Krosoveri Latvijā ir ļoti populāri, to mēs esam jau sapratuši un par to arī liecina gan visas esošo un potenciālo auto braucēju aptaujas, gan arī gada auto balsojums jau vairākus gadus pēc kārtas. Eiropas ražotāji piedāvā gan premium produktus, gan arī vienkāršākus risinājumus, bet Korejas un Japānas autoražotāji cenšas neatpalikt un piedāvā alternatīvu pieejamākā budžetā. Vai tiešām?

Pirms pieciem gadiem varbūt tā arī bija, tagad tālajās Āzijas zemās radītie četrriteņi konkurē ne tikai produktos, bet arī cenā. Lexus nav izņēmums.

Lexus NX debitēja 2014.gadā un 2015.gadā mēs to izmēģinājām NX200t versijā. Atmiņā iespiedās smieklīgais izņemamais spogulītis, kas liecināja par ražotāja iedomāto mērķauditoriju. Pieejamas bija tikai divas versijas un Eiropai ar to pietika, Krievijas pircēji saņēma vēl vienu pavisam neinteresantu dzinēja versiju, pat nesaprotu, kāpēc.

Kad man Wess pārstāvji piedāvāja izmēģināt NX300h, sāku domāt un pēc tam arī pētīt, vai tad ir iznācis jauns modelis, jo absolūti neko nebiju dzirdējis. Ir un tikko. Ir divas iespējas, kādēļ es nezināju – dzīvoju mucā vai Lexus mārketings pieklibo. Gan jau kaut kas no abiem.

Uzlabojumi uz pirmā acu skatiena neuzkrītoši

Šī gada rudens Frankfurtes izstādē tika prezentēts Lexus NX modeļa atjauninājums un sākot ar decembri tas ir pieejams arī mūsu platuma grādos. Uzlabojumi kaut tikai kosmētiski, papētot, tomēr, ir ļoti pamanāmi kā interjerā, tā arī eksterjerā. Ja uz pirmo acu uzmetienu atšķirība nav uzkrītoša, salīdzinot fotogrāfijas ar iepriekšējo izmēģinājuma auto – izmaiņas ir pamatīgas. Jauni buferi, jauni lukturi, izpūtēji, diski. Salonā arī rūķis ir pastrādājis, izmainīts pogu izkārtojums, glītākas pogas un pats galvenais – pilnīgi jauna info-izklaides sistēma ar 10.3 collu ekrānu. Tā ir tāda pati sistēma, ko redzēju nesen izmēģinātajā LC500 raķetē. Tā ir padarīta gan glītāka, bet galvenokārt daudz ērtāka un ātrāka.

Šasija ir ieguvusi uzlabojumus, jaunas atsperes un stabilizatorus, un ir iespēja iegādāties adaptīvos amortizatorus. Dzinēji nav mainījušies un nav pat maķenīt uzlaboti. Gudri cilvēki saka, ka nav jēgas uzlabot ideālu. Šoreiz gan nav šis stāsts un dzinēju gamma ir NX klupšanas akmens.

Joprojām ir tikai divas versijas, hibrīda un parastā. NX200t ir divu litru benzīna turbo motors ar 235 Zs un 350 Nm, pieejams kā FWD, tā AWD versijā. NX300h izmanto 2.5 litru četru cilindru benzīna dzinēju, kas sajūgts ar diviem elektromotoriem. Izklausās pat diženi, bet ne velna. Benzīna dzinējs pats attīsta tikai 150 Zs un 210 Nm. Kopā ar elektromotoriem apvienotā jauda ir 194 Zs. Dikti maz.

Lexus dizains ne katram ir pa prātam

Ar jauno haizivs stila dizainu Lexus automobīlī saskāros četrus gadus atpakaļ viena ļoti populāra pasaules un kādu laiku arī pie mums pieejama auto žurnāla lielajā nedēļas testa braucienā. Toreiz tas bija Lexus IS 300h F-Sport versijā un man tas ļoti gāja pie sirds. Man patīk Lexus agresīvais dizains, tas iedod automašīnai odziņu mūsdienu relatīvi garlaicīgo autoražotāju vidū. It īpaši Āzijas autoražotāju. Ja mēs runājam par SUV un haizivs formām, tad kaut kas īsti nav. Ar fotogrāfu ilgi grozījām galvas, līdz sapratām, ka pie dizaina nesaderības ir vainīgs auto garums, NX vienkārši ir pārāk īss un augsts, lai agresīvā seja labi iederētos kopējā veidolā.

Interjers arī ir ieturēts diezgan agresīvs un ar asām formām, tomēr viss ir ļoti saprotams, vienkāršs un patīkams. Ar ādu apvilktais instrumentu panelis, patiesi ērtie perforētās ādas sēdekļi un, wow, milzīgs un fantastiski glīts stikla jumts. Tas ir pirmais, kas iekrīt acīs. Lielāka info-sistēmas vadības virsma, uz vadītāju vērsta vadība un intuitīvi saprotamās vietās izvietotās pogas arī atstāj ļoti patīkamu pirmo iespaidu. Bet ir arī pārmetums. Informācijas projekcija uz ekrāna ir pārlieku spilgta un regulācija novietota tik tizlā vietā, ka to redz tikai pirms iekāpšanas salonā. Līdzīgi, kā BMW sākumā izvietoja stūres rata apsildes pogu. Domāju, ka liela daļa auto īpašnieku nemaz nezināja par tādas opcijas esamību. Līdzīgi ir ar NX – es tikai pēc vienas dienas un intensīvas meklēšanas atradu projekcijas regulēšanas sviras. Kad esi atradis, vieta šķiet pat loģiska, kreisajā stūres rata pusē, tik maskējas aiz paša stūres rata. Un jā, izņemamais spogulītis ir saglabājies.

F-Sport nav tikai sportisks nosaukums

Pilnais nosaukums ir spēcīgs, 2018 Lexus NX300h F-Sport S. Bukleti ir diezgan skopi ar informāciju (vēl viens akmentiņš Lexus puķu dobē), bet sīkāk papētot, F-Sport dod savādākus buferus un sliekšņus, sportiskāka izskata melnā hroma radiatora resti, speciālus 18 collu diskus, sportiskus alumīnija elementus interjerā, mazliet savādāku stūres ratu ar ātrumu pārslēgšanas lāpstiņām. S versija dod projekciju uz priekšējā stikla, adaptīvo mainīgo piekari (AVS) ar Sport S+ braukšanas režīmu un radaru, kas pārbauda tavas atpakaļgaitā braukšanas spējas un kontrolē abus sānus, ja pats nepamani šķērsli vai no sāna braucošu auto. Arī dažādus salona knibučus – oglekļa šķidras ielaidumus, melnos griestus (kurus baigi neredz dēļ milzīgā stikla) un speciālas ādas sēdekļus. Diezgan liela atšķirība. F-Sport tiek vēl pie viena pavisam smieklīga aksesuāra – aktīvās skaņas kontroles, kura dod iespēju uztūnēt sporta skaņu salonā. Ar speciāla regulatora palīdzību sportisko skaņu skaļruņos var ieslēgt un pagriezt skaļāk. Es gan šo fīču ātri vien izslēdzu. Ā, kā gan es varēju aizmirst, ka F-Sport versija tiek pie F-Sport uzrakstiem, visur.

Izmēģinām pašu dārgāko un pilnāko versiju

Auto komplektācijas jautājums ir ļoti individuāls un pašas pilnākās auto versijas pasūtījums nav dīlera ikdiena. Izmēģinājuma auto ir tieši kaut kas pretējs, lai klienti un žurnālisti var saprast, uz ko konkrētais modelis ir spējīgs. Izmēģinājuma NX300h nav izņēmums, un šeit varam redzēt pilnīgi visu, bet kā tas viss savā starpā sadarbojas?

Baltais gulbis ir F-Sport S versijā, tātad ir jau uzreiz aprīkota ar AVS, adaptīvo mainīgo piekari, kura Sport+ braukšanas režīmā dod savu artavu auto dinamiskai stabilitātei. Uzreiz gan rodas jautājums, kādēļ kas tāds ir nepieciešams gandrīz divtonnīgam SUV, kurš pat ražotāja izpratnē ir būvēts daiļā dzimuma pārstāvēm? Lai nu kā būtu, Sport+ režīmā auto paliek jūtami stingrāks un ar šādu pa grants ceļu nepabrauksi (jā, es pamēģināju), bet pilsētas režīmā auto vadība ir ļoti paredzama un man patīk tādā auto atrasties.

Uz grants ceļiem, kas nav šī auto stihija, mani patiesi pārsteidza spēkrata stabilitāte šādos apstākļos. Tas, iespējams, ir skaidrojams ar zemāku smaguma centru, kā tipiskam SUV. Zemāks dēļ grīdā izvietotajām baterijām, saprotams.

Degvielas patēriņš, tipiski, nav pielīdzināms ražotāja bukletā solītajiem 5 l/100km, kaut ļoti augstu griestos arī neuzleca. Ja ņem vērā pamatīgo degvielas cenu kāpumu ar 1.janvāri, tad katrs litrs ir svarīgs. Vidēji auto pa divām dienām patērēja ap 8 litriem uz 100 km, bet Lexus vēl nebija noripojis pirmos 5 tūkstošus kilometru un dīlera pārstāvis minēja, ka klienti ar iepriekšējo NX300h brīvi iekļaujoties 6 litros, esot jāpiebrauc. Pieņemsim.

Kā jau minēju, baltais NX nav jauns modelis, tas ir atjaunināts un atjaunināts ir viss. Kaut ar iepriekšējo modeli izbraucu relatīvi maz, spilgtas atmiņas nesaglabājās, godīgi sakot, vispār neko neatceros, kas liecina, ka auto neatstāja uz mani nekādu iespaidu. Ar šo ir citādi. Auto atstāj pamatīgumi uzbūvēta produkta sajūtu – tas ir nostrādāts, brauc patīkami, dod odziņu un iespēju izcelties uz pelēkās masas fona.

Cenas ļoti eiropeiskas

Tas būtu maigi teikts. Lexus NX hibrīds pašā vienkāršākajā versijā sākas no 44 tūkstošiem EUR un noslēdzas pie gandrīz 63 tūkstošiem F-Sport S versijā ar lielisko stikla lūku. Ne-hibrīda versija ļoti neatšķiras, sākas no 41 tūkstoša EUR un noslēdzas ar tiem pašiem 63. Mans izmēģinājuma auto sasniedza grandiozus 72 tūkstošus, jo ir aprīkots ar Mark Levinson audiosistēmu ar 14 skaļruņiem, navigāciju, 360 grādu kameru, kura beidzot ir diezgan adekvāta. Netrūkst gan arī pašu elementāro lietu: sēdekļu un stūres apsilde, priekšējo sēdekļu ventilācija, bez atslēgas pieeja un faktiski visi drošības risinājumi.

Secinājumi

Ir noteikti auto, kurus iedodu izmēģināt savai dzīves biedrei un NX noteikti ir viens no tiem, par kuru gribēju dzirdēt sievietes viedokli. Ja par iepriekš izmēģināto luksus sedanu viņa teica, ka ļoti garlaicīgs, pat neskatoties uz 350 zirgspēku jaudu, mani ļoti baidīja viedoklis par Lexus. Mūsu viedokļi reti atšķiras, bet Lexus dizaina un interjers noteikti nav kuras katras sievietes gaumē. Kad saņēmu repliku – ļoti patīkams auto, pasmaidīju, jo mūsu viedokļi sakrita. Neskatoties uz nepietiekamo dinamiku, diezgan augsto degvielas patēriņu, auto atstāj labu iespaidu, uz to atskatās. Auto ir nostrādāts ļoti kvalitatīvi un ar visu sportisko piekari brauc lieliski pa Latvijas ceļiem un neceļiem. Jautājums ir tik viens, vai auto ir 72 tūkstošus vērts? Ja par LC500 es teicu, ka auto cenu zīme logā 120 tūkstošu EUR apmērā ir ļoti adekvāta un pat maza, tad NX300h F-Sport 72 tūkstošu līmenis ir pārlieku augsts. Auto ir un būs sava mērķauditorija, tik Toyota, ui, Lexus hibrīdam vajadzēja būt kā paraugam citiem, taču dotajā brīdī varētu pat teikt, ka ražotājs tehnoloģiski iepaliek.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Lapsinieks

    kāpēc izvēlēta tāda drūma fotogrāfiju apstrāde?

    • x

      apmākusies diena, bildēts daļēji uz treša fona un daļēji uz raibumiņu fona, lai atdzīvinātu smago svina gaismu un piekrāsotu balto pleķi, kas te uzdodas par auto. interesanti tik, vai speciāli devās tuvāk apkrāsotiem žogiem vai netālu dzīvo un ir ievērotas tās vietas. 1. bilde absolūta māgsla, skatītājam vēl ir jājēdz saprast, ka tas koks ir izteiksmes līdzeklis, nevis paviršība.

      • Maris Gaugers

        fotogrāfa ceļi ir neizdibināmi

    • y

      Tieši nodomāju, ka čalis lightroomā pārcenties ar lētajiem presetiem.
      Jau kādu laiku šis vairs nav stilīgi, bet škiet bilžu autors to nezin:D

  • KKTK

    “Krosoveri Rīgā ir ļoti populāri”

    • Skābene

      Jā, ļoti pateicīgi, ja bieži brauc uz Maxima veikaliem ar augstajām apmalēm, kur dāmas nereti pārsit karterus un norauj bamperus!

      • KKTK

        Īstenībā bez sarkasma. Pietiek nobraukt pa Briāna ielu, ka kļūst skaidrs, ka pa Rīgu ar auto vairs negribas lauzt.

  • FTW

    Piekrītu par neadekvāto cenu un patēriņa/ jaudas proporcijām. Par 59 000 jau ir dabūjams klasi augstākais RX. Nezinu par F – Sport versiju, bet parastais hibrīda NX jaudas ziņā šķita nīkulīgs un arī skaņas ne/izolācija pēc 100 km/h sāka likt sevi manīt. Pēc tehniskajiem datiem (no atmiņas), pat Toyota RAV-4 2.5 l hibrīds ir naskāks par NX (nezinu par šo versiju, bet par parasto). Savādāk – lielisks dizains un Lexus, protams, ir Lexus. Žēl, ka forma neatbilst saturam, tāda dizaina (un cenas) auto jau nu vismaz 7-8 sekundes līdz simtam būtu jāizcīna :)

    • Maris Gaugers

      piekrītu :) šeit NX mega cenu sastāda komplektācija, kas ir tip-top mega

  • deni2s

    “Vidēji auto pa divām dienām patērēja ap 8 litriem uz 100 km, bet Lexus vēl nebija noripojis pirmos 5 tūkstošus kilometru un dīlera pārstāvis minēja, ka klienti ar iepriekšējo NX300h brīvi iekļaujoties 6 litros, esot jāpiebrauc.”

    Var par “piebraukšanu” sīkāk – kādā tieši veidā tā samazina degvielas patēriņu?

    • Maris Gaugers

      šis jautājums man reāli arī pašam interesē un esmu kalnu dažādas informācijas lasījis un tā arī pie pilnīga verdikta neesmu ticis. Reāli ražotājs tā saka, ka dzinējs līdz pirmajiem tūkstošiem ēdot vairāk, jo komponentes nav piestrādājušās. Realitātē tā arī ir un pēc pieredzes jauns auto vēlāk sāk patērēt mazāk pie nemainīga braukšanas stila. Kā ir īstenībā? Mans uzskats, ka ražotājs dzinēju jau ir piestrādājis ražotnē un ar to var jau “maukt” no pirmās dienas un tam būtu jāuzvedās tāpat, kā pēc 10k un tālāk.

      • Lapsinieks

        riepas dilst. jo gludāks protektors, jo zemāka pretestība. noteikti kādu miligrama ietaupījums sanāk :D

      • Skābene

        šitie hibrīdi no rūpnīcas jau nāk ar kokaini cietajām eko taupīgajām riepām!

      • Lapsinieks

        nav ar ko parunāties starp valdes sēdēm?

      • Skābene

        Un tu to man jautā!? :) Nīgrais Interneta tēls, kurš jau pirmajā postā gānās par fotogrāfiju apstrādi!?

      • deni2s

        Nez kurām komponentēm jāpiestrādājas, lai mazāk ēstu degvielu par 20+%.

        Dzinējs tak tur ir mega izpulēts, viss svaigā supereļļā. Vienīgais, ko varu iedomāties, ka dzinēja kompis var adaptēties pie braukšanas stila / pielāgoties labāk sensoru rādītājiem, bet parasti tas vairāk par ~200km neaizņem.

        Internets saka, ka dzinējs “piebraucas” pirmajos 1000 – 5000km.

        Līdz ar to nākamais jautājums – kā tieši tika mērīts degvielas patēriņš? Pielejot pilnu bāku, nobraucot y km gabalu, pielejot x litrus degvielas līdz pilnai bākai un tad paterins = x/(y/100)? Vai paļāvies uz bortdatora rādījumiem?

      • x

        moš kārbai, gultņiem.
        jaunam velo arī jāiebraucas, no sākuma nav īpašā zīdainuma, vismaz ne visos pārnesumos.

      • Kristaps Skutelis

        Kārbas gan adaptējas savam jaunajam šoferim un tas prasa kaut kādu nobraukumu.

      • Skābene

        Vai tad lexusam nav variators, kā toyotam?

      • Kristaps Skutelis

        Ir, bet vai tad tur nav nekādas adaptācijas?

      • Skābene

        Tā piebraukšana drīzāk psiholoģiska! Jaunu auto parsti daudz vairāk spīdzina, jo grib redzēt uz ko tas ir spējīgs! Kad pirmais dullums noiet, sāk braukt prātīgāk un ir piebraukšanas efekts, auto sāk tērēt mazāk!
        Pēc motora kapremonta parasti arī iesaka pirmos 3000 km braukt prātīgi un negriezt pilnu pulksteni! Teorijā jaunas detaļas vēl nav pietrinušās, kad piedilst, slīd labāk, tērē mazāk!
        No otras puses, nevienā lietotāja grāmatā jaunam auto nav rakstīts, ka nedrīkst dot čībā, tātad var maukt un nekam tur nav jāpietrinās!

      • x

        aha, piebrauks, taupīs un beigās nobrauks liekus 100k virs ražotāja plānotajiem 300 vai ciktur tagad)

      • KKTK

        Jāgāž ir uzreiz, ja tur bijis, kas līks vai šķībs, tad, lai ātrāk atliecās un pa garantiju, lai maina. Ko tur taupīt, kāda piedilšana? Tas tik psiholoģiski kā jaunu trubu, sākumā slauka ar samta lupatiņu, bet pēc gada mētā pa galdu. Tad jau drīzāk eļļu sākumā var pamainīt biežāk. Tas daudz vairāk sataupīs dzinēju nekā vilkšanās.
        Vienīgais kas tiešām strikti jāievēro ir eļļas temperatūra pirms gāzt. Ja gāzīsi aukstu tad kā Purvciema BuMWē, stāvēsi uz stūra saliektu bloku :D

      • Lucifer

        eemm, ko Tu tur fantazē?
        Eļļas temperatūra? Saliekts BLOKS? Un tajā pašā laikā saki, piedilšana/piebraukšana ir tikai galvā?
        Tu maz zini, no kā sastāv un, kā darbojas iekšdedzes dzinējs? Tas, ka ražotājs nekur to neraksta (vispār dažii raksta lietošanas instrukcijā un daži par to informē jauno īpašnieku) nenozīmē, ka tās ir pupu mizas. Ļoti daudzu ražotāji arī nepiemin to, ka automātiskajās transmisijās ir ieteicams mainīt eļļu. Turklāt ražotājs netērēs laiku, lai “piebrauktu” dzinēju, tas vnk aizņems pārāk daudz laika. Mūsdienās auto arī var nedaudz elektroniski ierobežot, un līdz ar to jaunajam īpašniekam nav jābūt tik uzmanīgam. Regulējums tiek saglabāts pie noteikta darba stundu/nobraukto kilometru daudzuma, pirmajās apkopēs arī tiek daļēji(kā kurš ražotājs) skatīts, vai automašinas adoptācija noritējusi veiksmīgi, vismaz bmw tā ir.
        Dīvaini, ka aviācijā dzinējus ļoti rūpīgi pārbauda/piebrauc, gan uz stendiem gan tad, kad dzinējs jau ir lidaparātā. – nu ja tas droši vien psiholoģisku iemeslu dēļ…
        Un vispār googli tiešam neviens nemāk izmantot, šis tācu tehnoloģiju blogs, raksta autors arī ar automāsinām uz Jūs.
        Linki priekš iesācējiem, lai būtu kaut neliela skaidrība:
        https://www.youtube.com/watch?v=oklqJnm7_TY
        Ja interese ir lielāka, var to visu var papētit arī smalkāk…

      • deni2s

        Jebkurā gadījumā testējamam autiņam bija 5k+ nobraukums, tātad visam bija jābūt “piebrauktam”, neatkarīgi no tā vai tas ir nepieciešams vai nē.

      • Lucifer

        Nu tad ar pretenzijam pie raksta autora…

  • edgku

    Māri, kādā ziņā gada auto balsojums “vairākus gadus pēc kārtas” liecina par krosoveru uzvaras gājienu?

  • edgku

    Māri, vari mani saukt par stila nacistu, bet lasu un mulstu :)
    “Uzlabojumi sākotnēji nepamanāmi”
    “Uzlabojumi kaut tikai kosmētiski, ir ļoti pamanāmi”
    “tas ir atjaunināts un atjaunināts ir viss”

    Mīļi, ka tu raksti, taču gribu lūgt bišķīti stabilitātes :)

    • Maris Gaugers

      Atjaunināts viss – tur šķiet ir skaidrs, ka ir uzlabots gan interjers, gan eksterjers!
      Piekrītu par “Uzlabojumi sākotnēji nepamanāmi” būtu jāprecizē uz “Uzlabojumi uz pirmā acu skatiena neuzkrītoši” un jāuzlabo arī otrais teksts – DONE.
      Paldies par ieteikumu

  • Skābene

    Pa lielam jau tas pats Rav4 hybrid vien ir, tik navarotu vairāk! No cenas viedokļa raugoties, daudz saprātīgāk būtu ņemt Rav4 hybrid maksimālajā komplektācijā par pusi no Lexus cenas.
    Trāpīgi arī novērojumi par vadāmību, dēļ zemā smaguma centra auto vadās pārsteidzoši labi un frēzējot mūkusalas apli nav tā neveiklā sajūta, kāda parasti piemīt džipveidīgajiem. Iet kā gludeklis pa ceļu un nežvangājas. Arī aļņa testu var droši izveikt, nebaidoties apmest auto uz sāniem. Kā jau te kaut kas minēja, Raviņš būs arī par kādu sekundi fiksāks uzrāvienā par savu dārgo brāli lexusu. Arī par degvielas patēriņu trāpīgs novērojums, solītajos 5 litros iekļauties var vienīgi tad, ja brauc kruīzā uz 50km/h (43-45km/h pēc GPS), visādi citādi patēriņš turēsies 7.5-8 litru robežās. Kas nemaz nav slikts rādītājs tik lielai un smagai mašīnai! Vismaz priekš Rav4 Wess jau ir izlabojis degvielas patēriņus tuvāk realitātei un pēc papīriem jau tiek norādīts patēriņš 7 litri, nevis kā agrāk 5. Bet, ja patīk tieši Lexus, un nauda nav jāskaita, tad kāpēc lai neņemtu, jo noteikti nav sliktāks par kaut kādu XC60 vai X3.

    • Kristaps Skutelis

      Nu, paga, atradi ar ko salīdzināt. Kas grib Lexus, nemaz neskatīsies uz RAV :) Un, protams, līdzīgs BMW būs foršāks auto.

      • Skābene

        Ir uzņēmumi, kur augsta ranga menedžeriem, direktoriem un citiem funkcionāriem ir aizliegts braukt ar krutāku auto, kā valdes locekļiem un akcionāriem. Ja Valde brauc ar Lexus, tad zemāka ranga darbiniekam nav brīv braukt ar tādu pašu auto, pat ja viņš to reāli var atļauties! Tā teikt, nepareizs signāls vadībai, ka tu pelni pārāk daudz!:) Tad nu pērk klasi zemāku auto, bet sapičkā ar top komplektāciju, ka beigās maksā pat varbūt arī vairāk par Lexusu.

      • Kristaps Skutelis

        Uzņēmumos sava specifika, piekrītu. Brauksi ar to, ko tavā vietā izlems. Es vairāk runāju par personīgajiem auto. Tur zīmolam tomēr ir kaut kāda nozīme. Pavei, visi telefoni vienādi, bet tāpat visi grib tikai aifonus :)

      • Skābene

        Tiem, kuri piešķir lielu nozīmi zīmoliem Lexus nav saraksta augšgalā, vismaz auto tirgū šis zīmols nekotējas tik augstu kā aifons viedtālruņu tirgū!
        Varbūt es uz to Lexus skatos ar aizspriedumiem, jo zinu, ka tehnoloģiski tas ir tas pats Rav4 tikai citā kažociņā. Bet manā skatījumā 72 tūkstošus var iztērēt par daudz reprezentablākiem auto, piemēram, Porshe macan, RANGE ROVER EVOQUE, Alfa Romeo Stelvio, MB GLC.
        Lexus ir uzticams, izskatīgs un visādi citādi ļoti labs auto, bet visi zina, ka tā ir tā pati rebrendotā toyota!
        Salīdzinot ar viedtāruņu pasauli būtu aptuveni tas pats, kas teikt, skaties draugi, redz kur mans jaunais Google Pixel telefons. Un viens draugs saka, nē HTC, cits piebalso, man liekas ka tomēr LG. Un ceturtais saka, zieniet bet man ir Iphone X, vot tas ir telefons, nevis kaut kādi Android hlami, kas visu laiku karās! :)

      • Kristaps Skutelis

        Man vispār liekas, ka Lexus ir kaut kāda sava auditorija, kas vienreiz ar šiem auto izbraukuši, vairs neskatās ne uz ko citu. Pat ja naudas pietiek normālam vācietim. Varbūt patīk tā izslavētā (un diezgan reālā) uzticamība, vienkāršiba interjerā.

      • Skābene

        Uzticamība varētu būt atslēgas vārds!
        Glauns auto, kas visu laiku dzīvojas pa servisiem var pamatīgi nokaitināt!

    • Lucifer

      Piemirsi, ka ravs ir reti neglīts, ok, šis arī nav no skaistākajiem auto (kas protams ir gaumes lieta, bet nu ravs – sorry, es pat nesaprotu, kā auto, kurš vairāk paredzēts sievietēm, var uztaisīt tik neglītu (es vairāk domāju salonu, āriene vel ir kaut cik pieņemama).

      P.s. Uz cik max esi pa mūkusalas apli braucis ar ravu?

      • Lapsinieks

        Skābene jau izteicās – viņam pēc ranga nekas glītāks nepienākas. Un jāmīl tas, kas ir…
        Visi jau māk pa mūķenes apli ar muti braukt. Un blogā ātrums noteikti x2.