Jau vairākkārt Eiropas Savienībā izskanējušas bažas, ka personu novērošana ar sejas atpazīšanas tehnoloģijām ir nepieļaujama. Iepriekš Vācijas datu aizsardzības iestādes apgalvoja, ka Facebook iebūvētā seju atpazīšanas funkcija ir prettiesiska, un pieprasīja sociālajam tīmeklim to pārtraukt un dzēst visu ar to saistīto informāciju. Seju atpazīšanas funkcija ir radījusi vispārējas bažas privāto tiesību aizstāvju vidū, kuri uztraucas, ka sociālais tīkls saglabā svarīgus biometrijas datus.Lai arī lietotājiem ir iespēja atteikties no funkcijas, kas automātiski atpazīst viņu sejas, Facebook tik un tā analizē visus attēlus.
Jaunākā informācija norāda, ka Oslo (pilsēta Norvēģijas dienvidaustrumos) un arī Dublinā (Īrijas galvaspilsēta) jau šobrīd izvietoti vairāki reklāmu stendi, kas mēra reklāmas apskatītāja reakcijas. Sejas atpazīšanas programmatūra atpazīst cilvēka vecumu, dažādas sejas izteiksmes, reklāmas apskates laiku utt.
Tiek uzskatīts, ka šādi reklāmu stendi ir pilnīgā pretrunā ar personas datu vākšanu, apstrādi un visa procesa caurspīdīgumu. Reklāmas stendu izvietotāji vāc informāciju bez cilvēka piekrišanas un bez ziņošanas par datu vākšanu un apstrādi. Tieši tā – tava sejas izteiksme, reakcija uz reklāmu arī ir dati. Turklāt nepastāv nekāda iespēja atteikties no datu apstrādes.
Līdzvērtīgas tehnoloģijas tiekot izmantotas lidostās, lai atpazītu personas satraukumu vai citas pazīmes, kas varētu norādīt uz potenciāli bīstamu cilvēku. Šāds tehnoloģijas pielietojums, iespējams, ir attaisnojams. Bet sejas izteiksmes un personas vecuma datu vākšana reklāmas uzlabošanas nolūkos – diez vai.
nākamais raksts varētu būt par metodēm, kas ļauj saqmazināt sejas atpazīšanas metožu efektivitāti, un jā – spainis uz galvas ne tuvu nav vienīgais risinājums.
ja kāds savulaik ir lasījis rakstu medūzā par Maskavā ieviesto novērošanas sistēmu, tad bij arī par izvairīšanās metodēm.
Cepure ar nagu un vecas zeķbikses sabāzt aiz vaigiem.
Man reiz policisti atpazīšanai rādīja bildi ar zaglēnu, kurš bija ņēmis ārā naudu no bankomāta! Šie nevarēja atpazīt zaglēnu, jo zaglēns bija piepūtis vaigus, uzlicis saulenes un kepku ar nadziņu!
Caur fotožopu noņemt kepku un vaidziņus nepalīdzēja?
Google jau pēc kredītkaršu darījumiem oflainā (saņem datus no “trešajām pusēm”) rēķina online reklāmas atdevi. Seju atpazīšana varētu būt nākošā klondaika, jo, kā izskatās, pie datiem viņi prot tikt.