Vācu autokoncerns Volkswagen, sadarbojoties ar Ķīnas autoražotāju Xpeng, nācis klajā ar jaunu elektroauto platformu tieši Ķīnas tirgum, kas VW ir ārkārtīgi svarīgs – tas ir lielākais elektroauto tirgus pasaulē, bet Volkswagen tirgus daļas rādītāji krīt, vāciešiem zaudējot konkurencē ar vietējiem ražotājiem, kas ārkārtīgi strauji progresējuši.
Volkswagen ilgstoši bija vislabāk pārdotais zīmols Ķīnā – tā tas bija vismaz pēdējos 15 gadus, par kuriem pieejama uzticama informācija, bet pērn viņu valdīšanu pārtrauca BYD. VW vēlas atgriezt savus pircējus, tāpēc ar jauno platformu viņi plāno samazināt ražošanas izmaksas un arī galacenu klientiem.
Tiek ziņots, ka kopīgi ar Xpeng izstradātā E/E arhitektūra tiks lietota Volkswagen zīmola mašīnās no 2026. gada, tai nodrošinot modernas braukšanas palīgsistēmas, zemākas izmaksas un kopējo konkurētspēju.
Volkswagen Ķīnas struktūrvienības vadītājs Ralfs Brandsteters uzsver, ka šādi tiek uzlabota efektivitāti, samazinātas izmaksas, kā arī nodrošināts straujāks attīstības temps, kas Ķīnas tirgū ir ļoti svarīgs, lai saglabātu konkurētspēju.
Ja jau tik lēti un labi, kāpēc nepiedāvā Eiropas tirgū!?
Tādēļ, ka lēti nu nekādi nevar būt labi.
Būs ekonomējuši uz drošības rēķina.
Nedaudz kontekstā https://www.youtube.com/watch?v=PP0xhIe1LFE – “pielabot” mata biezuma tolerances, lēkājot pa virsu ..
Varbūt eiropijā būtu lielākais EV tirgus tautas auto, ja tas patiesi būtu tautas auto, nevis oligarhu
Lai tas notiktu, lētākajam VW IDx jāmaksā 20K€.