Web Analytics
More
    Reklāma

    Modernizētā Mazda CX-5 gājējus uz ceļa atpazīst pat naktī

    Jaunākie raksti

    Otrās paaudzes CX-5 debitēja 2017. gadā, un Mazda inženieri ar to demonstrēja krosoveru, kas inženiertehnisko filozofiju pacēlis nākamajā līmenī. Automobilis kļuva komfortablāks, atsaucīgāks un izsmalcinātāks, kā arī tas iekļuva “Latvijas Gada auto 2018” konkursa fināla septiņniekā un saņēma vairākus apbalvojumus ārvalstīs.

    Modernizētajā Mazda CX-5 uzmanība koncentrēta uz divām svarīgām jomām – interjera apdares kvalitāti un braukšanas dinamiku. Asākas reakcijas nekā agrāk un ievērojami uzlabotā kvalitāte padara šo automobili par vienu no braukšanas ziņā baudāmākajiem savā tirgus segmentā. Atjauninātā Mazda CX-5 tagad debitējusi arī Latvijas tirgū.

    Reklāma

    “Modernizētā Mazda CX-5 turpina savu veiksmes stāstu ar dažādiem uzlabojumiem un atjauninātu eksterjera un interjera dizainu, spēka agregātiem, braukšanas kvalitāti gan uz ceļa, gan apvidū, uzlabotu trokšņu izolāciju un i-Activesense drošības tehnoloģijām, nostiprinot savu statusu kā stilīgs, enerģisks un inteliģents automobilis, kas nodrošina patiesu braukšanas baudu krosoveru cienītājiem,” norāda Juste Šataite, Mazda Baltics mārketinga vadītāja.

    Vairāk krāsu, lielāks ekrāns

    Modernizētajam CX-5 ir saglabāts līdzšinējais izsmalcinātais eksterjera dizains, mainījušās tikai modeļa atpazīšanas plāksnītes un tajās izmantotais fonts. CX-5 ir pieejami 10 virsbūves krāsojuma varianti, no kuriem jaunums ir metāliski pelēkais Polymetal Grey Metallic.

    Tāpat kā visos jaunākajos Mazda automobiļos, arī CX-5 interjera arhitektūra veidota tā, lai kokpits būtu pavērsts pret autovadītāju, un visi būtiskākie slēdži un mērinstrumenti ir izvietoti ergonomiski tā, lai nebūtu pārāk tālu no stūresrata.

    Modernizētajai Mazda CX-5 ir līdz 8 collām palielināts Mazda Connect ekrāns, kas novietots uz priekšējā paneļa. Tagad tas nodrošina lielāku un skaidrāku skatu uz navigācijas sistēmu, tekstu, ikonām un 360 grādu videokameras attēlu. Tāpat šajā Mazda Connect ekrānā ieviesta funkcija, kas ļauj autovadītājam vērot motora cilindru deaktivizācijas sistēmas statusu reālā laikā.

    Gaisotne CX-5 interjerā standarta aprīkojumā ir uzlabota ar augstas kvalitātes LED apgaismojumu konsolē virs autovadītāja un priekšējā pasažiera, salona centrālajā lampā un bagāžas nodalījumā.

    Benzīna un dīzeļa motori

    Modernizētā Mazda CX-5 piedāvā virkni Skyactiv saimes benzīna un dīzeļa dzinēju, kas tiek sajūgti vai nu ar Mazda Skyactiv sešpakāpju manuālo, vai arī Skyactiv-Drive sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kā arī jaunākās paaudzes Mazda inteliģento i-Activ visu riteņu piedziņas sistēmu (AWD).

    Šajā piedāvājumā 165 zirgspēku jaudīgais Skyactiv-G divu litru benzīna dzinējs ir pieejams ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu, kā arī priekšējo vai visu riteņu piedziņu.

    Versijā ar šo motoru un manuālo pārnesumkārbu dzinējs ir aprīkots ar cilindru deaktivizācijas sistēmu. Šī sistēma atslēdz divus no motora četriem cilindriem vienmērīgas slodzes apstākļos, piemēram, braucot ar konstantu ātrumu. Atslēdzot 1. un 4. cilindru, dzinējā tiek samazināta mehāniskā pretestība. Gaisa ieplūde, degvielas padeve un aizdedze tiek precīzi kontrolēta un ļauj motoram laideni pārslēgties starp četru un divu cilindru režīmu, tādējādi arī samazinot degvielas patēriņu un CO2 emisiju.

    Atjauninātā CX-5 motoru gammā ir 194 zirgspēku Skyactiv-G 2,5 litru benzīna dzinējs ar automātisko pārnesumkārbu un priekšējo vai visu riteņu piedziņas izvēli, 150 ZS Skyactiv-D 2,2 litru dīzeļdzinējs ar manuālās un automātiskās transmisijas izvēli, kā arī priekšējo vai visu riteņu piedziņu un 184 ZS Skyactiv-D 2,2 litru dīzeļmotors ar visu riteņu piedziņu un manuālo vai automātisko pārnesumkārbu.

    Visi četri spēka agregāti versijā ar automātisko transmisiju ir papildus aprīkojami ar taustiņiem uz stūresrata, kas ļauj autovadītājam pārnesumus pārslēgt arī manuāli. Tas īsteno Jinba-Ittai filozofiju kopš pirmās paaudzes Mazda MX-5 – autovadītājs burtiski saplūst ar automobili gluži kā jātnieks ar zirgu, pilnībā kontrolējot vadāmību. Šī filozofija tagad tiek izmantota visos Mazda automobiļos.

    Uzlabotas ir arī modernizētā CX-5 apvidus braukšanas spējas, visu riteņu piedziņu papildinot ar Off-road Traction Assist sistēmu – tā palīdz autovadītājam sarežģītu ceļa apstākļu gadījumā, kad braukšana ir apgrūtināta vai automobilis pat jau iestidzis. Apvidus braukšanas vilkmes elektroniskais asistents pārņem visu riteņu piedziņas un vilkmes kontroles sistēmas vadību, lai novērstu riteņu buksēšanu nepietiekamas saķeres gadījumā un novadītu dzinēja vilkmi uz riteņiem, kuriem ir saķere ar ceļa segumu, tā maksimāli uzlabojot automobiļa kopējo vilkmi.

    Samazināts trokšņu līmenis

    Jaunajā modelī braukšanas dinamiku papildina augstākas kvalitātes interjers un tā radītā komfortablā noskaņa. Mazda inženieri koncentrējušies uz skaļuma līmeņa starpību, kādu rada braukšana pa raupju un līdzenu ceļa segumu. Troksnis, kas nonāk automobiļa salonā, ir iedalāms divos veidos – troksnis, kas tieši sasniedz pasažieru ausis, kā arī troksnis, kas atbalsojas automobiļa interjerā un tad nonāk pasažieru ausīs. Lai samazinātu atstaroto troksni, ir nomainīts sešu slāņu materiāls, kas izmantots CX-5 griestu apšuvumā.

    Samazinot trokšņu slāpējošā materiāla gaisa caurlaidību, zemāko frekvenču absorbēšana ir uzlabota par aptuveni 10 procentiem, kas efektīvi uzlabojis ceļa izraisīto trokšņu absorbēšanas spējas automobiļa interjerā.

    Jauna gumijas starplika starp drošības spilvenu un stūresratu efektīvi samazinājusi vibrācijas 25–100 hercu diapazonā, ko radīja nelīdzens ceļa segums. Ievērojami samazinot vibrācijas, kas no riteņiem nonāk balstiekārtā, virsbūvē un stūres sistēmā, autovadītājam tagad ir nodrošināts daudz augstāks braukšanas komforts.

    Visi šie uzlabojumi papildina minimālismu un rāmumu, kas raksturīgs Mazda automobiļiem, interjerā nodrošinot komfortablu braucienu pasažieriem un nenovēršot viņu uzmanību uz liekiem trokšņiem.

    Autonomā bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju

    CX-5 modeļa uzlabotā autonomā bremzēšanas sistēma (Advanced SCBS) pirmo reizi ir papildināta ar gājēju atpazīšanas funkciju pat nakts apstākļos.

    Sistēma Advanced SCBS izmanto automobiļa priekšējo kameru, kas atpazīst transportlīdzekļus un gājējus, ļaujot izvairīties no sadursmes vai mazinot bojājumus, ja gadījumā sadursme tomēr bijusi neizbēgama. Sistēma spēj atpazīt transportlīdzekļus, braucot ar ātrumu 4–80 km/h, un gājējus, braucot ar 10–80 km/h. Uzlabotā sistēma tagad spēj atpazīt gājējus arī naktī, kā arī paplašina scenāriju spektru, kuros šī sistēma ir efektīva.

    Sniedzot autovadītājam daudz augstāku drošības līmeni salīdzinoši vāja apgaismojuma apstākļos ap saulrieta laiku, automātiskā priekšējo lukturu ieslēgšanas sistēma tagad noregulēta tā, ka tuvās gaismas tiek ieslēgtas tad, kad ārā ir tik daudz gaismas, cik 30 minūtes pirms saulrieta – aptuveni 2000 luksu. Tuvo gaismu ieslēgšana agrāk ļauj gājējiem un citiem braucējiem vieglāk pamanīt automobili, tādējādi vēl vairāk mazinot avāriju risku.

    Modernizēto Mazda CX-5 jau iespējams pasūtīt visos Mazda dīleru centros Latvijā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    20.01.2021 12:07

    “Sniedzot autovadītājam daudz augstāku drošības līmeni […] automātiskā priekšējo lukturu ieslēgšanas sistēma tagad noregulēta tā…”

    interesanti, kurš primāts rakstījis PR, ja Latvijā tuvās gaismas jālieto visu diennakti.

    1210
    20.01.2021 12:36
    Reply to  digitalk

    tā taču ir globālā relīze, kas lokalizēta izmainot valsts nosaukumu tekstā.

    Puteklis
    20.01.2021 13:13
    Reply to  digitalk

    Vispār jau nav tā – tuvās gaismas nav jālieto visu diennakti – tā būtībā ir tikai vecām automašīnām. Manuprāt, gandrīz jebkurai puslīdz jaunai mašīnai (kādus desmit gadus vecām) jau ir iestrādāts dienas gaitas gaismu režīms. Tās bieži (sevišķi vecākām automašīnām) ir tās pašas tuvās gaismas ar samazinātu spilgtumu, bet ir arī LED diodes. Labojiet mani, ja kļūdos!

    Ingus
    20.01.2021 14:14
    Reply to  digitalk

    Tad, kad Mazdai gaismu slēdzītis ir uzgriezts uz AUTO, tad (vismaz mūsu reģionā) gaišā dienas laikā priekšā deg LED “strīpiņas”, aizmugurē nedeg nekas. Bet tas izpilda mūsu noteikumus (acīmredzot, savādāk jau netirgotu), un CP nepiesienas. Tiklīdz ir tumšāks (naktī, tuneļos, iebraucot garāžās) tā automātiski ieslēdzas “tuvie” priekšā un aizmugurē.

    Krotow
    20.01.2021 16:07
    Reply to  Ingus

    Tas ka aizmugurē nedeg nekas, mūsu rudens un ziemas puskrēslā vienkārši uzprasās uz nejaušu iedupsēšanu.

    1210
    20.01.2021 16:29
    Reply to  Krotow

    CSN ir punkts, kas nosaka gaismu lietošanu nepietiekama apgaismojuma apstākļos t.i. krēslas laikā jābūt tuvajām vai tālajām gaismām.

    Ingus
    20.01.2021 16:37
    Reply to  Krotow

    Ja kādam iedupsēšana var gadīties tikai dēļ tā, ka priekšā braucošajam automātiskās tuvās gaismas nav ieslēgušās laicīgi, tad vajag apsvērt pie stūres nesēsties vispār, arī gājējiem bez vestēm un gaismiņām tad ir beigas. Nevienai jaunajai mašīnai neesmu redzējis, ka puskrēslā nedegtu gaismas aizmugurē tā, ka man būtu problēmas viņu saskatīt.

    Te drīzāk mājiens uz tiem laukiem, kas ieliek aļika ledus savām lamatām un protams aizmirst ieslēgt gaismas, kad tas tumsā ir vajadzīgs.

    Lieki teikti, ka tādiem neredzīgajiem fruktiem valstīs bez obligātas prasības par tuvajiem diennakts gaišajā laikā vispār nav uz ceļa ko rādīties. Mēs par daudz paļaujamies (diemžēl) uz to, ka visiem būs tuvie (vai dienasgaismas LEDi) priekšā, tāpēc var nejauši sanākt kādam izskriet priekšā tikai tādēļ.

    Krotow
    21.01.2021 10:06
    Reply to  Ingus

    Lieki teikt ka apkārt joprojām braukā pietiekami pelēku kadru pavisam bez gaismām. Arī tad kad tās jau būtu vajadzīgs. Vakar pusstundas laikā ap 4-5 vakarā redzēju 2 tādus. Diez kāda automātika viņiem nav nostrādājusi?

    Reklāma