Sapņi nozīmē visu! Tie ir stāsti, ko mēs stāstām sev pašiem par to, kas mēs varētu būt un par ko mēs varētu kļūt. Arī paši stāsti nozīmē visu. Kopš mazotnes esmu kārojis pēc laba stāsta, jo es ticu, ka stāsti mūs padara cildenākus, salabo mūsu salauzto iekšējo pasauli un palīdz mums kļūt par cilvēkiem, par kādiem sapņojam būt. Meli, kas stāsta dziļāku patiesību.

Liela daļa automašīnu mums, diemžēl, paliek tikai tādā stāvoklī, cik vien sniedzas sapņi. Bet vieta nekad nepaliek tukša, sapņu auto vietā mēs meklējam tuvu ideālus aizvietotājus un jaunais piektās sērijas BMW varbūt tieši tāds arī ir – sasniedzams ideāls. Bet visu pēc kārtas.

Pagājuši septiņi gadi kopš iepriekšējās paaudzes BMW piektās sērijas prezentācijas un ir klāt pavisam jaunais modelis. Sērijas koda sākuma burtu F tagad aizstāj G, aktuālais kods, līdzīgi kā septītās sērijas pārstāvim G11, ar kuru braucu pirms gada un kuru ļoti izbaudīju. Septiņi ir maģisks cipars šim modelim, septiņi gadi, sasniegta arī jau septītā paaudze un septiņi ir arī veiksmes cipars. Vai tas viss sasauksies kopā?

Pēdējā laikā ar jaunajiem auto man iet dažādi, neatkarīgi no ražotāja un modeļa, vienmēr atrodu kādu līdz galam nenostrādātu vai slikti uzbūvētu lietu. Un, godīgi sakot, jo dārgāks auto, jo tie kāzusi izteiktāki. Varbūt es esmu pārāk piekasīgs, nezinu. Tā kā pats pavisam nesen kļuvu par iepriekšējās paaudzes BMW piektās sērijas īpašnieku un pavisam līdzīgā komplektācijā ar izmēģinājuma pārstāvi, tad liku patiešām lielas cerības uz G30. Un jūs jau ziniet, kā ir – neceri un nesanāks aplauzties. Bet es, šķiet, neesmu tāds, kas vispār māk ar skepsi skatīties uz lietām, man katram mākonim gribas saskatīt to sudraba maliņu un tā retā reize, kad objekts piepilda vai pat pārpilda ekspektācijas – tie momenti ir nenovērtējami.

BMW ne visur ir pirmais. Labi, ko es meloju, BMW reti kur ir pirmais. Tomēr aktuālā septītā paaudze pirms vairāk kā gada pamanījās ieviest pa inovācijai, līdz kurai konkurenti ir tikuši tikai tagad. Es runāju par tik triviālu inovāciju kā žestu vadība multimēdijas sistēmai un auto novietošanai stāvvietā. Ja žestus parkošanās sistēmai izmantot nav nedz īpaši noderīgi, nedz arī ērti, pat ļoti ērti ir regulēt mūzikas skaļumu un pārslēgt dziesmas. Žestu vadība televizoriem jau ir daudzus gadus, ļoti dīvaini, ka auto industrija līdz tam tika tikai nesen.

Kamēr pilota palīdzības sistēmas konkurenti ieviesa ar lielu aizrautību, BMW šajā jautājumā pamatīgi bremzēja. Tam gan ir saprotams paskaidrojums – konkurenti auto paaudzi nomainīja mazliet ātrāk un tehnoloģiskā attīstība deva iespēju visu aktuālo ieviest pat vidējās klases modeļos. Šis būs BMW gads, es esmu par to drošs, piecītim tūlīt sekos jaunā trešās un ceturtās sērijas paaudze un noteikti varēsim iegūt inovācijas arī vēl pieejamākajos modeļos. Tomēr, tas pašu BMW arī paliek zem preses, praktiski visi skatās uz pirkstiem un cenšas ne tikai salīdzināt, bet iestumt sejā pirkstu – skaties, man ir un tev nav. Nav nekā kaitinošāka par tupu salīdzinājumu, tāpēc es to nedarīšu.

Tehniskā informācija par G30 pagaidām ir diezgan skopa, bet centīšos salasīt kopā to pašu iztikas minimumu.

Izmaiņas BMW dzinēju klāstā

Pagaidām pieejami pieci dzinēji un viens hibrīdrisinājums, dīzeļdzinēja versijas ir tikai divas, proti divu litru četru cilindru un trīs litru sešu cilindru un jaudas atšķirība ir ļoti jūtama, proti, 190 Zs (400 Nm) un 265 Zs (620 Nm). Varētu pat teikt, ka tie ir divi dažādi auto. Ar benzīna versijām var mazliet vairāk izpausties, bet galvenais ir neapjukt. Ja BMW grāmatu neesi atvēris vairākus gadus, tad pamatīgs misēklis garantēts. Ja agrāk 530i nozīmēja trīs litru sešu cilindru un 540i četru (vai 4.4) astoņu cilindru benzīna dzinēju, tad tagad tā vairs nav. 530i ir divu litru četru cilindru benzīna dzinējs ar turbopūti un 252 Zs (350 Nm), kamēr 540i ir trīs litru sešu cilindru benzīna dzinējs ar turbopūti un 340 Zs (450 Nm) un tikai pavisam trakais M550i ir ar 4.4 litru dzinēju astoņu cilindru versijā un divām turbīnām un 462 Zs (650 Nm). Pagaidām izskatās, ka pie atmosfēriska dzinēja nemaz netikt.

Pilnīgi visām dzinēja variācijām ir pieejama kā aizmugurējo, tā visu riteņu xDrive sistēma, M550i būs pieejams tikai xDrive versijā, tāpat kā jaunais M5, kuru prezentēs šī gada beigās. Divu litru dīzeļa modelis ar aizmugurējo riteņu piedziņu ir iegādājams arī ar manuālo sešu ātrumu ātrumkārbu, savukārt visi pārējie tiek aprīkoti ar astoņu ātrumu automātisko.

530e iPerformance nav nekāds jaunums BMW saimē un es pat nezināju, ka šis ir jau ceturtais hibrīdauto BMW portfelī. Par pamatu tiek ņemts divu litru turbo benzīna dzinējs, kurš attīsta 184 Zs (290 Nm) un tam tiek piepakots automātiskajā ātrumkārbā pilnībā iebūvēts elektromotors ar 88 Zs (250 Nm), kopā rezultējot 252 Zs (420 Nm) kombinēto jaudu. Auto aprīkots ar 92 kWh no rozetes uzlādējamām litija-jona baterijām, kuras nodrošina ap 45 km distanci bez benzīna dzinēja darbināšanas un dod iespēju ieskrieties līdz 140 km/h. Kombinētais degvielas patēriņš tiek solīts ap 2 litriem. Hehe, izklausās pārāk neticami.

G30 ir patiešām skaists un izdevies auto. Jā, auto eksperti sākumā nicinoši izteicās, ka ļoti lielas atšķirības ar atjaunināto iepriekšējo paaudzi nav, arī salonā nenes kardinālas izmaiņas. Es tā neuzskatu. Auto it kā ir veidots uz tās pašas OKL platformas, kuras aktuālā septītā sērija, bet tomēr viss ir savādāks. Auto arī nav ticis pie stiprinātās oglekļa šķiedras polimēra šasijas, tomēr līdzība ar septīto sērija ir nenoliedzama, it īpaši salonā. Arī svars ir nomests, divu litru versijā pat 80kg, trīs litru visu četru riteņu piedziņas versijas gadījumā pat 115kg. Tas ir ļoti daudz, rezultātā iegūstam jūtami vieglāku gaitu, mazāku degvielas patēriņu un automātiski arī mazākus CO2 izmešus. Zaļajiem prieciņš. Salons arī ļoti līdzīgs septītās sērijas modelim, kas ir labi un liek domāt, ka BMW vēlas iedot to labāko arī pircējiem, kuri nevar atļauties samaksāt 100 tūkstošus par savu jauno limuzīnu.

Jau pēc pavisam foršās piektās sērijas prezentācijas h2o izstāžu kompleksā, biju dilemmas priekšā – uz izmēģinājumu ņemt divu litru vai trīs litru pārstāvi. Abi aprīkoti ar sportisko MSport pakotni un xDrive sistēmu, abi pavisam līdzīgi un tajā pašā laikā pavisam savādāki. Skaidrs ir viens, ka cenas un nodokļu dēļ divu litru dīzelis varētu iemantot lielāku popularitāti mūsu taupīgajā tautā, jo daudzi labi pelnoši uzņēmumi vēlēsies iegūt prestižu, bet tajā pašā laikā pieejamu auto, par kuru samaksāt zem mistiskās 60 500 tūkstošu EUR robežas, lai nebūtu jāmaksā reprezentatīvā auto nodoklis. Gudri.

Bet es neesmu tik gudrs, es pieteicos trīslitrīgajam. Turklāt, melnajam spēkratam bija ietaupīts arī uz, manuprāt, obligāti nepieciešamo BMW aprīkojumu – komforta sēdekļiem, melnajam bija “parastie” sporta sēdekļi, kuri gan, godīgi sakot, ir jūtami ērtāki par iepriekšējās paaudzes pieejamajiem.

Lai cik tas snobiski arī neizklausītos, es uzskatu, ka piektajai sērijai ir jābūt vismaz trīs litru dzinējam. Tas ir tāpat kā pirkt viltotu Rolex – jā, lielākā daļa proletariāta nekad nesapratīs eleganti slēptos melus, bet vai tev no tā būs gandarījums? Katra auto īpašnieka patiess prieks ir jauna spēkrata iegāde, bet pirkt divu litru G30 būtu apmēram tas pats, kas STS – noķeršanas process varbūt bija foršs, bet tas noteikti nav pats foršākais, ar ko ikdienā sadzīvot. Turklāt, naturālisti to vien saka – ne jau gala punkta sasniegšanā ir tas prieks, tas ir pašā braucienā.

Pietiek nodarboties ar niekiem, apskatam konkrēto G30 tā rūpīgāk. Kā jau varējāt noprast, par komplektāciju sūdzības izvirzīt būtu pavisam nekorekti, turpat 87 tūkstošu vērtais auto ir saņēmis gandrīz visu, ko var iekārot, bāzes cenu 59 tūkstošus uzšaujot pamatīgi augšā. Skaistums prasa upurus – par M Sporta pakotni ar 19 collu diskiem un dinamisko amortizatoru vadību vien nāksies samaksāt turpat astoņus tūkstošus, kas auto padarīs ne tikai ļoti glītu, bet arī diezgan cietu. Gaume par auto stingrību noteikti katram atšķiras, manuprāt, auto ir pārlieku ciets. Jautājums ir atklāts – kāds būtu auto bez dinamiskās balstiekārtas?

Par skaistajiem sēdekļiem ar Dakota ādu un ar ādu apvilkto paneli nāksies samaksāt virs diviem tūkstošiem un LED adaptīvajām gaismām pusotru tūkstoti. Viss pārējais iztērētais budžets aizies salonā par mūziku, navigāciju un asistentiem.

Viedo sistēmu daudz, bet to darbība pieklibo

Jau septītās sērijas braucienā izmēģināju jaunos G sērijas asistentus un man pietrūka pārliecinošāka darbība. Plusiņš gan ir jāieliek par vizuālo noformējumu, tiek ļoti skaidri attēlots brīdis, kad auto ir atpazinis līnijas un kad joslu piestūrēšanas asistents darbojas, tieši tikpat skaidri tiek attēlots brīdinājuma moments, kad rokas jāatgriež uz stūres. Viss skaisti uzzīmēts, vadības panelis noteikti viens no skaistākajiem tirgū pieejamajiem, nav nekā lieka. Tagad arī G30 ir ticis pie visa šī paša un joslu piestūrēšanas sistēma strādā gandrīz izcili. Momentā, kad ceļu uzturētāji atjaunos līniju krāsojumu, sistēma varētu strādāt vispār bez misēkļiem.

Auto ir aprīkots ar pavisam interesantu aprīkojumu – auto novietošanu ar tālvadības pulti. Jā, ir iespēja auto iebraukt šaurā garāžā vai šaurā lielveikala stāvvietā, atrodoties ārpus auto. Interesantas sajūtas, kad auto ierūcas un brauc pats, pie tam arī mazliet koriģējot atrašanās vietu, ja neesi pavisam tuvu apmalei. Vienīgi tas process varēja būt mazliet žiglāks – no momenta, kad paņem skaisto pulti rokās un auto iebrauks iekārotajā vietā, saņemsiet vismaz pāris taures sveicienus pie lielveikala. Šī tāda vairāk pazīmēšanās, nevis īsteni noderīga lieta. Tieši tāpat, kā klimata sistēmā iebūvētās un aktivizējamās salona smaržiņas. To nomaiņa nav ļoti ērta un smaržvielas tērējās ātri. Vienīgi kopā ar romantisku salona apgaismojumu tas varētu dot pareizos mājienus otrajai pusei, haha.

Aleluja, inženieri ir sadzirdējuši pircēju vaimanas un stūres apsildes pogu no absolūti neredzamās vietas kreisajā stūres rata pusē uz stūres statnes plastmasā ir pārvietojuši uz pašu stūres ratu, apakšā ērtā un netraucējošā vietā. Pircēji esot arī vaimanājuši par vadības svirām aiz stūres, kurās tagad ir atgriezts mehāniskais klikšķis un fiziska kustība, kas nu gan, manuprāt, bija lieki.

Multimēdijas sistēma ir gājusi vēl tālāk, aizvācot sākuma izvēlnes, kurās netika attēlota informācija un aizstājot tās ar dinamiskiem logiem, kur dažādu informāciju var redzēt vienkopus, piemēram, skatīt karti, redzēt skanošo dziesmu, laiku prognozi un pulksteni. Ja jaunajos Volvo tas bija labi, tad tagad jau ir ļoti labi.

Vienīgi es gribu izteikt pārmetumu par it kā diezgan dārgo Harman Kardon audio sistēmu, tā neskan ne tuvu tik labi, kā iepriekšējās paaudzes. Tā vien šķiet, ka BMW grib likt pircējiem iegādāties nākamo un daudz dārgāko skaņas versiju. Redzams Apple stāsts kaut kur.

Auto brauc pārāk stingri pa sliktu segumu, bet pa ne ļoti līdzenajiem Rīgas ceļiem ir ļoti labi, uzlabotā dzinēja dinamika un visu četru riteņu piedziņa dod sajūtas, ka auto ir daudz jaudīgāks un dinamiskāks par tehniskajā aprakstā norādīto. Un vidējais degvielas patēriņš pa divām dienām nepārsniedza astoņus litrus, kas ir diezgan iespaidīgs rādītājs.

Šī ir tā reize, kad var droši nepiekrist teicienam, ka fanātiskie fani pirks pat beigtu kaķi, ja tam piestiprināta BMW zīme. G30 ir izpelnījies labus vārdus, jo to ir godīgi nopelnījis. Vienīgais, kam mēs pēc patiesi esam piesieti, ir laiks un nākamos septiņus vai vairāk gadus līdz nākamās paaudzes izlaišanai jūsu bizness ies roku rokā ar baudu, sportiskumu un eleganci, vismaz brīžos, kad sēžat šajā BMW. Iesaiņojiet!

Man patika:

  • Gaitas īpašības
  • Skaistais interjers
  • Ērtā un vizuāli glītā multimēdijas sistēma
Man nepatika:

  • Pārlieku stingrā balstiekārta
  • Vājais Harman Kardon skanējums

 

Pastāsti citiem:
  • Lapsinieks

    STS – noķeršanas process varbūt bija foršs… :D

  • Falks

    paldies par aprakstu. varbūt ir iespēja web bildes taisīt mazākas, lai ātrāk ielādējas un estētiem paredzētās pilnās izšķirtspējas likt kaut kur citur.

  • x

    >Tieši tāpat, kā klimata sistēmā iebūvētās un aktivizējamās salona smaržiņas.

    skumji, ka šī cenu segmenta auto var atļauties infantils cilvēks, kas ir ar mieru labprātīgi elpot smaržiņas.

    • Maris Gaugers

      Tas ir papildus aprīkojums un var nesūtīt. Var neslēgt iekšā, ja ir un var regulēt intensitāti

    • edgku

      Vai esam sasnieguši mirkli, kad visus vunderbuama un citu smaržeklīšu pircējus varam pasludināt par “infantiliem”? :)

      • Lapsinieks

        ja var rokassomiņā uz operu nēsāt līdzi veļas mīkstinātāju, tad kāpēc auto nevar būt smaržiņas? galu galā – kur lai liek purkšķus garākos pārbraucienos?

      • x

        ok, es jau neskatījos – iespējams, ka bmw izmanto dabīgos augu ekstraktus vai elļas (par ko šaubos) un arī tos elpot ilgstoši bez vajadzības nav prātīgi. un ar ko atšķiras WB elpotāji no tiem, kas rauj plaušās cigarešu dūmus, indējot sevi ilgtermiņā? ne ar ko, abas ir īstermiņa stratēģijas – tagad ir labi, bet kas būs tālāk – nedomāsim. infantils – tas nozīmē “nenobriedis” un tas ir raksturīgi nenobriedušam prātam – lai ir labi tagad, neiedziļinoties sekās.

        tas, ka var nepiepirkt, protams, ir labi. regulēt intensitāti sintētiskai smaržai arī ir labi – indēsimies tā stiprāk vai uz ceturtdaļu. bet gāze ir dabīgs organisma darbības blakusprodukts, tā arī pa muti izdalās.

        tad jau ierīkotu komforta pogu uz stūres, lai var nemanot nospiest un sēdeklis izrauj pirdienu pa tiešo aiz borta – īpaši vērtīgi, vizinot draudzenes un darījumu partnerus. ir taču ventilācijas sistēmas, kas pievada gaisu no apakšas un muguras, lai nesvīst – nu tad cik tā darba uz brīdi ieslēgt pretējā virzienā….ar sensoru jau būtu pa īstam smalki, beņķis noreaģē un izglābj saimnieku.

      • Lapsinieks

        pie viena palaižot skaņas slāpēšanu

      • x

        – kas tas bija, vai kas vainas auto?
        – Mirtas tant, tur akmeņi sitās pret apakšu!

      • Maris Gaugers

        tu mazliet dramatizē šo situāciju. BMW apgalvo, ka tiek izmantoti dabīgi materiāli un papildus visam (netulkošu) “While the fragrance is being released, air from the exterior is filtered
        and purified. Air quality is also significantly improved through oxygen
        ionisation.”
        Patiešām nedomāju, ka BMW pūš iekšā sūdainu ķīmiju, tad heiteri būtu sen Annabelle Kanzow-Coffinet mājās apķēpājuši sienas ar tikko dzimušu jēriņu asinīm

      • Krotow

        Šoferis laiž ārā savas “smaržiņas”, auto pretīm savas. Pārējiem, ja vēlas palikt dzīvi, tajā laikā ieteicams no auto izkāpt.

      • x

        ok, es dramatizēju, man patīk to darīt. tagad es atdziestu un lasu faktus.

        http://www.shopbmwusa.com/Product/4514/BMW-NATURAL-AIR-REFILL-STICKS

        pieejamas smaržas harmonizing flowers, sparkling raindrops, vitalizing woods.
        neizteikšos, ka nosaukumi pārāk atgādina atbilstošo drogu produkciju, tā var būt dramatiska sakritība.
        saprotam, ka tās nav monosmaržas, nu kādas dabā ir sastopamas – lavanda, skujkoki, krustnagliņas un no kā vēl var izspiest eļļu. to var saprast – tās var būt pārāk specifiskas smaržas, kas var patikt 500 cilvēkiem un nepatikt 5000 cilvēkiem.

        ok, cena – 12.50 par kārtridžu, un tas valstī kur štruntīga kafija papīra glāzē maksā $3, aromatizēta ar sīrupu – pie $5. izklausās, ka bmw izmanto dabiskas izejvielas? labi, tas atkarīgs no daudzuma. pie mums 10ml labas augu eļļas maksā eur10-20, bet tas ir šķidrums ar ierobežotu pielietojumu, un bmw algo specus, kas no vairākām eļļām sajauc vairumam tīkamu produktu (vēl tas uzdevums, starp citu)? ar niansi, ka nosaukumi nekādi nesasaucas ar dabiski pieejamām smaržām?

        es neapstrīdu filtrāciju un jonizēšanu. bet sev es tādu smakas puļķi auto neliktu, neskatoties ka tas ir bmw natīvais produkts. jā, man teiks ka beigās mēs visi mirsim un tā arī būs, un pirmajā gadā es sēžot jaunajā auto, ieelpotu vairāk formaldehīdu un fenolu, kā no smaku kastes, bet ir lietas, no kurām es nevaru izvairīties un ir lietas, no kurām varu.

        interesanti jau ir tikai tas, ka cilvēks var ticēt bmw vārda iespaidam, pat neredzot tekstu ka izmantotas dabīgas vielas, to tur nav (vārdu salikums natural air man liek domāt, ka gaisu nesintezē, bet ierauj jau gatavu, dabīgo, tā teikt).

        nu tāds es esmu, gnīda un skeptiķis.

      • digitalk
      • x

        ūdeni tik tiešām vāru metāla kannā un brīnos par cilvēkiem, kas uz sportu ņem ūdeni pēc plastmasas smakojošās pudelēs, lai arī interesanti veidotās…saprotams arī, ka no visas plastmasas/izgarojumiem izvairīties nevar, tad būtu jāiet dzīvot zaru būdā, bet arī tas nav risinājums – tuvējo lauku zemnieks nopūtīs ar raundapu (pirms to aizliegs) un tiks arī būdā dzīvotājam.

        tāda nu ir maksa par dzīvošanu iespēju un komforta krustcelēs.

  • GGrs

    Heh, komentāros baigi sacepās par smaržiņām:D tas laikam svarīgākais

  • Jokman

    Esmu youtube redzējis apskatus un tiek pārmest BMW, ka tas bāzes aprīkojuma līmeņos izmanto ļoti lētas plastmasa. Stūre visos aprīkojumos pat M esot ar cietām plastmasa pogām. Audi arī iet izmaksu optimizēšanas ceļu. Rodas jautājums priekš kam pārmaksāt paņem jauno Opel Insigina vai KIA Optima, Stinger un tu iegūsti tādu pašu salona apdares kvalitāti vai pat labāku par 2x mazāku cenu. Maksāt par zīmolu man liekas vairs nav stilīgi. Galvenais ir kvalitātes un cenas proporcija.

    • Kristaps Skutelis

      Nu, nu, salīdzināt BMW ar Opel un KIA nav īsti prāta darbs. Jā, visiem auto ir četri riteņi, bet ar to kopīgais arī beidzas.

    • x

      proporcija ir ļoti svarīga, bet auto jau nav tikai salons (kā telefons nav tikai ekrāns).
      tomēr dīvaini, ka ekonomē uz salona rēķina, jo tas ir pirmais, ko novērtē liela daļa pircēju.

    • Martiness

      Uzreiz var noprast, ka auto Tev ir tikai lai parvietotos no punkts A uz punktu B, un vienigais, ko izjuti ir materiālu kvalitāte.

      • Jokman

        Svarīgi ir lai mašīna ir arī uzticama nevis tikai skaista, Es teiktu,ka interjers ir svarīgāks kā eksterjers, jo tur tu pavadi visvairāk laika.

    • Maris Gaugers

      Man IR mazliet jāpiekrīt pie stūres, tiešām pogas ir ļoti plastmasīgas (iepriekšējā paaudze viss ir ļoti labi), arī vadības sviras aiz stūres pēc sajūtām mazliet lētākas.

      • Jokman

        Nu redz. Tam kuram ir iepriekšējās paaudzes BMW uzreiz pamana šo atšķirību.