Web Analytics
More
    Reklāma

    “IKEA” izziņo jauno mājas viedierīču cenas

    Jaunākie raksti

    Jau pāris nedēļas zinām, ka IKEA nākamā gada sākumā savu produktu klāstu papildinās ar vairākiem jauniem mājas viedpalīgiem, kuri atbalstīs Matter standartu. Beidzot zināmas arī to cenas.

    Vērts pieminēt, ka šie produkti būs pieejami jau no 1. janvāra, vismaz lielākā daļa, un cik saprotu, tad arī pie mums Latvijā. Visdārgākais no tiem būs gaisa kvalitātes sensors Alpstuga Air, kas maksās 30 EUR, tikmēr kustību un ūdens noplūdes sensori maksās 9 EUR, bet durvju atvēršanas un temperatūras sensori attiecīgi 8 un 10 EUR.

    Viedo spuldžu cenu diapazons būs visai plašs, jo lētākā sāksies no 5 EUR, bet dārgākā spuldze maksās 25 EUR. Parastā viedā rozete maksās 9 EUR, bet ar tālvadību aprīkotā versija 13 EUR. Kā jau bija gaidāms, tad IKEA zīmola mājas viedierīcēm nevajadzēja būt pārāk dārgām. Kā arī Matter atbalsts ļaus tos ērtāk pārvaldīt ar jau mūsu rokās esošajiem viedtelefoniem.

    Es personīgi esmu ieinteresēts šajos produktos, kas būtu laba iespēja notestēt Matter atbalstu un kopējo ikdienas lietošanas pieredzi. Ziņa par šiem IKEA sensoriem man atgādināja par Latvijā radīto Aranet4 sensoru, kas salīdzinājumam maksā vairāk nekā 200 EUR.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    30 komentāri
    Guru
    24.11.2025 10:23

    Nū, runāt par gaisa kvalitāti telpās, nerunājot par co2 ir mazliet nenopietni, un vai minētā araneta galvenā fīča ir tieši co2 sensors?

    -Johns-
    26.11.2025 10:01

    Jāsaprot, kāds IKEA iekārtai sensors Ja VOC, tad skaidrs kādēl tik lēts. Aranet ir NDIR un tas esot dārgs.

    Last edited 6 months ago by -Johns-
    Annija
    27.11.2025 10:05
    Reply to  -Johns-

    Pilnībā piekrītu. Gribas tomēr, lai sensori ir precīzi un uzticami, un NDIR ir tas, kam var ticēt. Un Aranetam šobrīd Black Friday izpārdošana, var ieķert pa lēto.

    LAN
    24.11.2025 11:51

    Gaidu apskatu!
    Jo īpaši ilgtermiņa salīdzinājumu ar Aranet, jo neticu ka kaut tuvu tāda precizitāte būs tam IKEA devējam, ja vispār CO2 nosaka.

    Kursors.lv
    24.11.2025 12:22
    Reply to  LAN

    Es vispār gribu aizstaigāt uz vietējo IKEA un testa nolūkos sapirkties viņu viedās mājas loriņus.

    Guru
    24.11.2025 13:47
    Reply to  LAN

    Nav viņam co2 sensora vispār

    -Johns-
    26.11.2025 10:07

    Diemžēl pilna amazone ar it kā CO2 sensoriem pa 30EUR. Bet nav tur NDIR sensora. Bet jāsparot, kas būs IKEA variantā.

    Gunbox
    24.11.2025 16:04
    Reply to  LAN

    Nu redz Ali ir līdz 30€ nopērkami NDIR sensora gadžeti. Vairs nav jāpārdod niere, lai vērotu CO2 cipariņus. Tas, ka precei ir šodien zema cena, nenozīmē, ka viņš neprot merīt CO2 un otrādāk.
    Stāsts iz paziņas dzīves – apkures katlam nobeidzās elektroniskais temperatūras sensors. Katla ražotājam 50€. Izjauca, apskatijās sensora modeli un atrada 1 pret 1 Ali pa 0.5€.
    Otrkārt, gaisa kvalitāte nav tikai CO2. Sīko daļiņu sensori, piemēram, kas mēra formaldehīdus, ķīmiskus tvaikus, beidzot ar ēdiena gatavošanu un svecēm. Ir labi, ja ir tādi sensori blakus CO2, kuri ventilāciju palielina arī pret šādiem datiem.

    Kursors.lv
    24.11.2025 17:23
    Reply to  Gunbox

    Nav arī tā, ka visi šie CO2 sensori ir vienādi un vienlīdz labi darbojas.

    cits
    24.11.2025 17:58
    Reply to  Gunbox

    Turpināt stutēt ķīnas ekonomiku pērkot ali un temu mēslus, ka tik cena zema, ir kā čurāt biksēs. Sākumā prieki ka silts, bet pēctam neizpratne kāpēc paliek auksts un sākas citas problēmas.
    Pie ali preces reklāmā ne to vien uzrakstīs, ne tikai CO2 mēra, bet katru sirdspukstu. 80% gadījumu tie būs vienkārši meli, vēl 15% būs noklusēts, piemelots, pārspīlēts. Un te arī ir paradokss, arguments, ka ķīnā ražo arī kaut ko kvalitatīvu, ir patiess, bet šie tikai uz cenu tendētie taču nekādi nav tās kategorijas preces pircēji. Jā, kaut kādus random ciparus jau tas sensors rādīs, un tu pat nenojautīsi, ka ar reāliem CO2 rādījumiem tur nav nekāda saistība.

    Gunbox
    24.11.2025 19:39
    Reply to  cits

    Episki! :D Lielākais brēcējs neapzinās, ka pats ir lielākais Ķīnas detaļu lietotājs. Ali pat nesastāda 1% no tā, ko ražo Ķīna tavai mājai.
    Ja tu šobrīd atbrīvotos no visa, kas varētu bijis kaut kādā veidā saistīts ar Ķīnas ekonomikas sildīšanu, tad šobrīd tu nonāktu akmens laikmētā… pareizāk sakot betona – četrās mūra sienās, bez apgaismojuma un visdrīzāk arī bez ēdiena, jo vistai fileja tiek ražota uz ķīnā iepirktām iekārtām, tā pat kā kartupelis izrakts ar traktoru, kurš sastāv 80% no ķīnā pasūtītām detaļām un izejvielām. Labi ka tev tapetes būs pielīmētas, jo var jau ar klīsteri…bļin tas tak no ķīnas ekonomikas sildošajiem kartupeļiem ražots. :D
    Ja tu pērc konkrēta nosaukuma sensoru, nevis vienkārši aprakstā izlasītu CO2, tev viņš ir jāpārdod, ja tevi kaut kas neapmierina, tad iznomā,aizņemies pārbaudītu CO2 mērītāju un pierādi pardevējam, ka viņš tevi ir apkrāpis un dabūsi naudu atpakaļ.
    Tev liekas, ka tas ražotais Latvijā aparāts nav ar ķīnas detaļām…nu varbūt…pieņemsim. :D

    Last edited 6 months ago by Gunbox
    Kārlis
    24.11.2025 21:41
    Reply to  cits

    VOC sensori, kas ir vairumā šo produktu, tiešām var palīdzēt izprast, kad telpu vajadzētu izvēdināt, taču tas noteikti nav CO2 mērījums.

    Kārlis
    24.11.2025 21:38
    Reply to  Gunbox

    Ierakstām gūglē – “are aliexpress ndir sensors good”. Pirmais rezultāts:
    https://www.reddit.com/r/Aliexpress/comments/1ok4by7/do_not_buy_this/
    Pietiek salīdzināt p ar p.

    NDIR sensors ir ļoti sarežģīta ierīce, kas optiski mēra tieši CO2 izmēra daļiņas; Lai tas būtu labi kalibrēts un darbotos precīzi, tas vienkārši nevar būt lēts. Un tas ir tikai pats sensors. Vēl nāk klāt kaste, mitruma un temperatūras sensors, ekrāns, plate, programēšana, peļņa, garantija, aplikācija.
    IKEA sensori nav CO2 sensori, bet gan ir putekļu sensori, kas ir svarīga lieta, tomēr ir pilnīgi cita opera.
    Ar melnās piektdienas atlaidi Aranet CO2 sensors nav nemaz TIK dārgs par kvalitatīvu produktu. Piekrītu, ka ikdienā viņu termometrs+higrometrs ir neadekvāti dārgs, bet droši vien kvalitatīva ierīce cilvēkiem ar prasībām.

    Amph
    24.11.2025 20:15

    Jautājums vai tas ikea co2 sensors ir ndir infrasarkanais sensors, kas spēs precīzi izmērīt cik telpa co2 ppm vai vienkārši rēķina “aptuveno absolūto co2 vērtību”, kas nav ppm.

    Elektriķis
    24.11.2025 20:38

    Ja CO2 līmeni nosaka ar gaistošo organisko vielu sensoru, kā tas notiek lētajos sensoros, rādījumam nav nekāda sakara ar CO2. Tiek pieņemts, ka cilvēka izelpotais CO2 ir proporcionāls tā izdalītajām “smakām”. Ar vienu pirdienu vai citu smaku, kas nav cilvēka radīta, šī proporcija tiek pamatīgi sabojāta.

    Amph
    24.11.2025 20:45

    Ja tas ir elektro ķīmiskais sensors,tad tas būs neprecīzāks, īsāks darbības mūžs,kā arī lielākais mīnuss- nepieciešama regulāra kalibrācija svaigā gaisā vairākas stundas,savādāk “paškalibrējoties” katru reizi pieelpotā,mitrā telpā visi rādījumi aizies “offsetā” un ar laiku rādījumi būs galīgi greizi – pat,ja pats patērētajs manuāli nekādu piespiedu kalibrāciju neveiks,tāpēc neredzu jēgu no šādiem sensoriem, tikai NDIR sensora co2 mērītājs. Tas viss,protams, ilgtermiņā – ne jau pirmajā lietošanas mēnesī – un, manuprāt, co2 mērītāju pietiek katram nopirkt 1 reizi dzīvē,nevis mainīt ik pēc 3 gadiem, čakarēties ar regulāru kalibrāciju.

    Gunbox
    24.11.2025 21:47
    Reply to  Amph

    Pa lielam nav jēgas skriet pakaļ precizitātei. Arī aptuvenā vērtība būs pietiekami laba, lai piejūgtu sensoru piespiedu ventilācijai. Ja nav paredzēts automatizēt, tad pirmo mēnesi paspēlēsies, varbūt sapratīsi, ka jāatver logs biežāk, bet ja laika gaitā nekādas izmaiņas nejutīsi, tad arī būs pajāt uz to sensoru.
    Ja šī vērtība būtu tik noteicoša un kaut ko iespaidojoša sadzīvē, tad katrā otrajā mājā jau sen tādus lietotu. Pagaidām tikai sava gailīša pastiepšana, ka lūk man tāds ir un es pieņemu, ka elpoju “svaigāk”.

    Amph
    24.11.2025 22:03
    Reply to  Gunbox

    Iesaku painteresēties vairāk par gaistošo organisko vielu sensoru kā arī tā kalibrācijas un offsetu īpatnībām,ja ir tiešām interese un tad par ndir sensoriem. Pirmais var mierīgi “rādīt” par 1000ppm vairāk, mums nevajag 10, pat ne 50 ppm precizitāti.
    Protams,ja nav svarīgs svaigs gaiss, tad var mērīt co2 ppm “pēc sajūtām” vai pasaucot kaimiņu ciemos un pavaicāt,”klau, vai tev nešķiet pieelpotas telpas?” :))

    Ivars
    24.11.2025 20:35

    Visvairāk žēl ka būvējot ikea tika nojaukta viena ļoti skaisti iekopta privātmāja.

    Kursors.lv
    24.11.2025 21:45
    Reply to  Ivars

    Kāpēc nevar nojaukt to, kas par lielu naudu ir nopirkts?

    Ivars
    24.11.2025 23:04

    Nezinu vai sarkastisks. Tur tiešām mežmalā bija ļoti glīta māja, gaišos toņos, iekopta ar 15 gadīgām tūjām žoga vietā, vienmēr samazināju ātrumu lai to aplūkotu, tagad vietā monstrs. Pieņemu ka daudzi pirms šī raksta par tādiem co2 devējiem pat dzirdējuši nebija, bet tagad skries un pirks vairāk ne kā dūmu detektorus.

    Biteme
    26.11.2025 10:46

    Klau, tie CO2 sensori ir vajadzīgi tikai biroju un viesnīcu gaisa ventilācijas sistēmās, kas darbojas ēkās ar slēgtiem (un neatveramiem) logiem. Mājās tāds nav vajadzīgs, nu man šķiet ka vidējā dzīvoklī vai mājā, kur ilgstoši nav liels cilvēku blīvums, CO2 ir neeksistējoša problēma pie nosacījuma, ka regulāri tiek vēdināts. Vai mūsdienu cilvēki vairs nevēdina māju vairākas reizes dienā?

    Ivis
    26.11.2025 11:25
    Reply to  Biteme

    Mūsdienu cilvēkam vajadzētu dzīvot dzīvokli/mājā, kurā ir funkcionējoša ventilācija. Realitātē liela daļa mūsdienu cilvēku Latvijā dzīvo paneļmājās, kurās nav ventilācija, vēdināsāna netiek veikta pietiekoši bieži, un arī naktī diez vai kāds ceļas, lai izvedinātu guļamistabu. CO2 parametrs ir interesants rādītājs, kam vērts pievērst uzmanību. Regulāra vēdināšana ir subjektīvs jēdziens, ja nevar izmērīt gaisa kvalitāti telpa. Vienam atverot logu, gaisa apmaiņa nenotiek, citam silto gaisu izrauj uzreiz visam dzīvoklim. Vai telpā esi viens, vai 5 cilvēki, grūti peč sajūtām uzķert īsto brīdi, kad vajadzētu izvēdināt telpu. “Manā laikā tādu nebija un izdzīvojām’ izdzīvotājiem – apsveicu ar vēl vienu uzvaru.

    Last edited 6 months ago by Ivis
    Biteme
    26.11.2025 11:56
    Reply to  Ivis

    Es jau nenoliedzu progresu, bet ir lietas, kurās veselais saprāts joprojām ir pielietojams. Ja cilvēks nevēdina dzīvokli bez sensora, vai viņš to darīs pēc sensora norādes? Tas ir ieradums – atvērt logus ik pēc noteikta laika, izraisot gaisa caurplūdi un nē, izvēdināšana būtiski neietekmē temperatūru, jo gaisu ļoti ātri atkal uzsilda ēka (sienas, griesti, grīdas), pie nosacījuma ka apkure ir pietiekama, nevis tā knapi uz 16C.

    Kopumā – ja nav automātiskās vēdināšanas, tad sensors neglābs nevēdinātājus. Tāpat kā viena salātlapa neglābj tos, kas vakariņās karbonādei ar sieru uzdzer kokakolu.

    nedarata
    26.11.2025 10:59

    Ja kas, tam Aranet4 tagad ir black friday deals 133 Euro.

    Reklāma