Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu hakeriem bijusi piekļuve Volkswagen IT sistēmām

    Jaunākie raksti

    Vācu mediju “Der Spiegel” un “ZDF” veiktajā izmeklēšanā noskaidrojies, ka ķīniešu hakeriem vairākus gadus bijusi piekļuve Volkswagen serveriem un dažādiem iekšējiem dokumentiem, viņiem nodarbojoties ar spiegošanu un tehniskās attīstības informācijas zagšanu.

    Analizējot Volkswagen dokumentus un intervējot iesaistītos, secināts, ka notikumi risinājušies no aptuveni 2010. līdz 2015. gadam. Hakeri centušies iegūt informāciju par visdažādākajām lietām – iekšdedzes dzinēju, ātrumkārbu, īpaši divsajūgu ātrumkārbu, kā arī elektromobilitātes projektu attīstību. VW IT infrastruktūras analīze sākta ap 2010. gadu, bet piekļuve datiem iegūta apmēram gadu vēlāk.

    ReklāmaAdvertisement

    Noskaidrots, ka izdevies nozagt aptuveni 19 tūkstošus dažādu dokumentu, kas saturēja Volkswagen tehniskās attīstības un cita veida informāciju, kas uzskatāma par intelektuālo īpašumu. Profesore Helena Visberte, kura specializējusies dažādās autobūves konkurences stratēģijās un strādā Ostfālijas Universitātē netālu no Braunšveigas pilsētas, intervijā medijiem norāda, ka šādas informācijas noplūšana konkurentiem var dot nozīmīgu pārākumu.

    Lai arī Ķīna netiek vainota tiešā tekstā, kiberdrošības speciālisti izanalizējuši, ka visos gadījumos dažādas pazīmes norāda tieši uz Pekinas iesaisti, tai skaitā ir aizdomas par Ķīnas militārās izlūkošanas dienesta iesaisti. Ķīnas vēstniecība, protams, šādus apgalvojumus noliedz, paužot, ka valsts nosoda dažādus kiberspiegošanas gadījumus un ir par godīgu konkurenci. Tāpat ķīnieši par nepieņemamiem sauc apgalvojumus, ka valsts nolīgusi hakerus šādu darbību veikšanai.

    Volkswagen nenoliedz, ka šādi incidenti ir bijuši, taču kompānija attīstījusi dažādus kiberdrošības mehānismu, norādot, ka tagad tā ir krietni labāk pasargāta. VW pārstāvji gan atzīst, ka šādi incidenti atgādina par kiberdrošības jautājumu nozīmi. Vācu federālie dienesti brīdina, ka Vācijas rūpniecība, tajā skaitā autoindustrija, joprojām ir ļoti pakļauta korporatīvās spiegošanas riskiem, īpašiem no ķīniešiem, uzsverot, ka vācu kompānijām ir liela pieredze un zināšanas, kuras konkurentiem nav, tāpēc viņi tās var izdomāt censties iegūt nelegālā ceļā.

    AvotsZDF
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    23.04.2024 12:49

    Tagad tik jāpaķidā ķīniešu mašīnas un jāpameklē VW risinājumus dažādiem procesiem! :D

    Reklāma