Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors.lv autoru iecienītākie gadžeti 2019. gadā

    Jaunākie raksti

    Mūsu darba gaišā puse ir tā, ka ikdienā mums ir iespēja izmēģināt pašus jaunākos un spēcīgākos gadžetus un automobiļus. Taču ar to viss nebeidzas, jo katru no šiem produktiem ir jāspēj izprast un iepazīt tā trumpjus un trūkumus, lai mēs varētu objektīvi par to uzrakstīt mūsu objektīvajos ierīču apskatos vai auto apskatos. Šobrīd strādājam ar tādu tempu, ka katru nedēļu spējam lasītājiem piedāvāt vairāku aktuālu ierīču vai auto apskatus un Latvijā šobrīd nav vairs neviena tik objektīva un aktuāla tehnoloģiju un auto medija. Paldies, ka lasi mūs – tas motivē strādāt tālāk un sasniegt vairāk! Tomēr dažkārt starp visām testa ierīcēm gadās produkti, kas kaut kādu iemeslu dēļ iepatīkas vairāk par citiem.

    Noslēdzot 2019. gadu, atskatīsimies uz gadžetiem, kas Kursors.lv autoru sirdīm likuši pukstēt visstraujāk! Aicinu komentāros padalīties ar saviem šī gada favorītiem – gadžetiem, tehnoloģijām vai pat auto.

    Kristapa Skuteļa iecienītākie gadžeti

    Samsung Galaxy S10+

    Mobilais telefons ir tā ierīce, ko es izmantoju vairāk un aktīvāk par datoru. Lai arī rakstus Kursoram joprojām veidoju tikai un vienīgi uz datora, visa pārējā komunikācija, sociālie tīkli, fotografēšana, grāmatu lasīšana un mūzikas klausīšanās notiek uz telefona. Pirms gada nogalē nopsihoju un nopirku paveco Apple iPhone 8 Plus, ikdienā lietoju Samsung Galaxy S10+ un absolūti izbaudīju katru dienu, ko pavadīju ar šo telefonu. Manuprāt, tas ir šī gada vislabākais viedtālrunis un beidzot pārspējis Apple produktus. Patiesībā Galaxy S10+ ir tik tehniski lielisks un izmēros ērts, ka tā arī nespēju to nomainīt uz Samsung Galaxy Note10+ irbuļtelefonu.

    Tā kā mājās esmu pilnībā pārgājis uz galddatora izmantošanu un līdz ar to esmu pamatīgi pārkārtojis visu savu darba vidi. Viens no svarīgākajiem gadžetu pirkumiem šogad man bija ultra platais LG 34UM88C-P 34 collu monitors. Es vairs nevaru iedomāties ikdienu bez ultra platā monitora, jo beidzot varu ērti nodarboties ar satura gatavošanu Kursoram vienlaicīgi operējot ar vairākiem atvērtiem logiem vienā skatā.

    LG 34UM88C-P

    Kad pirku šo LG monitoru, biju paspējis notestēt vairākus ieliektos ultra platos monitorus, taču tie kaut kā nepārliecināja. Tomēr šobrīd esmu nonācis pie secinājuma, ka, ja es plānotu pirkt sev jaunu monitoru, es pirktu vēl lielāku displeju un tas būtu ieliekts. Tā kā man nepietiek laika nopietni spēlēt videospēles, tad nemeklētu nekādus augstus atsvaidzes ātrumu, taču ļoti novērtētu monitorā iebūvētu USB-C dokstaciju, lai varu tam ērti pieslēgt portatīvo datoru.

    KINGSTON HYPERX ALLOY FPS PRO

    Pie datoru tēmām vēl noteikti vēlos pieminēt jaunos Ryzen procesorus, kas, lai arī ar savām niansēm un blusām, ir ļoti patīkama svaiga gaisa dvesma pasaulē, kurā uz slavas lauriem laiski iesnaudies bija Intel. Ikdienā žonglēju starp Intel Core i9 9900K un AMD Ryzen 7 3700X darbinātām sistēmām un labi redzu, kādas abās pusēs ir gaišās un tumšās puses. No pavisam svaigiem un patīkamiem pirkumiem vēlos piezīmēt KINGSTON HYPERX ALLOY FPS PRO mehānisko tastatūru ar Cherry MX Red slēdžiem ar kuru mēģinu sevi iešūpot mehānisko tastatūru pasaulē (tiesa, nespēju to izmantot kā vienīgo un primāro tastatūru). Vēl viens ļoti feins pirkums pavisam nesen man sanāca Steelseries Arctis 3 Bluetooth austiņas. Pirku, jo meklēju bezvadu austiņas, ko varētu izmantot ar PlayStation 4 konsoli, taču tur nemaz tik vienkārši un bez papildus adaptera nesanāks. Pagaidām ausis izmantoju pie datora un esmu absolūtā starā par to, cik tās ir vieglas un ērti lietojamas, īpaši izbaudu fizisko skaļuma regulēšanas ritentiņu.

    Steelseries Arctis 3 Bluetooth

    Es jau sociālajos tīklos biju paspējis izteikties par to, ka man ir apnicis Apple MacBook Pro dators, ko iepriekš biju izmantojis darbā un šogad beidzot to nomainīju uz normālu Windows darbinātu darba zirgu – Lenovo ThinkPad T490. Nav vairs nekāds glauns alumīnija klucis, bet toties vismaz nekarst bezjēgā, piedāvā debešķīgu tastatūru un fiziskus portus. Aleluja!

    Lenovo ThinkPad T490

    Lai arī mūsu Aranet4 gaisa kvalitātes sensora apskatā mēs bijām diezgan skarbi, es tomēr pats nopirku šo ierīci. Iesākumā tāpēc, ka vēlos atbalstīt Latvijas uzņēmumu, kas izstrādājis šādu produktu, bet nu ar katru nedēļu arvien vairāk novērtēju to informāciju, ko man šī ierīce sniedz. Esmu Aranet4 nolicis sev uz darba galda un regulāri ielūkojos ierīces displejā, lai saprastu, kad telpā ir pārāk liels CO2 daudzums un pienācis laiks to izvēdināt. Uzskatu, ka šis gadžets man reāli uzlabo ikdienu un ļauj būt produktīvākam tajās garajās naktīs, kad gatavoju kārtējos garos apskatus Kursoram. Tāpēc visi kopā korī sakām lielu paaaaaaaldies SAF Tehnika inženieriem, kas radījuši šo produktu!

    Aranet4

    Arta Ābola iecienītākie gadžeti

    Mani šī gada TOP 3 gadžeti izvēlēti pēc sekojošiem parametriem – esmu tos apčamdījis un tie nav pārlieku dārgi (tātad te nav runas par sapņiem, bet ierīcēm, uz ko normāli ļaudis skatās veikalos un balso ar sava maciņa saturu).

    OnePlus 7T

    Šī gada mans absolūts mīlulis ir OnePlus 7T – un tieši OnePlus 7T, nevis kāds no Pro modeļiem. Kāpēc? Jo tas perfekti ieguļ rokā, tas nav tik trausls kā abi OnePlus 7 Pro un OnePlus 7T Pro modeļi, toties netiek daudz zaudēts kameru spējās, akumulators ir pieklājīgs, un arī aizmugures dizains (lielā, apaļā kameru moduļa acs) man tīk labāk par OnePlus 7 Pro un 7T Pro. Ar OnePlus 7T kā galveno un vienīgo viedtālruni sadzīvoju aptuveni trīs nedēļas, to laikā neatradu neko, kas mani kaitinātu šajā viedtālrunī.

    1MORE Piston Fit Wireless

    1MORE Piston Fit Wireless bezvadu austiņas ir, iespējams, lētākais šī topa gadžetiņš ar 30 eiro cenu. Par to mēs iegūstam tīri pieņemamu skanējumu (diemžēl nav aptX vai kādas citas dižas skaņas bezvadu pārraides tehnoloģijas), akumulators darbojas tuvu ražotāja solītajam, kā arī austiņām ir mitruma noturība. Līdzīgā cenā neesmu redzējis un dzirdējis nevienas Bluetooth ausis, kas varētu kaut nedaudz tuvoties 1MORE Piston Fit Wireless spējām.

    ASUS TUF Gaming FX505

    Kā trešo vēlētos piesaukt neapskatītu, bet manā īpašumā pāris mēnešus esošu ASUS TUF Gaming FX505 klēpjdatoru, ko sarunas karstumā pat varētu dēvēt par spēlēm paredzētu klēpjdatoru. Konkrētais man piederošais modelis ir ar AMD Ryzen 7 3750H procesoru, 16 GB DDR4 2666 MHz RAM, samērā ātru 512 GB 512GB PCIe Gen3 SSD tipa atmiņu un arī sākuma līmeņa Nvidia GeForce GTX 1650 videokarti. Klēpjdatoram ir arī 120 Hz IPS ekrāns ar 1080p izšķirtspēju, RGB LED taustiņu izgaismojums un tīri kvalitatīvas plastmasas korpuss, kas pat ticis pie MIL-STD-810G izturības standarta niansēm. Jā, TUF Gaming FX505 klēpjdatoram nav pašas brutālākās videokartes, tam ir nedaudz par maz USB pieslēgvietu, tam ir tikai Wi-Fi 5 1×1 bezvadu tīkla karte (tīkla karte jau nomainīta uz Intel AX200 Wi-Fi 6 sertificētu bezvadu tīkla karti, kas man izmaksāja aptuveni 15 eiro), kā arī svars nav zems, bet arī šim klēpjdatoram (ja ņem vērā prasīto cenu) neesmu atradis gandrīz nevienu kaitinošu niansi.

    Henrija Avotiņa iecienītākie gadžeti

    Es kā jaunpienācējs starp Kursora milžiem likšu uzsvaru uz “softu”, ko pats izmantoju. Ar vieglu smieklu devu varu novērtēt, ka man patīk izmantot tehnoloģijas, kas ir par brīvu.

    Tā nu mana pirmā izvēle kritusi par labu LMT e-sim pakalpojumam, ko uzņēmums sāka piedāvāt jūnija sākumā. Kā reiz atminos, ka jau pirmajā vai otrajā dienā devos pēc e-sim, un sanāca pat iet divreiz, jo pamanījos izdzēst šo karti no telefona, kas nozīmē, ka bez Wi-Fi telefons nekam nav derīgs. Taču atgriežoties pie lietas e-sim ir digitālā SIM karte, kas nozīmē, ka nav nepieciešama fiziskā karte. Protams, arī tās vairs neaizņem daudz vietas, taču ir patīkami, ka nav jātaisa telefons, lai kaut ko fiziski ieliktu tajā, un e-sim vienmēr var atjaunot caur Mans LMT lapu, kas ir ļoti ērti. Tiesa LMT sakarā tā pieejama vienīgi iPhone jaunākajiem telefoniem, bet varu teikt, ka darbojas ērti un labi, izņemot pāris kritiskās dienas oktobrī, kad bija nobrucis 4G internets.

    Otrais pieturas punkts manā sarakstā ir Citybee auto nomas aplikācija, kura sevi pieteica rudenī kā otrā auto nomas aplikācijā aiz Carguru. Kaut arī biju nedaudz skeptisks pret šo, tad ar kuponu palīdzību atkal bija iespēja par brīvu pabraukāties. Un jāatzīst, ka aplikācija un sistēma manā gadījumā darbojas tīri labi. Ieskenē tiesības, kuras apstiprina 5-10 minūšu laikā, tad piereģistrē karti un brauc. Ir ļoti ērti atrast tuvāko auto, to norezervēt, lai 15 minūšu laikā tiktu līdz tam un tad jau atslēgtu. Viss ir diezgan ērti saprotams. Brauciena laikā iespējams sekot jau samaksātajai summai. Tāpat noderīgi ir tas, ka mašīnu nebūs iespējams aizslēgt un beigt pakalpojumu, ja auto nebūsu novietojies atbilstošajās zonās, kas vismaz daļēji pasargā no nevajadzīgām problēmām. Tāpat CityBee mēneša beigās pat atsūta rēķinu uz e-pastu, ja nu kādam tas liekas noderīgi. Runājot par cenām, tad ieskatam piektdienas vakara 43 minūšu brauciens, kura laikā nobraukti 22 km izmaksāja 8,20 eiro, jo izmaksas balstītas uz laiku un kilometriem, kamēr konkurenta gadījumā vien uz laiku.

    Noslēdzot manu sarakstu, es vēlējos padalīties ar Apple Pay izmantošanu ikdienā, ko no vasaras piedāvāja Revolut, bet nu jau neilgi pirms Ziemassvētkiem arī Swedbanka, paplašinot pieejamību lietotājiem. Kaut arī sākumā biju nedaudz ieturēts pret Revolut mobilo banku, tomēr tieši viņiem kā pirmajiem bija iespējas šo servisu piedāvāt Latvijā, kas mani pamudināja pieslēgties. Varu atzīties, ka šobrīd ikdienā gandrīz 90% maksājumu veicu caur savu Apple Watch, kurā ar dubultklikšķi uz sānu pogas ērti izsaucu digitālo karti, un tas ir iegājies kā rituāls. Runājot par uzstādīšanu, tad Apple Wallet aplikācija jau pati spēj nolasīt, no kuras bankas varētu tikt pievienota karte Latvijas gadījumā un tā vienīgi jānoskenē. Principā pievienošana aizņem pāris minūtes. Tālāk apstiprināšana un tad jau visa nauda ir digitalizējusies arī Apple pasaulē. Tā ir ļoti ērta lieta, jo bezkontakta maksājumus gan ar pulksteni, gan telefonu būs iespējams veikt visās vietās, kur tas jau ierasts ar karti. Patiesībā tas ir atkarību izraisoši un ļoti ērti, jo zinu, ka pulkstenis vai telefons man vienmēr būs līdz.

    Jurģa Spulenieka iecienītākie gadžeti

    LG G8s ThinQ

    LG G8s ThinQ – apsveicama ir ne vien LG mobilo tālruņu atgriešanās Baltijā, bet arī zīmola vēlme atšķirties. Šoreiz tas darīts ar palielu displeja izgrauzumu, kas spēj 3D skenēt seju, mērīt hemoglobīnu, lai atpazītu plaukstu vēnas un nodrošina gaisa žestus. Arī Google Pixel sekojis gaisa žestu vilinājumam.

    Samsung Galaxy Watch Active2

    Samsung Galaxy Watch Active2 – šis ir viedpulkstenis, kas mazināja manu skepsi pret valkājamiem viedpalīgiem. Kamēr komentāros daudzi kritizēja tā darbību, mana pieredze bija ļoti laba. Vienīgā iebilde ir pret pulksteņa sadarbību ar citu ražotāju tālruņiem.

    Xiaomi viedā ekosistēma – Xiaomi desmit gadu laikā no programmatūras veidotāja izaudzis par vērā ņemamu viedtālruņu manufaktūru, bet gana plašs ir arī firmas piedāvājums ārpus tālruņu teritorijas. Šovasar gana labi izspēlējos ar Xiaomi viedās mājas gadžetiem. Man šķiet interesanti, ka katrs nu var kļūt par programmētāju. Tiesa ne jau IT speciālistu, bet programmēt darbības mājā, kura lampa pie kādas darbības ieslēgsies un kādas krāsas apgaismojumu šoreiz izvēlēties.

    Aleksandra Jemeļjanova iecienītākie gadžeti

    Joyor F5S

    Šajā vasarā redzējām elektrisko skrejriteņu masveida parādīšanos ielās. Redzējām pat modeļus, kuri spēj attīstīt 100 km/h lielu ātrumu. Izmēģinājām “tautas” modeli (Xiaomi Mi Electric Scooter), kura cena un veiktspējas attiecība ir fenomenāla. Kopumā ir sajūta ka pasaulē nācis kautkas jauns, jauns transporta līdzeklis, jaunas emocijas pārvietojoties.

    Pats sev gan es nopirku Joyor F5S, kas ir kā premium transporta līdzeklis, dārgāks, ātrāks, izturīgāks, patīkamāks un sportiskāks par “tautas” modeļiem. Viegli salokāms un pārnēsājams vienā rokā. Traucas ar 35 km/h lielu ātrumu un spēj mērot 40 km ar vienu uzlādi. Tiesa, 35 km/h ātrums ir ar pilnu bateriju, ātrums pakāpeniski krīt līdz 27 km/h, kad baterija ir jau tukša. Viena uzlāde izmaksā vien 10 eiro centus. Lielisks transports vasarā! Vienīgais trūkums, tam ir “cietā” riepa aizmugurē, kas padara skrejriteni diezgan cietu. Tāpēc uz darbu no Ādažiem uz Rīgu tomēr izvēlos braukt ar velosipēdu ar lielām riepām, galu galā ir jau arī jāsporto :) Skrejriteni iegādājos e-ride.lv un jau ir bijusi neliela ķibele ar vadiem, kuru e-ride.lv pārstāvji ātri novērsa. Iesaku!

    Jo lielāka konkurence, jo izdevīgāk ir patērētājiem. Monopolisti reti ievieš kaut ko aizraujošu. AMD Ryzen 3000 sērijas procesori šogad vienkārši uzspridzināja tirgu un Intel līdz ar to. Jo Intel jau daudzus gadus ir pieradis dzīvot bez konkurences, piedāvāt 5% uzlabojumus katru gadu un neiespringt. Taču šogad Intel saskarās ne tikai ar konkurenci, bet ar ievērojamu sakāvi atsevišķās produktu kategorijās. Un viss pateicoties Ryzen 3000 procesoriem. Tā kā manam 5-6 gadus vecam datoram pienāca laiks uzlabojumiem, iegādājos Ryzen 9 3900X procesoru ar 12 kodoliem un 24 pavedieniem. Jāsaka, ka šādas jaudas vajadzība ir tikai apstrādājot bildes un montējot video, taču arī visās citās darbībās dators burtiski lido. Ja procesora jauda ir vajadzīga tikai spēlēm, Intel joprojām ir laba alternatīva, jo spēles jau tāpat nemāk izmantot pārāk daudz kodolus, taču uzskatu, ka šī tendence mainīsies ar laiku un daudzkodolīgie AMD procesori iegūs lielāku jēgu. Jāsaka, ka arī ar veco datoru un labu Nvidia GeForce GTX1070 videokarti spēlējot nekādas problēmas neizjutu, ko nevarēja teikt par foto/video apstrādi. Pirms 3900X iegādes Kristaps iedeva izmēģināt savu Ryzen 3700X un varēju salīdzināt svarīgākās darbības – DaVinci Resolve, Adobe Bridge/Lightroom eksports, kā arī “timeline” veiktspēju montējot video. Man par pārsteigumu lielu starpību samainot 3700X uz 3900X nejutu, iespējams tāpēc ka joprojām izmantoju veco GTX1070 un tas šobrīd ir “bottleneck”. Benchmarkos gan varēju redzēt lielus uzlabojumus. Vēl gada sākumā biju sapņojis par Intel Core i9 procesoru, kurš uzcēla “mainstrem” lauciņa mērauklu neredzēti augstu ar 8/16 arhitektūru, un cik liels bija prieks par to pašu naudu iegūt pat vairāk – grūti aprakstīt.

    Osprey Aether AG 70

    Šogad bija tā laime pabūt ārpus Eiropas, paceļoju Nepālā un Himalajos. Gājām ar kolēģiem Annapurna taciņu vairāk kā 2 nedēļas. Līdzi bija ļoti daudz mantu ieskaitot foto/video aprīkojumu, siltu guļammaisu, dronu un citas sadzīvei noderīgas lietas. Viss bija salikts pārgājienu somā Osprey Aether AG 70. Šī ir riktīga manta uz kuras ir uzraksts “Anti Gravity” un tas nav mārketings vai joks, tas reāli strādā! Kopumā nesu ap 17-18 kg, kas nesagādāja lielas grūtības kāpt pat 5000 metru augstumā. Neticami!

    Māra Gaugera iecienītākais gadžets

    Jeep Wrangler – jā, atbilde ir tik vienkārša. Automašīna lielākoties ir emocionāls pirkums un tikpat bieži tiek izvēlēta pēc noteiktiem un ilgi atlasītiem kritērijiem, kā vien pēc mirkļa iegribas. Māte, meita un kleita – katram sava un tieši tāpat arī kritēriji atšķiras gan pēc vecuma grupas, ienākumiem un pat psiholoģiskā stāvokļa. Mana auto izvēle visvairāk balstās un emocijām – ja man auto sniedz prieku, iedod smaidu, tad es varu pat ļoti daudz lietas “neredzēt’’. Amerikāņu auto nekad nav izcēlušies nedz ar kvalitāti, nedz ar “fīčām”, un it īpaši vecu amerikāņu izvēle ir noteikts dvēseles stāvoklis. Amerikāņu auto tirgus ir tik liels taipus dīķa, ka viņiem nav absolūti nekādas nepieciešamības izdabāt izvēlīgajiem eiropiešu prātiem. Un labi vien ir. Jā, pēdējos gados un pēdējās modeļu paaudzēs amerikāņu auto paliek arvien modernāki un kvalitatīvāki un es īpaši gribu izcelt Jeep Wrangler. Esmu braucis ar pēdējo divu paaudžu Wrangler un varu apgalvot, ka tur nekā vairāk par viduvējas būves kvalitātes kasti nav, bet tas auto sniedz emocijas. Aktuālā paaudze ir saglabājusi “kastes” pamatprincipu, bet auto ir uzbūvēts pilnībā no nulles – tas beidzot ir moderns. Kvalitatīva un nostrādāta info-izklaides sistēma, laba audio sistēma, ērtāki sēdekļi. Un tas viss nāk komplektā ar mežonīgu caurgājamību, noņemamu jumtu, aizmugures kasti un pat durvīm, lai siltā vasaras dienā sniegtu kabrioleta sajūtas. Bet atrodaties jūs tankā, kura salonu var mazgāt ar Karcher. Tas auto izskatās lieliski, brauc lieliski līdz 100 km/h, skan lieliski un sniedz tik daudz prieka, ka ir grūti atbraukties. Un braucis šogad es esmu ar tādiem auto, kā BMW M2 Competition, BMW M5, BMW 850i, McLaren 720s un McLaren GT, Alpina A110, kas arī sniedz kalnu emociju. Jeep Wrangler ir mans 2019. gada auto!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Oskars
    16.12.2019 09:20

    Jaatzist, pats biezhi parsledzos uz MacBook Pro, tad uz Windows PC. Un vienmer kad jau kadu laiku esmu palietojis MacBook Pro, ieksheji vienmer velos atgriezties pie Thinkpad serija T, X1 Carbon, W, vai P modeliem. Sobrid lietoju T480s. Lai piedod bet MacBook klaviatura ir man neerta. Bet nenoliegsu ka Apple ekosistema ir kas tads, delj, ka parsledzos uz MacBook Pro reizem. Kopsh esmu uz Android telefona un process starp Android un Mac ir kaa tikko apestu zirnju izpludes gazes caur peecpusi, tad es priekshroku dodu Windows. Nu sen tie laiki beigusies, ka Windows nespej to ko MacOS utt. Vispar par Samsung varu piekrist, labakais shi gada telefons. Tikai atshchiriba es no S10 Plus parsledzos uz Note 10 Plus 5G. Seit nav runa par 5G tikla priekshrocibu, jo mana puse netiek nodrosinats 5G, bet cena kada ieguvu, ir kas cits. Tas ir neliels no manis tehnologijas ko lietoju.

    Janis
    16.12.2019 10:36

    “Pirms gada nogalē nopsihoju un nopirku paveco Apple iPhone 8 Plus, ikdienā lietoju Samsung Galaxy S10+ un absolūti izbaudīju katru dienu, ko pavadīju ar šo telefonu. ” – nopietni? Raksti šitādas muļķības & sauc sevi par tehnoloģiju blogeri? Pat manai mammai ir skaidrs ka vecu iphone ar pēdējo samsungu var salīdzināt & teikt ka “samsung ir pārspējis apple” tikai pilnīgs idiots.

    Janis
    16.12.2019 12:08

    Tu pats to esi ierakstījis vienā teikumā, vienā-putrā-nejaucēj!

    Janis
    16.12.2019 12:58

    mhm, ne to što atzīt ka neesi precīzi uzrakstījis (es nemaz nerunāju par Tavu visnotaļ vājo viedokli), bet sveša lasīt prasi apšaubīt – Tu nenoliedzami esi profesionālis

    Janis Liepins
    16.12.2019 11:26

    Klau a kas ar to mugureni? Kāds dienas km skaits un kāds accend ar 17-18 kg?
    Pēc manas pieredzes šāds svars ir liels un pat ne somas izvietojuma dēļ. Interesanti kas tas par antigravity

    16.12.2019 11:54
    Reply to  Janis Liepins

    Kopumā bija 10 kāpšanas dienas plus dažas pauzes dienas starpā. Tajā skaitā divas aklimatizācijas dienas, kad kāpām ar mazāku svaru, jo atgriezāmies atpakaļ lodžijā. Kāpšana bija no 650m līdz 1440m augstu. Ceļa garums bija no 10 līdz 18 km. Soma ļoti labi sadala svaru, it īpaši ja nes fotokameru priekšā. Protams, gatavojāmies kāpjot Siguldā, vismas kilometru treniņdienā. Svaru palielinājām pakāpeniski. Sākumā kāpām bez nūjām, nākošajā dienā kājas bija lupatās. Ar nūjām daaaaudz vieglāk. Smagākais priekš manis bija nevis Throng La šķērsošana (960m augšā līdz 5400m un 1900m lejā), bet gan posms uz Tillicho Lake kur bija jāuzmanās no krītošiem akmeņiem un jāiet pa mīkstu (smalkiem akmentiņiem uzbērtu) virsmu.

    Reklāma