Bagātie arī raud. Momentā, kad plauktā stāv “lieki” 120 tūkstoši EUR, parādās izvēles iespējas, bet kā ir ar Grand Tourer sērijas auto? GT, parasti, ir paredzēti komfortablai lielu distanču kruīzešanai, tomēr, katrs ražotājs burtu salikumu GT izprot pa savam. Pareizi būtu, ka GT kupejas tiek pozicionētas pa vidu starp ikdienas limuzīnu un divdurvju sporta auto. Tieši tur, kur ir ietrāpījis Lexus LC500.

Ar lielajām GT kupejām man ir gājis dažādi. Pagājušogad pavadīju jestru dienu ar Bentley GT Speed un nebiju sajūsmā. Sajūsmā bija apkārtējie.

Tehniski spēcīgs

Lexus LC500 ar pasauli tika iepazīstināts 2016. gada janvārī Ziemeļamerikas starptautiskajā auto izstādē. Kaut formas, nenoliedzami, ir jau redzētas, auto ir maz līdzības ar Lexus RC-F, tas ir tuvāks slavenajam LFA. LC ir vairāk luksusa, kā sporta auto, un nes sev līdzi daudz inovāciju no Lexus puses. Pirmkārt, jauno GA-L platformu, kura tiks izmantota arī pavisam svaigajam LS limuzīnam un ražotājs apgalvo, ka šī platforma ir pati stingrākā, tehniski visadvancētākā, kas jebkad ir pametusi Japānu.

Deformācijai nepakļautās LC detaļas ir izgatavotas no īpaši augstas stiepes izturības tērauda, kamēr durvju, bagāžas nodalījuma un dzinēja pārsega paneļos izmantots alumīnijs.

Auto sastāv no stiprinātās oglekļa šķiedras iekšējiem paneļiem, kur oglekļa šķiedras loksnes ir veidotas līdzīgi, kā slavenajam LFA – pēc F1 tehnoloģijas, kad formas ir piešķirtas presējot. Jā, auto ir ražots tieši tajā pašā rūpnīcā, no kuras dienas gaismu ieraudzīja fantastiskais Lexus LFA un rūpnīca tika speciāli pielāgota LC ražošanai.

Jumts un durvju rāmji ir veidoti no oglekļa šķiedru pastiprinātās plastmasas. Auto pašmasa tāpat ir diezgan liela, proti, ap 2 tonnām. Diez kas būtu, ja auto izgatavotu no metāla? Tanks!

Auto ir tikai divas versijas, standarta un hibrīda, ja, tomēr, rodas nepiespiesta vēlme pārstāt iznīcināt delfīnus. Tomēr, ozona caurums tagad ir mazākais pēdējos 30 gados, tādēļ V8 ir pareizā izvēle. Es arī domāju, ka pircēju izvēle bāzēsies uz pavisam klasisko LC500, kurā ir piecu litru V8 dzinējs, ko varējām sastapt RC-F un GS-F modeļos, bet ar nelieliem uzlabojumiem. 32 vārstu V8 attīsta 471 Zs (540 Nm) un jaudu uz zemes novada caur 10 pārnesumu automātisko ātrumkārbu. Jā, 10. Tas dod iespēju auto līdz 100 km/h ieskrieties 4.7 sekundēs. Nav wow cipars, bet atceramies, ka tas nav sporta auto, tā ir luksus kupeja.

Hibrīda LC500h izmanto 3.5 litru V6 ar 295 Zs, pārī ar elektromotoru auto kopējā jauda ir 354 Zs (500 Nm). Jaunais hibrīda LC ir pirmais Lexus, kurš izmanto litija-jona baterijas, kuras ir par 20% mazākas un 20 kg vieglākas, kā, piemēram, LS 600h, kas nozīmē vairāk brīvas vietas un vairāk dinamikas. Šeit jaudu pie zemes novada 4 pārnesumu automātiskā ātrumkārba, kura ir integrēta CVT tipa transmisijā. Duālā transmisija piedāvā vairāku pakāpju pieeju elektromotoram un “izveido” līdzīgu 10 pārnesumu ātrumkārbu ar trīs virtuāliem ātrumiem starp katru automātiskās ātrumkārbas fizisko ātrumu. Super sarežģīti, tāpēc necentīšos tur vairāk iedziļināties, it īpaši ņemot vērā, ka braucu ar V8 un tam ir klasiska ātrumkārba.

V8 ir izmirstoša suga un reti kurš auto ražotājs to saglabā klasiskajā atmosfēriskajā izpildījumā. Man ir patiess prieks, ka Lexus nav piešmucējis šo lauciņu. LC500, iespējams, ir pēdējais modernais mohikānis, kurš izmanto V8.

Lexus neizceļas ar viedām inovācijām

Tā ir, neko speciāli būvētu šajā automašīnā neieraudzīsiet. Bukleti var kliegt “revolucionāra” visur, bet būsim reāli, tas viss jau sen ir ieviests arī daudz vienkāršākos auto. Japāņu ražotāji iepaliek vāciešiem vadītāja asistentu funkcionalitātē. Lexus Safety System+ ietilpst jaunā LC standarta aprīkojumā un ietver pirmssadursmes sistēmu ar gājēju pamanīšanas funkciju, joslas ievērošanas palīgsistēmu, automātisko tālo gaismu funkciju un adaptīvo kruīza kontroli. Aktīvās kruīza kontroles radars atbild arī papildus lietām, piemēram, radars konstatē blakus joslās braucošus automobiļus, ko nevar redzēt sānu spoguļos. Ir arī ceļa zīmju atpazīšanas kamera. Tas arī viss.

Dikti moderna nav arī 10.3 collas lielā info-izklaides sistēma un to visu vēl bēdīgāku padara reti tizlā skārienjūtīgā virsma, nu nekādi nav iespējams trāpīt nepieciešamajā laikā, ja vien neesi apstājies. Tā pat gan ir visos Lexus modeļos un tas ir ražotāja mājiens, ka nekas nav jāspaida, kamēr esi kustībā.

Šis nav pilsētas auto, kur vajag vēl kalnu viedo funkciju, automātisko parkošanās robotu un vēl sazin ko. Šeit ir jābauda V8 skaņa un jātraucas pretī laimei uz Vācijas autobāņa.

Es, vienīgais, atsevišķi atzīmēšu Lexus informācijas displeju, ko pazīstam ar žargona vārdu spidometrs – nevienam citam ražotājam es neesmu redzējis, ka spidometrā mehāniski pārvietojas tahometra/spidometra riņķis, lai dotu vietu lielākam LCD ekrānam pēc nepieciešamības. Ļoti glīti, tehniski lieliski nostrādāts un noderīgi.

Intejers ir mākslas darbs

Patiesi vārdi. Ļoti liela uzmanība ir pievērsta visām interjera formām, speciālas formas stūre, uz vadītāju vērsti svarīgākie mērinstrumenti un displeji, biežāk izmantotie slēdži, piemēram, braukšanas režīma selektors, ir koncentrēti ap stūri.

Bet tas tā, interjera nostrādne ir gandrīz izcila, vienu brīdi pat gribas tikai skatīties uz salonu un nemaz pašā auto nesēsties, tik labi tas izskatās. Viss ir nošūts ar ādu un alkantaru, līnijas ir saplūstošas un nav neviena klaji izlecoša elementa. Arī 10.3 collu ekrāns ir integrēts bez liekām un asām šķautnēm. Pat durvju atvēršanas rokturu dizaina ir piedomāts un tie izcili iederas kopējā interjerā. Jau pieminētās vadības sviras panelī ir veidotas deviņdesmit gadu japāņu sporta auto stilā, atstājot diezgan ikonisku iespaidu.

Kā tad ir braukt ar LC500?

Atgriežamies pie atziņas, ka ar pāris stundām nepietiek kvalitatīvam testam, pilnai emociju buķetei un izpratnei par konkrētā auto specifiskajām niansēm. Tomēr, šādus auto mūsu sabiedrība īsti nepieprasa, tādēļ ļoti saspīlētā grafikā ar to izbrauc kaudze klientu un žurnālistu. Man bija dotas nieka četras stundas, ar ko, protams, ir dikti par maz, ja vērā vēl ņem fotogrāfam nepieciešamo laiku, lai automašīnu skaisti digitalizētu. Tādēļ, arī raksts saucas “pirmās emocijas”, nevis klasiskā jau ierastā nosaukumā.

Ir kā ir un izmantojam visu, kas mums dzīvē ir dots, nevis gaužamies par to, kas mums nav.

Kaut laika apstākļi nelutināja, paspējām arī noķert brīdi, kad nelīst, kas ļāva uzdrošināties ieslēgt Sport+ režīmu, kurš, ne tikai izmaina izplūdes sistēmas toni, bet padara adaptīvo balstiekārtu stingrāku, kurai it kā esot 650 dažādi iestatījumi, un ātrumkārbu asāku. Grand Tourer ir tik ļoti veidots lielām distancēm, ka pat 21 collu diski un mūsu ielas Sport+ režīmā spēlēja uz izcila balansa starp sportu un komfortu. Standarta režīmā gan auto ir īstens želejas konfektes konkurents. Un tas izplūdes tonis, mmm, es visu dienu esmu gatavs klausīties tajā.

LC500 tiek komplektēts ar aktīvo aizmugurējo piestūrēšanas sistēmu, kas kopā ar mainīgo stūres iekārtu un elektrisko stūres pastiprinātāju dod ļoti labas manevrēšanas spējas. Auto vadāmība pat pilsētas satiksmē ir ļoti viegla un pašbloķējošais aizmugurējais reduktors braukšanu padari ļoti jautru un auto relatīvi lielā masa netraucē arī mazliet pamuļķoties uz mitra seguma.

Iedomāties ikdienu ar LC? Noteikti, auto ir tik civilizēts, ka nav nemaz lielas nepieciešamības doties kur tālu. Auto ir ļoti veikls pilsētā, ļoti viegli vadāms un saprotas ar tevi kā zemā ātrumā, tā arī ļoti lielā. Ceļa nelīdzenumi tiek “apēsti” un rada vismaz cerības, ka auto ir piemērots mūsu klimatiskajiem un ceļa apstākļiem tikpat ļoti, kā gludajiem Rietumeiropas ceļu segumiem. Kā būtu ziemā, man grūti spriest, bet šķietami LC500 būtu arī lielisks ikdienas kompanjons visa gada griezumā. Es gan to auto atstātu vasarām.

Kaut ātrumkārba ir klasiska, Lexus stāsta, ka tur ir iestrādāta inteliģence AI-Shift, kas piemeklē atbilstošu pārnesumu attiecīgajam ātrumam, bet balstoties arī uz iepriekšējo braukšanas vēsturi. Vai tas strādā? Jā, jo nevienā brīdī nebija nepieciešamības kārbu slēgt manuālajā režīmā, lai pilnībā izmantotu auto dinamiku. Parasti es neuzticos automātam un lielāko daļu izmēģinājuma pavadu manuālajā režīmā, bet ne šoreiz. Tātad, jāsecina, kā dzinējam šī ātrumkārba ir pielāgota ļoti precīzi.

Ne tikai sēdekļu forma, bet arī sēdpozīcija ir atstrādāta līdz sīkumam, lai nebūtu jādomā par lieku apstāšanos, kamēr vien bākā ir degviela. Salons ir ļoti kluss un arī rites trokšņi ir labi apslāpēti, tas dod iespēju lielisko Mark Levinson 13 skaļruņu audio sistēmu baudīt arī klusu un vismaz man mūzikas kvalitāte automašīnā ieņem lielu lomu.

Secinājumi

Lexus to ir panācis, pēc relatīvi vājā un smagi kritizētā RC-F, LC500 ir auto, kurš atgriezīs Lexus puķu vainagu. Auto ir tik labi nostrādāts un pozicionēts, ka pat skarbākie kritiķi tam atradīs to īsto auditoriju, kas bija grūti ar RC.

Tomēr, ar Lexus LC500 ir viena liela problēma. Kaut auto maksā mazāk, kā tiešie konkurenti, kas ir ap 120 tūkstošiem EUR, un par to cenu iegūstam ļoti daudz, es stipri apšaubu, ka auto iegūs lielu fanu un pircēju loku. Mūsdienu prasīgie GT sērijas auto pircēji visdrīzāk piezemēsies pie Mercedes-Benz, nemaz neapskatot Lexus kā variantu. Un ļoti žēl, ka tā. Eiropas auto mīlētāji pat neapzinās, cik ļoti labs ir izdevies LC500. Mazliet nejēdzīgs ar mazliet agresīvām formām, reti nepraktisks, bet košs, izteiksmīgs un lielisks.

Gribi lai uz tevi atskatās? Nepērc S500 kupeju, pērc LC500 kupeju!

Pastāsti citiem:
  • Jānis Tamužs

    Ļoti skaisti safotografēts.

    • Maris Gaugers

      Bildēja tas pats fotogrāfs, kurš arī Megane :) puisis ar talantu

  • KKTK

    Kā var dabūt tik milzīgu svaru? Tā jau normāls sievas auto – attiecīgam kontingentam.

    • Lapsinieks

      V8 motors, draudziņ!

      • Maris Gaugers

        Es teiktu ne velna, mūsdienu V8 dzinēji, it īpaši alumīnijā izstrādātie, nesver ne cik!

        Es teiktu, ka šeit svars ir vairāk dēļ pamatīguma, pakojuma utt. Domāju, ka visus materiālus varēja taisīt vieglākus un plānākus, bet tad tas būtu vairāk Sporta auto, nevis klusa kupeja

  • Uldis M.

    Auto iespaidīgs. Japāņi malači! V8! No malas uz auto paskatoties nemaz neiedomātos ka zem pārsega varētu slēpties V8.
    Tikmēr VW grupa savos jaunajos modeļos no V8 pāriet uz mazākcilndru motoriem.
    Vispār jau konceptuāli V8 nav nekādas vainas un ar mūsdienu tehnoloģijām to var uztaisīt ne mazāk ekonomisku kā citus motorus… tiešā iesmidze, cilindru atslēgšana, u.t.t.

    • Lapsinieks

      motors nevar būt par lielu un par garšīgu…

      • x

        there’s no replacement for displacement

        drīz ar to sapratīs baterijas ietilpību)

    • x

      konceptuāli šis ir kā opīša patafons – itkā jau smuki nejēgā, bet ikdienā tas stāv maliņā un gaida dienu, kad to atkal izvilks dienasgaismā.
      ikdienā ar zemu, jaudīgu kupeju braukt pa mūsu ceļiem un mūsu satiksmi var tikai no hormoniem sprakšķošs jaunietis vai nožēlas pilns pusmūža švīts, abu dzimumu, saprotams. tātad – otrs, trešais auto brīžiem, kad gribās atpūsties no ikdienas un pienākumiem un tad tiešām daudzmaz vienalga, cik strebj v8.

  • Kaspars Baradach

    cik gada nodoklis šitai rotaļlietai?

    • 542.11 €

      • Kaspars Baradach

        tad jau vēl ciešami))

      • Jānis

        2019.gadā vēl +300EUR par motora cm3 lielāku par 3500.

  • juirs_1980

    Maajai, kuru jau n-tos gadus nepeerk, laba reklaama!

    Bet auto jau smuks!

    • Kristaps Skutelis

      Tur kaut kāds auto placis tagad.