārliecināties uz samērā stāva posma iebraucamajā ceļā, kurš puteņošanas laikā arī parasti tiek aizpūsts ciet.

    Dāvis
    05.01.2026 13:50

    Paskaties uz rallija radzēm! ;)
    Ar ielas riepām es teiktu, ka platākā, ražotāja apstiprinātā riepa, būs labāk.
    Nākamreiz veikalā palūdz to ko Tev vajag un tad izvērtē ar kādiem trūkumiem esi gatavs sadzīvot.
    Vīspārīgi runājot, ja Tev vajag ziemeni, tad skandināvu tipa vai radžotās.
    Ja esi gatavs pieciest, ka pa ledu būsi kā pīle uz ledus, tad Eiropas ziemenes ir ok. Turklāt viņas arī mazāk dilst. :)

    Slais
    05.01.2026 22:36
    Reply to  Dāvis

    Tas nav tik noteikti, pieejami simtiem testi. Platāka riepa tiešām var nobremzēt nedaudz ātrāk, bet līkumos arī ātrāk zaudēs saķeri (ja runājam konkrēti par sniegotiem apstākļiem). Tur vispār ļoti daudz faktoru, auto piedziņas veids, masa utt. Jebkurā gadījumā platāka NAV labāka ziemas apstākļos. Kristapa tarataikas gadījumā 205-215 uz tā r16 ir optimālais, es teikti ideālaais ziemas riepas izmērs.

    Valērijs
    04.01.2026 21:15

    Interesants raksts! Kā es darīju, kad vajadzēja pirkt jaunas riepas – pajautāju dīlerim, kas der manam modelim, bet ne oriģinālās riepas (kuras maksā kosmosā). Ziemas ieteica Yokohama Ice Guard IG53 99H XL Friction . Pirku pie dīlera, bet iespējams, varēja lētāk pašam atrast. Izmērs R 18. Man šīs riepas ļoti patīk! Tagad pa sniegu un šļuru, braukt izcili. Manuprāt, uz to nav vērts taupīt!

    Karlis
    04.01.2026 21:41
    Reply to  Valērijs

    Kas ir oriğinālā riepa?

    Artūrs
    05.01.2026 09:10
    Reply to  Karlis

    Man kā Mercedes fanam zinu, uz riepās iespiesti burti “MO” Mercedes Original.
    Gan jau citām auto markām arī kas līdzīgs.
    Gari nestāstīšu, ar to MO izpildījumu jēgu var atrast internetā.

    Arvis
    04.01.2026 21:21

    Kristap-šis gan ir pilnīgs un kristālskaidrs LLP gadījums ar tām riepām.

    REALAIS
    04.01.2026 22:25

    Varu minēt, ka pēdējais vārds ir Problēma. Un tad sākumā ir divi vienādi lamuvārdi dažādos locījumos :D Rupeklis Arvis

    REALAIS
    04.01.2026 22:51

    Jā, man tas nāk prātā. Kas tad cits varētu būt. Vaino to skrūvi, kas atrodās starp krēslu un stūri :D
    Galvenais, neņemt personīgi.
    Var novērtēt, ka izveidoji rakstu, kur visticamāk, jau sagaidīji šādu reakciju internetā. Bet kā redzams, tava auto pasaules raksti saņem ļoti lielu uzmanību. Jāgaida tā tirgošana nost un nākošais cēliens pērkot vietā kaut ko citu :))

    Edgars
    04.01.2026 21:51

    “un izlēmu pasūtīt pilnvērtīgas ziemas riepas”

    Kāpēc tad nopirki nepilnvērtīgas? Sailun ir arī pilnvērtīgas pieejamas.

    Edgars
    04.01.2026 21:56

    Ar Sailuniem man pieredze ir tāda, ka pirmo gadu tie turējās izcili un varēju teikt visu to labāko. Savukārt otrajā gadā es pēc pirmā sniega ātri vien meklēju ko citu, ja nemaldos paņēmu par labu ciparu jaunas, bet noliktavā vairākus gadus pastāvējušas Goodyear un atkal biju laimīgs. Šailuni vizulāli joprojām likās ok, bet tik sliktas riepas nekad man nebija bijušas, pat kad braucu ar kaut kādām n gadus lietotām Gislaved 5-6mm atlikuma riepām. Iespējams Sailun ir labas kamēr svaigas, iespējams kaut kāda sakritība, nezinu bet man vairs tikai neceļas viņus pirkt. Ļoti labas riepas par ļoti labu ciparu bija Cormoran, tās es konkrēti nobraucu līdz nodila 4-5mm un visu laiku viņas bija labas. Diemžēl tās ražoja mūsu nu jau nedraudzīgajā kaimiņvalstī. Ja nebūtu šī faktora, noteikti pirktu vēl, tā diemžēl nevaru atrast, kaut ko tiešām labu par sakarīgu ciparu.

    Kia
    04.01.2026 22:54
    Reply to  Edgars

    Kormoran, joprojām, ražo ES kandidātvalstī Serbijā. Par pārējo, ko raksti par Kormoran, piekrītu, kamēr riepa nav rūpnīcas brāķis. Pašam ir gadījies nopirkt Kormoran brāķi un no citiem ir dzirdēts ne reizi vien. Man neizdevās pārdevēju pārliecināt, negāju un neturrpināju strīdēties – samierinājos ar nelielu vibrāciju un troksni. Bet, domāju, ka nākošai ziemai tik un tā atkal pirkšu Kormoran. Ja gadīsies brāķis, ceru, ka tagad pieredze palīdzēs un izdosies vienoties ar pārdevēju samainīt, jo sniegums/cena ir kā nevienam citam zīmolam. Tā ir Michelin piederoša rūpnīca un produkts.

    Karlis
    05.01.2026 15:49
    Reply to  Kia

    aha. Kormorans ir Michelin 10 gadus vecas tehnoloģijas. tā ir Michelin riepa, kāda tā bija pirms 10 gadiem.

    Kia
    06.01.2026 11:04
    Reply to  Karlis

    Jā, vai pat senāka kā 10 gadu. Bet, joprojām, labāka par daudziem CN “jaunajiem” modeļiem. Īpaši ar gumijas sastāvu.

    darklight
    05.01.2026 08:28
    Reply to  Edgars

    Kaimiņvalstī ražo Cordiant, man šķiet, ka tu jauc!

    Jūrnieks
    04.01.2026 22:04

    Joka pēc apskaties ražošanas gadu/nedēļu. Iespējams Tev ir iesmērētas ne pirmā svaiguma riepas. Atšķirība ziemā lieliski jūtama, kad svaigas un kad jau gadu nasta gumijām.

    Mārtiņš
    04.01.2026 22:24

    Viss ko te raksti, ir ļoti ok. Neesmu jaunietis, bet palasu.
    Riepas Sailun. Jā, tās ir labas, bet par savu naudu. Jāmāk arī braukt tomēr, nevis gaidīt brīnumus.
    “Dacia” filozofija ir ļoti ok.

    Mairis
    04.01.2026 22:40

    Amm man ir volvo v70 2005 gada un jau vienu komplektu nobraucu sailun un atkal paņemu tadas pašas riepas decembri , kadas bija iepriekšējās 225/45R17 Sailun Ice Blazer Alpine EVO1
    Nezinu jūtos labi un droši ar viņam uz ceļa tieši taja slapja draķī un pļurā saucamajā uz asvalta un ari sniega un pie vismaz -20 grādiem , ok uz ledus gan jabut ļoti uzmanīgi nav ledum domātas , iepriekšējās bija kormaron winter , un sailun patīk labak ,ja nakošas būtu jaizvelas tad es izveletos ar radzēm šīs Nankang Ice Activa SW-8

    AC/DC
    04.01.2026 23:12

    Kāds spiediens riepās? Tas arī var ietekmēt saķeri.
    Protams, LLP neviens nav atcēlis.
    Esmu daudz braucis gan ar visādām “lamatām” gan dažādām riepām. Arī “kocenēm”. Un ne sezonu vien. Kkā esmu vēl dzīvs un pa ceļu nevienam “pa kājām nemaisos”.
    Daudz kas ir galvā un ekspektācijās.

    Biteme
    04.01.2026 23:22

    Priekšā, aizmugurē, vienādi? EV gan izsvarojums varētu būt vienmērīgāks, nekā ja dzinēja smagums vienā vai otrā galā.

    Karlis
    05.01.2026 15:51

    priekš ziemas drruksu pa daudz. vasaras siltajam asfaltam būtu labi, bet ziemā … vairak pa 2.2 es neliktu.
    bet skaties pats.

    Karlis
    06.01.2026 11:40

    nu vot sākās. ir tagad gandrīz arktiskā ziema. tātad līdz lieldienām (nu +-) vajag pumpēt arī arktisko gaisu, kas nesakrītas…. jo:
    dīzelisti lej arktisko dīzeļdegvielu
    mopēdisti lej arktisko biobenzīnu
    tad arī tev vajag lādēt tikai ziemas elektrību

    AC/DC
    05.01.2026 08:15

    paskaties riepas rekomendacijas. Varbut razotajs rekomdnde citus.

    Šiaomi
    05.01.2026 08:42

    Parasts jau ir 2.2.

    Šiaomi
    05.01.2026 11:18

    Parasti jau pat 2.2 visi pumpji ir jau ieregulēti benzīntankos. Pārpumpētas riepas palielina bremzēšanas ceļu un slīdamību. Riepas ari ātrāk nodilst.

    Šiaomi
    05.01.2026 11:21

    Pēc rakstītā var spriest, ka pārpumpē.

    Šiaomi
    05.01.2026 11:40

    Ok, tad laikam tas auto ļoti smags. Jo man X Trail bija tikai 2.2. 2.5 bija pie smagi piekrauta. Bet pie 3.0 jau sākas mikroautobusiem.

    Tomy_Lee
    05.01.2026 12:27

    Man Seat Leon/Golf 8 pēc specenes jābūt ir 2,5. Un pie pilnīgi piekrauta bija 2.8 vai pat vairāk. Tas pats ar BMWi3s – tur pat vēl lielāks spiediens bija nepieciešams

    Šiaomi
    06.01.2026 13:06
    Reply to  Tomy_Lee

    Tas jau arī visu izskaidro, kāpēc vieniem vienas un tās pašas riepas slīd, bet citiem neslīd. Ja vieniem pēc specifikācijas jāpumpē 2.2, bet citiem 2.8. Tiem, kam 2.2, tiem slīdēs mazāk.

    kāds
    05.01.2026 14:55
    Reply to  Šiaomi

    Nav pilnīgi visiem auto 2.2 jo tā ir izdomājis benzīntanks. Atkarīgs no auto modeļa, svara. Un EV kā reizi ir smagāki. Man uz auto ir norādīts pat līdz 2.9(piekrauts auto ar pasažieriem). Patstāvīgi turu 2.6-2.7. Un jā, gaisa temperatūra maina parametru. Iedomājos kā izskatīts 2.2 manam auto :DDD

    Andrejs
    05.01.2026 12:23
    Reply to  Šiaomi

    Tak ko Tu muldi te? Katram auto taču norādīts cik jāpumpē. Manam auto priekšā jābūt 2.5 un aizmugurē 2.4, kādi vēl 2.2?

    Vēl tie komentāri, ka abās asīs jābūt vienādi 🤦🏻‍♂️

    Nu tad apskatiet uzlīmes uz sava auto.

    Un par riepām.
    Es jau otram auto uzkrāmēju Kleber Krisalp HP3
    Ko iepriekš r17 pirku pa 75 gabalā. Un otram auto r16 zem 70 bija.
    Un jābrauc arī pa zemes ceļu.
    Neesmu jutis kādas problēmas vai satraucies, ka kaut kur izlidošu vai ieslīdēšu grāvī.

    Vēl iepriekš man patika firestone winterhawk 4.

    Un vēl labāk patika BF Goodrich G-Force Winter2, pēc divām ziemām vēl bija virs 6mm atlikums, tikai viens serviss pārdūra no sāna riepu un neatzina savu vainu 🤦🏻‍♂️
    Bet no 57 eur par riepu uz r16 uzauga uz 100 eur.

    Visām šīm riepām ir samērā labi testi, tāpēc var pateikt, ka tieši šīs riepas ir vairāk kā ok par savu cenu.

    Kaut kā roka neceļas pirkt ķīnieti, lai arī mārketingā viņiem iegrūsts kosmoss.

    Būtu buržujs noteikti pirktu tikai Continental.

    kāds
    05.01.2026 14:58
    Reply to  Andrejs

    Man uzlīmē uz durvju stenderes ir abām asīm pilnīgi vienādi cipari. Atkarībā no piekrāvuma pakāpes mainās, bet vienmēr vienādi uz abām asīm. EV ir vienmērīgāk izsvarots – aķis pa visu grīdu nevis viens čuguna pods vienā auto galā.
    Pārējiem tekstiem piekrītu.

    powerbanka
    04.01.2026 23:39

    Ar ziemas riepām vasarā braukt var, bet nav tas labākais variants.
    Pirmkārt, riepas ātrāk dilst, Tavā gadījumā tas šoreiz nebūtu svarīgi.
    Otrkārt, kas ir svarīgāk par pirmo, riepas ir mīkstākas un vasarā ir garāks bremzēšanas ceļš.
    Piemērs, pats esmu pārbaudījis: pavasaris, vasaras sākums, braucot līkumā, vai pa virāžu ar ziemas riepām, sānslīdē riepas jau var sākt izslīdēt un kaukt vai gaudot jau pie 60km/h, savukārt tādos pašos braukšanas apstākļos, bet tikai ar vasaras riepām, pat pie 80km/h, smuki izbrauksi virāžu bez izslīdēšanas un riepu kaukšanas. Tāda tā atšķirība. Katram gadalaikam un situācijai savas riepas :)

    Lietis
    04.01.2026 23:42

    Par riepām svarīgāka ir saķeres izjūta šoferim, piemērota ātruma izvēle. Varbūt es kļūdos bet man šķiet ka ziemas riepu bremzēšanas un stūrēšanas testus neveic 90km/h. Piemēram triecienu testus veic tikai 60 km/h tātad šoseju ātrumu sadursmes nav paredzamas.

    powerbanka
    04.01.2026 23:46

    Protams, ka pilnpiedziņā arī būs savādāk braukt. Parasti, protams, var uzsākt krietni žiperīgāk pa slidenu, bet bremzēšanas un apstāšanās ceļš visiem ir stipri līdzīgs, protams, atkarīgs no dažādiem faktoriem.

    Rolands
    04.01.2026 23:50

    Ņemot vērā, ka twitter biju viens no Sailun aizstāvjiem (joprojām savas domas neesmu mainījis – par to cenu ļoti labas riepas, pats casarai lietoju, radiem esmu sagādājis), ļoti gribētos redzēt, kā ar Tavu braukšanu uzvestos kāds no “pareizajiem” zīmoliem. Man gribētos domāt, ka atšķirība nebūtu būtiska.

    P. S. Daudzi twitter slavēja hankook. Man uz auto bija hankook radžotas riepas, vairs hankook man nepiedāvāt. Riepas drausmīgas, radzes pavasari nesagaidīja.

    Arnis
    05.01.2026 00:03

    Tā kā zviedrijā pie polārā loka mums nākas testēt dažādus riepu ražotājus, tad diemžēl nekā labāka par nokian nav. Michelin vēl arī pievelkas. Arī Bridgstone. Bet pārējie ir izmesta nauda. Latvija ir unikāla ar to, ka var būt ziema kā vācijā (principā nekāda) un var būt arī tāda kā Zviedrijas ziemeļos. Tapēc notrāpīt ar pareizo modeli Latvijā ir ļoti grūti. Zviedrijā vieglāk – pašas dārgākās un ar šipiem 😁

    Last edited 4 months ago by Arnis
    Biedrs
    05.01.2026 02:33
    Reply to  Arnis

    Jā nokian ir labas, ja grib tikt pie pumpām braucot pa mūsu ceļiem. :-)

    Jancis
    05.01.2026 00:43

    Paldies ka padalījies, šāda pieredze ļauj pozitīvi skatīties uz elektroauto kā variantu ģimenes otrajai automašīnai.

    Andrejs
    05.01.2026 01:32

    Sailun ir draņķis pēdējais. Pat ar visu to,ka riepu protektora raksts ,tā skujiņa, ir tupa nozagts no Mischelin, ar viņām uz sniega un ledus nav ko meklēt. Pats braucu ar kleber krisalp un kad pārsēdos citā auto ar jauniem sailuniem – gandrīz biju grāvī. Man šķiet, ka vaina ir nekvalitatīvā gumijā/kaučukā kurš minusos kļūst ciets un riepas vairs nelīp pie seguma. Tāda sajūta ka viņas ražo no parkausētām vecām galošām. Nepērciet tos sūdus. Labāk piemetiet nedaudz vai tad jau labāk lietotas/mazlietotas normālu ražotāju riepas.

    Bezvarda
    05.01.2026 01:47

    Umm, nu vispār jau ziemas riepas izvēlēties ir sarežģīts pasākums.

    Pirmkārt noteikti neieteikšu LV apstākļos ņemt vissezonas vai 4 sezonu riepas. Vienk neder.

    Otrkārt ir jāizdomā ņemt CE ziemenes, skandināvu tipa vai šipotās. CE labāk uzvedīsies pa sausu un stipri labāk pa slapju(ieskaitot šķidro šļuru), skandināvu labāk pa ledu un ļoti mazliet labāk pa sniegu. Nu šipotās protams ļoti labi uzvedas pa ledu, bet bieži vien zaudē visās pārējās kategorijās. Pamatā Rīgas braucējiem neiesaku un tad attiecīgi atliek CE vai skandināvu. Iesaku izmantot Tyre reviews lapu un salīdzināt.

    Treškārt, sailuni un pārējie budžeta mēsli nemaz nav apaļi. Pat ja vadītājs neko nesaprot no auto un vibrāciju nejūt, tad piekare to jūt gan. Līdz ar to iesaku kā minimums ņemt kko no vidus segmenta sākot ar kleber vai hankook. Kā teica viens riepu montētājs ar road force iekārtu, tad ķīniešu riepām defekti(kas izraisa vibrācijas) ir līdz pat 70%. Premium brendiem kkas ap 20%. Pieredzē ņemot pa pāriem, kormoran parasti bija kāda riepas kas vibrē neatkarīgi no tā kā balansē, pēdējais sailun komplekts ko man iesmērēja pa kasko arī 2 no 4 riepām vibrēja. Šogad atkal uzliku normālas riepas un kā tu re, vairs nekādu vibrāciju.

    Jautajums
    05.01.2026 02:37

    Esmu testējis daudz riepas, gan nokianus gan sailun, par iceblazer wst3 tikai labakas atsauces ari uz rwd masina, musu ziemam ļoti piemērotas.

    Janis
    05.01.2026 05:37

    Es ar nezinu kada rallija jabrauc lai uz slapja slīdētu man nekad nekas ar sailun artcic blazer neslid
    Es savai taxi toyotai corolla nopirku
    1 janvari bija nelabs sniegs visas ielas putra sniegs
    Nevienu brīdi nebija ka grib sanest auto sāniski tas bija ok paātrinoties protams traction kontrol slēdzas iekšā non stop bet es spiedu grīdā ari. Nevienā piesniguša ielā nebija sajūta es te palikšu… Bremzējot ja tarksk abs nebremzē ka uz asfalta. Bet normāli nebija ka kaut kas ir arpus kontroles sajūta. Es godīgi saku man gan nav ar ko salīdzināt sen neesmu pa ziemu braucis bet nepalika sajuta nu ir psec sajūta taja sniegotajā naktī.

    Didzis
    05.01.2026 05:51

    Sailunā iemīlējos ar iepriekšējām Arctic Evo, kas sekoja Ice Blazer WST1, kur atšķirība bija jūtama un trešajā ziemā vēl lameles bija jūtami mīkstas. Kļūdaini nopirku Alpine Evo, ar kurām stāsts ļoti līdzīgs rakatā mimētajam. Ja Sailun, tad Arctic Evo.

    Raimonds
    05.01.2026 06:41

    Nekāda atšķirība ar to pašu esmu patērējis benzīna

    Mārtiņš
    05.01.2026 06:49

    Agrāk, pirms jaunu riepu iegādes, pētīju dažādus krievijas un Skandināvu valstu testus. Mans secinājums bija, ka vidējās klases radžotās riepas pārspēj labākās “mīkstās” riepas. Tas, gan bija manam braukšanas stilam. Uz asfalta un bruģa Rīgā ikdienā tās lēnāk bremzē, bet palīdz tieši negaidītās situācijās kā melnais ledus un ledainās rises nomaļākos ceļos. Long story short: Latvijas apstākļos es pats labāk izvēlos radžotās ziemas riepas, jo ikdienā pie paredzamiem braukšanas apstākļiem tās strādās vidēji sūdīgi, bet paglābs tieši negaidītos apstākļos.
    Papildus, iesaku uz riepām netaupīt: no fizikas puses, tas ir vienīgais elements, kas tevi pēc būtības notur uz ceļa.

    Gunbox
    05.01.2026 07:06

    Es jau kādu laiku testēju Sailun. Iepriekš bija uz MB W220 abām sezonām, gan šobrīd VW Passat B8. Mersis salīdzinoši smagāks auto un vispār nejutu nekādu atšķirību pret dārgo brendu riepām, pat ņemot verā to, ka bija burbuļi. Passat ir izteiktāk jūtams. Nopirku Arctic. Pagājušo ziemu bija ok, nav kur piesieties, bet šī sezonu jautra … uz apledojuša un sniedziņš pa virsu Vidzemes šoseju, kas piespieda vairāk patestēt. Saķere tādos apstākļos būs visām riepām izaicinoša, bet kā jau te komentāros minēja, jāprot vienkārši braukt …attiecībā pret riepas spējām. Ja nejēdz, tad jābrauc uz trasi izslidināties, lai saprastu sava auto un riepu attiecību, ko es iesaku visiem. Piemērs – Siguldā Vidzemes šosejas krustojums. Ceļš tik slidens, ka no vietas uzsākot ar priekšpiedziņu, viss auto sāk slīdēt uz sānu. Pedālis nedaudz vājāk uzspiests, kā brauktu pa asfaltu. Ar to pietiek 180zs, lai izspolētu. Ja sāk uzmanīgi, lenām, tad riepu saķere ir un ne nogriežoties ne nelielā kalniņā vairs nekas neslīd. Ja salīdzina ar dārgo brendu, tad dārgais uz “sekundi” mazāk slīdēs, bet slīdēs tā pat. Secinājumi? – ziemas riepas ir tik labas, cik liels IQ sēž pie stūres. Ja viņa nav, tad arī ar šipiem nonāks grāvī. Par afro jājējiem uz zebras… Read more »

    Valdis
    05.01.2026 08:12

    Man izskatās pēc foto, ka riepas ir nepareizi uzliktas. Otrādi uzliktām riepām protektors neattīrās, tāpēc slīd.

    kāds
    05.01.2026 15:11
    Reply to  Valdis

    Paskaties jau nu gan vēlreiz – rotation uz riepas borta kaut ko tomēr nozīmē. Riepa kā reiz attīrās izspiež ūdeni uz abām pusēm pa skujiņu uz āru.

    Bazvans
    05.01.2026 08:35

    Dēļ cenas vienu gadu arī iegādājos “Sailun” ziemas riepas:
    Patika:
    1) Cena
    2) Klusas

    Nepatika:
    1) Nedrošības sajūta ziemīgos apstākļos
    2) Ātri nodila, otro ziemu vairs neuzdrošinājos likt.

    Secinājumi:
    1) Ieekonomētā cena pazuda dēļ tā, ka nākošajā ziemā vajadzēja pirkt jaunas riepas.
    2) Parādījās psiholoģiska trauma uz “huņjuņ” riepām.

    Šiaomi
    05.01.2026 08:54

    Man bijušas Michelin, Goodyear, Hankook u.c. riepas, līdz šim var teikt, ka Barum ir labākās.

    Juris
    05.01.2026 09:23

    Es ar sailun riepām nobraucu 8 ziemas. Ļoti labas riepas , pa ļoti labu cenu. Ziemā jābrauc piesardzīgi, tā nav vasarā. Un Timrots sliktas riepas ne reklamē.

    Pēča
    05.01.2026 09:43

    Pirms nu jau 4 gadi rudens beigās iegādajos jaunu(liettou) auto. suv tipa džip ar pilnpiedziņu. Virsū stāvēj kkādi trianguļi, izmērot protektors 6.2-6.5mm(ķip vēl pēc videjā autovadītāja standartiem ”laba” riepa) Jo iepriekšējais saimnieks vienkārsi pirka ‘lēto ķīniesu’ ziemeni ar kuru visu cauru gadu vnk nobrauc un mainīja ik gadu pirms sniega lai uz sniegu būtu svaiga gumija. Nevis turēj 2 komplektus. Nesaprotu kā ar ziemeni var patikt braukt vasara(kad +20 un vairāk), ka tas autiņš pie katras kustības jūtami ‘peld’ bet nu lab, tas stāsts citai reizei… Faktiski autiņš brauc, ripo, bremzē, bez problēmām gan uz sausa gan slapja asfalta gan uz grants. Ja tur kāda sķirb bij ta to nejuti. Atnāca Decembra vidus ar pirmo sniegu – JE I BOGU! Parastā pilsetas aplī pat uz ~30kmh ESP midžinājās, kā traks un priekša slīdēja ārā tā kā apaksa būtu tīrs ledus, bet ledus nebij – parasts apsālīts pļurzas segums. Ātrums jāmet nost uz ~20 lai auto speciāli neprovocējot apli izbrauktu bez izslīdešanas. Parasti bremzejot arī jūti, kā pedālī konstanti abs sita pretī. Nedēļu pamocījos, nospļāvos un nopirku labas brendu šipinieces. R18 izmērā izmaksaja 105€/gab ;) (tikmēr tas trianguļu modelis tolaik skatījos 60€/gab) Tas pats aplis, tie pasi laikapstakļi un 45kmh ātrumā… Read more »

    Last edited 4 months ago by Pēča
    Uldis
    05.01.2026 09:51

    Es pagājšgad arī nenoturējos cenas kārdinājumam un paņēmu Sailun Atrezzo ZSR2 vasaras riepas, kas bija ar ļoti labiem rādītājiem savā cenu kategorijā, un burtiski uz pusi lētāk par dārgo galu. Vispār nav kur piesieties, ļoti ok vasaras riepas, ko apstiprina arī dažādi riepu testi. Pat ja nodils ātrā par premium zīmolu riepām, tik un tā labs darījums.

    Kristaps
    05.01.2026 10:37
    Reply to  Uldis

    ‘vasaras’ periodā nobraucu ap 15tūkst. Km + ziemā ar ziemenēm kadus 10…
    Bija ZSR(tiesa ne otrais modelis, jo tad vēl nebij) pirmo vasaru bij ok, stabilas braucu un priecajos, ka esmu ietaupījis. Vēl pa vecajām jūrmalenes ūdens piedzītajām risēm braucu uz 110 un tik tad elektronika sāka palīdzēt pret akvaplanēšanu.
    Otrajā sezonā sāku braukt un nav vairs tas… Riepa vairāk visur grib izslīdēt, ātrāk akvaplanē – nu jau pie 95 sāka ‘peldēt’ un esp midžināties.
    Trešajā sezonā un pie 6mm kas vasaras riepai skaitās vēl daudz tās riepas bij galīgi neprognozējamas, ta vienā momentā grib izslīdēt un esp midžinas bet tad atkal citā momentā normāli turas, akvaplanē jau uz 80 piedzītajā risē…
    Nomainīju uz brendu kas tolaik bij par ~30% uz riepu dārgāka. Toties nebija tāds veiktspējas kritums un trešajā sezonā bija vēl normāli braucama, bez liekiem pigoriem.

    Kā jau og Kristaps minēja – visas jau viņas ripo, BET tajā reizē, ka sekunde un katrs burtiski centimetrs ir no svara -tur jau ir tā visa šķirba, par ko samaksā= PAR SAVU DROŠĪBU.

    Diemžēl Latvijā vairakumam svarīgāk ir ietaupīt pie kases eiro nominālu. Bet par drošību esot jādomā visiem pārējiem – LVC, policijai, pašvaldību ceļu uzturētājiem…. ;)

    Uldis
    05.01.2026 11:25
    Reply to  Kristaps

    Tad jau nākamgad redzēs kā būs salīdzinot ar pirmo sezonu. Šovasar pat spēcīgu lietusgāžu laikā (kad uz asfalta veidojas ūdens kārta) nebija problēmu ar saķeri. Pat ja varēšu ar tām riepām nobraukt tikai 2 vasaras, tas jau būs ok par to cenu. Ja vēl 3šo, tad vispār labi. Nedomāju arī ka premium riepas man pēc 5 gadiem kalpos kā jaunas…

    Guru
    05.01.2026 10:33

    Pirmkārt jau, ja galvenā sūdzība ir, ka slīd pa slapju asfaltu, tad tur šipots wst1 būs vēl sliktāks ;) un sniegotiem ceļiem šipi ar neko nelīdz, tā kā padomā vēl pirms pirkt ko tādu. Man arī pirmā sezona ar sailuniem. Arī pieredzīte: Īstenībā nevarēju izvēlēties starp artic un vieniem kormoraniem, beigās jau tomēr gribēju tos kormoranus, bet tie bija beigušies (pats vainīgs, ka negribēju čakarēties un pasūtīt tās riepas internetā). Saikni bija uz vietas, tad nu ķeru ciet tos un priecājos, ka nebūs jābrauc uz riepu servisu vēlreiz. Vispār jocīgi, jo mēģinot saprast kurus sailun man vajag, es pajautāju chatgpt(zinu, ka Tev arī patīk to darīt), kādas katram modelim ir stiprās puses un man ātri kļuva skaidrs, ka artic būs īstais. Istenibā jau nosaukums arī saka priekšā – alpine it Centrāleiropas ziemai, bet arctic Ziemeļeiropai. Un redz, kamēr pie mums ir Centrāleiropas ziema, tikmēr viss ok, bet tiklīdz uznāk Ziemeļeiropa, tad riepa vairs nav laba 😂 Mani 5 centi par artic(uzliku dienu pirms pirmā sniega un dažus tūkstošus jau esmu nobraucis pa dažādākajiem apstākļiem un ceļiem). Ir okey. Pa sausu asfaltu ok, kā jau mīksta zemene, pa lietu viss pilnīgākajā kārtībā, pa sniegu stūrējas, no kupenas ir sajūta, ka ārā… Read more »

    Agris
    05.01.2026 11:00

    Atkarīgs ar, ko salīdzina. Man bija Sailun Alpine Evo riepas uz Lexusa ar aizmugurējo piedziņu. Nobraucu 2 ziemas ar tām riepām un biju pilnībā apmierināts.
    Salīdzinājumam iepriekš biju nopircis uz “atlaidi” kautkādas “marshall” riepas ar krietni agresīvāku protektoru, bet labi pastāvējušas noliktavā (tāpēc atlaide) un ar tām gan bija, kā sviests pa pannu.

    Urbix
    05.01.2026 11:22

    Atļaušos nepiekrist, ka 5€/100km iekšdedzes dzinēji nevar pietuvoties – var un ka vēl! Piemēram, mana Ford Fiesta 1,6L dīzelis (2011g) patēriņš vasarā uz šosejas ir 3,5-4 litri dīzeļa, vidēji 4,5, jo diezgan daudz pilsēta un grants ceļš piepilsētā. Tātad tas ir ap 6€/100km – tikai par 20% vairāk. Ziemā, protams, vairāk 5-5,5 līdz pat nepilni 6L pie -20C (kas nav bieža parādība LV), jo tiek daudz darbināta dīkstāvē.
    Un domāju, ka arī citi mazi auto var uzrādīt līdzīgu sniegumu un vēl labāk.

    Fakts
    05.01.2026 13:07
    Reply to  Urbix

    Nu nevar tā rēķināt un ņemt vērā tikai šosejas patēriņu. Tādam vidējam auto ar benzīna 1. 4 turbo vidējais būs ap 6.5 l
    Ziemā, pilsētā, īsos gabalos būs tuvu 10l. Respektīvi, pēc pieredzes sanāk apt par 1000€ vairāk gadā nekā rakstā minētajam elektro auto. Neliels dīzelis, tas protams, būs ekonomisks visos gadījumos.
    Vienīgi Jautājums autoram, vai elektro auto patēriņš ziemā, pilsētā , īsajos gabalos, nav arī stipri lielāks nekā tālajos ? Vai tieši otrādi ?

    Fakts
    05.01.2026 13:54

    Lieliski, paldies par dalīšanos ar info un pieredzi.

    kāds
    05.01.2026 15:25

    …Pilsētā gan viss ir krietni sliktāk, jo daudz enerģijas tiek patērēts uz salona apsildi nevis pašu braukšanu…. tas ir kā – pilsētā vajag salona apsildi a pa šoseju var izslēgt? Tava doma jau ir pamatota, bet taisnība ir kaut kur pa vidu – pilsētā vairāk tērē kW uzsākot, bet atgūst bremzējot. Uz šosejas ne uzsāc, ne arī bremzē, tāpēc EV patēriņi baigi nemainās pilsētā vai šoseja. Ziema vasara gan ir atšķirība.

    Māris
    05.01.2026 14:43
    Reply to  Urbix

    Mans Ford Focus Econetic 1,5 TDCi gan pēc oficiāliem datiem, gan pašam kompī rāda 3,1 l/100km šosejas režīmā. Protams, ka reāli ir drošivien par litru vairāk.

    Last edited 4 months ago by Māris Lācis
    Urbix
    05.01.2026 14:54
    Reply to  Māris

    Es vidējo mēru pēc tā, cik ieleju bākā, katru reizi, kad pilna.

    Pēča
    06.01.2026 11:57
    Reply to  Urbix

    Ir otrs ‘ekonomiskais’ auto, tā teikt lai ikdienas maršrutā lai būtu ekonomija, un otru ‘jauno’ auto tā nenodzītu. Opel corsa 1.3L cdti 95hp, atdzīts no dienvidu zemēm ar 180t. km nobraukumu, nopirkts pa 3000€ ar reģistrāciju + 600€ ieguldīts pirmajā servisa apkopītē lai viss ir čotk( eļļas, filtri, siksnas, ruļļi, bremzes utml) Priekš tās bundžas, spiežot pedali grīdā galīgi nav nekāds lēnais divplāksnis, kā varētu no mazmotora šķist, videjais kombinētais patēriņš 3.2L/100km. Uz šosejas braucot mierīgi un neraustoties- kruīzā uz 95kmh 2.2-2.5L/100km. Protams sasēdīsies piln masīn un būs arī dati uz papīra, jo pie konstrukcijas pilnas masas šos datus uzņem. 42L bāka, reāli tā arī nobraucu no atsitiena uzpildoties līdz lampiņai(kas iedegas, kad 100km palikuši) 900-950km. Parasti no lampiņas līdz pilnai bākai ‘ielīst’ 30L-33L robežā. Pareiķinot eiro zīmē uz bāku, sanāk, ka nodedzinu ~0.065€ UZ 1 KILOMETRU.(Lab pieskaiti vēl 1c/km ‘amortizācijā’) Nez vai ‘tosterim’ tā elektrības cena uz kilometru sanāk TIIIK baigi lētāk, lai būtu tā visa čakara vērts. Nemaz neiedziļinoties apr to ka ne pa 3, ne 5 ne 10tūkst ko sakarīgu un nenodzītu lietotajos tosteros varēsi nopirkt…. Tādejadi jau startā kudiš būsi mīnusos.. Reklāmās un mēdiju materiālos jau ar, mīl salīdzināt kkādu lielu, smagu 2L ICE autiņu pret… Read more »

    Last edited 4 months ago by Pēča
    Māris
    06.01.2026 19:47
    Reply to  Pēča

    kad dzīvoju Rīgas mikrorajonā, man par šīm situācijām bija teiciens: neesmu vēl no stāvvietas izbraucis, kad kāds jau sēž astē. Bet apdzīt jau nav kur, un es jau gribēdams nevaru palaist garām. Tad dusmīgs beidzot mani apdzen bet Rīgas otrā galā pēc pusstundas es krustojumā atkal satieku to pašu breksi… Kur tie ātrie tikuši? Nuja, visi tādi kā es vīnus taču bremzē. :)

    Labdien
    11.01.2026 13:05
    Reply to  Pēča

    Es teiktu ka tā aizmugures bučošana nav apzināta bulijošana, bet izteikta LV braukšanas kultūras galvenajām problēmām. Daudzi nejēdz ievērot normālas distances starp priekšā braucošo auto, un bezjēdzīgi lien pakaļā. Rezultātā šos braucējus arī ir grūti apdzīt, jo īsti neatstāj vietu, kur ielīst atpakaļ, un rezultātā sanāk dzīt veselu kolonnu, jo tādi ir vairāki, kuri neprot ievērot distanci.

    Aigars
    05.01.2026 11:23

    a kā tas ir: Lai arī riepu servisa džeks teica, ka ar vasaras riepām vēl kādu sezonu varētu nobraukt, man tās riepas bija apnikušas””

    nesaprotu, ko nozīmē apnikušas? tipa, skaties uz viņām – izskatās nesmukas vai ik pāris nedēļas jābrauc uz tanku, jo laiž gaisu? es nesaprotu šo tekstu vispār – iesēdies auto un brauc, nevis pukst ka apnikušas riepas.

    nedarata
    05.01.2026 11:46

    Varbūt regen čakarē prātu, piebremzē pagriezienos? Diez kā tas mijiedarbojas ar ABS? Cik sapratu, tam ioniqam arī savirzes regulēšana ir diezgan ierobežota.

    kāds
    05.01.2026 15:32

    Jaudīgu reģenerācīju var dozēt, ja vajag tikai mazliet palēnināt ātrumu, tad nevis pedāli atlaid pavisam, bet mazliet. Savukārt, ja redzi, ka tūlīt iedegsies sarkanais un tu jau esi tuvu krustojumam, tad jaudīgā reģenerācija pilnībā paspēs apstādināt auto. Vienmēr ir iespēja manevram.
    Ar vāju reģenerāciju ir kā ar vāju motoru. Jā neizspolē, bet arī nepasportosi. Savukārt, ar jaudīgu motoru var braukt gan jaudīgi, gan arī mierīgi un vienmēr neizmantojot visu motora spēju

    kāds
    05.01.2026 17:45

    Viedokļi protams ir dažādi un tas ir labi. Ir vieta diskusijām.
    Es, savukārt neesmu sajutis trolejbusa efektu, cik saprotu domāta tāda raustīšanās, paātrinājums-bremzēšana-paātrinājums. Ja ar pedāli strādā līgani, un šķiet ka tas ir pareizais variants, tad šis (de)efekts nekādi nesanāk. Lai reģenerācija izslidinātu auto, tur ir ļoti daudz apstākļiem jāsakrīt. Nu un par redzamu atgrieztās enerģijas daudzumu – jā redzēt tur ir grūti :) Bet pēc patērētām kilovatstundām pabraucot gan ar vājāko reģenerāciju gan jaudīgāko, cipari rāda ka kaut kas tomēr atpakaļ atnāk. Nu zinātniska precizitāte mērīta protams nav.

    Fakts
    05.01.2026 12:01

    Pēc pieredzes, izturības ziņā, vislabākais iespaids ir par Goodyear U.G. Ar vidējo nobraukumu 20tkm+ gadā, pietek vismaz 5 sezonām līdz tiem 4mm. Bridgestone arī ok, vienīgais uz ledus sliktākas. Dunlop arī, bet dilst ātrāk. Augstāk minētās, visas ir Eiropas tipa riepas.
    Minetās Sailun ziemas riepas ir pamēģinātas uz hobija auto, bet ne īstā ziemā. Nav ne vainas, klusas , ir labākas par 10 gadīgam noteikti. Vienīgais aromāts tāds pats ka ķerras riepām no Depo :D. Varbūt tas ko liecina par mistisko gumijas sastāvu, nezinu .
    PS. Ja svarīgs ir komforts un klusums, tad Kleber, bet Kleber dilst diezgan ātri.

    Last edited 4 months ago by Fakts
    Kaupo
    05.01.2026 20:40
    Reply to  Fakts

    Goodyear ultra grip ir skandināvu tipa riepa. No dārgā gala, bet ir ļoti laba Latvijas/pierīgas lietošanai. Labas arī 4 un 5 gadā.

    Mhm
    05.01.2026 12:53

    Autors piemineja bremzēšanu, savukārt es sūdīgu kvalitāti sajutu uzraviena laikā. Neatceros ražotāju,bet nekad pirms tam ar dārgajiem zīmoliem auto nav iespolejis pie jau minimāli mitra asfalta.

    Carmanis
    05.01.2026 13:43

    Par SAILUN piekrītu autora katram vārdam rakstā! Ļoti vārgs sniegums ziemā!

    Rolands
    05.01.2026 14:38

    Kristap, nevaru likties mierā, man interesē atrisinājums. 😅
    Varbūt Latakko vai kāds no lielajiem dīleriem var saorganizēt: jauns auto, kuram savirze ir stīgā ar tām riepām, kas Tev virsū. Un Tavs auto ar nokian vai tamlīdzīgām premium jaunām riepām?

    Varbūt auto vaina?

    Jānis
    06.01.2026 00:37
    Reply to  Rolands

    Piekrītu. Zinot Kristapa auto šķībo savirzi māc šaubas, ka jebkuras riepas uz tā auto būs apmierinošas.

    Kas
    05.01.2026 14:43

    Man arī ir Hundai Ioniq Electric, bet 2020. gads ar riepā Sailun Ice Blazer Arctic. Nav baigi labi vai slikti. Es teikto pret manu otru dīzeļ auto šis elektro auto pats par sevīm ir tāds nestabils uz ceļa un visu laiku izspolē uzsākot. Man liekas, ka tieši šis faktors šeit ir svarīgs. Varu teikt to, ka dīzeļa auto jūtos kaut kā drošāk tas ir paredzamāks. Otram auto arī ir Sailun, bet tur 18 colu diski un tās nav tās stabilākās riepas. Iepriekš ir bijis Kormoran Snow 94H – ieteiktu šo brendu no lētā gala, šis man likās ļoti stabilas un ilgspēlējošas

    Māris
    05.01.2026 14:55

    Domāju ka varu sniegt labu pieredzi par Sailun riepām. Abi ar sievu dzīvojam Vidzemes augstienē pie Gaiziņkalna. Visos virzienos līdz asfaltam pa apledojušu zemesa ceļu ir jābrauc vismaz 15 km. Sievas mašīnai uzlikām jaunas Sailun Ice Blazer wst3 Studdable pirms gadiem. Pagājušajā ziemā arī mums nebija sniega, bet pirms tam bija pamatīgs sniegs visu ziemu. Šogad vienu nedēļu mums bija “bobsleja trase”. Ko varu teikt par Sailun? Sieva ir iesācēja auto braucēja un šajos gados braucot diezgan ekstremālos apstākļos viņa ne reizi nav bijusi grāvī (bieža parādība pie mums). Viņa arī ne reizi nav sūdzējusies ka mašīna slīdētu. Man savai mašīnai ir Sailun meitas uzņēmuma Dynamo ar radzēm. Jā, ir skaļas, ir vibrācija, bet uzdevumu pilda labi. Abām mašīnām 205/55 R16. Sailun: labākā izvēle budžeta klasē un ne tikai. Tiesa runa ir par radžotām. Agrāk 30 gadus braucu Rīga-Gaiziņkalns un nekad nebiju licis radžotas jo vienīgā asfalta josla ziemā tiek nobraukta plika. Sliktāk protams ja trāpas braukt snigšanas laikā.

    Last edited 4 months ago by Māris Lācis
    Vilis
    05.01.2026 15:13

    Manai Toyota corolla Verso 2007. ir Sailun Ace Blazer Arctik. Nav nekāda vaina. Nu un miniveni, sevišķi ar automātisko kārbu neprasa nekādus super variantus. iepriekš bija Sailun 4 seasons…ar tām pagājušajā ziemā bija drusku pašvaki, bet bija jau arī nodilušas….Katram savs. Protams arī elektroauto iespējams ir savas īpatnības – uzbraukšanas uzsākšanu, bremzēšanu utt….

    Fakts
    05.01.2026 15:14

    Vēl tāds interesants aspekts; Patēriņa kwh, un no tīkla paņemtie kwh. Cik lieli ir zudumi ?

    kāds
    05.01.2026 17:35
    Reply to  Fakts

    Man rūpīgi visu fiksējot, aprēķins rāda ~8% atšķirību starp skaitītāju pie uzlādes garāžā un mašīnas reālo patērēto

    Links2
    05.01.2026 17:42

    Labākas riepas ar kādam esmu braucis, padārgas bet nenožēloju ne mirkli. It sevišķi brīvdienu braucienā uz ziemeļiem.
    https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/car/catalogue/product/ice-friction

    Māris
    05.01.2026 18:07
    Reply to  Links2

    Droši vien neviens neiebilst, ka vislabākās ir Pirelli, Good Year, Michelin, Continental…
    Jautājums, vai var braukt ar Sailun? :)

    Links2
    05.01.2026 20:47

    Vispar ieteiktu apskatīt riepu testus pirms pirkt. Es pēc skandināvu testa izvēlējos savas riepas. Šī lapa vienkopus savāc testus. Var droši lasīties kamēr nelabi paliek.
    https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/season=Winter/

    Zirnis
    05.01.2026 18:23

    140+ komentāri. Apsveicu Kristapu ar kārtējo interesanto rakstu! Vai ir statistika, par 2025 gada lasītāko/apspriestāko rakstu?

    Braunijs
    05.01.2026 19:05

    Man arī rūgta pieredze ar Bridgestone LM005. Vienu ziemu nobraucu (tuvā Pierīga) un priekšā jau 5mm. Šoziem serviss nebija uzdevumu augstumos un vairāk nodilušās riepas uzlika sānos nevis aizmugurē. Rezultātā vienai riepai jau zem 4mm decembrī. It kā Bridgstone esot atzinuši, ka ātri dilst un kko pamainījuši sastāvā. Tgd kārta Hankook RS3, lai gan gribēju Barum Polaris 6.
    Auto Dacia Jogger Hybrid

    Kaupo
    05.01.2026 20:49

    Tev ir slikta pieredze, jo švaki analizē.
    Ir jāsauc ražotājs un modelis riepai, nevis visas bridgeston ātri dilst.
    Te pus komentāru nenosauc modeli, vienam ražotājam ir liela starpība riepas īpašībās starp modeļiem.

    Kaupo
    05.01.2026 21:09

    Gadā nobrauc 23k un tā kā arī laicīgi maini, tad 10k nobrauc ziemā. Lm005 performē tuvu top riepām, bet dilst straujāk. Ja viņas diltu kā top riepas, viņas maksātu 60% vairāk. Viņas var likt cilvēks, kas brauc 12k km gadā. Bet šādam lietotājam atkal sākas problēma – kā performēs 4. un 5. gadā.
    P.S.
    Neesmu bridgestone fans.
    Pēdejās riepas man goodyear ultragrip ice2 4 gadus un continental winter contact.

    Kaupo
    05.01.2026 20:45
    Reply to  Braunijs

    Vajag testus lasīt, viņas ir labas, bet daudz straujāk dilst kā tādas pašas cenas/kategorijas riepas.

    Reklāma