Reklāma

Renault CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid – vai no uzlādējamā hibrīda ir kāda jēga?

Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

Jaunākie raksti

HP OMEN 15 spēlēm paredzētā klēpjdatora apskats

Man saņemt palietošanai HP OMEN datoru bija vismaz pāris gadu sens sapnis. Kādā pasākumā dzirdēju, ka vietējie Latvijas strīmerzēni...

“Telegram” ļaus ieplānot balss čatus

Izskatās, ka pēdējā pusgada laikā saziņas lietotne "Telegram" ļoti cenšas uzfrišināt savu audio komunikācijas piedāvājumu. Pērnā gada decembra beigās...

Masks savulaik centies nolīgt tagadējo “Volkswagen” vadītāju Dīzu

Herberts Dīzs ir cilvēks, kura vadībā "Volkswagen" koncerns platiem soļiem dodas elektroauto virzienā. Tagad parādījusies informācija, ka vēl 2015....

“DJI” gatavojas iesaistīties autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādē

"DJI" pazīstam kā uzņēmumu, kas ražo dronus, taču uzņēmums, acīmredzot, plāno paplašināt savu darbības sfēru - "DJI" gatavojas piegādāt...

Pirmais uz MEB platformas bāzētais “Ford” būs izmēros mazs krosovers

"Ford" elektrifikācijas plāns Eiropā ietver vēlmi izmantot "Volkswagen" izstrādāto MEB platformu elektriskajām mašīnām. Plānots, ka pirmais "Ford" uz šīs...

Es ļoti skaļi izteicos par Volvo XC40 uzlādējamo hibrīdu un savas domas es neesmu mainījis arī pēc vairāku jaunu daļēji elektrificētu auto izmēģinājuma. Es patiešām uzskatu, ka plug-in hibrīds ir ne tikai viens no labākajiem auto industrijas izgudrojumiem, bet arī izdevīgs patērētājiem. Bet paga… Tā nu gan nevar uzreiz teikt, tas ir jāparēķina. Man šim uzdevumam talkā nāk Renault ar vienu no saviem jaunākajiem veikumiem, kam ir dots ļoti tehnoloģisks vārds – E-Tech. Renault CAPTUR E-TECH Plugin-in Hybrid ir pilnais auto nosaukums un esmu pavadījis gana daudz laika pie šī auto stūres, lai veiktu diezgan precīzus izdevīguma aprēķinus. Būšu arī pavisam godīgs un patiess – raksta sākumā man nav ne mazākās nojausmas, vai mani nesagaida pilnīga izgāšanās un daļēji elektriskie auto nemaz nav tik izdevīgi. To es nezinu, un, manuprāt, tas šo rakstu padarīs patiešām “dzīvu”.

Kas ir Renault E-TECH? Patiešām īsi!

Lai gan es pats esmu Apple zīmola produktu lietotājs, man nepatīk, kādā veidā ābolkompānija prezentē savus produktus. Tas viss robežojas starp meliem un mārketinga pārspīlējumiem. Renault arī skaļi pateica, ka hibrīda sistēma ir aizgūta no autosporta mekas F1, bet šo es gribu papētīt mazliet vairāk, lai nesanāk līdzīgi ar Apple.

Pašu tehnoloģiju aizsargā vairāk kā 150 patentu un pagaidām visi Plug-in modeļi ir vienādi, pietiek tik izvēlēties sev vēlamo virsbūvi. Izvēle ir starp hečbeku CLIO, vidējā izmēra MEGANE (arī šim auto mums pavisam drīz būs apskats) un kompakto krosoveru CAPTUR.  Šiem visiem auto ir daudz līdzību, taču CLIO jauda un baterija gan ir mazāka.

Ja mani iepriekšējie hibrīdu izmēģinājumi sniedza vienas konstantas sajūtas, tad Renault gadījums ir pilnīgi citāds. Ar Renault ir sajūta, ka auto pamatā ir elektriskais dzinējs, kam ir piekabināts benzīna dzinējs. Visiem citiem uzlādējamajiem hibrīdiem sajūtas bija pretējas. Tad šeit arī ir tās Renault gudrās štelles vainīgas. Renault vadība negribēja samierināties ar kompromisu un ātrumkārbu izstrādāja pilnīgi no jauna. Arī pati ātrumkārba ir hibrīds, kas faktiski sastāv no divām ātrumkārbām, kur viena vada Atkinsona cikla benzīna dzinēju, bet otra elektrisko. Un arī tas nemaz nav tik viegli, jo auto kopā ir trīs dzinēji – divi elektriskie un viens “parastais”. Un vēl viens sarežģījums – šim visam kopumam ir jāder kā CLIO, tā arī MEGANE un CAPTUR, tātad ir jābūt kompaktam. Klasiskā CVT tipa ātrumkārba te neder.

Renault izstrādāja vairāku režīmu bezsajūga “dog box” tipa ātrumkārbu. Šī “suņu kaste” ir sacīkšu auto ātrumkārba, ko izmanto arī F1. Nav gan arī tā, ka šādas ātrumkārbas nav jau iepriekš uzstādītas ielas automašīnās, bet tie visi ir īpaši radīti modeļi. “Dog box” atšķirība ir tajā, ka ātrumkārbas zobrati nav sinhronizēti un ir ar daudz lielāku izgriezumu, lai apstrādātu asu pārslēgšanos augstos dzinēja apgriezienos. Tas viss nāk ar papildus slogu – jāslēdzas ir ar spēku un dzinēja apgriezieniem ir jābūt precīziem pielāgotiem konkrētam pārnesumam. Pārslēgšanās laikā sazobe dod tādu kā suņa riešanu, tāpēc arī ir radies šāds nosaukums. Tas viss un Renault CAPTUR? Nopietni? Jā. Protams, ātrumkārba ir pielāgota šādam “garlaicīgākam” auto un šeit nedzirdēsiet nekādu sportisku pārslēgšanos, bet dinamiskāka braukšana auto patīk labāk par pilsētas sēņošanu, neskatoties uz relatīvi pieticīgajiem dinamikas rādītājiem.

Es pieminēju, ka E-TECH ir divi elektromotori, vai ne? Mazākais no diviem elektromotoriem tiek izmantots, lai motora ātrumu saskaņotu ar auto kustības ātrumu, kas nodrošina vienmērīgu pārslēgšanos. Tas no angļu valodas ir pazīstams kā Rev matching, un nu jau tiek izmantots ļoti daudz sportiskās automašīnās ar mehānisko ātrumkārbu. Šis mazākais elektromotors arī iedarbina iekšdedzes motoru, kad vien tas ir nepieciešams, bet tikai kustībā. Tātad visi Renault E-TECH auto savu gaitu sāks 100% EV režīmā un bateriju vienmēr pataupīs gaitas sākumam.

Lielākais no diviem iepriekšminētajiem elektromotoriem kustina priekšējos riteņus vai nu pats līdz 45 km ar ātrumu līdz 135 km/h, vai arī kopā ar benzīna motoru atkarībā no braukšanas režīma izvēles. Arī šajā iedomātajā pārnesumkārbā nav atpakaļgaitas pārnesumu. Nepārklausījāties. Atpakaļgaita tiek nodrošināta tikai ar elektrību. Ja 9.8 kWh akumulators ir pilnīgi tukšs, benzīna dzinējs “darbina” elektrisko un auto brauc atpakaļgaitā. Velna milti.

Uztaisām kopsavilkumu. Hibrīdsistēmas iekšdedzes komponente ir 90 zirgspēku 1.6 litru benzīna dzinējs. Otrā komponente ir 50 kW elektromotors, kas griež tikai priekšējos riteņus un nodrošina 205 Nm griezes momentu, bet papildu elektromotors kalpo kā starteris/ģenerators, ko mēs pazīstam kā vieglo hibrīdu. Tas palīdz benzīna dzinējam iedarboties, vienlaikus uzkrājot bremzēšanas laikā sakrāto enerģiju un novadot to uz 9.8 kWh litija jonu akumulatoru, kas novietots zem aizmugurējiem sēdekļiem. Pilnai uzlādei ir nepieciešamas aptuveni četras stundas, jo auto atbalsta tikai 3.6 kW barošanas avotu, tātad ātrās uzlādes Renault nav nepieciešamas. Sistēmas kopējā jauda ir 160 Zs un CAPTUR izdalītie izmeši sasniedz vien 32g CO2/km, kas, jāatzīst, ir diezgan zaļi.

Ķeramies pie izmēģinājuma un secinājumiem

Ilgtermiņa izmēģinājumi pasaulē ir ierasta lieta, bet pie mums ne tik ļoti. Īstenam auto izmēģinājumam nepietiek ar nedēļas nogali, jo realitāte bieži atšķiras no brošūrā aprakstītās sapņu pasaules. Tādēļ es Renault CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid savās ikdienas gaitās lietoju divas nedēļas, lai varētu patiešām saprast visas auto nianses. Jāatzīst, ka mani hibrīda lietošanas apstākļi ir diezgan tuvi ideālam un ne visiem patērētājiem tādi būs, bet es idejiski atveidošu reālo šāda auto pircēju. Nedomāju, ka Ziepniekkalna septītajā stāvā dzīvojošs un pie darba auto uzlādēt nespējošs indivīds būs uzlādējamā hibrīda reālais pircējs.

Mani apstākļi ir tādi, ka man pie dzīvesvietas ir bezmaksas 7 kW uzlādes punkts, ar ko ir divtik pietiekami, lai uzlādētu šo Renault. Es auto varu uzlādēt arī pie darba parastās rozetes, kas ar Renault adapteri dod aptuveni 2.4 kW uzlādes jaudu. Pa nakti pie 7 kW uzlādes, pilnas uzlādes process aizņem līdz četrām stundām, un pa dienu pie 2.4 kW, tas aizņem līdz piecām stundām. Tas viss iekļaujas nakts un darba stundās, tātad problēmu diži nav.

Varbūt ir pat labi, ka mans izmēģinājums ir ziemā, jo tad es varu precīzi noteikt, kāda būs lietošanas pieredze ne ideālos apstākļos. Lieta, kas ir ļoti ērta elektrificētiem auto, ir auto priekšapsilde – varam saprogrammēt sev vēlamo laiku un temperatūru un vienmēr iekāpsim siltā auto. Nosacījums ir gan, ka auto jābūt pievienotam strāvas avotam, proti, lādētājam. Un pāris aukstākajās dienās šo fīču es izmantoju ar lielu gandarījumu. Uzlādēt auto ir viegli – vienā aizmugurējā spārnā ir benzīna bākas vāks un otrā uzlādes vāks un uzlāde ir ar standarta Type 2 lādētāju. Līdzi nāk uzlādes vads, lai varētu piesprausties arī pie lielveikaliem ierīkotajiem bezmaksas uzlādes punktiem. Tas gan būs aktuāli tikai tad, kad atkal varēs atgriezties lielveikalos.

Visādi citādi Renault CAPTUR E-TECH brauc tieši tāpat kā parasta benzīna versija un arī interjers ir identisks. Ir iespēja izvēlēties braukšanas režīmu – pilnībā elektrisks, automātisks un sporta, kur visi motori tiek lietoti kopā un ir visdinamiskākā gaita. Realitātē ziemā man nesanāca nobraukt vairāk par 35 kilometriem ar elektrību, vidējais rādītājs svārstījās ap 30 kilometriem. Pats interesantākais ir tas, ka pilsētā es varēju nobraukt mazāk kā uz šosejas, kaut būtu jābūt pretēji, jo pilsētā daļu enerģijas varam atgūt ar rekuperāciju. Dinamikas pilsētai ir pietiekami un elektromotors dod foršu sākuma paātrinājumu, šosejai gan pietrūkst dinamikas un būs jāpiedomā pie apdzīšanas manevra.

Kad uznāca lielie sniegi, mani tirdīja nemiers nobraukt no asfalta. Kas mani patiešām pārsteidza – cik ļoti CAPTUR ir komfortabla gaita. Bedres tiek absorbētas fantastiski, gaita ir klusa. Pilnīgi pretēji manai sliktajai pieredzei ar VW Tiguan. Un priekšpiedziņas krosovers izbrauca pilnīgi visur, kur vien es iedomājos to iedzīt un ne brīdi nelika man šaubīties, ka kaut kur iegrims. Tika dota drošības sajūta, ka es varu iebraukt jebkur. Protams, savu artavu arī deva Nokian ziemas riepas, bet slikts auto pat ar labām riepām nekur tālu neaizbrauks.

Mans ikdienas maršruts ir garāks par 30 km, bet man ir iespēja auto uzlādēt arī pie darba, tādēļ faktiski visu nedēļu es braucu tikai ar elektrību un nedēļas nogalē jauktā režīmā. Šeit arī atklājas tas uzlādējamā hibrīda pluss – varam braukt gan ar elektrību pilsētā, gan arī uz Rēzekni pēc kababa ar benzīnu.

Finanšu aprēķins

Tā kā Renault CAPTUR ir gan klasiska benzīna, gan arī plug-in hibrīda versija, tad salīdzināt būs diezgan viegli. Par pamatu ņemsim vienas komplektācijas un jaudas auto, un veiksim aprēķinu piecu gadu šķērsgriezumā, kur viena gada laikā tiek nobraukti 24 tūkstoši kilometru. Cipars ir tāds, lai krosoveri pēc pieciem lietošanas gadiem sasniegtu 120 tūkstošus nobraukumu, kad tiek veikta apjomīga servisa apkope. Es gan saprotu, ka tas ir ļoti vidējs rādītājs, bet pēc bankas datiem tas ir vidējais operatīvā līzinga ņēmēju nobraukums.

Aprēķina pamatojums:

  • fiksēta pirmā iemaksa 3000 EUR apmērā, 2.9% likme parastajam un 1.5% likme hibrīdam, auto atlikusī vērtība 30%. Hibrīda likme ir labāka, jo bankas piedāvā izdevīgākas likmes auto ar zemu CO2 izmešu līmeni. Atlikušo vērtību ir iespējams dabūt augstāku, bet aprēķinam tas lielu lomu nespēlē.
  • OCTA un KASKO pieņemsim, ka abiem ir vienādi.
  • Ekspluatācijas nodoklis hibrīdam ir 0, benzīnam 90 EUR.
  • Tehniskās apskates izmaksas netiek ņemtas vērā, jo abiem auto tās būs aptuveni vienādas un mums interesē tikai izmaksu atšķirība.
  • 95 benzīna cena aktuāla uz šodienu ir 1.197 EUR par litru.
  • Elektrības izmaksas 0.10 EUR/kWh (elektrība + sadale/pārvalde)
  • Renault CAPTUR TCe 160 EDC Intens maksā 23 tūkstošus EUR, bet Renault CAPTUR E-TECH 160 PLUG-IN Hybrid maksā 29 860 EUR.

Pieminams fakts ir arī automašīnas apkopes. Benzīna versijai tās ir jāveic relatīvi bieži – pirmā profilaktiskā ir pie 5000 kilometru nobraukuma un tālāk secīgi pie 20, 40, 60, 80, 100 un beidzot 120 tūkstošu kilometru nobraukuma. Pēc oficiālajiem Renault servisa datiem tas izmaksās 2170 EUR. Hibrīdam apkopes ir, pirmkārt, jau ir jāveic divreiz retāk, proti, pie 30, 60, 90 un visbeidzot pie 120 tūkstošiem. Tas savukārt izmaksās 1314 EUR. Jāpiemin gan obligāti ir, ka gan rezerves daļu cenas, gan servisa darba izmaksas ir aktuālas uz šodienu un nākamo gadu laikā varētu pamainīties, bet mums taču interesē tikai izmaksu atšķirība starp auto modeļiem un tas saglabāsies.

Es divu nedēļu laikā nobraucu gandrīz precīzus 1300 km, savukārt elektriskajā režīmā no tā sanāca gandrīz precīzi 440 km. Tātad 34%. Pie tam no tiem 1300 km vismaz puse ir par sliktu elektrībai, proti, ārpus pilsētas, kur rekuperācijas praktiski nav. Kaut brošūra saka, ka elektriskajā režīmā pilsētā var nobraukt līdz pat 80%, realitātē tā, protams, nav. Visas šīs divas nedēļas dzīvojām klasiskajā Latvijas ziemā ar temperatūru ap nulli un pāris dienas arī lielajos -15 un vairāk grādu mīnusos. Vidējais elektrības patēriņš sanāca 18.6 kWh uz 100 km un degvielas patēriņš 4.7 litri uz 100 km. Brošūra saka, ka tas būs ap 1.7 litriem, bet brošūras cipari reti atbilst patiesībai. Ja ziemā reālais degvielas patēriņš bija 4.7 un brošūras ideālais 1.7, tad gada griezumā vidējais 3.2 litri uz 100 kilometriem ir pilnīgi reāls un ticams. “Parastā” CAPTUR degvielas patēriņu ņemsim no brošūras, kas ir ap 6.3 litriem uz 100 km, kas arī īsti neatbilst patiesībai, jo iepriekš izmēģinātais 130 Zs Renault CAPTUR man rudenī patērēja 7.5 litrus uz 100 km.

Secinājumi

Gala aprēķins mani, godīgi sakot, nešokē. Veicu pārrēķinu vairākas reizes, meklēju kļūdas, bet viss rezultējās tieši tāpat. Piecu gadu griezumā benzīna Renault CAPTUR izmaksā nepilnus 26 800 EUR, savukārt hibrīds mazliet virs 24 tūkstošiem EUR. Tātad hibrīds piecos gados, ieskaitot visas izmaksas un līzingu, izmaksās par 2400 EUR mazāk kā benzīna alternatīva. Hibrīds atpelna 7 tūkstošu EUR starpību un vēl nopelna 2400 EUR, tas ir kaut kas nedzirdēts.

Skaidrs, ka šis aprēķins nav ideāli precīzs un ciparus var ietekmēt daudz papildus faktoru. Mans mērķis arī nebija līdz viena EUR precīzu aprēķinu veikšana, bet gan aptuvens izmaksu salīdzinājums. Un rezultātā es gribu tikai pateikt, ka no uzlādējamā hibrīda ir jēga, ja pat relatīvi daudz sanāk braukt ārpus pilsētas. Ja es aprēķinā ielieku kaut nedaudz lielāku parastā CAPTUR degvielas patēriņu, cipari pamatīgi izmainās par labu hibrīdam. Ilgākā termiņā hibrīda cipari paliks ar vēl lielāku atšķirību, jo hibrīdam eļļa ir jāmaina retāk dēļ tā, ka benzīna dzinējs strādā 30 – 40% mazāk. Tas pats ir ar bremžu klučiem, jo hibrīdam pilsētā lielu daļu bremzēšanas veic rekuperācija. Bremžu kluču un disku maiņa benzīna CAPTUR seko pie 150 tūkstošu nobraukuma, kamēr hibrīdam tie vēl nav jāmaina. Un tā mēs varam turpināt. Skaidrs, ka hibrīds ir sarežģītāks auto un mēs neņemamies spriest, kas notiks ar hibrīdu sistēmām pēc 200 un 300 tūkstošu kilometru nobraukuma auto otrreizējā tirgū, bet tas arī nav šī raksta mērķis.

Ja mēs pie abiem auto ieliekam brošūras degvielas patēriņa datus un solīto elektrības nobraukumu, tad cipars ir vēl riebīgāks un sastāda vismaz 4000 EUR starpību piecos gados. Palielinām gada nobraukumu līdz 30 tūkstošiem un cipari paliek vēl labāki hibrīdam. Varam spēlēties ar cipariem kā gribam – vienmēr uzvar hibrīds. Tātad par septiņiem tūkstošiem dārgāks uzlādējamais hibrīds piecos gados ne tikai atpelna savu dārgāko cenu, bet arī saimniekam nopelna pāris tūkstošus EUR. Abu auto operatīvā līzinga atlikusī, protams, atšķiras, bet kuru auto būs izdevīgāk pārdot pēc pieciem gadiem?

Kursors savos elektromobiļu izmēģinājumos ir skaidri secinājis un pateicis, ka elektrisks vai daļēji elektrisks auto nav visiem. Ja Tev nav pieejama uzlādes infrastruktūra, tad uzlādējams auto Tev vienkārši neder jau saknē. Ja Tu dzīvo mežā, lasi grāmatu sveču gaismā un pārtiec no nomedītajiem zaķiem, tad mobilo telefonu Tev nevajag, jo uzlādēt to nav kur. Tas pats ir ar auto. Ja Tev ir māja, kur uzstādīt kaut pašu vienkāršāko lādētāju, vai ir pieejama uzlāde darbā, tad uzlādējama hibrīda pirkums ir ne tikai loģisks, bet arī ļoti izdevīgs. Un hibrīds vairs nav jaudas vai izskata kompromiss – tie izskatās tieši tāpat un ir pat dinamiskāki. Tad kādēļ pirkt parastu auto? Šahs un mats.

Reklāma

20 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
20 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Kāpēc 5gadu aprēķinā ir tikai elektrības cena bez sadales, pārvades un OIK?
Kaur var dabūt elektrību par 5,6 centiem bez uzkabes?
Tad jau benzīna cena arī jārēķina bez akcīzes! :)

Abols

Man arī izbrīna šī noslēpumainā iespēja nemaksāt par sadali, OIK un pieslēguma maksas.

Abols

OIK arī ir mainīgā komponente… pat 2 – koģenerācija un atjaunojamiem. Kopā vēl centu par KWH vari mest klāt. Kā nekā uz taviem 10 centiem veseli 10% nāk klāt.

Skābene

Vari lūdzu ielikt savu elektrības rēķinu, gribu redzēt cik tu maksā par 1kwh.

Piemēram, es iztērēju pagājušajā mēnesī 303kwh, un pēc biržas tarifa samaksāju Enefitam EUR 55,37. Dalot naudas summu ar kilovatstundām sanāca pat 18,2 centi par kilovatstundu.
Tālāk rēķina atšifrējums, kā veidojās cena par kilovatstundu:
Elektroenerģija- 18,80 (tas ir tas ko tu uzrādi tabulā)
Apkalpošanas maksa -1,65
Pārvade, sadale – 18,75 (ieskaitot ievadstrāvas stiprumu)
OIK- 6,56
PVN-9,61

Vai es un visi citi drīkstam braukt pie tevis lādēties par cenu, kas nepārsniedz 10 centus? Tu taču neiebrauksi mīnusos, ko? Viss būs pa nullēm, ja samaksāšu tev 10 centus par kilovatstundu?

Name

Kurā Latvijas reģionā 95 benzīna cena ir € 1.197 litrā? Jo Virši, Circle, Neste mājaslapā uz šo brīdi uzrāda 1.27x vai 1.28x litrā.

Rudolfs

Ļoti labs raksts, paldies! Jauno auto pircējiem tiešām ir ko padomāt.

Jautājums

Jautājums par 1. attēlu. Tas gadījumā nav uz gājēju ceļa, vai tur drīkst braukāt ar auto? Tāpat par tilta balstiem? Zem tiem drīkst braukāt? Tā ir zaļā zona. Bik tomēr vajadzētu ievērot CSN.

0952

114. Transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana atļauta ceļa labajā pusē iespējami vairāk pa labi uz nomales,

nevis brauktuves vidū kā kaukāzieši, kad tiem piezvana svarīgs cilvēks.
Laikam jau saprotat, ka neesat krutie pacani – steidzāties un nepamanījāt, ka nobildējāt auto ar mastu (pirmajā).

tad vēl braukšāna paz Zaķusalas zaļo zonu….ja būtu dirsīgs večuks, uzrakstītu iesniegumu lai pārbauda, vai bija saskaņots, vai bija izsniegta atļauja pārkāpt csn.

Kristaps Skutelis

Tu esi dirsīgs večuks. Ar to arī apsveicu!

Skābene

Hibrīds, vai lādējams hibrīds noteikti būs labāks par benzīna vai dīzeļa brālēnu, tieši degvielas ekonomijas ziņā. Kā ikdienas parastā hibrīda (ne lādējamā) lietotājs varu teikt, ka apkopes intervāli ir garāki, bet par bremzēm rakstā minētais saskan ar brošūru, nevis reālo dzīvi. Man pēc tehniskās apkopes reglamenta bremzes bija jāsāk čekot tikai uz 100k nobraukumu, bet realitātē bremžu diski tika mainīti jau uz 60k. Varbūt kādai omītei tie piepilsētā bremžu diski arī izvilktu 100k, bet manā skatījumā ar rekuperāciju īsti nesanāk nolikt to auto mierā.

Andis

Manuprāt pie aprēķiniem bija jānorāda, ka tas attiecas uz personām ar privātmāju kur iespējams auto lādēt no māja rozetes. Personām kas dzīvo dzīvoklī viena uzlāde izmaksā 15 centi par minūti(https://portal.e-mobi.lv/lv/cenas/) kas 4 stundu uzlādi pārrvērš par mega dārgu. 36Eur par ~ max 65 km

Artis

Kā ar motora eļļu?Vai to parasti neiesaka mainīt 1x gadā nevis tad kad noripo,piemēram,tos 30tkm.Vai Hy tā saglabā ilgāk savas darba spējas?

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: