Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors izmēģina BMW 540i (G30)

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    When you realize you want to spend the rest of your life with somebody, you want the rest of your life to start as soon as possible.

    Man ļoti patīk izmantot dažādus ne ar auto saistītus izteicienus un atrast tiem pielietojumu objektam, kas ož pēc degvielas. Nē, ne zālespļāvējam. Un tas ir fakts, brīdī, kad atklāj auto, kurš tev ļoti saista un tu ej uz savu mērķi, ir praktiski neiespējami nociesties. Sava jaunā auto iegāde varētu būt viens no šiem mirkļiem. Kā tad ir ar 540i?

    Reklāma

    Ar aktuālo piektās sērijas BMW es jau braucu pirms kāda laika. Auto bija vispopulārākajā ekipējumā, proti, ar M Sporta paku un trīs litru dīzeļdzinēju, ar to nošaut garām vienkārši nav iespējams. Jau iepriekšējās paaudzēs benzīna dzinēji piektajā sērijā nebija populāri, tādēļ iegādāties tādu pat tagad ir grūti. Lielākajā Latvijas sludinājuma serverī ir aptuveni 20 reizes mazāk sludinājumu ar iepriekšējās piektās paaudzes BMW ar benzīna dzinēju. Dramatiska atšķirība. Lielākā daļa pircēju vēl nenojauš, ka dīzeļdzinēja nemaz vairs nebūs nākamo desmit gadu laikā. Tātad, šāda izmēra auto ar benzīna dzinējiem praktiski nepērkam. Es gribu oponēt un tādēļ izmēģinu jauno piecīti ar benzīnu.

    Mazliet atsvaidzinām atmiņu par dzinējiem

    Kopš pagājušā apskata ir izmaiņas un papildinājumi, bet ne daudz. Atkārtosim. Jau pagājušo reizi pamanīju, ka universāļa virsbūves auto īpašnieki tiek mazliet “apdalīti”. Tagad dzinēju gamma ir jūtami plašāka un Touring virsbūves piektās sērijas BMW vairs netiek tikai pie jaudīgākā benzīna dzinēja un hibrīda izpildījuma. Domāju, tikai pagaidām.

    Benzīna dzinēji:

    520i 530i 540i M550i 530e iPerformance
    184 Zs (290 Nm) 252 Zs (350 Nm) 340 Zs (450 Nm) 462 Zs (650 Nm) 252 Zs (420 Nm)
    RWD RWD un xDrive RWD un xDrive xDrive RWD
    Sedan un Touring Sedan un Touring Sedan un Touring Sedan Sedan

     

    Dīzeļdzinēji:

    520d 530d 540d M550d
    190 Zs (400 Nm) 265 Zs (620 Nm) 320 Zs (680 Nm) 400 Zs (760 Nm)
    RWD un xDrive RWD un xDrive xDrive xDrive
    Sedan un Touring Sedan un Touring Sedan un Touring Sedan un Touring

     

    Tikai 520d ir pieejams ar sešu pakāpju manuālo kārbu, visi pārējie modeļi ir aprīkoti ar astoņu ātrumu automātisko. Automātiskā ātrumkārba ir pieejama standarta un sport izpildījumā, kurai ir iespēja mainīt braukšanas režīmus no mierīgiem un ekonomiskiem, līdz sportiskiem.

    Un vēl arī mazs atgādinājums par dzinējiem. 20i un 30i, tieši tāpat arī 20d ir divi litru un četru cilindru dzinēji, visi pārējiem ir trīs litru un sešu cilindru. Viss, par tehnisko pusi vairs nerunāsim.

    540i ir vairāk emocionāls vai, tomēr, pārdomāts pirkums?

    Auto īpašnieka dzīvē ir divas lieliskas dienas – diena, kad auto nopērc un diena, kad no tā esi ticis vaļā. Cilvēka dzīvē arī ir divas lieliskas dienas – diena, kad piedzimsti un diena, kad saproti, kāpēc vispār esi nācis šajā pasaulē. Tagad paliek arvien sarežģītāk, ne tikai konkrēta ražotāja izvēle ir pietiekami sarežģīts process, vēl paliek konkrēta modeļa, dzinēja un komplektācijas pielasīšana. Ar jaunajiem modeļu apzīmējumiem BMW rīkojas ļoti gudri, daļēji atvieglojot procesu.

    Atmetam dīzeļdzinējus šoreiz un parunāsim tikai par benzīna versijām. Liela daļa potenciālo pircēju padziļināti neskatās uz tehnisko specifikāciju, viņi iemet acis dinamikas parametru lauciņā un ar to arī aprobežo savu izvēli, jo jaudas pietiek pat četru cilindru dzinējam. Turklāt, nodokļu politika Vācijā dzinējiem līdz divu litru tilpumam ir ļoti labvēlīga. Un kādēļ lai pat dinamiski pārvietoties mīlošam indivīdam ar 252 Zs būtu par maz?

    Tādēļ es 540i izvēli raksturotu vairāk kā emocionālu. Tieši tādēļ auto ir pieejams kā ar visu četru riteņu, tā ar aizmugurējo riteņu piedziņu īpaši jautriem ziemas rītiem, pamatīgs garastāvokļa uzlabotājs. Un tas ir tikpat svarīgi, kā brokastu putra un kafija.

    Ikdiena ar automašīnu

    Uz manu izmēģinājuma auto līdzekļi nav taupīti, bez fantastiskas interjera un eksterjera komplektācijas, auto ir ticis arī pie visu četru riteņu piedziņas xDrive. Neskatoties uz piedziņas sistēmas likstām pagājušās paaudzes automašīnās, pircēji arvien vairāk to sāk izvēlēties arī dzinējiem ar stipri mazāku jaudu. Tie laiki ir pagājuši, kad auto ar 340 zirgspēkiem patērē milzum daudz degvielas un piedziņas sistēma apēd lielu artavu no tās. Tā vairs nav. Protams, rūpnīcas noteiktajiem vidējiem 6.9 litriem uz 100 kilometriem es neticu un, godīgi sakot, arī nesaprotu, kādēļ tik ļoti ir jāmāna patērētāji. Skaidrs, ka tas rādītājs ir sasniegts laboratorijas apstākļos un nesakrīt ar realitāti. Es sasniedzu vidējo patēriņu ap 11 litriem uz 100 km, kas ir ļoti OK.

    Pie stingriem auto esmu pieradis, tāpēc nepiekritīšu lielai daļai viedokļu, ka dēļ dinamiskās piekares auto ir pārlieku ciets, tieši otrādāk. Auto ir stingrs, ļoti viegli un precīzi vadāms un pieļauj pat kontrolētu slidināšanos. Jaudas pietiek, bet labo dinamiku apēd virsbūves pamatīgums un īsti nevar just, cik tad labi tas auto paātrinās. Un paātrinās ļoti labi, it īpaši ar starta kontroli.

    Masāžu gan pat nācās slēgt iekšā, jo dupsis pēc stundas pavadīšanas automašīnā palika viegli stīvs.

    Interjerā vari iegūt absolūti visu nepieciešamo, sākot no skaisti izšūtiem sēdekļiem ar masāžu, salona aromatizētāju un jonizētāju, beidzot ar žestu vadības info-izklaides sistēmu, 360 grādu kameru un vairāku līmeņu un krāsu pielāgojamu apgaismojuma krāsu. Audio sistēma skan fantastiski tomēr pietrūkst basa pamatīguma. Jau iepriekš pieminēju, ka iepriekšējās paaudzes piektās sērijas BMW komforta sēdekļi šķiet ērtāki, tomēr tiem trūkst dizaina aprišu, pie kā pavisam noteikti ir piestrādāts. Principā septītās sērijas limuzīns iepakots kompaktākā virsbūvē, tā es raksturotu BMW G30.

    Parunāsim par cenu

    To nu jau esam sapratuši, ka labas lietas maksā daudz, runa ir vienīgi par un ap adekvātumu. Vācieši ļoti mīl savu auto bāzes versijas atstāt relatīvi plikas un komplektācijas uzdevumu uzticēt saviem pircējiem. No vienas puses tas nav slikti, bet no otras puses – nereti par sev vēlamo aprīkojumu nākas samaksāt vēl vienu auto cenu. Un šis gandrīz ir tas gadījums. BMW 540i bāzes cena ir 51 tūkstotis EUR bez PVN. Manuprāt, ļoti adekvāta cena un starta aprīkojums ir diezgan pieņemams. Diezgan pieņemams tas gan nav BMW entuziastiem, kuri uzreiz ieķeksēs M Sporta pakotni par četriem tūkstošiem EUR, komforta pakotni par gandrīz četriem tūkstošiem, inovāciju pakotni par trīs tūksošiem, Bowers & Wilkins Diamond mūziku, regulējamus amortizatorus, Nappas ādu un vēl pāris knibučus un voila – 99 tūkstoši EUR.

    Secinājumi

    Vai 540i ir vērts 100 tūkstošus EUR? Nezinu. Vairāk nē, nekā jā, jo tajā budžetā var iegādāties brokastu putru ar lielāku enerģētiķi. Kārtīgs biznesmenis varbūt izvēlēsies ko mazāk uzkrītošu un jaunēklim tas cipars ir par jaudīgu. Ko tad mēs varam iesākt ar auto, kas izskatās visnotaļ labi, brauc visnotaļ patīkami un tajā liek justies visnotaļ labi? Pelnīt vairāk būtu viena monētas puse, gaidīt otrreizējo tirgu būtu otra.

    Emocijas ir nopērkamas par naudu un 540i tās nesniedz. Auto trūkst dvēseles un, iespējams, BMW arī nav centies to iemiesot. Tā vietā auto sniedz premium sajūtas ik katrā savā milimetrā, pieskaries spogulim, sēdeklim vai priekšējam lukturim. Kā saka, tikai 10% dzīves ir tas, kas ar tevi notiek un atlikušie 90% ir tas, kā tu uz to reaģē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    36 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    deni2s
    05.12.2017 10:51

    “Auto īpašnieka dzīvē ir divas lieliskas dienas – diena, kad auto nopērc un diena, kad no tā es ticis vaļā.” Ja tā patiešām ir, tad diemžēl vienkārši neproti izvēlēties auto.

    Uldis M.
    05.12.2017 11:25
    Reply to  deni2s

    Jā, ir tāds teiciens, bet piekritīšu deni2s.
    Protams, cilvēki ir dažādi – tehniski un netehniski, tādi kam auto ir tikai pārvietosānās līdzeklis, un tādi kam kaut kas vairāk. Diemžēl tie kuriem auto ir tikai vajadzības spiests pārvietošanās līdzeklis – vis biežāk arī ir šie 2 laimīgo dienu autoīpašnieki. Savukārt otrai grupai, kas auto saskata ko vairāk par kasti uz 4 riteņiem parasti auto izvēle ir mazāk racionāla bet vairāk emocionāla un līdz ar to arī krietnu laiku pēc iegādes autiņš sagādā pozitīvas emocijas.
    Redzi, viss jau ir atkarīgs no uztveres un emocijām. Tu vari nopirkt kruto Bembi, bet ja tev automašīna īpaši neko neizsaka, tu tajā saskatīsi tikai lielos izdevumus un nebūsi laimīgs tās īpašnieks.

    Maris Gaugers
    05.12.2017 14:08
    Reply to  Uldis M.

    Esmu ļoti tehnisks cilvēks un braucu ar ļoti daudz dažādiem auto un autoparks arī ir pietiekami liels, lai varētu pavariēt. Man auto nav tikai 4 riteņi un visi tiek uzlaboti un loloti, bet tāpat auto man nekalpo visu mūžu, bet noteiktu laika periodu.

    Uldis M.
    05.12.2017 14:41
    Reply to  Maris Gaugers

    Es jau nekur neminēju to ka ar vienu auto jābrauc ilgus gadus vai pasarg dies visu mūžu. Absolūtā vairumā gadījumu nav jēgas lietot vienu auto ilgāk par 5 gadiem. Es vairāk par to ka izvēlētajam spēkratam ir vienkārši jāpatīk un tad jau arī ikdienā būsi diezgan priecīgs tā īpašnieks.

    Maris Gaugers
    05.12.2017 14:42
    Reply to  Uldis M.

    fakts :)

    y
    05.12.2017 21:22
    Reply to  Maris Gaugers

    Tava autoparka var but, kaut 100 auto, bet patiesu entuziasmu auto jomā Tevī nesaskatu. Kā ari neuzskatu, ka Tu butu tehnisks cilvēks (auto nozare), jo pec vairakiem taviem rakstiem un ari komentariem, var noprast, ka neparzini pat elementaru auto uzbūvi. Tu drizak esi ta sauktais jaunas paaudzes auto fans, kuram interese iekapt un braukt (ari tad ne parak labi, jo cik atminos nevareji paskaidrot quattro uzvedibas iezimes).
    No otras puses kursoram tadu ari vajag, jo sis nav auto forums.

    Kristaps Skutelis
    05.12.2017 21:25
    Reply to  y

    Jā, mums te ir emociju vietne :)

    Maris Gaugers
    07.12.2017 10:18
    Reply to  y

    Un Tu gaidi, lai es rakstītu tehniski? Tici man, es pat esmu pārāk tehnisks un ļoti zinošs auto uzbūvē, remontos utt, bet neuzskatu, ka kursors.lv publika to būs gatava lasīt

    y
    07.12.2017 19:58
    Reply to  Maris Gaugers

    Es negaidu, lai Tu rakstītu tehniski, vienkāŗsi bieži tavos rakstos un komentāros paustais viedoklis ir aplams.

    Maris Gaugers
    05.12.2017 14:04
    Reply to  deni2s

    mums šajā jautājumā domāšana atšķiras. Es meklēju auto, kas man būs noderīgs maksimums 3-4 gadus. Tagad BMW E93 savus gadus ir nokalpojis un vietu ieņems visdrīzāk 4tās sērijas Gran Coupe. Un tagad skatīsimies kas notiks vēl pēc 3-4 gadiem un ko man gribēsies/vajadzēs tad.

    deni2s
    05.12.2017 23:20
    Reply to  Maris Gaugers

    Jā piekrītu, man tas atgādina telefonu pirkšanu – nopērc modernāko, papriecājies dienā, kad nopērc, palieto, kamēr morāli noveco un pārdod, kamēr vēl var kaut ko dabūt atpakaļ un priecājies, ka kaut ko atsiti. Ja nepārdosi, tad iemetīsi atvilknē, un pēc dažiem gadiem izmetīsi miskastē, jo tam vairs nebūs nekādas vērtības un USB kontakts viņam jau būs morāli novecojis.

    Novēlu katram tikt pie SAVA auto! Kā saka, ja noparkojot auto uz to neatskaties, tad esi nopircis neīsto :)

    Kristaps Skutelis
    05.12.2017 23:34
    Reply to  deni2s

    Tas īstais vēl ir jāatrod. Tāpēc jāizbraucas ar maksimāli daudz un dažādiem auto :)

    x
    05.12.2017 23:45
    Reply to  deni2s

    novēlu katram tikt uz vajadzīgo vietu vajadzīgajā laikā.
    savs auto – big waste, so yesterday.

    re, čigāni iemācījās dzīvot bez zirgiem, tas pats notiks arī ar tipisko automīli. cilvēki fano par auto, jo tā vieglāk sadzīvot ar faktu, ka tam ir vara pār viņiem. upuris ar laiku sāk aizstāvēt pāridarītāju, tā nu tas ir.

    Uldis M.
    06.12.2017 08:58
    Reply to  x

    Ticu ka kādreiz patiešām pienāks tādi laiki, un noteikti tiesību kārtošana arī izzudīs kā tāda.
    Fakts tikai tāds ka bagātākās valstīs tas notiks ātrāk un nepiespiestāk, jo nabadzīgākām nācijām dziļi zemapziņā vēl ir tā pieķeršanās mantiskajām vērtībām kas dod stabilitātes sajūtu – apziņu ka tev kaut kas tomēr pieder. Un vēl ja arī uzskats ka koplietošanas lietas neviens nesaudzē un tās ir netīras un nolietotas.

    Skābene
    06.12.2017 09:19
    Reply to  Uldis M.

    Izklausās pēc Komunisma nostaļģijas! Nē paldies, mēs tur jau esam bijuši un atpakaļ negribam!

    x
    07.12.2017 10:50
    Reply to  Skābene

    atpakaļ negribam un tāpēc pērkam auto līzingā….tikai kam tas faktiski pieder….ne lietotājam….lietotājs, ne īpašnieks….nākamais brauks ar jau tevis lietotu auto, varbūt tas pats, kas – figurāli izsakoties – ir bijis tavas sievas pirmais lietotājs)
    dzīvē ir vajadzību apmierināšana, bet vai tev pieder palīgrīki – nu, tam ir nozīme tikai par tik par cik.

    Lucifer
    06.12.2017 21:31
    Reply to  x

    Atvaino, bet Tu nesaproti, ko runā.
    Cilvēki “fano” par auto, jo braukšana ar interesantiem auto sagādā prieku.
    Kas tad ir geimeri – noobi, kuri dzīvo iedomu pasaulītē un dators ir pārnēmis varu pār viņiem (vispār tas ir ticami).

    P.s.
    Čigāni tā pat, kā zilīši drīz iemācīsies dzīvot bez sievietēm? Varbūt Tu jau esi apguvis čigānu labākās tradīcījas…

    deni2s
    07.12.2017 19:32
    Reply to  x

    Čigāni iemācījās dzīvot bez zirgiem, bet daudziem cilvēkiem, tas vēl aizvien ir vaļasprieks un hobijs. Protams, tā nav vairs nepieciešamība. Tāpat notiks ar auto – tas no nepieciešamības pārtaps par ekskluzīvu vaļasprieku. Pat man auto nav nepieciešamība (ikdienā iztieku bez), bet priekam ir pāris autiņi.

    Maris Gaugers
    07.12.2017 10:01
    Reply to  deni2s

    Deniss, nav tā! SAVS auto, tāda termina vairs nav, dzīvojam kapitālismā! Un tas taču ir nenormāli garlaicīgi braukt tikai ar vienu auto. Man E93, tieksim, ir 3 gadus (būs 4 kad pārdošu nākamgad) un tas ir OK termiņš tādam pat ne ļoti mainstream auto! Ģimenes pamata auto arī brauc max 3 gadus (iepriekš XC70, tagad F11) un tagad skatamies ko jaunāku/savādāku utt!

    Viens auto (kaut kabriolets) ir garlaicīgi, ja tas ir vienīgais!

    deni2s
    07.12.2017 19:29
    Reply to  Maris Gaugers

    Kad paliek garlaicīgi, pērc nākamo auto klāt. Auto jau nav tikai tā lieta uz 4 riteņiem, tās ir visas jaunās pazīšanās, dažādi interesanti pasākumi, izbraucieni utt, kas ar to saistās. Tur nav kam apnikt īsti. Protams, ka uz ikdienas konservbundžām tas neattiecas.

    y
    07.12.2017 20:02
    Reply to  Maris Gaugers

    Denis taču rakstija auto priekam!
    Kam tev vajadzīgs auto, kā Tu viņus izmanto? Pa kurieni brauc?
    Pats esi kaut, ko uzbūvējis?
    Tev auto šķiet garlaicīgs jo Tev vins morāli apnīk, bet bauda jāgust no braukšanas, nevis sēdēšanas sastrēgumā, tad nav brīnums, ka apnīk.

    KKTK
    11.12.2017 22:26
    Reply to  deni2s

    Kas tu saki, ka vecs lifts vairs neved uz 3šo stāvu?

    Skābene
    05.12.2017 10:52

    Tīri ciešams vidējais patēriņš, kas ir vienlīdzīgs ar paveca E83 3.0sd patēriņu.

    Maris Gaugers
    05.12.2017 14:05
    Reply to  Skābene

    Tas ir tas pats fantastiskākais, ka patēriņš ir ļooooti pievilcīgs.

    Uldis M.
    05.12.2017 15:01
    Reply to  Maris Gaugers

    Ir jau labs, bet vai nav tā ka tas patēriņš tika sasniegts pārvietojoties pamatā ārpus pilsētas sastrēgumiem? Jo benzīiniekiem īpaši izjūt patēriņa svārstības atkarībā no braukšanas apstākļiem…

    Skābene
    05.12.2017 15:44
    Reply to  Uldis M.

    Izskatās, ka tas ir normāls vidējais patēriņš jauktā ciklā, jo ieraksti spritmonitor.de liecina, ka patēriņš reālajiem lietotājiem svārstās no 8.46 -11.09 uz 100km. Pat ja Fricis sirsnī gāž pa autobāni, patēriņi ir salīdzināmi ar dīzeli!

    Uldis M.
    05.12.2017 15:53
    Reply to  Skābene

    Tādā gadījumā patiešām – visu cieņu!

    Lapsinieks
    05.12.2017 16:15
    Reply to  Uldis M.

    nav jau vairs uz bāņiem pat maucot uz 200 tas patēriņš kā agrāk, kad bija max 5 ātrumi un pavisam citi apgriezieni tādā ātrumā. atceros, ka gāzu ar savu pirmo trejlitrinieku pirms 20 gadiem pa Vāciju uz divsimts, patēriņš bija ap 25 uz simtu, rokas gan ar svīda pamatīgi :D

    Skābene
    05.12.2017 17:02
    Reply to  Lapsinieks

    Es pagājušogad arī domāju, ka nu tik gāzīšu! Bet tādi korķi bija uz Vācu bāņiem, ka beigās lielākā gāžšana sanāca pa Polijas maksas bāni. :)

    Krotow
    05.12.2017 18:51
    Reply to  Skābene

    Vācu bāņos saskrējis pilns ar gāzējiem un nav vairs vietas kur gāzt :)

    Lapsinieks
    05.12.2017 21:46
    Reply to  Krotow

    man pavasarī paredzēts neliels roadtrips, kā reiz esmu saplānojis mazos ceļus – kuda mierīgāk un interesantāk

    Uldis M.
    06.12.2017 09:26
    Reply to  Lapsinieks

    Ja ir pietiekoši daudz laika. Bet pa mazākiem ceļiem arī var ieberzties… daudz mazo apdzīvoto vietu ar ātruma ierobežojumiem, tad vēl konkrētos laikos sākas kaut kādi sastrēgumi… Pirms gada braucot uz Rostoku izlēmām nebraukt caur Varšavu un bāni, bet pa Polijas ziemeļu daļu – pamatīgi ievilkās brauciens… simtiem apdzīvotu vietu, vakarā sastrēgumi, tad vēl kāds traktors ar piekabi velkas 20 km pa priekšu… Kā jau teicu – ja daudz laika un neplāno dienā nobraukt vairāk par 1000km tad viss ok.

    Lapsinieks
    06.12.2017 09:32
    Reply to  Uldis M.

    dienā 1000? es tam esmu par vecu. man jau 300 par daudz… atceros jaunību, kad uz Dāniju mēģināju tikt nonstopā un vienā brīdī sāka rādīties reālas halucinācijas. nē, man plānojas reāls roadtrips pa armijas laika kaujas slavas vietām. pasildīt vecā desantnieka jūtas, izmest kādu apli https://www.panzer-power.de/bmp-1-panzer-fahren/

    x
    07.12.2017 11:29
    Reply to  Lapsinieks

    ugu…1K/d nebrauktu pat mainoties ar otru stūrētāju un taisot pauzes ik pēc 2-3st, neviens auto pat ar labākajiem beņķiem nav tā vērts, lai tajā pavadītu tik daudz stundu. es putekļus varu ieraut arī staigājot, tam nav jāmoka skelets auto.

    Gastons Gašpuitis
    10.12.2017 21:42

    Smukas bildes!

    Jānis R
    17.12.2017 18:47

    Kādam zaglim ir jābūt, lai ko tādu varētu nopirkt?
    Pats izskats jau ir tāds draudīgs, it kā kādai mafijai piederētu.

    Reklāma