Web Analytics
More
    Reklāma

    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – 700 Zs var Tevi padarīt vienaldzīgu

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Šis jau izklausās pēc klikšķu medīšanas, kas noteikti nav mans mērķis. Jāatzīst gan, ka mums Kursors.lv autoriem ir savas iekšējās sacensības par mēneša lasītāko rakstu, bet man reti izdodas pat pietuvoties ābolīša ziņām. Pirmā pozitīvā ziņa jau ir tāda, ka esam atgriezušies pie Porsche. Tam vajadzēja gandrīz piecus gadus. Otrā pozitīvā ziņa – mēs uzreiz ķeramies pie otrā jaudīgākā ar fosilo degvielu darbināmā Porsche, kas jebkad ir pametis rūpnīcu. Pats jaudīgākais ir 918, bet līdz tam vēl Latvijas žurnālistu rokas nesniedzas. Jaudīgāki ir arī elektriskie Taycan, kuru jaudas sasniedz fenomenālus 761 Zs. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ir pilnais izmēģinājuma auto nosaukums. Garš. Tikpat garš, cik pats auto.

    Jā, šis ir hibrīds

    Un šis nav pirmais Porsche hibrīds un pat pirmais Panamera hibrīds. Jau 2013. gadā Panamera S E-Hybrid PHEV saņēma 95 Zs elektromotoru papildus 3 litru V6 benzīnam ar kompresoru. Kopējā jauda pat tiem laikiem nebija iespaidīga, proti, puselektriskais Porsche attīstīja vien 416 Zs. Visi pārējie hibrīda dati gan atbilda standartam, ko tikai tagad uzstāda liela daļa auto ražotāju – 9.4 kWh baterija, kas dod nobraukumu līdz 40 kilometriem.

    Reklāma

    Jau 2016. gadā iznāca jaunā Panamera un hibrīda versijas bija jau ir divas. Ir saglabājusies tā pati Panamera 4 E-Hybrid V6 versija uzlabotā veidolā ar 462 Zs (700 Nm) un klāt nākusi V8 Turbo S E-Hybrid ar 680 Zs (850 Nm). 2019. gadā notika pirmā dzinēju modernizācija, lai dzinēji atbilstu Euro 6d-TEMP normām, bet tas jaudu neizmainīja.

    Izmēģinājuma hibrīds ir modernizētā Panamera versija, kas iznāca pagājušā gada nogalē. Hibrīdi ir vēlreiz uzlaboti, lai atbilstu Euro 6d-ISC normām, bet šoreiz “cieta” arī dinamiskie rādītāji. Hibrīda versijas nu jau ir veselas trīs. Divas 3.0 V6 dzinēju versijas kā Panamera 4 E-Hybrid ar 462 Zs (700 Nm) un Panamera 4S E-Hybrid ar 560 Zs (750 Nm). Odziņa uz kūkas ir Panamera Turbo S E-Hybrid ar 4.0 V8 700 Zs (870 Nm).

    Gan elektriskā daļa, gan baterija visiem trīs hibrīdiem ir vienāda. Elektromotors tiek darbināts ar šķidruma dzesēšanas litija jonu akumulatoru. Aizmugurē integrētais augstsprieguma akumulators sešu stundu laikā tiek pilnībā uzlādēts pie mājas elektrotīkla ar vien 10A strāvas stiprumu. Akumulators ņem pretī 7.2 kW uzlādes jaudu. Tas gan būs iespējams, ja būsi iegādājies papildus 32A lādētāju. Tādā gadījumā baterija būs pilna nieka divi ar pusi stundās. Uzlādes procesu var sākt arī, izmantojot taimeri, izmantojot Porsche Communication Management vai Porsche Connect lietotni (viedtālruņiem un Apple Watch). Turklāt, Panamera Turbo S E-Hybrid ir aprīkots ar papildu gaisa kondicionētāju, kas atdzesē vai silda pasažieru salonu pat uzlādes laikā, izmantojot enerģiju no elektrotīkla. Bet to mēs jau esam redzējuši arī pavisam vienkāršajos hibrīdos kā Renault Captur E-Tech.

    17.9 kW baterija dzen 136 Zs (400 Nm) elektromotoru, kas ir jūtami vairāk kā pirmajos modeļos. Elektriskais nobraukums starp versijām atšķiras vien par pāris procentiem un ir robežās no 49 līdz 56 kilometriem. Realitātē, protams, nometam vēl savus procentus 20 un būsim kaut kur blakus patiesībai.

    Tiek izmantotas dažādas gudras tehnoloģijas. E-Hybrid vienmēr savu gaitu sāk E-Power režīmā, proti, ar elektrību. Kad akseleratora pedālī tiek sasniegts noteikts spiediena punkts vai kad akumulatora uzlādes līmenis nokrītas zem minimālās vērtības, Panamera pārslēdzas uz Hybrid Auto režīmu, kurā ir pieejama abu motoru jauda. Šajā režīmā enerģijas taupīšanai tiek izmantota topoloģija un navigācija, lai jau laicīgi aktivētu uzlādes sistēmu pirms krustojuma vai lejup pa kalnu. Tas gan nav nekas jauns un Audi E-Tron dara līdzīgi jau sen.

    Īss izmēģinājums

    Es pie jaudīgās Panamera tiku vien uz dienu, līdz ar to tāds kārtīgs elektriskā nobraukuma izmēģinājums nemaz nesanāca. Ja tā pavisam godīgi, es hibrīda daļu tā īsti nemaz neizmēģināju un šis nav manas uzlādējamo hibrīdu ofensīvas turpinājums. Šis drīzāk ir izbaudītas dienas jautājums, jo ar fotogrāfu vienkārši vizinājāmies.

    Tieša sadarbība ar Porsche mums tā īsti nav bijusi, bet es esmu dažādos pasākumos izmēģinājis gandrīz visus Porsche modeļus un man ir izveidojušies favorīti. Arī Panamera man nav nekāds jaunums un es esmu braucis gan ar pirmās paaudzes, gan arī aktuālo versiju. Panamera tāpat kā Macan un Cayenne nav sporta auto. Sportiski un lieli ikdienas kompanjoni jā, bet ne sporta auto. Kaut arī izmēģinājuma četru durvju kupejai ir fantastiski 700 Zs, kas ir vairāk kā jebkad ir bijis kādā no 911, no sportiskuma šeit nav praktiski nekā. Tā vietā ir plašs, patiešām kvalitatīvs un moderns interjers. Pirmo reizi kopš Rolls-Royce izmēģinājuma es neatradu nevienu lietu salonā, pie kā varu piesieties. Mani nekas nekaitināja, bet sportiskuma nav. Pat izplūdes sistēma praktiski neizdveš nekādu toni un vienīgais, kas varētu šķist sportisks, ir milzīgi bremžu diski ar 10 bremžu cilindriem priekšā. Bet arī tas vairāk ir paredzēts tam, lai apturētu gandrīz 2.4 tonnu smago auto no 315 km/h ātruma uz Vācijas bāņa.

    Par hibrīda sistēmas eksistenci liecina ļoti daudz zaļās krāsas. Zaļi bremžu suporti, zaļas e-hybrid zīmītes uz priekšējiem spārniem, zaļgans Panamera Turbo S uzraksts aizmugurē. Protams, papildus uzlādes vāciņš no degvielas uzpildes pretējā aizmugurējā spārnā.

    Atgriežamies pie virsraksta. Jā – 3.2 sekundes līdz 100 km/h ir sporta auto cienīgs paātrinājums un pieminētais 315 km/h maksimālais ātrums arī. Tā visa apvienojums ar solīto vidējo patēriņu ap 2.7 litriem un 62 gramiem izmešu izklausās pēc fantāzijas. Daļēji tā arī ir. Es patiešām nedomāju, ka 2.7 litrus patēriņu vispār ir iespējams sasniegt, bet tas noteikti būs galvas tiesu zemāks par “parasto” Turbo S. Grupas zaļais mērķis faktiski ir sasniegts. Un tas viss par Tavu naudu.

    Panamera brauc ļoti smagi un ar katru stūres pagriezienu Tu jūti, ka zem Tava dibena ir divas ar pusi tonnas smaga automašīna, kuras stihija ir ceļš ar minimālu pagrieziena rādiusu. Balstiekārta dažkārt šķiet pārlieku stingra, bet tad saproti, ka šāda masa kaut kā uz ceļa ir jātur. Tajā pašā laikā bedres un nelīdzenumus hidrauliskie amortizatori vienkārši “apēd”. Ja Porsche ir radījis Panamera kā savu Sattva guna – miers, balanss un pozitīvisms, tad tas ir izdevies. Un nevajag cerēt, ka lielā jauda dos kņudēšanu vēderā. To daudz izteiktāk dos citi auto, kuri prasa lielāku braucēja iesaistību. Panamera ir robeža starp paša vadītu un šoferētu auto – apzīmējums veiksmīgam biznesam, bet S klasē sēsties vēl negribas. Brīdī, kad tiks sasniegts arī pandas stāvoklis, proti, iekšējais miers, būs laiks izvēlēties Rolls-Royce. Bet pagaidām būs Panamera Turbo S E-Hybrid.

    Cenas Porsche nepublisko

    Tas, ka Porsche nav lēts auto, zina ikviens. Panamera ir vēl dārgāka Audi A7 versija un A7 jau nebija viegli pieejamo auto cenā. Agrāk turbo apzīmējums lika noprast, ka Porsche modelis ir aprīkots ar turbīnu. Tagad jau kādu laiku tā nav, jo faktiski visiem Porsche ir lielāka vai mazāka izmēra turbīna. S, Turbo, Turbo S tagad ir versijas apzīmējums, kur Turbo S, protams, ir pati treknākā, dārgākā un jaudīgākā versija. Jau tā jaudīgākajai versijai piekabināts hibrīda mehānisms nozīmē, ka auto būs vēl dārgāks un izmēģinājuma Panamera Turbo S E-Hybrid maksā lieliskus 228 tūkstošus EUR. Bāzes aprīkojuma cena ir 193 tūkstoši EUR un 35 tūkstošus EUR ir izmaksājis papildus aprīkojums. Intereses pēc apskatīsim pāris pozīcijas. Brūnā āda interjeram 1800 EUR, panorāmas jumts 2100 EUR, sudraba krāsas sporta uzgaļi izpūtējam 830 EUR, nakts redzamības sistēma 2600 EUR, Porsche vadītāja asistenti ar adaptīvo kruīza kontroli 2800 EUR, priekšējie un aizmugurējie sēdekļi ar masāžas funkciju 4300 EUR, Burmeister audio sistēma 5400 EUR. Katra pozīcija maksā kādas mašīnas vērtību, bet nu tā jau tie ekskluzīvie brendi dara.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Labvēlis
    29.03.2021 14:16

    Atceros ka kādreiz bija šurum-burums ka Porsche izmanto elektrisko stūres iekārtu- pazaudēta sajūtas, analog-isms utt. Kā šim? Var saprast ko riteņi dara no stūres, vai tikai vizuālais stimuls informē ka dodies citur?

    brĒnds
    30.03.2021 19:50
    Reply to  Labvēlis

    Tā porsche elektriskā stūres iekārta (mehānisms) ir daudz precīzāk vadāma un pēc sajūtām patīkamāka, kā jebkurš Alfa romeo modelis ar hidraulisko stūres mehānismu…
    Bet nu jā, cilvēkiem jau interesē tikai brĒnds, alfa romeo – Itāļu brĒnds, kā ferrari brĒnds.
    Līzinga kantori uzgavilē, jo atkal kāds nopirks brĒnda alfa romeo.🦄

    Aplams
    29.03.2021 15:49

    likt sevi titulbildē ir mazliet nožēlojami. ja ja rakstit komentarus blogā arii, es zinu

    Labvēlis
    29.03.2021 16:33
    Reply to  Aplams

    Tā varbūt atsauce uz Pabrika tviter-bildēm?

    Kursors.lv
    29.03.2021 20:22
    Reply to  Aplams

    Ko tu smukam padarīsi? :P

    Alberts Kviesis
    30.03.2021 00:36

    Bija arī viens tāds Zigmārs no kaimiņiem, savam Nissan Z370 pelnīja plusiņus. Tik cik pazīmējās, tik arī sanāca :)

    123
    30.03.2021 16:46
    Reply to  Aplams

    Labs raksts un titulbildei arī ne vainas 👍🏻

    Reklāma