Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen kopā ar sadarbības partneriem ražos modernu autonomās braukšanas sistēmu

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Volkswagen kopā ar sadarbības partneri Mobileye izstrādājis Level 4 autonomās braukšanas palīgsistēmu un viņi ir gatavi to palaist masveida ražošanā. Level 4 sistēma nozīmē, ka auto noteiktā reģionā pārvietojas pats un spēj neatkarīgi kontrolēt braukšanu. Tas nozīmē, ka auto var braukt pilnībā tukšs, bez neviena cilvēka salonā.

    Volkswagen šī projekta izstrādē sadarbojas ar tehnoloģiju uzņēmumu Mobileye, aizvadot vērienīgu testu programmu gan Vācijā, gan ASV. Sistēma tiek izstrādāta VW ID.Buzz AD vajadzībām. Šis modelis izstrādes stadijā bijis kopš 2021. gada un idejiski tas ir tas pats ID.Buzz, kas jau nopērkams, taču šis spēs braukt pats.

    Tiek ziņots, ka ID.Buzz AD izmanto divus neatkarīgus, augstas veiktspējas datorus, kas iegūst informāciju no 13 kamerām, deviņiem LIDAR, un citiem sensoriem, katram no tiem spējot radīt 360 grādu atainojumu par to, kas notiek apkārt. Tiešsaistes savienojums nodrošina auto ar aktuālo informāciju par satiksmi un notiekošo apkārtnē. Kad tas tiešām nonāks ražošanā precīzi nezinām, bet VW sola, ka jau 2026. gadā ir plānots to palaist lietošanā gan Eiropā, gan ASV.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    azad
    22.03.2024 18:01

    Tā dīvaini būtu, ja ražotu nemodernu kaut ko😄

    Gundars
    22.03.2024 18:18

    Tas ir tas pats koncerns, kuri elementāro auto programmatūru gadiem nespēj pie jēgas novest? Tagad taisīs autonomās mašīnas…

    Elektriķis
    22.03.2024 18:38

    Tomēr kaut ko nesaprotu: Lidari, radari…bet cilvēks, kuram tā visa nav, vienalga brauc labāk. Vai nav pienācis laiks mainīt “pašbraukšanas” pamatus?

    Kursors.lv
    22.03.2024 18:44
    Reply to  Elektriķis

    Statistika liecina, ka nebrauc labāk.

    Elektriķis
    22.03.2024 19:54

    Kāda statistika??? Kur ir tie pašbaraucošie? Kopējā satiksmē? Kā Tu pats vaicā: kur ir informācijas avots?

    trx450
    22.03.2024 20:44
    Reply to  Elektriķis

    pie 2 promilēm tie ir pašbraucošie

    Kursors.lv
    22.03.2024 20:57
    Reply to  Elektriķis

    Ik pa laikam parādās vairāk vai mazāk šeidī pētījumi. Pārsvarā tehnoloģiju kompāniju motivēti. Te viens šāds piemērs: https://www.theverge.com/2023/12/20/24006712/waymo-driverless-million-mile-safety-compare-human

    Elektriķis
    22.03.2024 21:18

    Samērā izolētā vidē, konservatīvu algoritmu vadīti, iegūst labu statistiku.
    “Waymo’s vehicles operate in geofenced areas in the three cities where they drive, which excludes highways.”
    Ja auto iesēdināsi psiholoģiski līdzsvarotu vadītāju, kurš ievēros noteikumus, rezultāts būs labāks – tā ir mana pārliecība.

    Kursors.lv
    22.03.2024 21:29
    Reply to  Elektriķis

    Exactly my point. Kad roboti iemācīsies braukt ārpus satrenētiem reģioniem, tie brauks drošāk par cilvēkiem. Cilvēki ir nestabilas un neracionālas būtnes.

    Da Fredis
    25.03.2024 13:34

    No kurienes tāda pārliecība? Dators var braukt tikai tā, kā tas ir ieprogrammēts. Tātad vienmēr pastāv iespēja nonākt neparedzētā (neieprogrammētā) situācijā.
    Kas uzņemsies atbildību par šo datora garantijas laikā, kas pēcgarantijas laikā?
    Cik ilgi šis dators drīkstēs piedalīties satiksmē?
    Cik liela varbūtība, ka šo datorbraucekli kāds neizmantos kā vienreiz lietojamu greideri?
    Kādas obligātās pārbaudes, apkopes tam būs nepieciešamas?

    Kursors.lv
    25.03.2024 13:57
    Reply to  Da Fredis

    Tas ir ļoti labs jautājums par atbildību. Braucējs, kas reāli nevada auto? Auto ražotājs? Indiešu programmētājs, kas programmēja sistēmu? To noteikti būs jāatrisina līdz brīdim, kad šādas autonomās braukšanas sistēmas sāks kļūt pieejamas masveidā. Manuprāt, tas nav tāds pavisam vienkāršs jautājums, jo neviens negribēs uzņemties atbildību par potenciālām problēmām. Pārējie jautājumi arī labi un arī uz tiem autoražotājiem būs jāsniedz atbildes visām regulējošām institūcijām.

    Bet skaidrs ir tas, ka industrija dodas autonomo auto virzienā neatkarīgi no tā vai mums tas patīk vai nepatīk. Līdzīgi kā tas notiek ar auto elektrifikāciju. Domāju, ka pēc kādiem 20-50 gadiem mūs visus vadās autonomi elektriski auto.

    Biteme
    22.03.2024 20:42

    Statistika? Ievietojiet mainīgos un saņemiet vēlamos rezultātus)

    azad
    23.03.2024 13:48

    Sunim arī var iemācīt darīt konkrētas lietas un tas būs ātrāks par cilvēku. Tas autopilots nedomā, viņš brauc kā viņš ieprogrammēts. Ja viņam būtu pretīm tikai tādi paši pašbraucoši, tad viņam būtu viegli, jo tie darītu tāpat, uzvestos pēc tāda paša principa. Taču cilvēks ir neparedzamāks, es braucot redzu un izanalizēju, ka tur var kāds skriet pāri vai skatos ka no šī indivīda pie stūres var sanākt ziepes un ieturu distanci. Nez vai autopilota ko tādu piekopj. Un vispār liekas dīvaini, kāpēc cilvēks pērk dārgu auto ar autopilotiem, ja viņš negrib sēdēt pie atūres un pats vadīt auto. Tam sen jau ir izdomāts risinājums – sabiedriskais transports, ja gribi neatkarību un braukt viens tad taksis, vai pavisam smalki ir savs vadītājs. Bet vajag sarežģīt visu, piekt dārgu auto ar autopilotu, lai var gulēt sēžot pie stūres. Es saku AI būs topā, kamēr pamatīgi sačakarēsies un tad cilvēks apjēgs, ka nevar aizstāt domājošu būtni ar datoru.

    Karlis
    22.03.2024 22:46

    Jā, jā. Tagad lai brauktu būs vajadzīgi pareiza firmware.
    Pipec, kur laiki pienākuši.

    P.s. šis tikai apstiprina, ka koderi ir sevi pārvērtējuši.

    Reklāma