Mūsu iepriekšējā mazauto izmēģinājumā es minēju, ka īstenībā nemaz nav nepieciešams liels auto. Noteikti varat nepiekrist manam viedoklim par faktiski nepieciešamo auto izmēru, bet viedoklis ir viedoklis – tas ir kā dibens, katram tāds ir. Ja jums nepatīk ideja par maza hečbeka lietošanu ikdienā, tad tam ir risinājums un ne viens vien. Par vienu tādu iespējamo risinājumu mēs parunāsim šodien, proti, Volkswagen T-Cross, kas pagaidām ir mazākais no VW grupas krosoveriem. Nu tad ķeramies klāt!

Ar T-Cross es nebraucu pirmo reizi, mazo krosoveru izmēģināju jau 29. aprīlī starptautiskajā mediju braucienā, kurš norisinājās Rīgā. Par izmēģinājumu neuzrakstīju, jo gribēju atklāšanas pasākuma pāris stundu braucienu papildināt ar pilnvērtīgu pāris dienu izmēģinājumu. Tas gan sanāca stipri novēloti, bet mēs jau visi zinām spārnoto teicienu par “vēlāk un nekad”, vai ne?

Vēstures nebūs

Nu labi, nebūs garas vēstures, jo šis auto ir pilnīgi jauns un tā pirmajā paaudzē. T-Cross koncepts tika atrādīts jau 2016. gadā Ženēvas auto izstādē un nosaukumam klāt vēl bija Breeze vārds. Vēja vēsma, jo konceptam nav jumta. Jancīgs dizains. Starp citu, šis koncepts tomēr tiks izpildīts un T-Cross pavisam oficiāli ir ieguvis divu durvju paaugstināta kabrioleta versiju, kuru pavisam drīz varēsim arī iegādāties. Ko šādu jau Range Rover mēģināja, bet ne ļoti veiksmīgi. Cerams, ka VW stāsts būs veiksmīgāks.

T-Cross tika prezentēts pagājušā gada nogalē un oficiāli pārdošanā ir no šī gada 19. aprīļa, tātad nemaz ne tik sen. Auto ir veidots uz Polo bāzes, tātad dzinējs ir šķērsvirzienā un konstrukcija paredz tikai priekšpiedziņu.

Jaunais T-Cross ir kompakts, taču nebūt ne mazs. Mazliet smieklīgi, ka aizmugurējais sēdeklis ir bīdāms, to ir iespējams pārvietot par 14 centimetriem uz priekšu vai atpakaļ, iegūstot lielāku bagāžas nodalījumu vai attiecīgi vietu aizmugurē sēdošo kājām. Vienīgi pie pilnībā atbīdīta sēdekļa uz priekšu izveidojas caurums starp bagāžnieka grīdu un sēdekļa atzveltni – perfekta vieta, kur pazaudēt lietas. Papildus tas iedod 70 litrus bagāžas nodalījuma – palielina to no 385 līdz 455 litriem, bet, ja aizmugurējā sēdekļa atzveltne tiek pilnībā nolocīta – pat līdz 1281 litram. Kāds tā pat kā es arī nesaprot litru reālo pielietojumu dzīvē? Būtu labāk litru vietā lietojuši kartona kastu mērvienību. Bagāžnieks nav milzīgs, bet viens liels čemodāns tur ietilps brīvi. Sānu kabatas ir pietiekami lielas 1.5L ūdens pudelei un pāris papildus kabatās bērni varēs sabāzt kaudzi konfekšu papīriņu. Viss ir pietiekami.

Dzinēji un aprīkojums

T-Cross jau startā piedāvā pietiekami bagātu aprīkojumu. Standarta aprīkojumā iekļauta sadursmes novēršanas brīdinājuma sistēma Front Assist ar gājēju uzraudzību un avārijas bremzēšanu pilsētā, braukšanas joslu uzturēšanas sistēma Lane Assist, automātiskā pret-atpakaļripošanas sistēma Hill Start Assist un aktīvā pasažieru drošības sistēma. Tāpat pircējiem papildus iespējams izvēlēties arī vadītāja noguruma detektoru, automātisko adaptīvo kruīza kontroli un stāvvietā novietošanas asistentu Park Assist, kā arī Blind Spot joslas maiņas asistentu. Kaut auto cena ir krasi zemāka par nākamā izmēra brāli, tas ir ticis pie pāris dārgākām fīčām, kuras parasti šāda izmēra auto nav – bezvada tālruņa lādēšanu un četriem USB portiem (divi atrodas priekšā un divi aizmugurē). Kā izvēles iespēja pieejama Keyless Access atslēgšanas/aizslēgšanas un iedarbināšanas sistēma. Ir pats modernākais 8 collu info-izklaides skārienjutīgais ekrāns ar Apple CarPlay un Android Auto atbalstu un ir digitālais vadītāja mērinstrumentu panelis. Izvēles Beats skaņas sistēma nodrošina 300W astoņu kanālu pastiprinātāju un atsevišķu zemfrekvences skaļruni bagāžas nodalījumā.

Kā man patīk, ka ražotāji saviem dzinējiem piekabina dažādas abreviatūras – tas izklausās tik “dārgāk”. T-Cross ir ticis pie tādiem simboliem kā OPF un SCR. Tas ir līdzīgi kā reklāmās stāsta par matu šampūnam pievienotu nevienam nezināmu mistisku vielu, kas matus padara kuplus un samtainus. Neviens nesaprot, kas tā ir par lietu, bez izklausās “kruti”. Latvijas tirgum auto var tikt aprīkots ar 1.0 TSI OPF ar 95 Zs (175 Nm) vai 115 Zs (200 Nm) benzīna dzinējiem un 1.6 TDI SCR dīzeļdzinēju ar 95 Zs (250 Nm). Mazākās jaudas benzīns tiek tikai pie piecu ātrumu manuālās kārbas, kamēr visi pārējie var tikt aprīkoti vai nu ar sešu ātrumu manuālo, vai septiņu ātrumu DSG divsajūgu automātisko ātrumkārbu. OPF ir speciāls benzīna mikrodaļiņu filtrs, lai auto tiktu pie Euro 6 un SCR ir AdBlue sistēma.

Smuks, smuks, smuks, viss ir smuks

Tā, protams, ir gaumes lieta, bet man T-Cross personīgi šķiet smukākais no VW krosoveriem. Tas, iespējams, ir dēļ mana lielo SUV “heita”, es varu pavisam godīgi atzīties. VW kaut kādā ziņā piekrīt man un kā oficiālo auto “seju” ir nozīmējuši aktrisi un modeli Karu Delaviņu (Cara Delevingne). Neatceros, kad iepriekš kādam VW būtu kaut kas tāds darīts, tas vien liecina par vāciešu nodomu.

T-Cross dizains ir izteikti savādāks – plūstoša līnija no dzinēja pārsega līdz aizmugurējiem lukturiem, šķautņaina virsbūve un paaugstināts klīrenss, kas veido diezgan dinamisku izskatu. Papildus padziļinājumi dzinēja pārsegā un zemā logu līnija to paspilgtina. Modernu izskatu automobilim piešķir arī melnās plāksnes uz riteņu arkām un sānu sliekšņi. T-Cross aizmugure arī atšķiras – reflektoru līniju ar LED aizmugurējiem lukturiem citā modelī neatrast. Man patīk, ļoti patīk. Žēl vienīgais, ka pašā vidus reflektorā nav nekādu gaismas elementu.

Interjers būtiski neatšķiras no Polo, tos ir pat viegli sajaukt. T-Cross lielākā atšķirība ir škautnainā apdares paneļa forma, tā faktiski ir arī vienīgā vizuālā atšķirība. Pareizi, nav ko piesātināt tirgu ar atšķirībām. Es gan tagad esmu dilemmā, par ko tieši stāstīt. 29. aprīlī man bija iespēja izmēģināt gan absolūtas bāzes komplektācijas auto, gan arī gandrīz identiskas komplektācijas T-Cross un atšķirības ir dramatiskas. Varētu pat teikt, ka tie ir divi dažādi auto un vienkāršākais man nepatika. Tie ir divi dažādi auto arī cenas ziņā. Labi, runāsim par patīkamo. Viss auto ir pamatīgi pielāgojams – ne tikai virsbūves krāsas, bet diski, interjers ir iegūstami dažādos krāsu salikumos, interjerā dekoratīvajiem ielaidumiem ir pieejami trīs komplekti ar atšķirīgu dizainu.

Braukšanas īpašības

T-Cross nav pieejams ar 1.5 150 Zs benzīna dzinēju, kas ir ļoti žēl, jo 115 Zs šķita mazliet par maz. Situāciju gan ļoti glābj dzinēja un ātrumkārbas gandrīz perfektā sadarbība. Nelielo jaudas trūkumu arī kompensē balstiekārta, auto ir komfortabls un ļoti labi uzņem bedres un ceļa nelīdzenumus. Rodas pat sajūta, ka VW šo mazo krosoveru pirms ražošanas ir intensīvi izmēģinājuši tieši Rīgā, jo pilsētas ceļi mums ir diezgan bēdīgi, bet auto šeit jūtas kā pīle ūdenī. Komforts parasti nozīmē, ka līkumos auto ļoti šūposies. Ne šajā gadījumā. Auto ir pietiekami stingrs un atsaucīgs arī dinamiskos braucienos, tas ātrā viaduktā jūtas ļoti labi. Par to gan ir jāpasakās 17 collu diskiem, kas šim auto ir perfekts balanss starp izskatu un komfortu. Dažbrīd gan šķiet, ka R16 būtu piemērotāki, bet tas auto noteikti padarītu arī ļumīgāku. Stūres iekārta ir atsaucīga un precīza un apgriešanās rādiuss arī ir pilsētai ļoti labs. Pie lielāka ātruma gan stūre šķiet pārāk “vaļīga”, bet nu lielākiem ātrumiem šis auto nav dikti piemērots, jo vēja troksnis virs 100 km/h paliek ļoti izteikts. Tomēr konkurentiem vēja un ceļa troksnis ir vēl izteiktāks, tā vienkārši ir šādu mazauto lietošanas nianse.

Trīs cilindru dzinējs skan jancīgi un VW nav centies noslēpt tā skaņu. Gala apgriezienos bieži gan šķiet, ka dzinējs tūlīt uzsprāgs, bet tā ir trīs cilindru disbalansa īpašība. Kā jau minēju, ātrumkārba strādā ļoti labi, ātri un precīzi (galīgi netipiski VW) un ir tāda sajūta, ka šis konkrētais dzinējs ir būvēts tieši, lai tiktu sapārots ar septiņu ātrumu DSG. Pilsētai dinamikas pietiek, bet uz šosejas ir diezgan čābīgi un trakot neiesaku.

Auto nav ļoti smags – ap 1300 kg (Polo ir 1200 kg) un klīrenss ir 18 cm (Polo ir 14 cm), tātad ir teorētiska cerība, ka varēs kaut kur arī iebraukt. 16.6 grādi ir maksimālais leņķis, lai neaizķertu priekšējo buferi, un tas ir diezgan maz. Salīdzinājumam Suzuki Jimny tie ir 37 grādi. Iebraucām Zaķusalā, lai mēģinātu pabraukāt pa kalniņiem un nemaz tik traki nebija – diezgan stāvā kāpumā nekas netika aizķerts un tas nozīmē, ka tie gandrīz 17 grādi nav nemaz tik maz. Dēļ visu četru velkošo riteņu trūkuma, protams, smiltīs daudz izdarīt nevarēja, tomēr uz piepilsētas dārziņu lietus laikā noteikti varēsiet aizbraukt bez īpaša uztraukuma. Galvenais, lai riepām ir kaut kāds protektors.

Cenas

Un šeit paliek interesanti. Cenas ir ļoti pievilcīgas, tā vismaz sākumā šķiet. Sākuma cena ir mazliet zem 16 tūkstošiem EUR, kas ir ļoti OK, bet tas ir par 1.0 benzīna versiju ar piecu ātrumu manuālo kārbu vienkāršākajā City komplektācijā. Par 115 Zs versiju ar sešu ātrumu manuālo kārbu būs jāšķiras jau no 17 300 EUR un par automātisko kārbu jāpiemaksā vēl 1500 EUR. Mazliet labākā Life komplektācijā par benzīnu ar automātisko ātrumkārbu būs jāsamaksā mazliet virs 20 tūkstošiem un dīzelis ar automātu izmaksās jau virs 22 tūkstošiem. Foršā Design komplektācija ar DSG benzīna variantā maksā 23 un dīzeļa 25 tūkstošus EUR.

Izmēģinājuma auto ir 1.0 TSI ar 115 Zs un DSG-7 ātrumkārbu un papildus visam aprīkots ar R-Line pakotni par 1500 EUR, LED priekšējiem lukturiem par 1000 EUR, 8 collu info-izklaides ekrānu ar navigāciju, digitālu mērinstrumentu paneli un Beats skaņas sistēmu kopā par 1500 EUR. Kopā tas attiecīgi maksā ap 28 tūkstošiem EUR.

Secinājumi

Es neatkāpjos no sava sacītā – man patiešām T-Cross šķiet simpātiskākais no VW krosoveriem. VW pārstāvji jau prezentācijas pasākumā minēja, ka auto speciāli ir veidots lētāks un interjers ir vienkāršāks, lai auto būtu pieejamāks, tāpēc par plastmasīgo salonu pārmest būtu nekorekti. Lai mazais krosovers būtu patīkams, ar 16 tūkstošiem nepietiks, nepietiks arī ar 20. Par 25 tūkstošiem EUR ir nopērkamas pārāk daudz alternatīvu, lai T-Cross vispār būtu interesants. Ir jābūt kārtīgam VW fanam, lai šo auto iegādātos, jo visi konkurenti ir nopērkami jūtami lētāk. Seat Arona, Renault Captur, Kia Stonic, Citroen C3 Aircross  var nopirkt pat trīs līdz piecus tūkstošus lētāk. Ir gan arī dārgāki eksemplāri. Man ļoti patīk kā T-Cross izskatās, tas brauc ļoti labi un izmērs ir perfekts – diemžēl ar to ir par maz.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

12
Leave a Reply

avatar
5 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
YYTTKristaps SkutelisSkābeneNonameEs par 5G Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Dzintars Rudzītis
Member
Dzintars Rudzītis

Fotosesija ir ļoti attaisnojošs iemesls parkoties zem tilta (pārvada)? :)

Skābene
Guest
Skābene

Ja vajag, tad var!

Edgars K
Member
Edgars K

SCR is selective catalytic reduction. Jā, tas ir par urīnvielu, kas jālej īpašā bāciņā. :)

Skābene
Guest
Skābene

1litrīgu Benzīnnieku nemaz neapsvērtu kā variantu, bet 1,6 dīzelis jau varētu būt braucams.

Es par 5G
Guest
Es par 5G

Vēlāk jābūt ari 1.5 uz 150 zirgiem, tos var apsvērt.

Skābene
Guest
Skābene

Negribu apsvērt, jo ir slikta pieredze ar 1,4 uz passat.
Vienīgais benzīnnieks ko ko varētu apsvērt ir 2,0.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Pastāsti plašāk par savu slikto pieredzi. Kas notika?

Es par 5G
Guest
Es par 5G

C3 ir krietni šaurāks, nav pat ko salīdzināt.

Noname
Guest
Noname

Nu nez, lai tādu iegādātos tiešām jābūt VW fanam. Neņemot plikāko versiju, par to pašu naudu jau var skatīties kaut vai uz qashqai vai tucson, kas tomēr ir praktiskāki.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Nu Nissan vai Hyundai tomēr nav Volkswagen.

Skābene
Guest
Skābene

Nav gan, jo uzticamības reitingi aziātiem labāki. :)
Arī garantijas laiks ilgāks tam pašam Hyundai.

YYTT
Guest
YYTT

Vācu mašīnas jau gadus 20 ir vienas no sliktākajām – lūst un rūsē ar ne pa jokan, pluss tas VW šmaukšanās skandāls izsaka un pierāda visu par šo mēslu vaboļu kantori…