Apjaušot 2015. gada izskaņas, var ar treknu svītru pasvītrot šī gada svarīgākos notikumus, un tehnoloģiju biznesa aprises neapšaubāmi ir notikumu saraksta galvgalī. Kā ziņo WIRED, 2015.gadu esam nodzīvojuši 10 tehnoloģiju milžu zīmē – tie ne tikai ir nopelnījuši miljardiem dolāru, bet pēc saviem ieskatiem arī izvedojuši mums jaunus dzīvesstila modeļus.
Uber
Uber ir transporta nozares pārrakstītājs ar pašreizējo vērtību 62.5 miljardi dolāru, ļaujot tam kļūt par 2015.gada vērtīgāko privāti pārvaldīto stārtapu. Viņu izstrādātā mobilā lietotne ļauj lietotājiem izsaukt taksi vai privātu auto vai dalīt braucienu ar kādu citu pasažieri un tādējādi maksāt mazāk.
Līdz ar panākumiem klāt nākušas arī tiesas prāvas un konkurentu apvienošanās Anti-Uber aliansē, tomēr tas nav palēninājis uzņēmuma izaugsmi un mēģinājumus nostiprināt pozīcijas vecajos tirgos un ienākt pavisam jaunos, tostarp Baltijā (no sākuma Tallinā, tad Viļņā un pavisam drīz arī Rīgā).
Facebook sociālais tīkls ir šodienas klātesamības simbols, tas jau sen vairs nav tikai privātām vajadzībām nepieciešams saziņas instruments – tā bizness sākas mirklī, kad ierakstāmies savā kontā, un mēs to lieliski apzināmies.
To apzinās arī Facebook, nemitīgi papildinot savu piedāvājuma klāstu ar jauniem produktiem, piemēram, tūlītējo ziņu rīku (Instant Articles) vai Facebook M personīgo asistentu. Tiesa, tieši video publikācijas ir Facebook 2015. gada pārrunātākais produkts – kompānijas paziņojumam, ka platformā augšupielādētie video jau pārsniedz miljardu skatījumu, sekoja vairākas pretrunas, tai skaitā skatīto video skaitīšanas tehnika, satura zādzība un uzdošana par savējo.
Apple
Kopējais viedtālruņu pirkšanas apjoms ir samazinājies viscaur pasaulē, tomēr Apple peļņa ir saglabājusies nemainīgi augsta. Panākumu pamatā ir kompānijas šī gada lielākais ieguvums Ķīna, kur paaugstinājies nopirkto premium klases telefonu skaits. Tādējādi Apple, kas šajā segmentā arvien saglabā līderpozīcijas, apliecina savu augsto statusu tehnoloģiju biznesa vidē arī 2015. gadā un ir gatava jaunām inovācijām nākamgad.
Instagram, vizuālais sociālais tīkls, kas ļauj vienam attēlam pateikt 1000 vārdu, ir izaudzis. Sākot no aktīvo lietotāju skaita, kas 2015. gadā sasniedza 400 miljonus un apsteidza Twitter lietotāju bāzi, un beidzot ar NASA izvēli publicēt Plutona pirmo attēlu tieši Instagram tīklā, Instagram ir, iespējams, numur viens izvēle gan svarīgāko un jaunāko ziņu nodošanā, gan cilvēku saskarsmes veidošanā un vēlmē pāriet no tekstuāliem ziņojumiem uz vizuālu informāciju.
Facebook īpašumā esošajam uzņēmumam šogad izdevies kļūt par patiesi globālu uzņēmumu. Kā vēsta Instagram blogā esošā informācija, vairāk nekā 75% lietotāju bāzes mitinās ārpus ASV, savukārt starp 100 miljoniem jaunāko lietotāju vairāk nekā puse dzīvo Eiropā. Instagram ik dienas tiek ievietotas 80 miljonu fotogrāfijas.
YouTube
YouTube, kas dibināts 2005. gadā un kopš 2006. gada pieder Google, vairs nav tikai video platforma, tās klāstu papildinājušas vairākas inovācijas, mainot izpratnes par video veidošanu un skatīšanos. Piemēram, YouTube Android lietotne un Google Cardboard ierīce piedāvā virtuālās realitātes YouTube video, sniedzot klātbūtnes efektu, tikmēr aizsāktais YouTube Red abonēšanas serviss ļauj skatīties video bez reklāmām, kā arī saglabāt video, lai tos skatītos bezsaistē.
Starp citiem YouTube jaunumiem jāpiemin YouTube mūzikas straumēšanas lietotne un YouTube Kids lietotne, kas veidota, lai uzlabotu bērniem veidota satura pieejamību video platformā un ļautu vecākiem pārraudzīt bērnu video skatīšanās paradumus.
Atlassian
Atlassian palīdz programmētājiem un projektu vadītājiem veiksmīgāk izstrādāt savus produktus, uzņēmuma produktu piedāvājumā ir JIRA programmatūras izstrādes rīks. Būdams peļņu nesošs uzņēmums vairāk nekā dekādi, Atlassian šogad ar lieliskiem rezultātiem startēja publiskajā piedāvājumā.
Amazon
Amazon esam iepazinuši kā e-veikalu, kas ļauj iegādāties visdažādākā sortimenta preces, sākot no grāmatām un beidzot ar zāģiem. Tiesa, Amazon 2015. gada laimes lācis ir kas cits, proti, Amazon Web Services, kā peļņa nu lēšama 4,6 miljardu dolāru apmērā un kuru mākoņpakalpojumi atvieglinājuši darbu daudziem uzņēmējiem un programmētājiem.
Lai gan konkurence no Microsoft un Google turpina pieaugt, Amazon ir radījuši labu pamatu sava zīmola atpazīstamībai un kvalitātei. Amazon Web Services savu darbību sāka 2006. gadā, un tā pakalpojumu klāstā ietilpst virtuālu serveru nodrošināšana, virtuāls privātais mākonis, datu analīze, lietotņu testēšana, un AWS apmācības.
Facebook piederošā WhatsApp ir viena no pasaulē populārākajām ziņapmaiņas lietotnēm, ko ik dienas savos viedtālruņos izmanto vairāk nekā 900 miljonu cilvēku. Tagad WhatsApp mobilo vidi pārnes arī uz datorā izmantojamu tīmekļa versiju, uzlabojot servisa kvalitāti un padarot to pieejamāku arī citām platformām.
Disney
Disney ar Star Wars 2015. gada dominanci un Marvel, Pixar un ABC stabilitāti šo gadu pavadījuši kā izklaides satura nodrošināšanā un tradicionālo firmas zīmju popularitātes pilnveidošanā, tā jaunu iespēju meklēšanā. Novērtējot digitālā laikmeta priekšrocības, ar uzņēmuma rīcībā esošo profesionālo kapitālu Disney pievēršas lietotņu veidošanai (DisneyLife ir viens no pirmsākumiem) un pat partnerību dibināšanai ar vienu no niknākajiem konkurentiem Netflix.
Netflix
Dibināts 1997. gadā, Netflix ir kļuvis par lietotāju atzītu alternatīvu klasiskajai televīzijai. Uzņēmuma veiksmes noslēpums gan slēpjas ne tik daudz tehniskajā izpildījumā, kā prasmē līdzvērtīgi cīnīties ar izklaides industrijas smagsvariem Holivudā un radīt savu saturu. Kopš House of Cards tiesību iegūšanas 2011. gadā Netflix tagad ir attīstījis savu oriģinālā satura piedāvājumu līdz filmām, dokumentālajām programmām, seriāliem un šoviem. Netflix pat ir saņēmis Golden Globe balvu par House of Cards šovu.
cenzūra?
Nē, vienkārši tev bija sanācis pilnīgi bezjēdzīgs komentārs, kurā nebija norādīts uz konkrētām kļūdām un ieteikumiem to labojumiem.
labi. Tikai viena – vairāk drukāt slinkums: “Netflix tagad ir attīstījis savu oriģinālā satura piedāvājumu tālāk līdz filmām, dokumentālajām programmām, seriāliem un šoviem un pat uzvarām Golden Globes balvu pasniegšanas ceremonijā.” Uzvaras balvu pasniegšanas ceremonijā ir oriģināls satura piedāvājums? “Netflix tagad ir…tālāk līdz…” skan vierd, Kamōn… Neviens te jums neuzliek satori.lv latiņu. Un šitādu jaukumu te ir pa pilno katrā topikā. Pēdējais laiks noalgot kādu frīlance redaktoru, kas pa nelielām naudiņām palabotu tekstus pirms publicēšanas.
Nu, re, pavisam cita lieta. Šādi vajadzēja uzreiz rakstīt, tad arī nebūtu jādzēš laukā komentārs. Paldies par norādi, lūkosim salabot.
Par redaktoru jautājums paliek atklāts, jo pavisam noteikti nesanāks risinājums “palabot tekstus pirms publicēšanas”, jo tas krietni palēninātu satura publicēšanu. Proti, neticu, ka frīlansā strādājošs redaktors būs pieslēdzies projektam 24/7.
un starp citu – “tev” raksta ar lielo burtu. Ja Tu nesaproti = jo mēs briesmīgāk rakstīsim, jo briesmīgāk lasīsim un runāsim, un otrādi. Kad man gadās kaut kur paklausīties kā runā jaunieši, (ne visi, bet gadās) brīžiem gribas sist galvu pret sienu.
Es vēl padomāšu vai esi pelnījis tik nopietnu uzrunu :)
Tas nav atkarīgs no nopelnījuma, bet no elementārām valodas normām. Ir citi paņēmieni, kā aprādīt otram sevis iedomāto “vietiņu”.
Nekad šādu blogu domu apmaiņu neuzskatīšu par “vēstuli”, jo tikai vēstulēs un iesniegumos Tu, Jūs, Tev lieto ar lielo burtu. Šī jūsu saziņa manā izpratnē galīgi nekvalificējas “vēstulei”. Manā izpratnē vēstule ir privāta komunikācija un teksta apmaiņa, ko citi neredz (nenozīmē, ka nevar būt starp vairākiem cilvēkiem, bet vēstule adresēta mērķtiecīgi tieši tai grupai) – arī atbildi tviterī vai feisbukā (ne privāto) uztvert kā vēstuli būtu tizli.
ir vairāki iemesli dažādu formu esamībai: “… un tad tu nopērc xxx un brīnies” un “tad Tu nopērc xxx un brīnies” – jūti atšķirību?
Jāmaina visa teikuma uzbūve, jo kopumā tavā piemērā atšķirība ir minimāla. Atkarīgs arī kā katrs cilvēks to uztver. Tikai, lai uzsvērtu, ka “Tu nopirki xxx”, rakstīt “Tu” ar lielo burtu… nez.
Es vispār tai Tu/Jūs padarīšanai pieeju pavisam vienkāršoti. Ja vēlos izrādīt cilvēkam cieņu (vai uzrunāju vecāku, svešu cilvēku), tad rakstu ar lielo burtu. Ja tā ir vienkārša saruna ar pazīstamu (kaut virtuāli) cilvēku, tad nesarežģīju lietas.
tas viss ir offtopiks – tas nemaina faktu, ka konkrētais raksts ir uzrakstīts pabriesmīgā valodā.
Par baļķi un skabargu droši vien esi dzirdējis. Pirms aizrādīt citiem, iemācies pats izteikties un rakstīt.
Lielākā daļa tevis skricelēto komentāru ir tieši tevis pieminēto jauniešu tekstu līmenī.
P.S. Teikumu sāk ar lielo burtu, un komatus neliek kur pagadās.
piereģistrējies, lai var redzēt, kas tU par “briedi”, a to tāda tukša muldēšana.
Kur tu gribi, lai es vēl ielogojos? Sāksi atkal staipīt savu krāniņu? Pinceti iedot?
Te būs par “Tu, Jūs” lietošanu:
“Vēstulēs, iesniegumos, apsveikumos vietniekvārdus tu, tavs, jūs visos locījumos raksta ar lielo burtu.”
Avots: http://www.uzdevumi.lv/p/latviesu-valoda/8-klase/vietniekvards-6680/re-ebbe2d78-4831-46af-ba46-284ee87c15cf
aizteci uz vannasistabu un pabāz galvu zem auksta ūdens
Klau, ja es vēstulē kādam rakstu, ka ir tāds teiciens “ka tavu māti” – tad tas ar jāraksta ar lielo burtu?
Ja vēlies būt pieklājīgs un radīt labi audzināta cilvēka priekšstatu par sevi, tad, jā :)
nu VOT… bet tad sanāk, ka tam, kuram es rakstu, es vēlos kaut ko viņa mātei nodarīt tavo???
Nu par valodu diemžēl jāpiekrīt, jo kas ir ‘aliance’, un ‘Plūtons’? Ir tomēr ‘alianse’ un planēta ‘Plutons’. Un tā tālāk, un tā vēl uz priekšu. Un tad nu nākas izvēlēties – starp satura kvalitāti un svarīgumu konkrēti mūsu reģionā un portāla īpašnieka vēlmei būt visur, vienmēr un pirmajam.
Paldies, salabosim! Skaidrs, ka mēs vēlamies būt aktuāli un ātri, tomēr pieturamies, lai saturs ir kvalitatīvs.
Būtu Jūs visi priecājušies , ka vispār ir pāris entuziasti, kas pasniedz Jums vakariņās karstas tehnoloģijas ziņas, necerot uz atlīdzību….
Man personīgi vienalga, kādā formā ir pasniegts teksts, jo mani interesē satura kodols.
ai valodiņ, cik pacietīga esi… brīžiem acis vīst nespēkā…