Swedbank piedāvā jaunu mobilo lietotni “Swedbank 2019” ar īpaši izstrādātu dizainu un lietošanas pieredzi – sākumā Android lietotājiem, bet drīzumā arī iOS. Turklāt Android lietotāji šajā lietotnē var izmantot jau pirmo jauno funkciju: mobilos bezkontakta maksājumus. Tādējādi Swedbank ievieš norēķinus ar mobilo tālruni vienlaikus visā Baltijā, un līdz ar to maksājumi ar mobilo telefonu tagad kļūs pieejami arī ievērojamai daļai Latvijas iedzīvotāju.

Atsevišķa papildu “Swedbank 2019” lietotne izstrādāta ar mērķi iesaistīt klientus esošās pamata Swedbank mobilās lietotnes jaunās versijas izstrādē. Turklāt “Swedbank 2019” lietotne jau tagad sniedz iespēju Android lietotājiem (piemēram, Samsung, Huawei, HTC u.c. ierīcēm), veikt maksājumus ar mobilo tālruni, līdzīgi kā ar bezkontakta norēķinu kartēm. Sekojot šāda maksājumu veida popularitātei un klientu līdzšinējās lietošanas statistikai, “Swedbank 2019” mobilo bezkontaktu maksājumu limits ir izveidots  150 eiro vienai transakcijai, un šī funkcija tiek papildu aizsargāta ar obligāto ekrāna aizslēgšanu.

“Iesaistot klientus “Swedbank 2019” lietošanā, mēs aicinām ikvienu izmēģināt tās jauno lietošanas loģiku, dizainu un funkcijas, kuru klāsts ar laiku tiks papildināts. Tādā veidā ikviens klients var piedalīties jauna digitāla pakalpojuma izstrādē, veidojot vēl nebijušu sadarbības modeli. Tāpēc aicinu ikvienu interesentu papildus esošajai Swedbank lietotnei lejupielādēt arī jauno “Swedbank 2019”, izmēģināt to ikdienā, maksāt ar tālruni un sniegt mums savus ieteikumus jaunās versijas izstrādē,” norāda Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

Mobilie maksājumi jau drīzumā būs ikdiena

Swedbank apkopotie dati par klientu digitālo aktivitāti un ieradumiem liecina, ka mobilie bezkontakta maksājumi jau drīzumā Latvijā var kļūt tikpat ierasti kā karšu maksājumi. Swedbank mobilās lietotnes klientu skaits sasniedza jau 300 000, kas ir teju puse no mūsu digitāli aktīvajiem klientiem. Savukārt bezkontakta karšu norēķini mēnesī pārsniedz 2 miljonus transakciju.

“Tirgus līdera uzdevums ir ne tikai piedāvāt jaunus pakalpojumus, bet arī palīdzēt inovācijām kļūt par jaunu normu, jaunu ikdienu. Ņemot vērā mūsu klientu skaitu un digitālo aktivitāti, bankas mobilās lietotnes izmantošana jau šobrīd veido jauna līmeņa norēķinu ikdienu – un arī mobilie maksājumi drīzumā par tādiem kļūs,” atzīmē Vadims Frolovs.

Mobilo maksājumu funkcija pagaidām ir pieejama tikai Android ierīcēs, jo šobrīd Apple produkti atbalsta tikai Apple Pay funkciju, kas Baltijas valstīs vēl nav pieejama. Swedbank ir gatavi ieviest mobilos bezkontakta maksājumus arī Apple viedierīcēm, tiklīdz mainīsies Apple nosacījumi.

“Swedbank 2019”  lietotne ir atsevišķi lejupielādējama App Store un GooglePlay (Latvijas klientiem jāizvēlas lietotne “Swedbank 2019 Latvija”).  Tā ir  radīta, lai iesaistītu klientus pamata Swedbank lietotnes jaunās versijas izstrādē, daloties ar savām atsauksmēm par lietošanas pieredzi jaunā dizainā un navigācijā, kā arī jaunu funkciju izmantošanā.

“Swedbank 2019” satur tikai daļu no ierastajām funkcijām. Esošā Swedbank mobilā lietotne joprojām ir pamata ikdienas finanšu rīks bankas klientiem.

Vairāk informācijas par “Swedbank 2019” lietotni un mobilajiem maksājumiem: http://www.swedbank.lv/s/mobmaksajumi.

65 komentāri

  1. Swedbank laikam vēlās vēl pamatīgāk izspiegot savus klientus :( , ka uzbāžas ar ļoti nedrošo debilofonu platformu, lai ko tādu izmantotu … maigi sakot, jābūt īpaši naivam :D

  2. Nu bāc, man vajadzīga bezkontakta karte, lai lietotu šo fīču. Bet ja es varētu norēķināties ar mobilo, kāpēc tad man vēl vajaga bezkontakta karte? Uztaisa tik foršu fīču un tajā laikā sabojā to :(

    • tāpēc, ka tas ir izstrādes procesā. paies gads vai divi ar testēšanu un varbūt tev ļaus piesaistīt telefonu tieši pie konta. un kā tu šobrīd taisies norēķināties par 151 eiro bez kartes?

      • A kā tad šobrīd es varu ar mobilo apmaksāt rēķinus, aizsūtīt naudu citiem? Lai jau piesaista esošai kartei, kapēc tieši bezkontakta kartei vajag?

        • drošība visam stūrakmens. rēķinu apmaksa ir internetbankas funkcionalitāte, kur tev tiek paprasīta papildus autentifikācija – Smart ID vai kalkulatora kods.

          bezkontaktu norēķiniem tiek ģenerēts kriptoatslēgu pāris. domāju, ka Visa un MC prasa par to bankai konkrētu summu. cik daudz gribētāju atkristu, ja banka sāktu prasīt lietotājam piecīti par katru appa instalāciju? bļaušana soctīklos nestu nost jumtu, NFC norēķinu izplatīšanās buksētu. domā bankai to vajag?

  3. Nezinat kā ir ar iPhone 6-7? Itkā NFC čipi ir, bet tie tikai lasa. Lai izmantotu bezkontakta NFC maksājums, ir vajadzīga arī rakstīšana?

    • NFC čipi ir, bet šie telefoni noteikti nedarbosies ar šo aplikāciju un nevar tikt izmantoti maksājumiem, kas nav Apple Pay sistēmas ietvaros.

  4. Viss it kā būtu labi, bet kādēl bija vajadzība veidot savu maksājumu sistēmu, ja ir Google Pay un Apple Pay? Saprotu, ka šie servisi Latvijā it kā nav pieejami, bet es pieņemu, ka viss, kas vajadzīgs, ir banku atbalsts. Kādēļ Swedbank neizvēlējās, šo ceļu?

  5. Super, ilgi nebija jāgaida. Vasaras sākumā, ka Citadele mēģināja iekārdināt ar šo funkciju, es šiem teicu, gan jau Swedbanka arī pie kaut kā tāda strādā, pagaidīšu.

  6. Swedbank bišku ir nokavējusies attīstībā, jo CITADELE tāda funkcija ir kādu laiciņu un modernizē ar vien vairāk, lai klientam būtu ērtāk! Piemēram es jau izmantoju šo funkciju pie CITADELES un maksāju karti vai pat maku neņemu līdzi, ja dodos kaut kur iepirkties! Šeit būs plašāka informācija: https://www.citadele.lv/lv/mobilie-maksajumi/

    • cik tev ir alga CITADELĒ? vai arī sēdi uz procenta no publikāciju skaita? varbūt es arī varu pieteikties programmā un sākt pelnīt rakstot atslēgvārdu CITADELE labi, CITADELE urā, CITADELE forši? redz es jau veselas četras reizes uzrakstīju CITADELE, tfu, nu jau piecas :D

      • Ko cepies? Citadelē šo funkciju izmantoju jau kādu gadu, pusotru. Un nav nekas telefonā jābaksta. Atbloķē ar pirkstu nospiedumu un liec klāt pie termināļa. Ātri un ērti.

      • tas nav obligāti spams. kāpēc nepadalīties ar labāku produktu? Jo redz – Sweds pieprasa, lai tava karte būtu ar nfc čipu, kamēr Citadelei var piesaistīt jebkuru karti.

  7. Labāk uzrakstiet kā šī maksāšanas funkcija ir jālieto. Vai atbloķētu telefonu uzreiz likt klāt, vai jāpalaiž lietotne, kāpēc man 2x bija jāliek telefons pie termināļa. atbloķētam telefonam prasīja vēlreiz ievadīt kodu un otru reizi pielikt pie termināļa

  8. Un , ja Tev ir pavecāks telefons, ko nevēlies mainīt, jo strādā godam un tam ir vecs Andrītis (zem 6.0) tad aplikācijai nav jēgas!!!!!!

  9. Apple pay un Google Pay neievieš, jo negrib dalīties ar komisijas maksām?! Laikam, tāpēc izgudro savus “inovativos” risinājumus, lai nebūtu jādalās. :D Cik zinu apple prasa 0,2% no pirkuma summas.
    Apple pay būtu daudz ērtāks, jo jau ir integrēts sistēmā (atliek vien nospiest 2x uz home pogas un apstiprināt maksājumu), bet swedbank piedāvā bakstīties pa aplikācijām, noteikti touch-id un face-id arī nebūs…
    Tāda sajūta, ka Latvijā vēl jo projām ir 20.gs. nevis 21.

  10. Paskatījos. Tātad, ja tev nav swedbank bezkontaktu karte, tad nekāda maksāšana ar telefonu nebūs. NFC tātad vēl jo projām ir fīča, par kuru paprasīt papildus naudu.

    • 2-3 gadu laikā visiem brīvprātīgi piespiedu kārtā kartes nomainīs uz bezkontaktu. tad arī neprasīs :P

      • Tāpēc jau tām pāris tīrajām internetbankām atklājās asfaltēts ceļš mūsu tirgū un tās kļuva tik populāras, ka pat VID palecās :D

  11. Milži prasa milžu komisijas. Ja atmiņa neviļ tad Austrālijā bija pat kāds skandās kur izgaismojot, ko applepay īsti vēlas. Mūsējie naudu taupot, plus valstī ir labi programmētāji, to veic paši un ar komisijām nav jādalās.

  12. Ej uz maksimu, tur pārdevējas piezemētākas! Kamēr restartējās kases sistēma, mierīgi ar manu karti pārdevēja sāka kasīt sev uz rokas psoriāzi! Pat gandrīz uzdāvināju viņai pēc tam to apšņurkāto karti! :D

    • Vismaz manā telefonā aplikācija nav obligāti jāpalaiž, pietiek ar to, ka ir aktivizēts NFC čips, instalēta atbilstoša lietotne un pirms likt pie termināļa atbloķēt ekrānu un pat pie veiksmīga maksājuma izlec paziņojums ar samaksāto summu ekrānā ātrai salīdzināšanai ar kases aparātā redzamo.

  13. stulbi, pagalam stulbi. kāpēc nevar pārņemt lielo lietotāju pieredzi? mūsdienās tālruņi māk pat emulēt magnetisko kartes lenti kas ir vacēm kartēm, ne tikai bezkontakta čipu.

  14. Tas, kas mani grauž, – kāpēc Swedbank paši nenodrošina šo aplikāciju saviem klientiem? Kāpēc tā nav pieejama lejupielādei Swedbank mājas lapā? Kāpēc man ir jābūt Google klientam, lai to iegūtu no savas bankas?

    • Tāpēc, ka Android ierīcēs lietotnes oficiāli tiek iegūtas no Google Play veikala un lietotājam nav jāuzstāda lietotnes no visādām šaubīgām vietām.

      • Google Play reputācija ir kritusi tik zemu, ka par “nešaubīgāku” vietu vajadzētu uzskatīt ražotāju mājaslapas. :P
        bet tava atbilde uz jautājumu ir ļoti tendencioza. pēc tavas loģikas bankas varētu sākt pieprasīt ieeju internetbankā tikai ar Facebook.
        cerams, ka EK sāks apcirst Google monopola zirnekļa kājas.

  15. Vislabāk algu saņemt VAS „Latvijas pasts”, kur nav ne internetbankas, ne arī norēķinu karšu. Var izņemt skaidru naudu, protams, ja pastā nodaļā tā ir. Reāli ietaupās nauda, jo pie tās ir grūti tikt, visiem iesaku. Savukārt at elektroniskajām fīčām to var notriekt viens divi.

Ir ko teikt?