Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar elektroauto ir grūti. Vai vispār turpināt šo eksperimentu?

    Jaunākie raksti

    Līdz gada sakarīgajam posmam vēl pāris mēneši ir jāpagaida un teikšu kā ir – mani sāk pārņemt nogurums gan no šīs ziemas, gan arī no mana lietotā elektroauto. Es ļoti labi apzinos, ka absolūti visi auto ir lielākas vai mazākas naudas bedres un problēmu avoti, tomēr tas, kam mani izved cauri šis lietotais elektroauto ir man pašam negaidīti nogurdinošs pārbaudījums. Ne tikai auto ik pārdienas ir ar tukšu akumulatoru, bet tas ir nopietni patukšots arī man. Aizvakar es publicēju tvītu, kurā paudu savu vēlmi šogad iegādāties citu auto un tas noteikti būs auto, kas aprīkots ar veco labo iekšdedzes dzinēju. Mēs dzīvojam pārāk nemierīgos laikos, lai savā īpašumā uzturētu tikai vienu neuzticamo pārvietošanās līdzekli.

    Visa šī eksperimenta galvenā jēga no paša pirmā raksta ir stāstīt par to kā man iet iegādājoties un ekspluatējot manu lietoto elektroauto un šis eksperiments speciāli ir veidots tā, lai neviens nevarētu diktēt, ko man rakstīt. Tādējādi es iepriekš esmu maksimāli atklāti rakstījis gan par pozitīvajām šāda auto ekspluatācijas niansēm, gan ne tik patīkamo.

    Kas tad ir galvenā problēma?

    Ja man vajadzētu tā vienkāršoti pateikt, kas ir grūtākais visā šajā eksperimentā, tad es teikšu tā. Šāds lietots un ar ne pārāk lielu (ap 30 kWh) akumulatoru aprīkots elektroauto gluži vienkārši ir pārāk neuzticams. Paskaidrošu sīkāk.

    No mašīnām mēs sagaidām, ka tās brauks tad, kad mums to vajag un tik tālu/ilgi, cik mums to vajag. Ja mums ir no rīta jābrauc uz dārziņu, skolu vai darbu, tad mēs sagaidām, ka auto bez liekām ceremonijām mūs tur aizvedīs. Ja mums pēkšņi kaut kas atgadās ar bērnu, mēs sagaidām, ka varēsim iekāpt auto un nekavējoties aizvest bērnu uz “traumām”. Ja mums ir kāds darba vai izklaides pasākums “laukos”, mēs paredzam, ka varēsim iekāpt auto un aizbraukt uz turieni bez baigās plānošanas un čakara. Ak, jā, mēs pat varam izdomāt ar auto aizbraukt ceļojumā ir tikai normāli Rīgā iekāpt auto un bez liekām pauzēm aizbraukt vismaz līdz Varšavai. Izklausās loģiski, vai ne? Jo kāpēc gan mēs maksājam to milzu naudu par šīm metāla kastēm? Lai varētu braukt tad un tur, kur mums vajag.

    Varbūt es vienkārši esmu bomzis?

    Diezgan kaitinoši ir šī eksperimenta gaitā novērotie komentāri no citiem elektroauto īpašniekiem, kas man pārmet, ka ar savu eksperimentu un izteikumiem diskreditēju šo jomu. Pie vienas vietas man šīs jūsu domas! Mans uzdevums ir parādīt maniem lasītājiem, kā praksē izskatās šāda auto ekspluatācija un lasītāji paši var pieņemt lēmumu par to vai es kaut ko diskreditēju. Uzskatu, ka es pēc iespējas neitrāli parādu visu “kā ir”.

    Mēs, protams, varam nopirkt elektroauto par 40, 50 vai pat 100 tūkstošiem eiro un tas noteikti kaut kādā mērā mainīs mūsu pieredzi. Tomēr es nedomāju, ka būtiski. Tāpat tas būs auto, kas lielā mērā ir un paliek neuzticams šī vārda iepriekšējās rindkopās aprakstītajā nozīmē. Tev auto būs jāuzlādē biežāk nekā jāveic uzpilde “parastiem” auto. Tev uzlādēs (ārpus mājas) būs jāpavada vairāk laika nekā degvielas uzpildēs. Tev tas auto būs būtiski sarežģītāk ekspluatējams ziemā. Tev būs vairāk jāpiedomā pie auto uzlādes tuvākos un tālākos izbraucienos. Jo nestabilāka ikdiena, jo šāds auto potenciāli radīs vairāk problēmu. Un es domāju, ka nevajag būt nekādam Einšteinam, lai labi redzētu, ka pasaule šobrīd virzās arvien pieaugošas nestabilitātes virzienā.

    Un, nē, es netaisos tagad pirkt dārgāku elektroauto tikai tāpēc, lai citi dārgo elektroauto braucēji justos kaut kā labāk un mierīgāk. Es vispār uzskatu, ka pirkt dārgus auto nav prāta darbs, jo tā ir zemē nomesta nauda. Īpaši, ja pat par lielu naudu mēs nevaram nopirkt uzticamu auto, kas vairāk kalpos mums nekā mēs tam.

    Paga, bet elektroauto ekspluatācija taču ir tik lēta, ka tas vien atsver visas iepriekš pieminētās klapatas. Jā, bet, nē. Noteikti būs cilvēki, kuriem ir iespēja savus elektroauto uzlādēt lēti, taču tas nenozīmē, ka tas tā būs visiem. Man tā nesanāk. Un līdzko auto jāuzlādē ārpus mājas, tad varam aizmirst par lielo izdevīgumu. Manā gadījumā ņemot vērā līzinga maksājumu, elektroauto ekspluatācija nesanāk būtiski lētāka par hibrīda auto ekspluatāciju. Vismaz tagad ziemā. Bet toties, cik daudz čakara nāk klāt!

    Ko darīt?

    Godīgi? Nezinu. Tieši šobrīd es pilnīgi vēsā mierā labprāt pārdotu šo auto un pārkāptu uz vecu un pagalam parastu benzīna Tojotu. Man pat vairs nevajag nekādas modīgās izklaides un drošības sistēmas, tik ļoti noguris esmu. Gribu auto, kas rūc, kratās un smird… bet brauc. Mana pieredze ar pāris Tvitterkonvojiem liecina, ka pat lēti un labi pabraukti auto bez liekām klapatām var nobraukt simtiem un pat tūkstošiem kilometru. Un nav jādomā par mājas lādētāju, kas daļēji nedarbojas. Par to kā vispār aizbraukt uz Preiļiem un kā nenosalt mīcoties tepat pa Rīgu.

    Es gan apzinos, ka tirgojot auto šobrīd, man nāksies atmaksāt valstij atbalsta programmas naudu 2250 eiro vērtībā. Mācība maksā. Bet toties tas auto beidzot būtu nost no mana kakla. Jo tas nav nopietni.

    Otrs variants ir sakost zobus un turpināt ciest. Drīz būs klāt pavasaris – no zemes sāks spraukties laukā krokusiņi un nokusušais sniegs atklās visus pa ziemu izkakātos suņu sūdus. Dzīve kļūs skaistāka, jo es ar savu elektroauto varēšu nobraukt veselus 150 un varbūt pat mazliet vairāk kilometrus. Jēj! Tas noteikti padarīs vieglāku manu ikdienu Rīgā, jo auto varēšu uzlādēt nevis katru nakti, bet tikai ik pēc dažām dienām. Joprojām būs papildus iespringšana, lai aizbrauktu uz “laukiem” un joprojām nevarēšu tā vienkārši ar ģimeni aizbraukt tālākā ceļojumā. Bet es taču varu izīrēt “normālu” auto un braukt ceļojumā. Jā, protams, bet tad kāpēc man vispār vajag šo auto, ja no tā nav jēgas?

    Kam un kāds būtu ieguvums no šī eksperimenta turpināšanas? Man – nekāda. Uzskatu, ka pa šiem aptuveni 5000 nobrauktajiem kilometriem esmu sapratis, kas ir un kas nav šāds auto. Esmu aprakstījis dažādus ar elektroauto meklēšanu, iegādi un ekspluatāciju saistītos aspektus. Vai ir palikušas vēl kādas tēmas, kuru dēļ man vēl būtu jāpamokās jūsu interešu labā? Labprāt tās uzklausīšu komentāros pie šī raksta.

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    440 komentāri
    Valērijs Bērziņš
    24.01.2024 15:43

    1) Ja ir iespēja (saprotams, ka tās ir lielas izmaksas), var nopirkt otru mašīnu (ICE). Ir ģimenes, kurām divi auto objektīvi nepieciešami.
    2) Elektroauto ir izdevīgs, ja var nobraukt 250-300 km, maksā līdz 25-30 tūkstošiem, un uz uzņēmumu. It īpaši, ja var norakstīt daļu no PVN.
    3) Pārdot elektroauto, tikpat kā nereāli (pēc pieredzes dažām paziņām, un redzot cik nokritās manas mašīnas cena). Ja izdodas pārdot – super. Ja neizdodas – turpināt braukt līdz līzinga beigām, un kad būs izmaksāta līzinga vērtība, atdot kā pirmo iemaksu citam auto.

    Last edited 2 years ago by Valērijs Bērziņš
    Gundars
    24.01.2024 15:55

    Vienmēr esmu domājis, a kur tās uzpircēju kompānijas liek tos viņiem nogrūstos auto. Tipa – pats nevar pārdot, tad iedod kā pirmo iemaksu kompānijai. Bet ja pircējiem tavu lūzni nevajag, tad kam tai uzpircēju kompānijai tavu lūzni, kuru arī viņi nevarēs pārdot? Un viņiem vēl vajadzēs ietilpināt savu peļņu, uzņēmuma izmaksas tajā pārdošanas ciparā.

    azad
    24.01.2024 16:24
    Reply to  Gundars

    Tas tirgojas kā mazlietot pēc tam no dīlera ar dīlera papīriem, viss pie dīlera utt saukļiem😄

    Audi
    24.01.2024 18:18
    Reply to  Gundars

    Skarbā patiesība ir tāda, ka atdodod veco auto kā pirmo iemaksu vai daļu no samaksas, tavu veco auti novērtēs par kādiem 30% lētāk kā tā tirgus vērtība. Viņiem tavu veco auto un tā problēmas nevajag. Tas ir nevis piedāvājums nopirkt patiesībā, bet gan maksas pakalpojums atbrīvot turīgu pircēju no klapatām ar veco auto. Vari uzzvanīt kādiem dīleriem un apvaicāties, viņi to tā arī izstāstīs tiešā tekstā.

    Kārlis
    24.01.2024 16:28

    Par auto uz SIA, neesmu drošs vai tas ir diži izdevīgi, jo sia nesaņem valsts atbalstu un pērkot elektroauto norakstās tikai 50% no pvn, ja pareizi sapratu. Papildus nāk sia e-auto csdd nodoklis 20€ mēnesī
    Drusku izdevīgāk ir, ja var norakstīt elektrību uz sia, bet tā kā pārsvarā lādē mājās, tad diži daudz nevarēs norakstīt.
    Līdz 20K ar 300km varētu apsvērt pirkt, ja var ērti lādēt mājās un darbā, bet tad arī tikai, ja dienā nobrauc vidēji virs 100km un nebrauc nekur tālu no mītnes.

    Gundars
    24.01.2024 16:43

    Ja maksā Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli, tad nav. Nejaukt ar Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis (tipa, ceļa nodokli), ko maksā visi pie TA

    Nauris
    24.01.2024 23:31
    Reply to  Kārlis

    25% dividendes. Līzējot auto, samazinās SIA peļņa. Ceļa zīmes jāraksta, ja grib norakstīt elektrību. Kad esi izmaksājis sev algu, tev vispār paliek par~ 40% mazāk. Bērni, mācieties matemātiku.(c) Bergu Normunds

    Kārlis
    25.01.2024 06:58
    Reply to  Nauris

    Ok, līzingā, tad pvn var visu norakstīt, bet līzings sadārdzina pirkumu – to vai tad neskaita?
    Peļņu, manuprāt, lielākā daļa var veiksmīgi turēt uz nullēm vai reinvestēt – tā nav problēma. Jā, algas nodokļi mums palieli, bet vēl jau ir citi un kopā faktiski no “saražotās algas” (pienesuma) valstij jāatdod pat ap 70%.
    Maksāt dividendes varbūt ir jēga, bet tas arī tikai, ja uz papīra ir peļņa.

    Caps
    24.01.2024 19:59

    1) Ja ir objektīvi vajadzīgi divi auto, tad kāpēc vienam ir jābūt neuzticamam?🤔
    2) viss kas attiecas uz PVN tik pat labi attiecas uz iekšdedzes dzinēju auto, EV nav nekāda priekšrocība ar PVN

    Gundars
    24.01.2024 15:43

    Šoreiz – visu cieņu. Vēl kāds no retajiem pasaka ka ”karalis ir kails”. Katrai lietai ir savi jūsmiņi un akli fani, kuriem ”viss ir labi” un ”es jau lietoju cik gadus” un viņus nepārliecinās nekādi argumenti. Bet realitāti arī neviens nav atcēlis. Un EV ir zaļa tehnoloģija. Absolūti zaļa. Un ironiski ne jau dabasdraudzīgums slēpjas zem šī vārda. Bet nenostrādāta, par daudz nepamatoti apjūsmota un it kā visas problēmas risinoša tehnoloģija.

    Kaspars
    24.01.2024 21:18
    Reply to  Gundars

    Nu pamuļķi pie mums nekad nav trūkuši, kāpēc jums liekas, ka viena pašpasludināta eksperta visās jomās pusgada pieredze, ir vienīgā un reālā pieredze kādu var gūt ar šo auto…….man tieši tāds ir ceturto ziemu, es laikam dzīvoju citā dimensijā, jo viedoklis par lietošanu un lietošanas ērtībām ir kardināli pretējas.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 07:44

    Izskatās, ka vajadzēs tā darīt. Vai pavasarī vai vasarā 1000km challenge taisīsim? Varam braukt vienu maršrutu pretējos virzienos, lai nav lieki jāstāv pie lādētājiem.

    Sergejs
    25.01.2024 12:03

    Nē, jābrauc vienā virzienā, tieši lai to lādēšanu notestētu, kāda tā būs veikli ieviešot elektroparadīzi kur visi brauc “zaļi”😉

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 17:25
    Reply to  Sergejs

    Tikai tad ar kādas stundas nobīdi.

    Karlis
    26.01.2024 09:02

    Uztaisat tripu kā to dara motociklisti. Tad pastāstiet, cik ilgi ēdāt burgeri

    Sergejs
    26.01.2024 10:22

    Vo-vo, jau sākās😁😁😁

    KKTK
    24.01.2024 15:46

    Tagad distancējamies, no personībām, tehnikas bloga un pakāpjamies 2. soļus atpakaļ. Vai nav kaut kāda ačgārnā valsts/pilsēta, ka cilvēkam dzīvojot knapi miljons iedzīvotāju mazpilsētā vajag automašīnu, lai normāli funkcionētu ģimene? Un pat 100km nobraukuma mašīna lēnām sagādā vilšanos…

    xs1
    24.01.2024 16:05

    Kā saka, ja gribi čakarēties, tad ir jāprecas … ja gribi čakarēties katru dienu, tad jāpērk lietots elektroauto :)

    Ansis
    25.01.2024 09:29
    Reply to  xs1

    Šis labs :) Par auto paradigmu, kopumā – mani pirms 20 gadiem, Londonā veda viens turīgs vietējais uzņēmējs ar aptuveni 3 K vērtu auto, toreiz izbrīnījos, par to arī parrunājām, bet man vēl nepieleca, tomēr ar katru gadu, pārskatot rēķinus, price/performance rādītājus domāju, ka tas ir virziens kurā iet. Ja nav superinteresants, eksluzīvs auto, tad, citādi, ja tiek nodrošināta drošība un prasības pēc funkcionalitātes, es neredzu iemeslu ne”zimēties”, ne pārmaksāt. Vispār, esmu pateicīgs Tev par šo rakstu sēriju un piedzīvojuma dokumentēšanu, jo es arī ļoti skatījos E auto virzienā, tāpēc finālā, tagad lietoju auto no ilgtermiņa īres platformas, bet beidzoties līgumam, domāju virzīties atpakaļ pie iekšdedzes, citādi pārāk liels čakars. Paldies! ;)

    REALAIS
    24.01.2024 15:59
    Reply to  KKTK

    Jo mazāk iedzīvotāju, jo mazāk ērtības izmantot sabiedrisko transportu, ja tas ir uz ko tu izej.

    Gundars
    24.01.2024 16:04
    Reply to  KKTK

    Viensētā, kur visa dzīve notiek uz vietas auto nevajag. Turpat piedzimi, turpat izaudzē sivēnu un brokoli, turpat vecāmāte uzpasē un tad iemāca jauno paaudzi izglītības lietās. Turpat māte rosās pa ķēķi un virtuvi, tēvs tuvējā laukā arklu velk.
    Bet ja dzīvo pilsētā kaut vai ar pieciem kvartāliem, ir kaut cik aktīva dzīve, ir bizness, ir vēlme ceļot, tā tomēr auto vajag. Pastāstiņus par attīstītu sabiedrisko transportu var izlaist. Vai nu tu dzīvi pakārto saviem uzskatiem vai sabiedriskā transporta grafikam. Un iznomāts auto tāpat ir auto “no kura tu it kā esi atkarīgs”, atšķirās tikai īpašumtiesības. Bet jaunajai paaudzei ar šo kā reiz ir tāds specifisks uzskats – negribas būt atbildīgam ne par ko, tikai nospiest aplikācijā podziņu un patērēt.

    Dāvids Speriskas
    24.01.2024 17:26
    Reply to  Gundars

    Nezinu kādā viensētā tu esi bijis, bet laukos, bez auto normāli nevar dzīvot l. Neraksti sviestu, ja nezini par ko runā

    Krotow
    24.01.2024 17:45

    Veltīgi viņu apvaino. Viņš pareizi pateica – ja tev dzīves un darbošanās teritorija iekļauta pāris kilometru rādiusā, auto nav vajadzīgs. Pārējiem – atkarībā no vajadzības un iespējām. Un dēļ pašreizējā sabiedriskā transporta kursēšanas “biežuma” laukos auto diemžēl ir nepieciešamība. Ja autobusa pietura atrodas kilometru no mājas un autobuss tur piebrauc tikai pirmdienā 10:15 un ceturtdienā 15:45, bez sava auto esi dimbā.

    Dāvids Speriskas
    24.01.2024 17:53
    Reply to  Krotow

    Tu arī domā, ka mūsdienās laukos var būt pašpietiekams? Domā lauku cilvēkiem negribas aliņu vai sievai saldējumu? 😁 Beidziet muļķības rakstīt par viensētām

    Krotow
    24.01.2024 18:08

    Sākumā izlasi ko es uzrakstīju. “ja tev dzīves un darbošanās teritorija iekļauta pāris kilometru rādiusā” – tas domāts galvenokārt par pilsētu. Uz laukiem attiecas pēdējie 2 teikumi. Ja to nevari saprast, tad… aizej pēc otra alus.

    Gundars
    24.01.2024 18:54

    Es jau ironizēju. Ja jau pat viensētā, akmens laikmeta dzīvesveidā nevar iztikt bez auto, tad kur nu vēl pilsētā un ar aktīvu attieksmi pret dzīvi

    Biteme
    24.01.2024 19:08
    Reply to  Gundars

    Viensētā ir daudz vietas auto un līdz tuvākajam veikalam/ambulancei/skolai bieži vien bez auto nevar aizkļūt. Pilsētā ir speciāli jāmeklē vieta, kur auto novietot un parasti var nokļūt līdz vajadzīgajai vietai ar sabiedrisko. Arguments “kur nu vēl pilsētā” nav pašsaprotams.

    Nauris
    24.01.2024 23:46
    Reply to  KKTK

    Ja ir bērni un ambīcijas vairāk kā skola/darbs, mājas, dīvāns, tad LV bez auto sanāk dārgi, ilgi un nekvalitatīvi. Aizbrauc uz Riekstu kalnu paslēpot bez auto ar slēpēm padusē un trīs bērniem. Ātri pārdomāsi. Zema iedz.blīvuma valstī pēc definīcijas sabiedriskais efektīvi nestrādā. Rīgu vada viduvējības bez cēlām ambīcijām, faktiski ierēdņu rebju planktons virza attīstību(stagnāciju) kombinācijā ar 120 milj izlīdzināšanas fonda reketu, nevesala vide attīstībai.

    Gundars
    24.01.2024 15:52

    Ironiski, bet vēl pēdējais raksts šajā eksperimenta sērijā veidojas visai loģisks – ”Kā tikt vaļā no sava EV?” To notirgojot kaut cik ar godu un bez bankrota savam budžetam. Saliekot kopā, cik ieguldīts un cik beigās tiks atgūts, laikam kaut cik to mīnusu varētu segt vienīgi vērtīgo rakstu sērija un apziņa ka cilvēkiem parādīta reālā situācija.

    Jūrnieks
    24.01.2024 16:33

    1. Punkts varētu būt – blogā neraksti neko sliktu un, ka gribi tikta vaļā. Tas raksts atšķiros daudzus, kuri minstinās un lasa Blogus.
    Piemērs esmu es. Ar interesi lasīju Tavus rakstus, jo bija galvā iespārdījusies doma ģimenē nopirkt otro auto,jo viens patiesi ir par maz. Sieva, kad strādā, savā viensētā visu dienu esmu bez auto.
    Un tieši elektro. :)
    Bet tā kā viņai dienā jābrauc 10-20km, tad pētiju Leaf. Biju daudz reviewus izlasījis, skatījis. Visur viss tik pozitīvi. Visi sludinājumos zelta kilometrus sola.

    Bet Tu atvēri acis. PALDIES (patiesi, bez ironijas).
    Tagad palika otrā alternatīva Yaris hibrīds. Cik esmu braucis, man tā patika… Salīdzinot ar manu rijīgo govi pilsētā korķos no lidostas patēriņš bija 3,2l. Uz siguldas šosejas pacēlās uz 5l. Bet nu es galīgi uz pedāļa nežēloju.

    Gatis
    25.01.2024 10:35
    Reply to  Jūrnieks

    Man braucot ar Yaris hibrīdu (2021) ārpus pilsētas bija ap 11-13 l/100km. Ap 400km nobraucu. Pa pilsētu neesmu braucis.

    Bats
    26.01.2024 11:13
    Reply to  Jūrnieks

    Tā vietā lai uztvertu Kristapa rakstu par tehnoloģiju blogera ekvivalentu “Kā dēļ viņi neliek Britniju mierā?!” raudājumam kamerā, metāties uztvert to par objektīvu pētījumu, kas piemērojams tieši Jūsu gadījumam. Šis vairāk norāda uz to, ka jau iepriekš bijāt noformējis savu viedokli un gaidījāt kādu, kas to apliecina. Kā tieši Kristapa emocijas par savu nespēju sadzīvot ar nepieciešamību mašīnu lādēt ik vakaru (lai gan kaut kas tur nelīmējas – dienā nobraucamais attālums un uzlādes vajadzības nesakrīt) ir piemērojams Jūsu situācijai? Uz ko tad tās acis tiek pavērtas? Tas pats vecais Leafs teju jebkādā stāvoklī mierīgi pilda visu, ko esat aprakstījis, 10-20km tas nobrauc pat pēc tam, kad iedegas brīdinājums par tukšu akumulatoru. Ja ir iespēja uzlādēt mājās, tad pat ziemā tas nebūs jālādē katru dienu. Kaut ko nesakarīgu sarakstījāt. Yaris Hibrīds viennozīmīgi ir dārgāga ekspluatācijā, neērtāka alternatīva par vecu lētu EV. Un par to var pārliecināties gan veicot aprēķinus, gan eksperimentējot pašam. Yaris salīdzinot ar EV galīgi neiet, 10-20km braucienos tā patēriņš būs ievērojami lielāks nekā tie 3.2 litri, ko sapņojat (lai arī hibrīds), tuvāk 7-9. Katrs nobrauktais kilometrs maksās dārgāk gan degvielā, gan apkopēs. Es piekrītu, ka kādam, kam ik dienu jābrauc 100km Leafs neder, bet sievai ikdienā braukt līdz… Read more »

    REALAIS
    24.01.2024 16:02

    Pilnīgi saprotama vilšanās. Bet, lai būtu mazāk jāviļās EV mašīnā ar tik mazu 1 uzlādes nobraukumu, tad ir jātērē kosmoss salīdzinoši.

    Man patīk EV. Darbā ar prieku braucu ar EV autobusu, paātrinājums/bremzēšana kaifs salīdzinoši ar ātrumkārbas raustīšanos, vienīgi, kad tam nav problēmu. Un problēmu ir daudz vairāk nekā ar dīzeļbusiem :D it sevišķi tad, kad izdomā kompānija nopirkt lētus lādētājus, kas salauž papildus lādēšanas portus :D

    Jeremijs
    25.01.2024 00:18
    Reply to  REALAIS

    Pasākuma autors ir tāds paliels cirs. Ja jau ņēma flīzi, tad varēja pacelt ciparu uz 18-20k, kur var dabūt normālus elektro aparātus kā E-Niro ar 64kwh baču vai vismaz ID3 ar 58kwh. Cenas strauji krīt uz leju, bet kundziņš gribēja dabūt šovu, nu tad enjoy!

    Pēča
    24.01.2024 16:09

    Interesanti lasīt, kā Kristapam beidzot nokritušas tās rozā brilles(kuras daudziem, vismaz publiski nenokrīt, jo pašiem kauns ir atdzīt kļūdu, īpasi ja publiski iepriekš ar pilnu pārliecību saka ka EV esot nākotne!)

    Radot šo maldinošo ‘EV pasaules glābšanas’ sajūtu pārējiem kuri vēl nav iegrābušies.

    ‘EV’ kā auto darbojas ja tas ir 2 vai pat 3 auto majsaimniecībā(respektīvi galīgi nav primārais auto) bet tad jau kāds tur jebkāds zaļīgums…

    Pilnīgakās pupu mizas, ar ko mārketologi cenšas izskalot smadzenes lai akli visi pirktu šīs dārgās lietas. (Rupji sakot dīleris var pārdot 1EV vai ekvilalenti ~1.6 ICE auto lai sasniegtu līdzvērtīgu pardošanas apjomu) tāda nu ir tā cenu starpība….

    Last edited 2 years ago by Pēča
    Pēča
    24.01.2024 16:18

    Lasot pirmos rakstus par šo savu EV ienākšanu ģimenē – jā.
    Jūtami bija manāmas brilles, kā kas jauns, ūber kruts nu tik brauksi un glābsi pasauli…. :) No offence

    Bats
    26.01.2024 11:18

    Eksperimenta noderīgumu gan es apšaubu – izvēlētā mašīna ir pētīta un aprakstīta simtiem reižu, par to neko jaunu uzrakstīt nav iespējams. Tā ir viena no populārākajām mazbudžeta EV un te pat starp komentētājiem ir īpašnieki, kuriem ir vairāku gadu pieredze ar to, nobraucot desmitiem tūkstošu km. Izklaidējoša lasāmviela, kaut kādas emocijas un subjektīvs viedoklis, pārdomas bez objektīviem kritērijiem un metrikas, kas ļautu vērtēt eksperimenta rezultātus, salīdzināt tos, izdarīt secinājumus. Nenopietni šis viss.

    24.01.2024 16:18

    Rozā brilles nav domātas par to, kas atainots ir rakstos.

    Rozā brilles drīzāk ir par to, ka tiek optimistiski rēķināts, ko tieši grasies darīt ar auto, cik tas paņems extra laiku (salīdzinot ar iekšdedzi) ikdienā un garākā braucienā. Ir nepatīkami, kad ražotāja uzrādītais dīzeļa patēriņš 4.8 litru vietā ir 6.3 litri. Bet EV sniedzamība tiek pārspīlēta divtik un dažos scenārijos arī 3x vai tuvu 4x, ja to mērkaķbundžu ir jāsilda ziemā nost no rozetes esot.

    24.01.2024 16:22

    Ja runā par cenu, tad arī 16 kEUR par auto, 2 kEUR par lādētāju un štuka par KASKO ir ļoti, ļoti tālu no vidējā aritmētiskā Latvijas iedzīvotāja spējām. Ir jau brīnumskaisti paskatīties, ka Zeltiņš vai bārdainais, caurkritušais hoķeja menedžeris braukājas ar jaunu Cupru vai Pežuli vai velns zina ko. Ir Instagram iedomātā rozā mākoņu patiesība un tad ir skarbā dzīves patiesība.

    Last edited 2 years ago by Artis Ābols
    Krotow
    24.01.2024 17:46

    Bija gan, bija.

    Sergejs
    25.01.2024 13:02

    Rozā nē, bet nu jāsaka ka biji tā teikt visai pozitīvi noskaņots sākumā. Bet cepuri nost, esi bijis cik iespējams objektīvs un aprakstiji visu pasākumu godīgi, pievienojos tiem kas par to paldies pateica tev. Un tas ka nekautrējies pateikt ka tā bija kļuda (vismaz konkrēti tavā gadijumā, kādam var būt cits dzīves ritms un apstākļi) arī ir tev liels pluss.
    Par to ka nāks pavasaris un viss uzlabosies, kā te daži saka, varu teikt ka būs arī nākamā ziema un auto jaunāks nepaliks, kā arī baterijai kapacitāte diez vai pieaugs. Tā kā rakstu “kā tikt vaļā no elektroauto” labāk cept aprīlī, kad nav ne auksti ne karsti vēl👍

    Kaspars
    24.01.2024 21:25
    Reply to  Pēča

    Interesanti, ka tieši tādu pašu auto lietoju jau ceturto ziemu un esmu baigi apmierināts, gan par uzlādes izmaksām, gan par izbraucieniem pa Latviju un Baltiju. Nav man nekāds zaļais kurss, auto tiek lietots ikdienā kā pirmais auto, nobraukums ap 15000 gadā, noripojis pāri 45tkm pa Latviju. Uzdodiet sev jautājumu, kam vairāk ticēt kādam, kurš pusgadu pabraukāja un galīgi nesagāja, vai tādam, kurš lieto jo vairākus gadus un lietos vēl.

    Nauris
    24.01.2024 23:55
    Reply to  Kaspars

    Katram jāizvēlas sev piemērots auto. Vajadzības atšķiras. Dažs neizbrauc no Rīgas rajona. Dažs brauc 200 km dienā. Tur nebūs visiem viens auto optimāls.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 07:46
    Reply to  Nauris

    Viņš tak raksta, ka dienā braucot 30km un tad vēl uz Preiļiem jābrauc, par kādu tādu īpašu lietošanas atšķirību ir runa?

    Sergejs
    25.01.2024 13:53
    Reply to  Kaspars

    Braucam sestdiem uz Ventspili pastaigāties?

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 17:27
    Reply to  Sergejs

    Vasarā ar ģimeni braucām atpūsties, nekāda vaina, Ugālē uzlādējos, lai gan varēja arī līdz galam braukt.

    Sergejs
    26.01.2024 10:40

    Es par šo, vai jebkuru citu sestdienu/svētdienu līdz februāra beigām. Viss tak štokos un nav nekādu problēmu ar šo Joniku pa Latviju vai visu Baltiju ceļot😉 Jeb tomēr ir, ja jau ja brauc 2 Joniki tad vajag ar stundas nobīdi?
    Un kamdēļ tad vasarā bija tai Ugālē jālādē, 2 stundas Rīga-Ventspils nevar nobraukt(vienmēr bez bēdas savas 2st 45min bez apstājas nobraucu) jeb tur kāds megainteresants apskates objekts ir blakus tam Ugāles štekerim?😁
    P.S. Esmu akcionārs vairākos elektroauto un bateriju uzņēmumos, ja tas ko izsaka.

    Bats
    26.01.2024 19:23
    Reply to  Sergejs

    Ironizēšana vietā – ziemā ar Ioniq, kuram labs akumulatora ietilpības atlikums, braucot ar atļauto ātrumu, var nobraukt 180-200. Ir dokumentēts. Ventspils tālāk, man gan šķiet, ka pietrūkstošās dažas kWh tai pašā Ugālē var pa 10min pielādēt, Ioniq tādā ziņā visai derīgs – pat mīnusos lādējas ar max jaudu. Ventspilī tad pielādējas atpakaļceļam, kamēr dara… ko nu tur Ventspilī mēdz darīt. Sanāk 3 uzlādes – atpakaļ braucot kaut kādos Bikstos vai Tukumā viena īsa arī. Ar iekšdedzes dzinēju viena uzpilde. Nav gluži vairākās stundās mērāma atšķirība, bet tomēr ir.

    Bats
    27.01.2024 01:04

    27kWh. Metodika var būt cita, var būt Bjorns kaut kā nepareizi brauc: https://youtu.be/lA0nBKjIIrs?si=NuKlJJKH2fYYZ6dA

    Vards
    27.01.2024 20:08
    Reply to  Bats

    WTF man pavadīt 10 min Ugālē?
    Un Ventspilī štepseli atradi? Nu lai tiktu uz mājām

    Skābene
    24.01.2024 16:16

    Nu re, diezgan ātri sakrājās un pavērās patiesības plūdi! Liels paldies par godīgu atklāsmi. Apstiprināji manas pārdomas par to, ka parastais hibrīds šobrīd ir daudz labāka izvēle. Es vēl pagaidīšu gadus 3-5, pirms ķeršos klāt personīgajam EV eksperimentam, bet tikmēr ar EV braukšu tikai kā ar koplietošanas auto, kad dienišķais hibrīds vai dīzelis būs nodots apkopē.

    Torsons
    24.01.2024 19:30

    Ar ko tieši hibrīds ir neuzticams?

    Andris
    24.01.2024 16:22

    Cik lasu un piesekoju FB grupās par EV, ir interesanti palasīt 2 naidīgas nometnes. Es kā sķūņa servisa vienīgais darbinieks roku info par šo vai to mašīnu, jo arī sķūnīšos parādās jaunākas par b5 pasātu. :) Vai es savā šķūnītī gribētu EV? Diez vai. Ok. Ritošā, virsbūve pa lielam jau tā pati. Kluči, diski, gultņi, bukses… RŪSA! Piemēram, kā ir metināt kāda EV slieksni? Gribētu uzznāt, bet ne darīt. EV utilizācija? Uz Āfriku?
    Ja tikkai Rīga un 50km ap to tad EV varētu būt ok. Bet ja brīvdienās pie vecākiem uz Varakļāniem, Grobiņu, Valku… Jāizbrauc jau 5dienas pusdienlaikā. Cikos galamērķī?
    Ja runājam par dabas saudzēšanu, tad mani vairāk imponē ūdeņradis kā alternatīva degviela. Tik pārdesmit gadi jāpaciešas, lai zinātnieki un inženieri dabū, ka šis nav sparādzienbīstams. JA man būtu daudz naudas, es labprātāk pirktu kādu busu ar ūdeņraža dzinēju nevis EV. MANS SUBJEKTĪVAIS VIEDOKLIS no Valkas

    Bats
    26.01.2024 19:28
    Reply to  Andris

    Par ūdeņraža busu sasmīdinājāt. Ar šo vienu teikumu pietiek, lai saprastu, ka uz jūsu servisu laikam EV kaut kā tos sliekšņus metināt nebrauc. Ja kāds atbrauktu, būtu iespēja papļāpāt ar īstu EV īpašnieku, kuram ir īsta pieredze. Daudzus mītus un leģendas izkliedētu, var būt kaut kāds virspusējs priekštats par uzbūvi un mezgliem parādītos, lai nav te jāblamējas.

    Jūrnieks
    24.01.2024 16:23

    Labs, patiess raksts! Nekādas reklāmas.
    Paldies par to! :)

    Pārdodot auto, cik vēl zaudējumi būs ar elektro lādēšanu instalēto?
    Diezgan smagi būsi iegrābies, diezgan. Prasi Kursoram kompensēt daļu zaudējumus. :)

    Nauris
    24.01.2024 16:23

    Auto izmaksas ir jāskatās plaši un rūpīgi. Tad, ja auto pērc līzingā, ir jārēķina, cik tev izmaksās vidējā termiņā auto ekspluatācija. Labāks auto 6 gadu līzingā, vai švakāks 3 gadu līzingā izmaksās līdzīgi. Pat ja auto piegriežas, neviens neaizliedz to uzsist gaisā vēl pirms līziga beigām, atlikusī vērtība labākiem/dārgākam auto būs lielāka. Tālāk – elektroauto ir izdevīgi iegādāties uz SIA, tas ir vismaz 25% lētāk. Ja tas ir vienīgais auto ģimenē, tā īpašībām ir jābūt visiem dzīves gadījumiem. Līdzīgi ar datoriem, ne jau aiz stulbuma cilvēki maksā vairāk par apple vai dell parastai e-pastu un pārlūku lietošanai, ko spēj veikt jebkurš primitīvs dators, taču ilgtermiņā tas ir lētāk – mans Dell vostro dators vēl darbojas kopš 2009.gada, sievas stacionārais Apple vēl senāk. Putekļusūcēji – nopērc vienreiz Miele un aizmirsti uz 10 gadiem par iekārtas maiņu. Teicienā “skopais maksā divreiz” ir liela patiesība. Alternatīvas, ka nebūtu sabojājuši pieredzi Tesla Y long range, VW ID-4 80 awd, Enyaks 80 awd, audi e-tron 55, Nissan Ariya, Tesla S 75 D, Tesla 3 LR. Labi varianti sākas no 25 000 EUR. Lētāk būs no sērijas, “eu vecīt, salasi man labu portatīvo pa 300 EUR.”

    Normunds
    24.01.2024 19:17
    Reply to  Nauris

    Arī ar dārgāku brendu var nākties dzīvoties pa servisiem, lai gan varbūtība ir mazāka.
    15 vs 25 k, mēneša maksājums ir stipri atšķirīgs, visticamāk arī kasko. Lielākoties cilvēks kurš plāno auto konkrētā budžetā, nevar tā vienkārši piemest klāt 70% vairāk.

    Sergejs
    25.01.2024 14:11
    Reply to  Normunds

    Taisnība, Berk saldētava pa 125eur strādā bez bēdas 7 gadi, Liebherr pa 350eur beidzās pēc 3 dienām… Miele sūcejam nav ne vainas, strādā godam 10 gadus, bet arī EIO pa 80 latiem kopš 1998g😉
    Var Dacia tikai eļļu mainīt 10 gadus un ar S500 tik pa servisiem braukāt un otrādi, tas drīzāk veiksmes stāsts. Tik tajā S500 iekāpt un braukt ir krietni komfortablāk un drošāk nekā ar Dacia (nu ja vien šaurā stāvvietā nav jāparko), tas nenoliedzami un par to arī maksā, plus par statusu.

    Kārlis
    24.01.2024 20:16
    Reply to  Nauris

    Kā tieši EV ir tik izdevīgi uz sia? Valsts atbalsts nepienākas (4500€ vai 2250€), pvn, ja pareizi saprotu noraksta tikai 50% un vēl jāmaksā sia ev ekspluatācijas nodoklis 20€/mēnesī.
    Piemēram, lietots 20K ieskaitot PVN auto uz sia būs 18K, privāti 17.8K, bet nav ev nodoklis. Kā Tev sanāk 25%?

    Kaspars
    24.01.2024 21:46
    Reply to  Nauris

    Nu ar e-tron 55 pa 80 pakām viņš tāpat būtu mocījies, jo tas ņemot vērā braukšanas stilu būtu tērējis ap 50kWh un neko vairāk par 150-160km ziemā viņš nebūtu nobraucis, tikai uzturēšana tādam būtu kosmoss tāpat kā remonts.

    Žumapel
    24.01.2024 16:25

    Un tieši tāpēc braucu ar 20 gadus vecu dīzeli joprojām. Rūsa nav. Ar pilnu bāku 1000-1300km var nobraukt. Plašs salons, nav jātaupās uz elektro iekārtām. Sēdies un brauc.
    Varu atļauties nopirkt jaunāku auto, bet neredzu jēgu tam

    Dīzelis
    24.01.2024 17:46
    Reply to  Žumapel

    Tieši mans gadījums 👍😁

    Bats
    26.01.2024 20:29
    Reply to  Žumapel

    Pakaļa melna vai godīgi lej klāt to AdBlu un esi nomainījis kvēpu daļiņu filtru pret jaunu?

    Slapjais Bebrs
    27.01.2024 19:55
    Reply to  Bats

    Kāpēc lai dīzelim būtu melna pakaļa? Veic regulāras apkopes, pildi normālu degvielu un nebūs ne kvēpu ne problēmu.
    Jebšu vecais labais ekskrementu svaidīšanas battls – dīzeļi smird bet elektromobīļi sūkā un vēl pie tam deg..

    24.01.2024 16:32

    Es teiktu, ka ja tiešām pārdod, tad pirms tam ir jātur godā tas pussolījums nobraukt 1000-nieku ar šo auto!!!

    Andris
    24.01.2024 16:33

    Piedodiet, bet aizmirsu 1 ļoti svarīgu lietu par EV. Manā paziņu lokā ir akls cilvēks, kurš pasauli “redz” ar tausti un DZIRDI. Aklais “neredz” ar ausīm cik tālu vai tuvu ir EV, bet dīzeli var ļoti labi notiekt cik tālu no viņa un cik ātri tuvojas. Cik droši ir EV pret šo sabiedrības daļu?

    Andris
    24.01.2024 16:36

    Ok. Mans paziņa baidās no šiem.

    Skābene
    25.01.2024 08:44
    Reply to  Andris

    Arī iedzēris kungs nedzirdēja, kā viņam no muguras klusi brauc hibrīds, pat intereses pēc safilmēju, kad tad pamananīs. Diezgan ilgi nemanīja! :D

    Sergejs
    25.01.2024 14:19
    Reply to  Skābene

    Nu arī benzīnieku (ar oriģinālu izpūtēju) pie 30km/h pamanīs vēlāk nekā elektroauto kurš speciāli tarkšķ😁

    Robčiks
    24.01.2024 16:33

    Paldies par izmēģinājumu un gala kopsavilkumu!

    Iespaids
    24.01.2024 16:42

    Rakstā ir daudz emocijas bet maz fakti. Kas ir neuzticams iet pa kreizi pie citiem auto :)
    Rodas iespaids ka auto akumulators ir diezgan “nojāts”, vai arī ir izvēlēts lietošanas scenārijam neatbilstošs auto. Ja ikdienā jābrauc lieli attālumi tad konkrētais auto tam ir galīgi nepiemērots.

    Garais
    24.01.2024 20:25

    Dīvaini pat neticami!!! Iespējams pie -25 (nēesmu pārbaudījis) Mums ģimenē tāds pats auto jau 1.5 gadu!!! Vidēji gada griezumā nobraucam 75 km dienā.
    Dīzelis tagad vairāk stāv pie sētas nekā brauc it īpaši ziemā.
    Protams piekritīšu ja daudz jābrauc un ziemā , tad bez dīzeļa nekā.

    Veiksmi Kristap!!!

    Kaspars
    24.01.2024 21:52

    Nu šis ir baigā buļļa kaka, braucu vidēji 50km dienā jau ceturto ziemu, vienīgā atšķirība no vasaras lādēju reizi divās dienās, vasarā reizi četrās. Auto identisks, Ioniq classic ar 28kWh baču. Pilsētai labāks nekas nav izdomāts. Pa Baltiju var braukt bez problēmām. ja auto būtu tāds sūds, tad mobilē būtu pilns ar tādiem pa lētuci, nu vismaz lētāk par otro leaf vai Zoe noteikti, realitātē cenas sākas ap 14 pakām par auto ar nobraukumiem virs 100tkm.

    Sabe
    24.01.2024 16:46

    Bet kā ar plug-in hibrīdu? Tas nav variants?

    Kārlis Rozenbergs
    24.01.2024 18:23

    Plugins elektriski brauc bik mazāk tavs Hyundai, bet teorētiski vajadzētu pazust tam momentam par uzticamību. Ja var piespraust katru otro dienu, tad neredzu problēmu.

    Aldis Esmits
    24.01.2024 18:45
    Reply to  Sabe

    Plugin-hibrīdi ir autoražotāju minimālā kustība, lai ilgtspējas trendā iekļautos un Grēta tos nelamātu. Iespējams, kaut kādu EU komisiju, vai citu regulējošo organizāciju prasību izpilde, lai sodus neuzliktu. Praktiski – man liekas pilnīgi bezjēdzīgs risinājums.

    Torsons
    24.01.2024 19:33
    Reply to  Sabe

    Cena.
    KIA Niro PHEV maksā par 7500€ vairāk nekā “parastais” Niro hibrīds, kura cena sākas no 30000€.
    EV Niro maksā “tikai” 49000€ un tikai tāpēc, ka KIA patreiz uz to ir akcija – 10000€ atlaide.

    Dace
    24.01.2024 16:51

    Diemžēl tomēr neizbēgami, ka arī autoindustrija ir nolēmusi iet būtībā vienreizlietojama transporta virzienā – tāpat ka viedtālruņi. Jo EV varbūt vēl otrās roks tirgus nostrādā, bet ne trešās rokas baterijas dēļ. Un ar to mums ir jārēķinās – ka auto, šajā gadījumā EV, būs vienreizlietojami.

    Šopoholiķis
    24.01.2024 17:44

    Ar akumulatoriem darbināmas tehnoloģijas sevi ir pierādījušas darbam iekštelpās, kur kā reiz nevajag, lai kaut kas rūktu, klabētu un smirdētu, bet vienmēr ir salīdzinoši silts un bez lieka mitruma.

    Nākošā raksta sērija, kā es ar EV iekaroju lielveikala tirdzniecības zāli :D

    Edgars
    24.01.2024 17:12

    Super raksts, paldies par atklāsmi!

    Dāvids Speriskas
    24.01.2024 17:47

    Uguns stihija ir ar mums kopš mūsu senči runāja uga buga valodā,to pašu par elektrību nevar pateikt.
    Es zināju,ka būs vilšanās šajā eksperimentā.
    Man arī bija doma uzrakstīt “Es taču teicu”, utt, tomēr atturēšos un paslavēšu tevi par tavu grēksūdzes rakstu!
    Novēlu tev iemainīt šo auto pret kādu klasiskāku, johaidī, varbūt pat izspiedīsi jaunu dacia no salona!

    Kaspars
    24.01.2024 21:55

    Jā, pie mums netrūkst cilvēku, kuri datoru lietošanu arī uzskata par ļoti neērtu, nogurdinošu un nepraktisku……….un šī nav grēksūdze, bet kārtējais hitu ģenerators.

    Krotow
    24.01.2024 17:54

    Kristapam iesaku neskumt un pieņemt par esošu faktu ka elektroauto šodien reāli pieejamo bateriju uzbūves ierobežojumu kopā ar bateriju augsto cenu dēļ vēl kādu laiku būs derīgi tikai nišas lietojumam. Kad tās pašas ietilpības + izmēra baterijas kļūs divreiz lētākas un publiskā uzlādes infrastruktūra – daudz plašāk pieejama, varēs runāt par kaut kādu globālo transformāciju. Un tas varētu notikt pat vēl mūsu dzīves laikā.

    Last edited 2 years ago by Krotow
    Rodžers
    24.01.2024 17:54

    Nesaprotu Kristapa vilšanos. Nopirkt auto ar 150km range un pēc tam raudāt. Tas ir kā nopirkt ģimenei ar 5 bērniem mini kūperu, un pēc tam teikt ka pasaule nav gatava mazajiem auto. Šis auto domāts kā otrs auto ģimenei, ar privātmāju pierīgā, lai viens no ģimenes brauktu uz darbu, viss done. Nevajag sapņot par braucieniem uz Preiļiem ziemā.Tam domāti citi EV.

    Normunds
    24.01.2024 19:21
    Reply to  Rodžers

    Bet tāpēc zaļajiem nav jābļauj, ka EV der visiem. Kāda ir vidējā cena LV vieglajam autoparkam?

    Rodžers
    24.01.2024 20:04
    Reply to  Normunds

    Protams ka nav jābļauj, bet visus EV vienā katlā likt arī nav pareizi. Katrai lietai ir savs pielietojums.
    Kristapa ekperiments ir kā nopirkt lietotu Iphone 8, lai tikai būtu Iphone un teikt ka tam ir tik sūdīga kamera, ka tomēr atkal jāpērk spoguļniece. Jo jauno dārgo Iphone redz nevar atļauties.
    Tad bija jāgaida kamēr Tesla Model 3 ar 300km range maksās 10k un tad arī lai pērk.

    Kaspars
    24.01.2024 21:59
    Reply to  Rodžers

    Man tieši tāds pats auto ir kā pirmais auto vairākus gadus, braucu ikdienā uz darbu, vidēji ap 50km, braucam ar ģimeni pa Latviju, Igauniju un Lietuvu, gadā vidēji ap 15000km. Neredzu nekādu baigo problēmu aizbraukt ziemā uz Preiļiem, jo auto lādējas labi, salīdzinot ar citiem EV. Ne visi pašpasludinātie tehnoloģiju eksperti, tādi tiešām arī ir.

    Rodžers
    25.01.2024 08:08
    Reply to  Kaspars

    Protams, tas kurš māk saplānot uzlādes normāli, arī Preiļi būs ok. Bet Kristapam jau vajag drāmu.

    Sergejs
    25.01.2024 14:31
    Reply to  Rodžers

    Braucam sestdien uz Ventspili pastaigāties. Jūs ar Kasparu ar saviem EV un es ar savu ICE. Ja esat gatavi to darīt rakstat sergejs@piebalgas.lv, sarunāsim izbraukšanas laiku un vietu, varētu būt Spice ap 9-00?

    Vards
    25.01.2024 15:33
    Reply to  Sergejs

    Sākam Ventspilī un beidzam Preiļos, bez uzlādes/tankošanās

    AGailitis
    24.01.2024 17:55

    V8 ir atbilde

    Audi
    24.01.2024 18:14

    Arī es esmu aizdomājies par elektroauto iegādi, un kā daļa no manas priekšizpētes ir ev lietotāju ierakstu un komentāru lasīšana FB elektrokāru grupā. Un tur, lasot īpašnieku it kā pozitīvās atsauksmes un kaujinieciskos komentārus pret anti elektroautomobīlistiem, nonācu pie pārliecības, ka man nevajag tādu auto. Iemesls, kāpēc to neizvēlēšos, ir tāds, ka es nevēlos visu laiku domāt par sava auto akumulatoru uzpildes līmeni. Es apsvēru Teslas pirkšanu pa tiešo no ražotāja, tātad- dārgs pirkums. Garantijas remonti- tuvākais Polija vai Skandināvija. Tālāk lasu un brīnos- 70 t eur ev īpašnieki komentāros lepojas, kā ziemā mašīnā tur 17 grādu siltumu, braukt ziemas jakā esot ļoti ok. Nopietni?! Tālāk- kuru satrauc 40 minūtes pie uzlādes pa ceļam uz tālāku pilsētu, benzīnu ieliet tāpat esot 20 minūtes, plus bulka jāapēd un kafija jāizčurā. Hm, nu, it kā jau jā, tomēr 40 minūtes benzīntankā pa ceļam uz 2 stundu brauciena attālumā edošo Madonu, nezinu, nezinu. Kā lai uzlādējos laukos pie vecākiem? Izrādās, pie parastas elektroinstalācijas nemaz tā nepieštepselēsies, var sanākt nokurināt senču būdiņu. Ok, jāaizbrauc uz Madonu kkur uzlādēties, bet ko darīt, kamēr notiek uzlāde? Lasu tālāk- nekā nebija! Publiskā uzlāde nav droša opcija šādos gadījumos, fak it. Pirmkārt, ne reti var nestrādāt vai nenostrādāt,… Read more »

    Gundars
    24.01.2024 19:06
    Reply to  Audi

    Desmitniekā!!!! Parakstos zem katra vārda!

    Rodžers
    24.01.2024 20:13
    Reply to  Gundars

    Paraksties zem katra vārda un nekad neesi lietojis EV.

    Vards
    25.01.2024 15:47
    Reply to  Rodžers

    Nu ar tramvaju esu braucis, un?

    Rodžers
    24.01.2024 20:12
    Reply to  Audi

    Es nesaprotu, kur visi izrauj tos 70k par ev. Tesla Model 3 izsolē jau var dabūt ar 50k nobraukumu pa 20k-25keur, 350-400km range un garantiju. Laikam tikai Kristaps māk 17k par Hyundai ar 150km range iztērēt. Par 3k uzliec saules paneļus un lādējot privātmājā tev 100km izmaksas būs 1-2 eur.

    Normunds
    24.01.2024 20:19
    Reply to  Rodžers

    Cik tūkstoši jāatliek privātmājas celtniecībai + zemesgabalam?

    Elektriķis
    24.01.2024 20:40
    Reply to  Normunds

    Ne visi dzīvo lielpilsētā, daudzstāvenēs. Kristapa eksperiments ir īpaši interesants – metos āliņģī, tad jau redzēs, vai uzpeldēšu. It kā prātīgs čalis, bet tas, ka vajag savu lādētāju, noskaidrojās tikai “darba gaitā”…. Nu nav piemērots visiem EV. Te drīzāk ir izvēle: braukt pa pilsētu ar 60k vērtu BMW X5 vai 50k vērtu ID.4, ja tev ir māja piepilsētā.

    Elektriķis
    24.01.2024 21:14

    Interesanti ka 2017. gadā, kad iegādājos pirmo EV, mājas uzlādi ierīkoju (pats) jau pirms auto ieradās. Kursorā vēl nebija nekādu rakstu un informācijas, domāju ar savu galvu, bet tagad, kad ir informācijas gūzma, tāda vieglprātība. Pieņemu ka daudzi EV pircēji, saklausījušies “modes vēsmas”, rīkojas līdzīgi un aiziet pa Tavu taciņu.

    Rodžers
    24.01.2024 20:51
    Reply to  Normunds

    Pats vainīgs, ja nevari atlikt.

    Vards
    25.01.2024 15:55
    Reply to  Rodžers

    Es piesakos uz tiem 3k vērtajiem paneļiem, lai pēc tam lādētu 1-2 eur/100 km

    Fimas nosaukumu un telefonu studijā lūdzu

    Sergejs
    25.01.2024 17:05
    Reply to  Vards

    Nu ja kādam ar 3kW paneliem pietiks lai lādētu EV tad 3k eur, realitātē vajag tuvāk max, 11kW. Gadu atpakaļ 6kW ar visu uzstādīšanu un papīriem izmaksāja 6k eur, piedāvājums bija viens no pievilcīgākiem tirgū un cik tas nebūtu dīvaini viss notika mēneša laikā kopš pirmā zvana un pagaidām strādā.

    Karlis
    26.01.2024 09:57
    Reply to  Rodžers

    Linku studijā

    Kaspars
    24.01.2024 22:02
    Reply to  Audi

    Uzskaitījāt gandrīz visus EV stereotipus, malacis……,…… ja nav lemts lidot, varbūt nevajag, turpiniet rāpot……….p.s. vēl ir viens ļoti populārs stereotips, nevarēs vienā rāvienā līdz Varšavai aizlaisties, kad krievi nāks virsū……..

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 07:52

    Nu šī ir absolūta demagoģija, cilvēki naivi tic, ka viņiem kara gadījumā būs kāda reāla iespēja aizmukt, uz Poliju aizmirstiet, tur jau būs sastrēgumi Lietuvā un ceļi būs bloķēti, kur tad muksiet, uz Kurzemi un tālāk ko? Zvejnieku laivu vairs nav, un jūru vairs nevar tik vienkārši šķērsot kā pirms 80 gadiem, viss tiek kontrolēts. Domājiet labāk kā pretosieties un cīnīsīties par Preiļiem, piemēram.

    Vards
    25.01.2024 15:59
    Reply to  Kaspars

    Ar EV līdz Varšavai vienā rāvienā toč nesanāks😂

    Arčiņš
    24.01.2024 18:35

    Nu jā , Kristaps ar šo rakstu izdalīja hlapuškas un šampanieša glāzes ev nīdējiem. Statistiski ir ļoti maz cilvēku kuri lietojot elektroauto pārsēžas atpakaļ uz degvielu. Īstenībā konkrētais auto neder konkrētajam cilvēkam un to cilvēkam kurš ir testējis ntos elektroauto ir jāzina. Šeit izskatās ka lielākā bēda ir par eksperimenta rezultātā zaudēto naudu. Cerams ka šī neveimīgā eksperimenta rezultātā kursors nepaliks par nīgro portālu kurā atgriezīsies podziņu telefoni un kasešu magnetefoni tikai tāpēc ka tās ir pārbaudītas tehnoloģijas.

    Gundars
    24.01.2024 19:11
    Reply to  Arčiņš

    Nu redz, smartfoni piedāvā kudi vairāk bonusus pret podziņtelefoniem. EV patreiz piedāvā kudi daudzāk čakara pret ICE auto. Un tur arī ir tā starpība. Glaudāmos fonus sāka lietot bez subsīdījām, bezmaksas bonusiņiem un citām brīvu tirgu kropļojošām piedevām

    Krotow
    24.01.2024 19:35
    Reply to  Gundars

    Tā ir. Viedtelefoni bija kvalitatīvs tehnoloģisks lēciens pa gandrīz visiem telefonu lietotājiem pieņemamu cenu, kas ļāva lielu daļu ikdienā lietojamo galda datora iespēju nēsāt līdz kabatā. Plus iespēja uzņemt foto un video bez atsevišķi nēsājamas kameras. Pāreju uz elektroauto parastam braucējam cenas dēļ nepaceļamas baterijas un šobrīd vēl rudimentāra uzlādes infrastruktūra padara praktiski neiespējamu. Plus kovida sekas un karš Ukrainā, kas uzsita gaisā energoresursu, tai skaitā elektrības, cenas. Neapgalvoju ka manis minētie elektroauto lietošanas mīnusi būs mūžīgi. Taču šobrīd ir kā ir.

    Last edited 2 years ago by Krotow
    Arčiņš
    24.01.2024 21:13
    Reply to  Krotow

    Katram cilvēkam ir jāatbild uz dažiem jautājumiem pirms elektro auto iegādes. Ja tev nav kur lādēt, ja nobraukums ir par mazu , ja vēl šis auto ir par dārgu , tad nesteidzies .

    Kaspars
    24.01.2024 22:03
    Reply to  Krotow

    Iestāstiet to manam sencim un veselām baram vecāka gadagājuma cilvēkiem, par tiem viedtelefoniem.

    Krotow
    25.01.2024 00:19
    Reply to  Kaspars

    Klau, nejauc atkal gurķi ar naktslampiņu.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 10:50
    Reply to  Krotow

    Kurā kategorijā no šīm pieskaiti sevi, pie gurķiem vai naktslampiņām, ir cilvēki, kuri nekad nespēs lietot viedtelefoniem, tāpat ir cilvēki, kuri nekad nespēs lietot EV, cik saprotu raksta autoram nakts uzlāde ir nenotikusi un tas ir radījis zināmas neērtības, tāpēc pilnmēness iespaidā un hitu ģenerēšanai ir uztapināta šī drāma………….. tā kā man ir stāžs ar tieši tādu pašu auto pāri trīs gadiem, varu apgalvot, ka dramatizēšana un puspatiesības ir pēc pilnas programmas.

    Sergejs
    25.01.2024 15:15

    Braucam sestdien uz Ventspili pastaigāties? Izbraukšanu varētu veikt no Spices 9-00, Kaspars, rodžers un tu ar saviem EV, es ar savu ICE, ja esat ar mieru rakstat uz sergejs@piebalgas.lv

    Arčiņš
    25.01.2024 13:28
    Reply to  Kaspars

    Tā telefonu salīdzināšana bija tēlaina no manas puses. Tas nebija jāuztver burtiski. Šoks šajā gadījumā ir par to, ka Skuteļa kungs izlikās par progresīvu cilvēku , bet īstenībā viņš ir tāds pats kā tavs sencis , jeb vienā vārdā opis kurš met pa gaisu mazbērnu uzdāvināto viedtelefonu ar vārdiem: jūs man šito sūdu pat nerādat.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 23:27
    Reply to  Arčiņš

    Tur nu tikai var piekrist, tikai mans sencis baigi neiespringst un pa gaisu neko nemet, mēs viņam pērkam telefonus ar lielām pogām un cipariem uz tām, vienīgais ko šis saka, ka kamera varētu būt, bet tam viņam uzdāvinājām digitālo ziepju trauku.

    Sergejs
    25.01.2024 15:12
    Reply to  Kaspars

    Ja vajag tikai zvanīt un pa retam sms uzrakstīt tad Nokia ar lielām pogām pa 20-30 eur ar 2 nedēļu bateriju un zonu jebkurā čuhņā ir tas kas vajadzīgs. Un bonusā to Nokia var pamest 5m gaisā, salasīt pēc tam kopā un runāt tālāk.
    P.S. mani senči savos 70+ lieto gan smartfonus gan ar internetbanku māk rīkoties. Bet ja kādam to nevajag tad kam viņam tērēties lieki un sagādāt sev nevajadzīgas problēmas (nonstop atjauninājumi/gļuki, bieža lādēšana, apiešanās kā ar jēlu olu)?

    Arčiņš
    24.01.2024 21:03
    Reply to  Gundars

    Sākums jau bija ļoti līdzīgs. Jautājums kuram vajag telefonu kuru jālādē katru dienu, kurš ir trīsreiz dārgāks, kuram ekrāns plīst daudz biežāk bija nevienam vien cilvēkam. Un sākumā to bonusu arī nebija nemaz tik daudz. Tā kā pats esmu elektro auto īpašnieks un jau nobraucis 150000 km un manā gadījumā man ir bijis čakars ar mīnusa zīmi. Man pat nav jābrauc benzīntankā tikai dažreiz gadā jāpaviesojas ātrajās uzlādēs. Bet tas ir mans stāsts , tāpēc es nevaru ieteikt elektroauto tiem kam tas nav piemērots ( nav mājas uzlādes, jābrauc ikdienā ļoti lielas distances , vai elementāri nepietiek naudas) . Tās piedevas bija nepieciešamas lai iekustinātu tirgu, šobrīd bonusus ir jādomā tikai lielajām pilsētām kuras vēlas svaigāku gaisu.

    ckzs
    24.01.2024 22:02
    Reply to  Arčiņš

    Bet reāli kāda ir tava motivācija braukt ar EV? Ja var nopirkt normālu EV (30.000 EUR un uz augšu, ne?), tad tas nozīmē, ka var nopirkt ļoti labu iekšdedzes auto, kas jebkurā gadījumā būs ērtāk.

    Arčiņš
    25.01.2024 15:06
    Reply to  ckzs

    Kad esi pabraukājies ar dažādiem EV , tad vismaz man āķis lūpā bija iecirties. Kaut vai apdzīšanas manevrs ir pilnīgi citā līmenī. Šī bija pirmā reize kad iegādājos ( kredītā ) pilnīgi jaunu auto, jo mazlietotiem toreiz izvēle bija nekāda un to cena arī bija samērā līdzīga jaunam auto , un to nenožēloju. Sešu gadu laikā vienīgie izdevumi man ir bijuši par kredītu un par riepām kuras nolietojas pastiprināti. Pat elektrības rēķins nepalika jūtami lielāks. Tik lēta uzturēšanā automašīna man nekad nav bijusi .

    Sergejs
    25.01.2024 15:38
    Reply to  Arčiņš

    Un nevienas apkopes? Ne bremžu supportiem, ne bremžu šķidrums, ne akumulātora dzeses šķidrums? Pilnīgs 0? Un kas tas par līzingu kur KASKO nevajadzēja pirkt?
    Ja tomēr manis pieminētie izdevumi bija tad lūdzu tomēr par tiem pastāstīt, jo galu galā vienkārši interesanti, kā arī par auto marku un modeli, lai vieglāk vilkt paralēles ar ICE.

    Arčiņš
    25.01.2024 17:34
    Reply to  Sergejs

    Garantijas laikā apkopēs mainīja bremžu šķidrumu , vienreiz arī disku un kluču komplektu , mainītas arī kautkādas bukses ,akumulatora dzesēšanas šķidruma nav ( Leaf 40KW) Kasko esmu pircis visiem auto. . Martā došos uz apkopi un varbūt kaut kas būs jāmaina. Akumulatora degradācija 4% , bet tas tāpēc ka reti lietoju ātrās uzlādes. Elektro auto jau nav kaut kas daudz savādāks kā parasts auto un kaut kad pienāks tas brīdis kad ir jāiegudās , bet uz eļļas maiņām un uz to ka ar elektrību braukt ir četrreiz lētāk var pamatīgi ieekonomēt.

    Sergejs
    26.01.2024 11:03
    Reply to  Arčiņš

    Paldies par atbildi un atzīšanu ka tomēr ir ekspluatācijas izdevumi EV😊
    Kopsummā tātad sanāk ka rītošai apkope +- tā pati kā ICE, izpaliek dzinēja eļļa un attiecīgi filtri. KASKO cenu salīdzināt pagrūti, protams, jo tur lielas atšķirības pie dažādien apdrošinātājiem un arī attiecīgi ir starpība cik viegli pēc tam to šiem izmaksu dabūt, ja kas atgadās, tāpēc es pie IF drošinu jo ir pozitīva pieredze un uzticamība (arī cena bija man visdraudzīgāka). Kopumā +- vienādas vidējās klases ICE un EV polise būs dārgāka EV ap 1.5-2x, jo cena ir lielā mērā atkarīga no auto cenas.
    Ātrās uzlādes ir tas kas veikli bateriju nokauj, tamdēļ lietots EV ir krietni lielāks kaķis maisā kā lietots ICE.
    P.S. Nesen redzēju youtube viens amerikānis salīdzināja izmaksas 5gadu garumā(iegāde+uzturēšana) dzīvojot ar savu Model3 un vidējistatistisku Toyota Camry, sanāca gandrīz vienādi ap 64500. Kas arī iet kopā ar fizikas likumu: lai pārvietotu objektu A noteiktā attāluma L ir jāpatērē noteikts daudzums enerģijas S (šinī gadijumā enerģijas vietā ir $)

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 17:35
    Reply to  Sergejs

    Apkopes loģiski, ka ir atkarībā no auto pēc nobrauktajiem km vai reizi gadā, tikai tajās neko īsti nedara, nomaina salona filtru, retāk dzesēšanas un bremžu šķidrumus, paskatās auto stavokli un atā, par to neko, gan paprasa 150-200 eiras, dīleri maitas baigi dārgie palikuši prasa 85 eiro par stundu bez PVN.

    Trx450
    24.01.2024 23:26
    Reply to  Arčiņš

    Ar to celmu laušanu ir tā. Jau 90 gados bija autokāri kurus darbināja svina akumulātori. Kas attiecās uz akumulātoriem, tajā jomā nekas nav baigi mainījies.Tie paši akumulātori. Tā pati ņemšanās viņus pildot, lādējo, mainot lādetājus. utt.
    Var jau justies meža namiņā kā daļa no straujās elektroauto attīstības.
    Dzīve pilsētā noteikti pieprasīs izslēgt dīzeļa un 95e rūkoņu un sākt lietot elektroauto. Nav jau vairs jāiedomājās par to kā tas ir būt taksometra vadītājam. Kura auto batereja tur 80km nobraukumu pēc papīriem. Realitātē redzēti kadri kā braucošam BYD taksometram atsprāgst vaļā bagāžnieka vāks. Pa ielām braukā elektroauto kuru autovaditāji nemaz nepievērš uzmanību , ka ir atvēries uzlādes vāciņš. Ir redzēti kadri kur krustojumā vienlaicīgi stāv 7 Teslas un vēl 9 nezināmas izcelsmes elektroautomobīļi. Un tas pilsētas apjoms vairāk nelīmējās kopā ar meža namiņu, saules paneļiem un elektroauto pa 60.000eur ar domu lauzt pirmos celmus. Atgriežoties pie 90 un svina akumulātoriem, tie nemainās. Litija akumulātori, tos vēlreiz nav jāizgudro.

    Trx450
    24.01.2024 19:16
    Reply to  Arčiņš

    Divriteni no jauna neizgudrosi. Nenostādi citus zemāk par sevi tikai tāpēc ka citi lieto podziņu telefonu. Vari sev uzdot jautājumu ar ko esi labāks pat citiem. Atbildi vari paturēt pie sevis.

    Jania
    24.01.2024 18:46

    Labs raksts. Tikai iečeko atšķirību starp vārdiem ‘izīrēt’ un ‘īrēt’ ;)

    Armands
    24.01.2024 18:49

    Šis pasaka visu “Jo kāpēc gan mēs maksājam to milzu naudu par šīm metāla kastēm? Lai varētu braukt tad un tur, kur mums vajag.” Iedomājies, ja tev ir 2.0d bmw, ar kuru deina driksti nobraukt tikai 300 km.

    Edgars
    24.01.2024 19:08

    Kā man patika šis raksts. Fantastisks, emocionāls, sirsnīgs un patiess. Man ir žēl autoru, bet es saku milzīgu paldies, jo, lai arī pa laikam paburkšķu par sava vecā, mīļā Volvo vecuma kaitēm, es šo Volvo novērtēju vēl vairāk, jo neslēpšu, manī bija milzīga interese par elektroauto. Šie raksti un šis eksperiments ir visobjektīvākā informācija par elektroauto, kādu iespējams atrast un uzzināt.
    Kristap, milzīgs Tev paldies par šo dārgo un mokošo eksperimentu.

    Kaspars
    24.01.2024 22:05
    Reply to  Edgars

    No objektivitātes tur ir maz kas dabūjams, hitu ģenerators gan labs sanācis.

    Sergejs
    25.01.2024 15:28
    Reply to  Kaspars

    Kas tieši nav objektīvi?
    Iegādes cena lietotam auto (par ciparu puslīdz paceļamu vidējam LV iedzīvotājam)?
    Tas ka elektroauto prasa arī zināmas apkopes? Jā, uz tām var likt mīksto kā to dara Tesla vai arī prāva tiesa mūsu braucēju jo brauc taču. Un var likt mīksto arī uz ICE apkopēm, nomainīt tik vienīgi eļļu pa 30k
    Tas ka apdrošināšana ir 2x salīdzinot ar līdzīgas klases ICE (man Octavia 2020g kopā ar pasažieru drošināšanu izmaksāja 380eur)?
    Tas ka ar lādēšanu publiskajā tīklā ir čakars un borģels (būs-nebūs, ar kuru no 10 aplikācijām jānorēķinās un ko darīt ja telefons mājās palika)?
    Vai secinājums ka EV labi der privātmājas īpašniekam kas dzīvo piepilsētā un brauc pa pilsētu ar ikdienas braucienu 30-100km un neder cilvēkpūžņa iemītniekam (kas ir visizplatītākais LV iedzīvotājs)?
    Lūdzū, dārgais draugs Kaspar pa punktiem atbildi.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 17:44
    Reply to  Sergejs

    Apdrošināšana man maksā aptuveni tikpat cik ICE auto, gan KASKO nedaudz zem 300 eiro, gan OCTA, auto ziemas režīmā var nobraukt pilnas divās dienās ar rezervi, tātad lādēt nepieciešams reizi divās dienās, šobrīd reizi trijās, jo ir salīdzinoši silts, jāšanās ar piespraušanu pie vada ir nosacīta, jāizņem ārā vads no bagāžnieka, jāattaisa vāciņš, jāpiesprauž, minūtes 3 kopā, apkopes jauniem praktiski nav nekādas maksā no 150-200 eiro par reizi, publisko uzlādi izmantoju pēcapmaksas karti e-mobi, tur arī lādējos, punkti visā Latvijā, gaidījis esmu reizes trīs/četras vidēji reizi gadā max 20minūtes, nepatīkami gan, pati uzlāde max 27 minūtes, ilgāk nav jēgas to darīt. Ja auto jalādē reizi trīs četrās dienās, tad neredzu nekādu problēmu, tādu auto pirkt, ja dzīvo daudzdzīvokļu namā bez uzlādes iespējas, reizi vai divas nedēļā uzlādēsi un brauc, nakts lādēšana gan ir būtiska ērtība, tas gan.

    arnisar
    24.01.2024 19:32

    Ieteiktu sakost zobus izbraukt pilnu gadu un dalīties ar izaicinājumiem piemēram karstās vasaras dienās. Un galu galā sniegt pilnīgu novērtējumu neņemot heiteru komentus vērā.
    Šāds auto jau pirmssākumos ir paredžets braukšanai pilsētā nevis 350 km uz laukiem vai vēl trakāk ceļojumā – to varētu darīt kapeiku p_ēji vai elektro gīki eksperimentējot. Manuprāt lielāko gada laiku šāds auto ir izdevīgs pilsētvidē.

    Čau
    24.01.2024 19:42

    Paldies par rakstu. Un viss lielākais paldies par drosmi runāt patiesību!!!!!

    Kaspars
    24.01.2024 22:06
    Reply to  Čau

    Nu comon, patiesība tiešām?!!??…….man ir tieši tāds pats auto jau ceturto ziemu un mana patiesība ir stipri savādāka.

    Karlis
    26.01.2024 10:10
    Reply to  Kaspars

    Kaspars ir reāli apvainojies. Kristap, lūdzu, piešķir viņam savu sleju, lai cilvēks var izstāstīt savu nenovērtējamo pieredzi EV lietošanā. Tas tiešām būtu tas, kas visiem vajadzīgs. Kā teikt, cits viedoklis.

    Dzintars
    24.01.2024 20:34

    Un tagad bišku savādāks braukšanas plāns – katru nedēļu vismaz vienreiz, a to i vairākas, 400-600 km, vienā dienā, tepat pa Latviju + darbs kaut kādā nekurienē arī tajā pašā dienā… Jebkuros laika apstākļos.
    Kāds autiņš – PROTAMS, liels, ērts dīzelis un NEKĀ SAVĀDĀK!
    Tie elektropajoļi lai paliek tādiem pašiem pajoļiem, kas pa pilsētu plāno galdiņu urbj!

    Valid Email
    24.01.2024 20:38

    Varu tikai novēloti ieteikt mēģināt visur aizbraukt ar veco tojotu, ik reizes lejot bākā tikai 5 litrus benzīna. Vai iznomāt EV uz nedēļu / mēnesi.
    Iespējams, ka citi potenciāli EV pircēji tā arī dara?

    Vards
    24.01.2024 20:53

    Beidzot tiek atzīta tāda lieta kā laiks, lādējot ev.
    Mani savulaik noraka komentāros, bet, tagad Kristaps atzīst šo problēmu.
    Ir starpība ieliet pilnu bāku 3-4 minūtēs, izstāvēt kebabu gribētāju rindu, un voila – max 10 minūtēs 700 km nodrošināti.
    Pret 1h pie štepseļa, dzerot frapuchino, ar domu – kur gan būs nākamais štepselis, jo mājās ta gribās.

    Mr. Nebūs
    24.01.2024 21:03

    Man kau kā neiet kopā matemātika. Dienā nobrauc ~30km, baterija ziemā ~ 100km, lādētājs pie mājas ir. Nosacītais trūkums nav biržas tarifs. Neesmu drošs, ka biržas tarifs ir labākais ziemā, ja nav saules paneļi. Kas traucē to izmantot kā pilsētas auto? Ir bijuši citi ar auto saistīti izdevumi, kas nav minēti rakstos?
    Ir jābūt dikti nokaitinātam, lai tagad norakstītu ~5k Eur (valsts atbalsts + uzlādes ierīkošana).
    Paņemot ne pārāk svaigu parasto drapaku atrisinās tikai daļu problēmu-attālumu, bet nedēļā vidēji sanāk nedaudz virs 200km. Jā, ja katru nedēļas nogali vajag pieveikt 500+km, tad konkurences parastam drapakam nav.
    Auto salona apsilde tāpat paliks sāpīgs jautājums, ja vien nebūs kaut kas no Vebasto aprīkojuma. Kaut arī tad zemūdens akmeņu netrūkst. Daļēji to var kompensēt ar apsildāmu stūri un benķiem.
    Vai tad elektro auto no rītiem nebija uzsildīts kamēr karājās pie vada?

    Mr. Nebūs
    25.01.2024 09:08

    Kas traucē lādēt auto katru otro dienu pie mājas un izmantot to kā pilsētas/piepilsētas auto?

    Ivars
    25.01.2024 12:25

    Es nesaprotu vienu lietu. Vai tā liekā minūte, kad atbraucot mājās ir jāpieštepselē vads, un otra liekā minūte, kad projām braucot ir jāizņem lādētājs, ir tik briesmīgi? Nekā vairāk tak tur nav jādara? Resp., nav tak jāceļās nakts vidū, lai nepārlādētu akumulatoru? :)
    Vai ziemā ar tām 8-10h nepietiek, lai visu nākamo dienu izbrauktu? Telefonu tak arī Tu katru nakti piespraud/uzmet uz lādētāja un tas taču nekādas problēmas Tev nesagādā.

    Vards
    25.01.2024 16:16
    Reply to  Ivars

    1.mās pasaules atbilde. Ne visi dzīvo privātmājā.
    Reàlajā 3.pasaulē ir jāmeklē stabs ar štepseli, ja vēlies kur aizbraukt nākamajā rītā

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 23:33
    Reply to  Ivars

    Nu redz, Kristapa kungam tas liekas ļoti apgrūtinoši, bet es minēšu taimeris nebija pareizi uzlikts vai pats lādētājs nenostrādāja un no rīta auto nebija uzlādēts, tad nu lūk pilnmēness iespaidā iznāca ārā visā tā šļura……

    Vards
    25.01.2024 16:10

    Laiks…..

    Kaspars
    24.01.2024 21:12

    Nu šito demagoģiju par to, ka esi “mocījies” sabiedrības labā, varbūt nevajag dzīt. Jo nekam vairāk kā hitu, komentāru jeb popularitātes audzēšanai, šis nebija domāts.

    Visā šajā stāstā stulbākais ir tikai tas, ka vesels bars ne īpaši gudru cilvēku, svēti tic, ka tā ir visiem un ka visi ir tikpat nespējīgi un haotiski EV lietošanā.

    Mana 3.5 gadu pieredze no paralēlās dimensijas ar identisku auto ir pavisam savādāka, varbūt paveicās ar to, ka pirmā ziema nebija tik auksta un gara kā šī, bet tai pat laikā, mājas lādēšana man bija ierīkota jau pirmajās dienās, un par tās nepieciešamību nebija nekādu jautājumu. Ņem vecu toijotu un tin līdz Varšavai, kas nav dzimis lidot, nekad arī nelidos, jeb ja nav lemts, nav ko mocīties

    Normunds
    24.01.2024 21:45
    Reply to  Kaspars

    Kāpēc tāda sāpīte, ja citi apgalvo, ka viņiem EV šobrīd neder? Noteikti ir bars kuram der, bet vairumam neder. Vismaz šobrīd.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 11:02
    Reply to  Normunds

    Nav jau sāpe par to, ka kāds apgalvo, ka viņam neder EV, bet sāpe ir par to, ka diametrāli pretēja pusgada pieredze, tiek pataisīta par absolūto lietošanas patiesību, īpaši vēl dramatizējot jeb sabiezinot krāsas. Un vesels bars to pieņem bez jebkādiem jautājumiem un vēl stāsta glupības par upurēšanos sabiedrības labā, superīgo eksperimentu utt. Reāli cilvēks paņēma, palietoja kā nu pašam sanāca, bet sanāca ne īpaši, uztaisīja vairākas drāmas un baigo sensāciju no tā un viss. Tikmēr es mierīgi lietoju tieši tādu pašu, braukājos pa Latviju, Baltiju, un sievas dīzelis stāv sētā un tiek izmantots tikai tad, kad vajag vest suni un vēl reizi nedēļā bērnus uz skolu. Un nekādi nevaru saprast vai es dzīvoju citā dimensijā vai vienkārši galīgi neko nesaprotu, jo lielākā daļa minēto lietošanas problēmu man nav bijušas, pat nekad neesmu palicis uz ceļa ar izlādējušos bateriju, un auto kalpo godam pat neskatoties uz to, ka tam ir maza baterija.

    Biteme
    25.01.2024 11:13

    Mjā, vot te jautājums – vai apskatā izmantotajam auto nav kāda ziepe ar bateriju, ja uz tik īsiem pilsētas attālumiem tik negatīva pieredze?

    Biteme
    25.01.2024 14:23

    “Nekas par to neliecina” – nu, ja tā saki. Man pēc analoģijas ar velo rumbu bija pieredze, ka serviss uztaisīja apkopi un sākumā tiešām ticēju ka viss ir OK, bet šaubu tārps grauza līdz tomēr iedziļinājos pats un sapratu – ja kāda verķa izplatība ir minimāla un tas nav širpotrebs, tad izdarīt labi nozīmē izdarīt pašam un jātic rezultātam, nevis pirmajam iespaidam vai servisa teiktajam.

    Protams, es neapgalvoju ka spēju diagnosticēt auto to neredzot – nekādā gadījumā. Vienkārši reizēm sajūsma un emocijas mēdz būt slikti padomdevēji.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 23:40

    Paskaties kā degradāciju nosaka Bjorns, nav nekas sarežģīts, OBDII cik sapratu jau tev ir, aplikācija arī droši vien un tad tik uz priekšu darīšanas vaina. Vispirms vajag aplikācijā paskatīties kāda ir starpība starp šūnu min un max spriegumiem, ja ir liela, tad kāda šūna ir beigta vai bojāta. Man godīgi nekad nav patikuši holandiešu auto, nezinu kaut kā nav uzticības viņiem, nedomāju, ka jebkad pirktu auto no Holandes.

    Taskas
    24.01.2024 22:30
    Reply to  Kaspars

    Ŝī ziema nu nav ne auksta ne gara, tàs pàris reizes kad uz nedēĺu kĺuva aukstàks, ir simboliska ziemas noskaña. Ziema ir tad, kad mènesi no vietas, rìtos paskaties termometrā -20 vai -30, un pirms pagriezt atslègu ievelc elpu, jo zini ka akumulatoru vajadzēja jau rudenī nomainīt 🤣

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 11:06
    Reply to  Taskas

    Nu ņemot vērā iepriekšējās ziemas, šī ir auksta un diezgan gara. Pie tam bija vesela nedēļa, kurā visas dienas bija visnaz mīnus 15 pa dienu un nākamās nedēļas sākumā, no rīta pat mīnus 26. Starp citu tajā rītā braucot uz darbu redzēju vairākus ne eauto ceļmalā, bet nevienu EV. Es pat kādas pāris nedēļas negāju sievas dīzeli darbināt, jo nebija vajadzības un no stāvēšanas tam ziemās zem mīnus 10, vajag busteri, lai pielaisti.

    Sergejs
    25.01.2024 15:54

    https://www.youtube.com/watch?v=ZEI_7b_HT_A
    Un, ir arī tā ar elektro un ir arī ka pie -40 brauc Sibīrijā…
    Man ar dīzeļa (jauns 1.6TDI) piešķilšanu nebija problēmu 5 gadu garumā, braucu katru dienu tai skaitā pie -30. Ja kāds nejēdz/nevar auto tehniskā kārtībā uzturēt (kvēlsveces tak tikai mīkstie maina, kā arī sprauslas maksā vairāk nekā auto – nu i naf viņas mainīt) vai neatbilstoša zupa ielieta ir cits stāsts.

    Asssass
    24.01.2024 21:15

    Ņemu pa štuku, pieredzi varu aprakstīt tepat,lai krātu klikbaitus Kursoram, rakstīšu līdzīgi: neitrāli, kā ir, bez uzbraucieniem un slavināšanas!
    Smējos ilgi, Kristaps izskatās tiešām izbesījies! :)))

    trx450
    24.01.2024 21:17

    Domāju no sākuma ka raksts ir joks. Bet nu nav 1 aprīlis.

    Jonis
    24.01.2024 21:51

    Vaiiiii kaa saspringa elektro konzervbundzu ipashnieki, laikam Kristapam ir taisniba!

    Vards
    24.01.2024 22:02

    Kasparam uz:
    Ņem vecu toijotu un tin līdz Varšavai, kas nav dzimis lidot, nekad arī nelidos, jeb ja nav lemts, nav ko mocīties

    A tu ar savu identisko pārvietošanās līdzekli vari līdz Varšavai tikt bez uzlādes?

    Es ar savu dīzeli varu. Un varu pat vairāk. Ap 100 km aiz Varšavas ir “autohofs” ar KFC. Tajā vienmēr ir pirmā pauze pēc svētās rīta kafijas Bauskas staķikā.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 11:11
    Reply to  Vards

    Man nav bijusi vajadzība vienā rāvienā tikt līdz Varšavai un visdrīzāk arī tāda nekad nebūs, ja vajadzētu varētu aizbraukt ar 3-4 uzlādēm, katra pa pusstundai max. Besī vienkārši tas, ka šī ne visai labā pieredze, tiek pasniegta kā vienīgā realitāte, lai gan varu pierādīt pretējo, bet ja ļoti vajag drāmu var arī šādi.

    Vards
    25.01.2024 16:31

    Visi grib tikt līdz Jasnai/Solden/Garmisch pēc iespējas ātrāk.
    Nespēju sevi iedomājamies sēdēt kaut kur Lietuvā 2-4 reizes pa 0.5h katru.

    Dzintars
    25.01.2024 12:36
    Reply to  Vards

    Pilnībā atbalstu šo viedokli – a/m ir jābūt tieši tādai – lai tu pietiekami reti atcerētos par to, ka viņā ir arī kaut kas jāielej…

    aaa
    24.01.2024 22:58

    Izstāstiet kāpēc viņu pašu 1000km testus nobrauc 14 stundās, bet šeit stāsta, ka līdz varšavai (700km) nevarēs aizbraukt? Skaidrs, ka šis konkrētais hyundai ir sūds un tur tā problēma

    Dzintars
    25.01.2024 12:33

    Tajā pat laikā – budžetā līdz 10k var nopirkt lietotu, lielu, ērtu dīzeli, ielikt viņā vēl 1k-2k, tā teikt, sakārtot darbam, iziet TA pa nullēm. Un braukt ar viņu bez bēdu un bez jebkāda čakara gadus 10…
    Un par pārpalikušo naudu līdz budžetam 15k, vēl 3-4 gadus ikgadējās apkopes taisīt, vai arī degvielu pusgadam ieliet, ko nu vairāk kārojas…

    Pēča
    25.01.2024 15:19
    Reply to  aaa

    Jo tie ir nereāli testi, kur viss iepriekš tika sagatavots lai varētu izpildīt uz kā balstīties un tad laist skaistās reklāmas, jo noteikti, ka maršruts īpaši pielāgots, lai nav pārāk lielu kāpumu, bet būtu kritumu kas palīdz, arī laiks noteikti bija pielāgots gan laikaspstākļu ziņā gan ‘pīķa stundu’ ziņā, lai korķos nebūtu jāstāv… Riepu gumija īpasi cieta jeb piemeklēta kāda ‘A+’ rites pretestības markējuma riepa, kurai koeficents super mazs(bet komforts nekāds) un citi visvisādi knifiņi…. Tā nu viņi panāk šos datus ar kuriem reklāmā lepojas.

    Dzīvē parastais vadītājs tādu nobraukumu nekad nedabūs! ;) EV segmeta nobraukumu kilometrāža, atgādina, pirms ~25 gadiem esošo ICE segmentu, kur žuļiki labratorijā, validejot šo patēriņu izmantoja VISAS viltības ko spēja izdomāt, lai dabūtu uz papīra piemēram 5L/100km patēriņu.. bet realitatē cipars bija par litru vai pat diviem lielāks un brauc kā gribi…. ;)

    Last edited 2 years ago by Pēča
    Jeremijs
    25.01.2024 00:12

    Tagad sāksies jautrākā pasākuma sadaļa-kā Tu no tās lamatas tiksi vaļā?

    Alberts Kviesis
    25.01.2024 10:21
    Reply to  Jeremijs

    Jeremijs ir tas pats Poļa k-gs? Ja tā, tad esam jau kā sen pazīstami..

    Fāters
    25.01.2024 00:53

    EV auto pašlaik var uzskatīt kā hobiju, ja Tev patīk veltīt savu enerģiju un domas, kur veikt uzlādi, cik bieži to darīt, ja pašam sava māja, tad iespēja vēl papildus domāt par saules panaļiem un citiem pričendāļiem. Iespēja socializēties ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem, stāvot rindā pie lādētāja un prezentējot dažādas metrikas no auto patēriņa vai uzlādes.

    Artjoms
    25.01.2024 01:11

    Žēl, ka tā.
    Te komentāros pārāk maz ir teikts par ekoloģiju. Es nopirku lietotu elektroauto kā primāro pilsētai. Jā, ziemā mēdz būt mocības, bet uzskatu to par zaļā kursa blakusparādībām.
    Tāpat kā ar atkritumu šķirošanu. Ir taču ērtāk neko nešķirot, dzīvot bez tām depozītu pudelēm.
    Taču ir pilns ar cilvēkiem, kas to dara, čakarējas, vēl gaļu neēd utt.
    Skaidrs arī, ka EV ekoloģiskums ir apšaubāms, bet tieši savā pilsētā gaiss noteikti paliks tīrāks.
    Iepriekšējā rakstā tu rakstīji: “esmu traks, bet ne debils” (kontekstā, ka zināji par iespēju ierīkot lādētāju mājās).
    Es uzskatu, ka Grēta arī nav debila ;) Viņa trāpīja tieši laikā un daudziem mainīja domāšanu vai iedrošināja uz ciešanām))

    Jurītis
    25.01.2024 02:03

    Ļoti interesanta ideja nopirkt 30kwh auto un sūdzēties, ka nevar uz Preiļiem aizbraukt. :) Grūti arī iedomāties, kā, nedzīvojot privātmājā, elektroauto varētu būtu ērts un lēts.

    Darznieks
    25.01.2024 08:01

    Autors krasavčiks, pateica visu kā ir. Un pareizi, citu domām jābūt pie tās pašas vai tālākas vietas, ja ir pašam savs viedoklis.

    Andris
    25.01.2024 08:05

    Pirmo reizi, runājot par auto, dzirdu publisku un saprātīgu viedokli!
    “Es vispār uzskatu, ka pirkt dārgus auto nav prāta darbs, jo tā ir zemē nomesta nauda.”
    Paldies!

    Agris
    25.01.2024 08:47

    Man patiešām interesētu, kā mainītos domas, ja palietotu, piemēram Model 3/Y LR. Interesē vai tas joprojām būtu chakars, tikai mazāks, vai, tomēr, dramatiski cita ikdienas pieredze.

    Es pats tādu apsveru, dēļ iespējas ņemt uz SIA. Līdzvērtīga “fun factor” iekšdedzes auto ir crazy nodoklis šobrīd ņemot uz uzņēmumu. Mājās lādēt iespējas man nebūs, bet domāju, ka, ja reālais nobraucamais range ir vismaz 300km, tad pāris reizes nedēļā aizbraucot uz treniņu un atstājot ārā lādēties vajdzētu pietikt.
    Ja kādam ir ko iekomentēt par šo, droši.

    Kartupelis3
    25.01.2024 09:33

    Par tiem miera laikiem arī varētu pat atsevišķi padiskutēt, tas tāds interesants arguments. Daži pretargumenti: 1.Nemiera laikos liet agresora naftu ir ok? (ok, Neste it kā neskaitās, bet cik % tas ir no tirgus?) 2. Reālā kara apstākļos kas būs pieejamāks – elektrība/nafta? Kur lielāka neatkarība? Viens ir kā privātpersonai un otrs kā valstij kopumā. Elektrībai tomēr vairāk alternatīvie avoti kā iegūt, nafta te toč nekur pati neatradīsies. Labākajā gadījumā Jeņķi apžēlosies un kaut ko izdalīs. Bet HES jau nu tik ātri visus nesaspridzinās.. 3.Tāpat, ja tiek tērēta nauda potenciālā kara vajadzībām, tad jābūt izvērtējumam pret citām alternatīvām – konserviem, apmācībām, ieročiem, laivām utml lietām. Kaut kā liekās, ka auto izvēle pielāgošana karam varētu būt ar relatīvi mazu izmaksas/ieguvums attiecība.. 4. ‘Ideālā; kara auto iegāde – piem., kāds 4×4 dīzelis piem LC120, vai Kristapa vecais Pajero (+ūdens sūknis rezervē) – nozīmē 1 auto mazāks ko nosūtīt uz fronti, kur tiešām viņus vajag, vai vismaz neliels to auto cenu pieaugums saskaņā ar supply/demand likumiem. Jā, viens auto neko nenozīmē, bet ja visi masveidā izpirks? Tas pats ar dīzeli – varbūt labāk to liet ukraiņu tankos un ģeneratoros? nezinu… Neuzskatu, ka man ir absolūtā taisnība šeit, tik saku, ka neredzu, ka tas… Read more »

    Agris
    25.01.2024 20:56

    Dažus gadus vecs Model 3 LR jau šobrīd ierakstās 30K budžetā.
    Ja sanāk, lūdzu paskaidro, kāpēc arī šādu auto neņemtu bez uzlādes mājās iespējas, jo esmu jau sabūvējis sapņu pilis :)
    Mans plāns ir, ka 2x nedēļā to varētu pie veikala uzlādēt (ātrais Eleport), kamēr 2H pavadu sporta zālē. Par cik nedēļas nogalēs vienmēr dodamies kautkur tālāk, tad nāktos katru piektdienu ieplānot šo veikala apmeklējumu – to redzu kā lielāko apgrūtinājumu, ka pirms garākiem braucieniem būtu speciāli jāplāno “aktivitātes” tuvumā lādētājam.
    Vienīgās lielās bažas ir par to, ka lielā aukstumā tie lādētāji sākumā lēni lādējot, un, varbūt, 2H būtu par īsu.

    Elektriķis
    25.01.2024 21:21
    Reply to  Agris

    Te nu gan piekrītu Kristapam: pārāk nervoza padarīšana. Ja nu vienīgi ja ātrā uzlādes stacija ir blakus mājām.

    Agris
    26.01.2024 01:03
    Reply to  Elektriķis

    Kā reiz blakus mājām publiski lādējot nozīmētu, ka speciāli jāiet pakaļ savākt no lādētāja, kad ir salādējusies. Man tas scenārijs atstāt lādēties pie veikala, kamēr daru citas lietas uz 2H liekas labāks. Īsti nesaprotu, kas tur tieši ir nervozs 😅

    Elektriķis
    26.01.2024 09:17
    Reply to  Agris

    Ja auto ir piesprausts pie kabeļa, tad, pirms garāka brauciena uzlādē lidz 100%, uzsildot akumulatoru un salonu, atnāc un brauc. Ja nav piesprausts, tad no rīta, aukstumā, tas sildīs akumulatoru, salonu un tērēs akumulatora enerģiju. Ražotājs rekomendē lādēt 100% tikai pirms tālākiem braucieniem. Pie ātrā lādētāja pēdējie 80-100% ir lēni, gandrīz kā pie AC lādētāja, bet pa 2 stundām vienmēr tiksi līdz 100%. Kamēr lādētājs pie veikala ir brīvs, ir OK, bet ja aizņemts?

    Agris
    26.01.2024 10:30
    Reply to  Elektriķis

    Es ja godīgi neplānotu līdz 100% viņu nekad lādēt. 80-90% es ceru, ka pietiktu, lai aizbrauktu 200km līdz laukiem pat ziemā pēc atstāšanas uz nakti pagalmā. :D
    Bet visiem punktiem, ko Tu nosauci, pilnīgi piekrītu. Iespēja mājās lādēt būtu ar laiku jāsakārto.

    Agris
    26.01.2024 01:03

    Tev taisnība, ar siltumsūkni nav tik lēti. Neesmu vēl tik tālu iedziļinājies. Laikam jau bez tā sūkņa nav jēgas.

    Elektriķis
    26.01.2024 09:00
    Reply to  Agris

    Nevajag tik ļoti pārvērtēt siltumsūkņa efektivitāti.

    Elektriķis
    26.01.2024 10:12

    Tukši vārdi, tikai emocijas. Ir pieejami salīdzinājumi vienādiem auto, vienādos apstākļos ar un bez siltumsūkņa. Šādu salīdzinājumu dēļ VW atmaksāja daļu naudas siltumsūkņa pircējiem un pazemināja tā cenu.
    Sākot braukt, ar aukstu auto, lauvas tiesu tērē akumulatora sildīšana, tas tomēr ir smags klucis.

    Elektriķis
    26.01.2024 11:30

    Tu izlasīji VW “oficiālo” atbildi, kurā teikts ka nevar zināt kā darbojās siltumsūknis, un to pasniedzi kā patiesību. Tur bija arī VW apceres par nemitīgiem uzlabojumiem, kuri tomēr beigās izpaudās kā naudas kompensācija siltumsūkņu pircējiem.
    Tests notika pie 0 grādiem. Šādos grādos siltumsūkņi ir visai efektīvi. Pie -20 grādiem efektivitāte ir ievērojami zemāka.
    Latvija ir gana daudz Teslu, kurām nav siltumsūkņu, nav dzirdēti bēdu stāsti. Notiek salīdzināšanās: tērē 20 vai 22kWh/100km.
    Mans secinājums no Tavējā atšķiras, es teiktu ka siltumsūknis vairāk ir sirdsmieram, sliktāk jau nebūs. Vienīgais sliktums – tas ir trokšņains.

    Elektriķis
    26.01.2024 11:48

    Aizķēra kategoriskais apgalvojums: “auto bez siltumsūkņa ir neprāts”.
    Sākotnējais jautājums bija: vai var pirkt Teslu 3 bez siltumsūkņa…

    Sergejs
    25.01.2024 16:09
    Reply to  Agris

    Čakars būtu labs tiklīdz būtu jāveic kāds remonts. Sāktos meklēšana kur un ar ko vest, cik mēnešus detaļa jāgaida u.t.t. Viens kaut kur bija minējis te ka divreiz uz Helsinkiem veda remontēt.
    Nu un reku, ķirsīts uz tortes:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZEI_7b_HT_A

    Agris
    25.01.2024 20:57
    Reply to  Sergejs

    Esot pie Liepājas vieta, kur ar Teslām ņemas. Kautkā naivi ticu, ka neplīst nemaz tik ļoti. Kā nekā, pilna Rīga.

    Elektriķis
    25.01.2024 21:10
    Reply to  Agris

    Ja pērc negarantijas auto, tad mierīgi vari paļauties uz šo servisu, tas būs izdevīgāk un sirds mierīga ka neesi spiests braukt uz Helsinkiem vai Varšavu.

    Saf
    25.01.2024 09:30

    Es tomēr skatos plugin hibrīda virzienā. Man uz darbu un atpakaļ ap 40km, līdz ar to, pa nakti sanāks salādēt un darbadienas iztikt tikai ar elektrību. Nu un uz laukiem jau var maukt ar beņu. Kāpēc labāk plugin? Tāpēc, ka tas ir klasisks elektroauto ar viesiem tā dinamikas plusiem, bet ICE tikai griež ģenģeri, nu vismaz Mitsubishi, uz ko (lietotu) skatos. Tāpēc dzinējs strādā visu laiku vienā, visoptimālākajā režīmā, un vismaz Mitsubishi gadījumā, arī pēc Atkinsona cikla, kas ir ekonomiskāk par klasisko Otto ciklu. Līdz ar to, arī beņās režīmā ekonomija būs lielāka nekā pašuzlādes hibrīdam…
    Nu tāpēc es skatos tomēr uz plugin… Pa pilsētu sanāk tikai elektrība, ko lādē mājās, ārpus, ekonomisks benzīnnieks. Pašuzlādes hibrīdam, tikai ekonomisks benzīnnieks pa pilsētu, ārpus – ICE vulgaris.
    Tādi mani novērojumi…

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 11:16
    Reply to  Saf

    Tad jau labāk tos eForce ņemt, kur benzīna dzinējs ir kā ģenerators un auto brauc ar elektrisko tikai, sistēma daudz vienkāršāka un EV braukšanas prieks tāds pats. Ir Renault/Nissan grupai tādi, jaunais Xtrail, piemēram, varbūt vēl kādam.

    Saf
    25.01.2024 13:04

    Mitsubishi tieši tā arī ir, dzen tikai elektromotori. Tikai virs 110km/h, dzinējs pieslēdzas pa tiešo, bez kārbas, priekšējiem riteņiem, citā laikā tikai grierž ģeneratoru. Nezinu citu auto kam būtu šāda sistēma.

    Hhh
    25.01.2024 09:33

    Frāzi “es netaisos” parasti lieto nabagi vai muļķi. Just saying.

    Edx
    25.01.2024 09:37

    Auto kas nobrauc mazak par 300km ir tikai pilsētas maziem attālumiem derīgi.

    Es ar tesla3 esmu laimīgs kā begemots. Auto ir gatavs braukt 99.99% no laika.

    Iespaids
    25.01.2024 12:13

    Esi bijis karā ka zini kā ir labāk? Vai šis ir tīri teorētisks viedoklis.
    Ukrainas pieredze rāda ka EV ir bijuši piemērotāki ārkartas situācijai.

    Iespaids
    25.01.2024 12:28

    to jau neviens neapšauba, skaidrs ka katrs rūpējas par savu un ģimenes drošibu.
    Bet tā ka šis viedoklis ir kļuvis publisks – jautājums vai ir bijusi reāla kara pieredze vai viedoklis ir teorētisks?

    Iespaids
    25.01.2024 12:56

    ja ir doma par evakuāciju uz eiropu, tad ši opcija ir stipri apšaubāma, ja evakuēties Latvijas teritorijā tad no Rīgas ir aptuveni 250 km līdz robežām. Iespējamā izeja investēt laivā, lai var pa jūru evakuēties.
    Kaut gan patriotiskāk būtu aizstāvēt savu valsti.

    Cita labāka realitāte
    25.01.2024 23:45

    Ja sāksies karš, tici man būs gluži vienalga vai tev būs ICE vai EV, nekur tāpat nevarēsi aizmukt, ja vien to nebūsi izdarījis pietiekoši savlaicīgi, bet nu tur gan nekad neko nevar zināt.

    Edx
    25.01.2024 20:22

    Lādētājs man Akropole (laikam skops esmu). Un ar siltu bateriju var arī līdz Helsinkiem braukt.

    Man tomēr liekas ka tesla māk auto taisīt. Kā teicienā- Velns ir detaļās.

    Tirgo nost to veco auto un pērc kaut ko labāku. Katram jau būs savas prasības

    Kartupelis3
    25.01.2024 09:44

    jauki jauki… es zinu, ka ne viss ir tik viennozīmīgs un skaists, kā rakstīts bukletos, bet tik un tā nedaudz skumiji, ka EKO arguments tiek atmests pilnībā. Kaut vai tiem EV-heiteriem – ja jums tiešām liekas, ka dīzelis labāks polārlāčiem un tāpēc turpiniet braukt ar to veco miskasti ar izgrieztu filtru, bēdīgi, ka tas neparādās argumentos. Arī ekonomiskāks dīzelis būs tikai un vienīgi arguments par labu maciņam – paliks nauda pāri aizbraukt tālāk vai aizbraukt ar loķeni uz Ēģipti, bet vides argumentam nav pat 1% vērtība.
    Globāli skatoties jau zināmā mērā tā arī ir – štrunts jau ar tiem privātajiem autiņiem (uz doto brīdi), bet šāda domāšana kā tāda manuprāt ir destruktīva. Kā redzam tā piemīt mūsu relatīvi gaišākajiem prātiem un ‘influenceriem’….
    Ir nereāli un neadekvāti sagaidīt, ka maksāsim 2x vairāk, lai būtu turklāt vēl tāds diskutabls eko, bet varbūt 1-5% apjomā tas varētu būt kaut kā adekvāti, vai vismaz šāda domāšana netiktu uzskatīta par stulbu, drīzāk ar kaut nelielu cieņu par vismaz centienu? Ja eko argumentam kā tādam (nediskutējot šobrīd kas vairāk eko ice/ev) ir nulle vērtība, tad ar ko tu esi labāks par tiem lopiem, kas ved uz mežu savus vecos dīvānus nomirt?

    Lietotajs
    25.01.2024 10:12
    Reply to  Kartupelis3

    Kam to eko vispār vajag.. Mēs ir kvēpiņi! :D

    eh3434
    26.01.2024 01:43
    Reply to  Kartupelis3

    Viss jau baigi forši, bet Eko šmeko ir dārgi un vidusmēra latvietim nepaceļams pasākums, ja vien reāli nevēlas sad*rst savu dzīvi ar 100 ierobežojumiem. Otrkārt – mēs Latvijā ļoti maz piesārņojumu radam jau šobrīd. Mums visa autoparka nomaiņa uz EV būtu kā piliens jūrā pret Indijas radīto šmuci. Kāpēc man ir jādzer dzērieni ar šķīstošiem papīra salmiņiem? Lai Indijā atkritumu poligons būtu okeāns?
    Un par veselību – pietiek Rīgas centrā aizliegt ICE dzinējus un veselības jautājumi ir atrisināti. Kāda ir veselībai pievienotā vērtība ārpus Rīgas reģiona? Tur ir reti auto, maz cilvēku. Tur nav tāda izplūdes gāzu intensitāte, lai būtu jāstreso un jāpērk visiem EV.

    Kartupelis3
    26.01.2024 09:28
    Reply to  eh3434

    redz, te tad tu varētu aizstāvēt piem PHEV – tieši pa centru ar EV, pēc tam dedzina beigtus dinazaurus tālāk (man kāreiz ir PHEV, domāju ko otru – atstāt dīzeli vai EV…)

    Indija ir vnk 1000 Latvijas, katrai mazajai Indijas Latvijai ir jāmainās,lai kopējā bilde iet uz priekšu.. protams es piekrītu, ka tur daudzkārt smagākas problēmas, un arī man atkritumu mešana un non-recyclings liekas būtiskāks par nedaudz netveramo CO2, bet vienlaicīgi nejūtu, kas tas dod man tiesības purkšķināt vairāk kā man min nepieciešams. Skaidrs, ka 2x maksāt vairāk man arī nav iespējams, bet tur tie 5% ir visai reāli piem., līdz ar to piem +5% ietilptu ‘minimāli nepieciešams’ konceptā..
    Again, skaidrs, ka nav adekvāti sadirst savu dzīvi dēļ eko, es tikai nedaudz skumdinos, ka eko ir absolūti 0 vērtība… un jā, arī lasot komentārus, tas ir tā 99% abās ‘nometnēs’… tālāk jautājums – ja mums ir absolūti pajāt par eko, tad ko mēs brīnamies par tiem indusiem?

    Reklāma