Web Analytics
More
    Reklāma

    Pasaules pirmizrādi piedzīvo jaunais Volkswagen Tiguan

    Jaunākie raksti

    Volkswagen pasaules pirmizrādē prezentē pilnībā jauno Tiguan, kas ir veiksmīgā zīmola modeļa trešā paaudze. Tiguan šobrīd ir viens no Volkswagen populārākajiem modeļiem pasaulē. Kopš tā debijas 2007. gada rudenī šo kompakto SUV izvēlējušies vairāk nekā 7,6 miljoni cilvēku. Jaunais modelis Latvijā būs pieejams jau 2024. gada pirmajā pusē.

    Par zīmola tehnisko attīstību atbildīgais valdes loceklis Kajs Grēnics (Kai Grünitz) norāda: “Trešās paaudzes Tiguan inovatīvās tehniskās bāzes pamatā ir jaunākais Modular Transverse Matrix (MQB evo) platformas attīstības posms. Pateicoties MQB evo apjomradītajiem ietaupījumiem, Volkswagen simtiem tūkstošu autovadītāju ir padarījis pieejamākas vairākas modernākās tehnoloģijas, piemēram DCC Pro vai jaunās hibrīda piedziņas, kas nodrošina iespēju ar elektroenerģiju nobraukt līdz 100 kilometriem.”

    Reklāma

    Jaunākās tehnoloģijas, kas ieviestas pateicoties MQB evo, uzlabo Tiguan visās jomās. Jaunā plug-in hibrīda piedziņa, kas sniedz iespēju ar elektroenerģiju nobraukt aptuveni 100 kilometrus, padara šo SUV efektīvāku nekā jebkad agrāk. Turklāt visās eHybrid versijās uzlāde ar maiņstrāvu būs ātrāka, un pirmo reizi standarta aprīkojumā būs iespējama arī ātrā uzlāde ar līdzstrāvu. Uz ceturtās paaudzes modulārās informācijas un izklaides sistēmas matricas MIB4 balstītais elegantā dizaina digitālais displeja panelis Digital Cockpit uzrāda nepieciešamo informāciju un nodrošina digitālo pakalpojumu un lietotņu pieejamību automašīnā. Vadības koncepts izstrādāts tā, lai tas būtu vienkāršs. Turklāt tādas jaunās sistēmas kā pneimatiskās masāžas funkcija priekšējiem sēdekļiem vai IQ.LIGHT HD matrix priekšējie lukturi, kas pirmo reizi izmantoti Tiguan, ir pārņemtas no premium klases Touareg modeļa. Jaunā adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma DCC Pro optimizē komfortu un dinamiku. Jaunākās paaudzes asistentu sistēma Park Assist automatizē iebraukšanu stāvvietā un izbraukšanu no tās.

    Volkswagen zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justas Nekrošus (Justas Nekrošius) norāda: “Jaunais Tiguan ir stratēģiski svarīgs Latvijā, jo parasti tas veido piekto daļu (25%) no kopējā Volkswagen pārdošanas apjoma un ir nepārprotami pieprasītākais modelis mūsu tirgū. Jaunais Tiguan nostiprinās mūsu vēlmi sniegt klientiem Baltijā to, kas viņiem nepieciešams, un panākt, lai vairāk nekā pusi no Volkswagen pārdošanas apjoma Latvijā veido SUV.”

    Izteiksmīgs dizains un uzlabota aerodinamika

    Kompaktajam SUV ir pilnīgi jauns dizains. Īpaši izteiksmīga ir automobiļa priekšējā daļa ar izteikti plakaniem LED priekšējiem lukturiem un ar stiklu pārklātu horizontālu joslu. Jaunais priekšējās daļas dizains ir palīdzējis samazināt automobiļa pretestības koeficientu no 0,33 līdz 0,28. Automašīnas siluetu raksturo atlētiski “pleci” virs riteņu arkām (ar līdz pat 20 collu diskiem). Jaunā horizontālā LED josla piešķir akcentu Tiguan raksturīgajai aizmugures daļai.

    Jauns salons un informācijas un izklaides sistēmas paaudze

    Tiguan salonā ir pilnīgi jauns koncepts un dizains – tas izceļas ar augstākās kvalitātes materiāliem un to apstrādes standartiem. Turklāt jaunā salona iekārtojums ir intuitīvi lietojams, cieši integrēts, un tam ir izsmalcināts un pārdomāts dizains. Tajos ir iekļauts jaunais Digital Cockpit (digitālais instrumentu panelis ar neatstarojošu pārklājumu horizontāla planšetdatora formātā), informācijas un izklaides sistēmas ekrāns, kura izmērs sasniedz 38 cm (15 collas) un kuram ir pilnīgi jauna izvēlņu struktūra un grafika, jauns head-up displejs un jauns daudzfunkcionāls braukšanas režīmu slēdzis ar integrētu OLED displeju. Jauno rotējošo slēdzi ar mazizmēra ekrānu iespējams izmantot, lai regulētu braukšanas profilu, radio skaļumu vai arī salona apgaismojuma krāsas. Savukārt daudzas automobiļa un informācijas un izklaides funkcijas iespējams viegli pielāgot, izmantojot jauno IDA balss asistentu.

    Efektīvs piedziņu klāsts

    Pateicoties MQB evo, Tiguan iespējams uzstādīt dažādus piedziņas veidus. Piemēram, būs pieejami turbo dīzeļdzinēji (TDI), turbo benzīna dzinēji (TSI), turbo benzīna dzinēji ar mērenā hibrīda sistēmu (eTSI) un plug-in hibrīda sistēmām (eHybrid), kas nākotnē tiks piedāvātas tikai kopā ar automātisko pārnesumkārbu (DSG). Tāpat kā Volkswagen ID. modeļos un jaunajā Passat, arī turpmāk pārnesumus būs iespējams pārslēgt ar slēdzi, kas atrodas pie stūres.

    Elektroniski vadāma balstiekārta papildu komfortam un dinamikai

    MQB evo nodrošina pamatu jaunai balstiekārtas paaudzei. Volkswagen ir pārveidojis adaptīvo balstiekārtas kontroles sistēmu DCC – pēc izvēles ir pieejama DCC Pro ar divu vārstu amortizatoriem. Tāpat jaunais modelis standarta komplektācijā ir aprīkots arī ar Vehicle Dynamics Manager – MQB sistēmu, kas debitēja pašreizējā Golf GTI. Šī sistēma kontrolē elektronisko diferenciāļa bloķētāju (XDS) funkcijas un regulējamo amortizatoru sānu dinamikas komponentus DCC Pro sistēmā. Tādējādi tiek nodrošināts lielāks komforts un uzlabota veiktspēja asākos līkumos. Līdz ar to automobiļa vadāmība kļūst stabilāka, veiklāka un precīzāka.

    Gariem braucieniem pielāgoti sēdekļi

    Jaunie ergoActive Plus sēdekļi ar pneimatisko četru virzienu jostasvietas balsta regulēšanu un pneimatisko 10 kameru spiediena punktu masāžas funkciju atbilst Tiguan augstākās kvalitātes standartiem. Turklāt ir pieejama programmēšanas funkcija automātiskai sēdekļu apsildes vai ventilācijas aktivizēšanai pie noteiktas ārējās temperatūras.

    HD priekšējie lukturi pirmo reizi Tiguan modelī

    Tiguan ir tirgū pirmais MQB modelis ar nesen izstrādātajiem IQ.LIGHT HD matrix priekšējiem lukturiem. Interaktīvā apgaismojuma sistēma paralēli tika izstrādāta arī premium klases Touareg, tādēļ abiem SUV ir vienāds priekšējo lukturu pamata dizains. HD nozīmē High Definition jeb augstu gaismas avotu izšķirtspēju. Tiguan gadījumā kopumā ir 38 400 daudzpikseļu gaismas diodes (19 200 daudzpikseļu gaismas diodes katrā lukturī), kas izgaismo ceļu un apkārtējo vidi pilnīgi jaunā līmenī, tādējādi uzlabojot komfortu un drošību.

    Augstas veiktspējas asistentu sistēmas

    Tiguan standarta komplektācijā aprīkots ar vairākām asistentu sistēmām. Papildus Side Assist (braukšanas joslu maiņas asistents), Front Assist (autonomā avārijas bremzēšanas sistēma), Lane Assist (joslu saglabāšanas asistents) un Rear View (atpakaļskata kameras sistēma) tās iekļauj arī dinamisko ceļa zīmju atpazīšanu. Pieejams arī plašs papildaprīkojuma sistēmu klāsts. To vidū ir Park Assist Pro ar attālinātas novietošanas stāvvietā iespēju (automātiskai iebraukšanai stāvvietā un izbraukšanai no tās, ko autovadītājs kontrolē no ārpuses, izmantojot viedtālruņa lietotni) vai arī Trailer Assist (asistētai manevrēšanai ar piekabi).

    Lielāks Tiguan bagāžas nodalījums

    Jaunā Tiguan garums pieaudzis par aptuveni trīs centimetriem. Augstums, platums un garenbāze palikusi gandrīz nemainīga salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem. Lai gan SUV ir tikai nedaudz garāks, tā bagāžas nodalījuma ietilpība ir palielinājusies par 37 litriem līdz 652 litriem gadījumā, ja bagāžas nodalījums aizpildīts līdz aizmugurējo sēdekļu atzveltņu augstumam.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Pičs
    21.09.2023 22:28

    Salons ir kā lepnās trenūzenes urlam kuras uzvelk uz klases salidojumu lai ir efekts izkāpjot no nopuvušā E39 525tds.

    Pičs
    21.09.2023 22:30
    Reply to  Pičs

    Un bundža purnā pēc ārlaulības bratana opel crossland x.

    Šī jauno modeļu VW dizaina valoda ir vienkārši sakot tizla. Uz paneļa ibio pikselīši uzlīmēti. Un lai gan stūre ir labākais tajā visā bardakā, visapkārt ir tāds bezsakars ka jāsaka nemaz viņa tur neiederas.
    Atceraties septītā golfa pirms feislifta salonu? Katrs elements bija kā paredzēs un precīzi novietots. Vienkāršs, bet dārgākā versijā elegants, GTI versijā sportisks. Un tad sākās sviesc ar modernizācijas melnas spīdīgās plastmasas uzlidojumu planšetē.

    Atceraties kāds bija lēciens salona kvalitātē un dizainā no Passat B5 uz B6?
    Te pēdejos 7 gadus ir tikai soļi atpakaļ.

    Cepos uz VAG, jo ir braukts un pabraukts un kaut pasēdēts iekšā daudziem un daudzu paaudžu VAg spēkratiem- vecie 1.9, 3.0tfsi, 4.2v8, kaut 1.8 20v turbo, un tur tiešam bija jūtams ka tajā laikā tas bija DAS-AUTO. Tagad ir Dabļet-Planšett.

    Last edited 7 months ago by Pičs
    Svimart
    22.09.2023 10:51
    Reply to  Pičs

    B5.5 bija pēdējais pasāts kurs bija tehniski uzticams.. ar 5.5 nobraucu vairāk nekā 10 gadus. ar b6 gadu… pilnīga miskaste… problēmu saraksts: elektriskais EGR, elektriskā rokasbremze, visu durvju slēdzenes… (ar sīm vispār ideāli ja noklājas mikroslēdzis tad mehāniski nav iespējams mašīnu atvērt, un rūsa……..

    K divi
    23.09.2023 17:40
    Reply to  Svimart

    Pasaule nav vainīga, ka gribi vēl braukt ar MTZ vai citu aizvēsturisku mēslu.

    Last edited 7 months ago by K divi
    Zoom-Zoom
    22.09.2023 03:53

    “… jo parasti tas veido piekto daļu (25%) no kopējā Volkswagen pārdošana…”

    Matemātiķis 😂

    Reklāma