Web Analytics
More
    Reklāma

    Cik izmaksāja OCTA un KASKO apdrošināšana manam lietotajam elektroauto

    Jaunākie raksti

    Mieru, tikai mieru! Šī raksta bildē redzamais auto nav mūsu iecienītā eksperimenta auto. Tomēr tas uzskatāmi attēlo šodienas raksta tēmu. Šoreiz es vēlos parunāt par manu pieredzi ar lietotā elektroauto apdrošināšanu. Tēma ir aktuāla visiem, kas brauc ar elektroauto un esam daudz dzirdējuši vaimanas, ka šādām mašīnām apdrošināšana izmaksā milzu naudu.

    Mēs arī nesen aprunājāmies ar If Apdrošināšanas ekspertu, lai noskaidrotu nianses, kam elektrisko auto gadījumā apdrošinātāji pievērš pastiprinātu uzmanību. Rakstu vari izlasīt šeit un pašu sarunu vari noklausīties arī podkāsta formā.

    Kā varējām izlasīt vai noklausīties sarunā ar apdrošinātāju, elektroauto joma vēl ir gana svaiga un pašiem apdrošinātājiem vēl nav tik liela pieredze ar šo auto risku novērtēšanu. Tāpat aprošināšanas dārdzības stereotipus vairo Tesla mašīnas, kuras Latvijā nav kur oficiāli labot un apkalpot, kas objektīvi sadārdzina šo auto ekspluatāciju. Plus, vietēji tirgotām un apkalpotām mašīnām mēdz būt problēmas ar remontiem vai detaļu pieejamību, jo auto ražotāji steidz izlaist arvien jaunus un modernākus elektroauto. Tā, ka problēmas un izaicinājumi šajā jomā pavisam noteikti ir un daļā gadījumu tas nozīmē dārgākas apdrošināšanas polises.

    Viens no būtiskiem apstākļiem, kas vistiešākajā mērā ietekmē mūsu apdrošināšanas polises cenu, ir tas, cik mēs esam riskanti braucēji. Latvijā šo informāciju apkopo Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) un visi braucēji iedalās tā saucamajās Bonus-Malus klasēs. Kā redzam ekrānšāviņā zemāk, esmu bijis apzinīgs braucējs un šobrīd man vieglajiem auto ir visaugstākā 17. Bonus-Malus klase. Savu Bonus-Malus klasi vari noskaidrot šajā vietnē un te vari par šo sistēmu palasīt plašāk. Tāpat piezīmēšu, ka esmu deklarēts Rīgā un te arī ikdienā ar auto pārvietojos. Tam arī ir nozīme apdrošināšanas polises cenas veidošanā.

    OCTA apdrošināšana

    OCTA apdrošināšana ir ikdienas nepieciešamība un to varam iegādāties vai nu pie mūsu iecienītā apdrošināšanas brokera, vai internetā. Es pats gadu gaitā esmu darījis dažādi – ir bijuši gadi, kad polisies man sagādā mana brokere un ir bijušas reizes, kad pats tās nopērku internetā. Šoreiz es OCTA polisi pirku internetā (Octas.lv), jo polisi vajadzēja sagādāt steidzami uzreiz, kad BRC bija tam izgājis tehnisko apskati. Apskatījos, ka šim auto no pazīstamajām kompānijām vislētāko OCTA polisi uz gadu man spēja piedāvāt Gjensidige un veicu šo 92.83 eiro vērto pirkumu.

    Skatos savos pierakstos, ka OCTA polises cena ar katru gadu pieaug un manam iepriekšējam auto, Hyundai Ioniq hibrīdam, pēdējās polises uz gadu maksāja šādi: 59,63 eiro (Compensa, 2021), 74,29 eiro (Compensa, 2022) un 65,95 eiro (BAN, 2023).

    KASKO apdrošināšana

    Ja ar OCTA polisēm viss ir salīdzinoši vienkārši – izvēlamies lētāko polisi no uzticama apdrošinātāja, tad KASKO polises, gan maksā dārgāk, gan mēdz piedāvāt dažādus pakalpojumus, kas pamato to augsto cenu. Te ir nozīme gan pašriskam, gan auto vadītāja vecumam, gan valstīm, kurās plāno auto ekspluatēt. Man pašam ļoti nepatīk analizēt šādas detaļas un parasti KASKO piemeklēšanu uzticu savai lieliskajai brokerei.

    Tāpat var rasties pārdomas vai KASKO apdrošināšanu vispār vajag. Šajā konkrētajā gadījumā pārdomas  beidzas visai ātri, jo pērkot elektroauto ar valsts atbalstu, tas ir obligāts. Saviem iepriekšējiem auto KASKO pirku tāpēc, ka man ir svarīgi, lai auto ir apdrošināts pret tā zādzību vai pilnīgu bojāeju. Man pat tik ļoti neinteresē visādu mazāku remontu veikšana par apdrošinātāju naudu, jo dienas beigās tie tikai ietekmēs nākamās polises cenu, taču man ir svarīgi, lai gadījumā, ja pavisam palieku bez auto, varu par apdrošinātāja naudu uzreiz nopirkt vietā līdzvērtīgu pārvietošanās līdzekli.

    Mūsu eksperimenta elektroauto sadarbības ietvaros šoreiz uz gadu KASKO nodrošina If apdrošinātājs, kam ir īpašs elektroauto KASKO piedāvājums. Tas papildus zemam un atsevišķās pozīcijās nulles pašriskam piedāvā arī vairākas tieši elektroauto braucējam noderīgas lietas. Proti, apdrošinātājs segs izdevumus līdz 2000 eiro publiskās uzlādes stacijas un kabeļa bojājumu gadījumā, kā arī nodrošinās evakuatora pakalpojumus, ja izlādēsies elektroauto akumulators (hah, man jau šis būtu noderējis). Kad pirms pāris mēnešiem formēju šo Super+ KASKO polisi pie If, tā man maksātu 950 eiro uz gadu, taču tagad vēlreiz apdrošinātāja mājaslapā aprēķināju cenu un redzu, ka šī pati polise man izmaksātu nepilnus 800 eiro gadā. Atziņa – apdrošināšanas cenas ir laikā mainīgas.

    Šāda KASKO polises cena nav zema un nolēmu noskaidrot polises cenas (ar maziem vai nulles pašriskiem auto ekspluatācijai Eiropā) arī pie citiem apdrošinātājiem. Compensa uz gadu piedāvāja polisi par 527 eiro, Balta – 561,03 eiro, Balcia – 478,80 eiro un Swedbank – 703,80 eiro.

    Salīdzinājumam, manam iepriekšējam auto par KASKO polisēm uz gadu es maksāju šādas summas: 340,76 eiro (BTA, 2021), 453,15 eiro (BTA, 2022) un 502,80 eiro (BTA, 2023).

    Kā redzam skaitļos, tad KASKO gadījumā polises cenas vienam un tam pašam auto un tā vadītājam var atšķirties teju uz pusi. Tāpēc ir svarīgi šim pirkumam pievērst uzmanību un atlasīt tos segumus, kas pašam ir svarīgi. Manā gadījumā es secinu, ka arī elektriskajai Hyundai Ioniq versijai var piemeklēt tādu KASKO polisi, kas maksās līdzīgi polisei, ko iepriekš esmu izmatojis šī paša auto hibrīda versijai. Respektīvi, katru gadu (līdz nobraukšu valsts atbalsta programmas noteiktos 52 tūkstošus kilometrus), jārēķinās ar KASKO polises izmaksām 400-600 eiro apmērā uz gadu. Plus, simtiņš par OCTA polisi.

    Cik OCTA/KASKO maksā tavam elektroauto?

    Skaidrs, ka katram auto un braucējam polises cenas var atšķirties, tomēr pie šī raksta komentāros aicinu pastāstīt kādas apdrošināšanas polišu cenas ir tavam elektroauto. Varbūt ir nācies par šo auto bojājumiem/avārijām mēģināt no apdrošinātājiem saņemt naudu? Cik veiksmīga bija šī pieredze?

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    48 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Karlis
    26.12.2023 14:51

    Octa drusku vairāk nekā man, kasko arī.
    Ber tas ir tikai mans viedoklis, kas var nesaskanēt ar portāla oficiālo.

    arnolds
    27.12.2023 10:56
    Reply to  Karlis

    diemzel latvija apdrosinasas pakalpojumos valda bardaks un oligopols
    -jo tikai te pirms auto iegades nevar noskaidrot orientejosi OCTA, jo auto neesot CSDD registrets un tas nekas ka visi tehniskie un rupnicas dati ir originalam zinami
    – ka apdrosinasanas periodam 1.9.2020-31.8.2021 apdrosinato dienu skaits var but 519 dienas
    -var jau naivi ticet ka BM ir tikai saistits ar CSN, bet ta nav jo vienam un tam pasam auto ar vienu un to pasu vaditaju ierakstot CSDD turetaju BM no 14 nometa uz 6 bez jebkadiem paskaidrojumiem vai CSN, tas pats ar polises cenu jo izradas ka LTAB sastridejas ar vienu apdrosinataju un zaudeja tiesa simtos tukstosu ko tadgad visiem autovaditajiem bus nakosgad jauzsauc https://www.la.lv/nakamgad-varetu-pieaugt-octa-polisu-cenas

    nedarata
    27.12.2023 11:33
    Reply to  arnolds

    ja ir OCTA vairākiem auto, tad apdrošināto dienu skaits pārsniedz gada dienu skaitu

    Elektriķis
    26.12.2023 15:18

    Tesla M3 OCTA gadam: 44,28 EUR.

    Edgars K
    26.12.2023 16:59
    Reply to  Elektriķis

    Kas ir “M3”? Model 3?

    Last edited 3 months ago by Edgars K
    Elektriķis
    26.12.2023 17:26
    Reply to  Edgars K

    Jā, tas ir teslistu slengs.

    Alberts Kviesis
    26.12.2023 17:27

    Jā, man vienam auto ir 69 EUR, otram 105 EUR OCTA. Tie 44.28 bija LVL laikos (pirms 8 gadiem)

    Elektriķis
    26.12.2023 17:28

    Ne tikai deklarējies, bet arī dzīvoju 80km no Rīgas.

    Skābene
    27.12.2023 10:39
    Reply to  Elektriķis

    Dzīves vieta dažreiz ir puse no cenas! Pat starp Jūrmalu un Rīgu ir milzu atšķirība!
    Kad atdevu savu auto senioram, kas dzīvo 200+ km no Rīgas, OCTA cena samazinājās par 2/3, neskatoties uz to, ka senioram bija tikai BM 6 klase, bet man toreiz 14 klase.
    Apdrošinātāji skatās auto tehniskajā pasē norādīto adresi, tāpēc ir vērts auto iegādes dienā deklarēties laukos un pēc tam jau var deklarēties atpakaļ.

    Edgars K
    26.12.2023 16:59

    “manam iepriekšējam auto par KASKO polisēm uz gadu es maksāju šādas summas: 340,76 eiro (BTA, 2021), 453,15 eiro (BTA, 2022) un 502,80 eiro (BTA, 2023).”

    Tev tas likās normāli, ka katru gadu tam pašam auto kasko kļūst dārgāka?

    Edgars K
    26.12.2023 17:20

    Ne jau tik dārgāks. Tevi čakarē. Cenu nosaka ne tik daudz tirgus, cik tava brokera alkatība. :)

    Ainārs
    27.12.2023 08:37

    Ieteiktu painteresēties par Kasko cenu pa tiešo pie apdrošinātāja. Man bija pārsteigums, ka brokera piedāvātās cenas 460 eur vietā dabūju 290 eur ar vēl labākiem nosacījumiem (es pat nekaulējos un neko neprasīju, vienkārši atsūtīja piedāvājumu).

    Mr. Neb
    28.12.2023 19:27

    Tur arī koks ar diviem galiem. Ir dzirdēts, ka dažas apdrošināšanas kompānijas izdod vienu piedāvājumu pirmajam pieprasītajam. Nākamie pieprasītāji (brokeri, auto īpašnieks) nevar dabūt labāku piedāvājumu par jau izteikto.

    Gundars
    28.12.2023 23:58
    Reply to  Ainārs

    Loģiski! No kad brokeris pelna? Kā altruists visiem piestrādā par velti?

    Juris
    27.12.2023 07:57

    Elekroauto ir dārgāks remontos pēc avārijām, jo uzsistu bateriju neremontē, bet maina. Pēdējais labais piemērs ir par Hyundai Ioniq, kur baterija dārgāka par gadu veco auto. Kā arī, ne par velti Hertz autonomas atsakās no Teslām.

    Beka
    26.12.2023 17:13

    Skaidrs, ka visi šie elektro auto raksti šeit ir pasūtījuma raksti nevis tīri pētnieciski.

    Tītars
    26.12.2023 17:34
    Reply to  Beka

    Kurš viņus pasūta?

    Alberts Kviesis
    26.12.2023 17:46
    Reply to  Beka

    Kursorā atrodamās publikācijas (ja tā var dēvēt) saistībā ar elektroauto par tiešā nozīmē pētnieciskām nevar klasificēt, jo informācija ir subjektīva, statistiska un kopēta (detaļās). Ja man būtu jāčakarējas ar stundu pie vada, lai nobrauktu nākamos 50 km – es neko labu par šādu iespēju nevarētu pateikt, bet tādēļ jau atsevišķu autoru darbs nav pasūtījuma raksti. Vienīgi es te gan drusku parēķināju, ka, ja DD auto tērē 6-7 L/100 km, tad tie EV 25 kW/100 km kopā ar ražošanu no fosilās enerģijas, zudumiem un pārvadi – beigās sanāk tie paši 6-7 kg mazutā. Par laimi LV ap 60+% elektroenerģiju ražo no atjaunojamiem energoresursiem..

    Zorge
    27.12.2023 12:50

    Kaut arī pats tāds neesmu, es ticu visādiem spēļmantiņu entuziastiem. Neviens taču nemaksā tiem dīvaiņiem, kas stāv garās rindās lai tiktu pie visjaunākā Aifona.

    Napalm
    26.12.2023 18:21

    Kā tur palika ar lādētāja ierīkošanas izmaksām? Cik maksāja riepas? Varbūt to kaut kā palaidu garām, bet skaļie stāsti cik lēti ir piemeram 1000 EUR, bet nav info cik maksātu ja to visu es ievilktu pagalmā savam dzīvoklim (te saprotu ka ir darījums, bet interesē kā būtu citiem). Cik beigās maksāja riepas?

    Napalm
    26.12.2023 20:16

    Par riepām biju paviršs, palaidu garām. Izlasīju virspusēji.

    Par lādētāju – viss ok. Gaidu informāciju. Nākošgad ir plāns mainīt auto un priekšā dažādas, potenciāli ne pārāk ērtas opcijas. Tsk potenciāli lādēties no dzīvokļa (vissmaz sākotnēji)

    Val
    26.12.2023 22:14

    KIA EV9 – KASKO uz gadu 1032,45€ – ERGO.
    OCTA 80,25 arī uz gadu un arī pie ERGO. Bonus Malus man ir 14. Bija 10% lētāk uz KASKO jo ņēmu pie viņiem arī OCTA. Var jau būt ka tur vēl kādas atlaides iespaidoja KASKO cenu, jo man ir vairākas cita veida apdrošināšanas tieši pie ERGO,bet tas ir tikai mans minējums. Nebija vēlmes iedziļināties cenas izveidē, piekritu ERGO ,jo pārējie apdrošinātāji piedāvāja KASKO apdrošināšanu cenu robežās no 1200-1800€
    Sekoju līdzi šiem eksperimenta rakstiem no paša sākuma, un tiešām ir ļoti noderīgi PALDIES par to.

    karlis
    27.12.2023 09:22

    ir jau nedaudz nežēlīgi …
    nopērc jaunu auto, un kā slēptā izmaksa nāk klāt KASKO pa +- 1000 katru gadu.
    tā vietā lai brauktu, ir vēl vairāk jāstrādā, un atkal nav laika braukt.

    nu apmēram tā, ka aprecies, un sievasmāte nāk bonusā, ko reāli uzzini pēc pirmās nakts.

    Parasts latvietis
    27.12.2023 11:33

    … tu maksă citiem ,lai vińi tev nomazgā mašīnu ?!? .. baltrocītis ?

    Kaspars
    27.12.2023 15:26

    Ja, tu saproti, kā pareizi jāmazgā mašīna un pēc tam nosusināt, lai nepaliek strīpas un veikt gumijas un plastmasu apstrādi, tad ok…. savādāk tikai sabojā mašīnu.
    KASKO apdrošināšana cena veidojas no auto vērtības+ cilvēka apdrošināšana automašīnā…. piemēram, ja mašīna maksā 55-70 000€, tad apdrošināšana būs 1000-1500€ pa gad. Octas gadījums ir savādāks….tur ļoti atkarīgs, kāds brends ( vai ir riska grupā par zādzības, detaļu zādzības), kur dzīvo, kāda ir bolus malu klase utt., bet nav noteicošais auto vērtība, kā KASKO.
    Ja nevar atļauties, tad arī nevajag.

    assasa
    27.12.2023 10:08

    OCTA tagad atšķirās ar kaudzi papildproduktiem: izmaksa pie sava apdrošinātāja, iekļauta vadītāja civiltiesiskā apdrošināšana, viena vai vairākas evakuācijas, atliktie, dalītie prēmijas maksājumi, pat zādzības risks un citi. Var pirkt lētāko un plikāko OCTA, protams, bet rakstā šo būtu bijis vērtīgi pieminēt, lai tautu drusku izglītotu. Kasko, cik saprotu, nedrīkst atšķirties cena, ko AAS dod brokerim un ko ceno klientam pa tiešo. Nezinu, kuros noteikumos tas rakstīts, mana AAS to teica. Bet salīdzināt plikas Kasko cenas ir tāpat kā salīdzināt, cik maksā kvadrātmetrs dzīvokļa, neprecizējot kāda un kur. Tur ir pussimts nosacījumu, kas katram klientam atšķirās, un ko izglītots patērētājs var ietekmēt. Sākot ar paša auto cenu,- viens Huindai maksā 10000EUR, otrs 16000, cits vispār ir Tesla!:D Labi, vismaz, ka pieminēts, ka salīdzināta cena, kur ir 0 pašrisks “lielākajā daļā pozīciju”, vienīgi jāprecizē, ka pozīciju skaits ir vairāki desmiti, pilnīga bojājeja un zādzība ir populārākie. Lielākā daļa šeit esošās publikas uzskata, ka cita veida KASKO, kā vien “0 pašrisks uz visu” nav vērts pirkt, neapzinoties, ka tādējādi viņi par visiem iespējamiem un neiespējamiem scenārijiem samaksā uz priekšu avansā. Daļa nesaprot, ka pirkt KASKO par 400 EUR ar 700 EUR pašrisku bojāejai vidējam patērētājam, kas auto nešķiļ katru gadu, ir izdevīgāk, kā… Read more »

    Skābene
    27.12.2023 10:46

    Starp citu, tam pašam Swedbank apdrošināšanas cena stipri atšķiras, ja auto ir swedbank līzingā. Tiklīdz beidzās līzings, tā nekautrējas uzmest savus 300 euro pa virsu. :)

    Sergejs
    02.01.2024 16:06

    Ja vēl caur tām izvēlnēm varētu iziet ielikot/izņemot ķekšus čekboksos un pamainot pašriskus iepazīties ar rezultātiem eur izteiksmē. Respektīvi lai būtu normāli KASKO kalkulātori kur ievadot datus dabūn saprotamu rezultātu.
    Vēl jau problēma dabūt gala cenu, pat no brokera, pirms nopērc auto, respektīvi auto VIN un numuri ir zināmi no SS-pārdevēja, vadītāja-pircēja dati arī zināmi, bet cenu pateikt nevar kamēr auto nav reģistrēts uz pircēja vārda un nav jaunas tehniskas pases dati…

    Parasts latvietis
    27.12.2023 11:27

    Tik vecäm miskastēm kasko nav jēgas pirkt , tădas neviens nezog.

    Parasts latvietis
    27.12.2023 12:01

    Vnk stulbi , arī ja sasitīsi, vai nozags visu tāpat neatmaksās

    Dimants
    27.12.2023 15:42

    Starp citu, kādu pašriska slieksni izvēlējies ( ja vispār atļāva izvēlēties ) KASKO apdrošināšanai?

    assasa
    28.12.2023 09:45

    Sporta pēc vajadzēja pajautāt, cik maksātu Kasko ar 700EUR pašrisku zādzībai un pilnai bojājejai, – varētu salidzināt, cik samaksāji “avansā” par sirdsmieru. Iepēja, ka Tavu balto zirgu zags, ir supermaza, savukārt, to, ka nošķiļot pavisam, samaksātu 700EUR pašrisku, bet dabūsi auto vietā, būtu godīgs deals.

    Sergejs
    02.01.2024 16:12

    Tas var stipri atšķirties no tā kurā kompānijā apdrošini. Var gadīties ka nāksies dikti un ilgi cīnīties lai ko dabūtu (sudzibas.lv un vispār ēterā daudz interesanta šai sakarā par Gjensedige, piemēram), tā kā tieši ar KASKO ir būtiski pie kā drošini. Pašam ir pozitīva pieredze (bez blata) tieši ar IF, kur, cik saprotu ir kaut kas tipa lojalitātes punktiem (vismaz šogad tur KASKO maksāja krietni mazāk kā jebkur citur, drošinos jau 7+ gadi pie šiem)

    Ernests
    08.02.2024 18:29

    Superb jaunauto benzīns – octa 59eur, kasko 581 var dalīt 3 maksājumos. (BAN) If neņēmu jo dārgāk un spec noteikumos punkts ka kasko remonts pie jebkā izņemot greenmotors un skandi motors – faktiski škodu nedrīkst remontēt pie lielajiem škoda dīleriem.

    Reklāma