Web Analytics
More
    Reklāma

    Uber taksometru serviss tagad oficiāli darbojas arī Viļņā

    Jaunākie raksti

    Par taksometru biznesa nākotni Uber mēs esam rakstījuši gana daudz un nu šis ērtais serviss aptver arī Baltijas valstis. Gada sākumā Uber pakalpojumus sāka oficiāli piedāvāt Tallinā un nu tas ir pilotprojekta formā pieejams arī Viļņā. Uber uzsver, ka ir noslēgta sapratnes memorands ar Viļņas pašvaldību un tādējādi kaut kādā mērā ir sakārtots arī šī servisa legalitātes jautājums. Ja šajās brīvdienās sanāk būt Viļņā, Uber servisu var izmēģināt par pliku velti (kopumā katrs lietotājs bez maksas var braukt 5 braucienus katru līdz 20 eiro vērtībā).

    Viļņā tiek izvērsts uberX pakalpojums ar 0.40 eiro cenu par kilometru (0.10 eiro par minūti), kamēr Tallinā tiek piedāvāts uberPop pakalpojums, kurā ar savu privāto auto var piedalīties ikviens gribētājs, kas iztur Uber pārbaudes. Acīmredzot, Lietuvas varas iestādes nav ļāvušas Uber pārāk lielu rīcības brīvību.

    Reklāma

    2015-11-20_1027
    Viļņā Uber piedāvā uberX pakalpojumu

    Pagaidām nav informācijas kad Uber oficiāli uzsāks savu darbību Rīgā, taču jau iepriekš esam rakstījuši, ka Uber meklē darbiniekus Latvijā. Kārtējo reizi starp Baltijas valstīm Latvija palikusi atpalikušā statusā. Par laimi Uber nav vienīgais šāda tipa serviss pasaulē un Latvijā jau visnotaļ aktīvi izmantojam Igaunijā radīto taksometru servisu Taxify un nesen Latvijā ienācis arī lietuviešu konkurents Taxi Pocket. Zemāk vari noklausīties manu sarunu ar Taxify Latvijas reģionālu vadītāju Juri Krūmiņu:

    Uber šobrīd nav oficiāli Eiropā atzīts par transporta un pārvadājumu servisu, tāpēc Uber spēj izvairīties no licencēšanas, pārvadājumu uzskaites un drošības nosacījumu ievērošanas, kādu pieprasa Eiropas Savienības likumi.

    Neviennozīmīgi vērtētais taksometru pakalpojumu serviss Uber tika dibināts 2009. gadā Sanfrancisko un tagad tas savus pakalpojumus piedāvā vairāk nekā 350 pilsētās visā pasaulē. Uber ļauj ērti nokļūt sev nepieciešamajā galapunktā nedomājot par skaidru naudu un faktiski nebilstot ne vārda taksistam.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars
    22.11.2015 08:59

    Ir protams jau interesant uzzināt, ka Uber sāk darbību Viļņā, bet man pašam jāgooglē kas ir uperX un uberPOP? Pie kam es pie skaidrības tā arī netiku.
    UberX šoferi nevar piedalīties ar savu auto? UberPop ir dārgāks? Kāda tad ir atšķirība?

    Kaspars
    22.11.2015 11:11

    Raksts paviršs, laikam Kristaps ātrumā pats netika galā ar uberx un uberpop jēdzieniem. Man uber patīk, laiku pa laikam esmu izmantojis (vairākās Eiropas pilsētās, pēdējo reizi Parīzē). Kā uber lietotājs ar nelielu stāžu arī precīzi nepateikšu ar ko šamie atšķirās (parsati aplikācijā izvēlos lētāko variantu) ir bijis uberpop, arī uberx. Manuprāt ļoti ērts serviss īpaši svešā pilsētā, kur tūristus taksisti var slaukt pēc pilnas programmas īpaši vakara/nakts stundās. Ar uber ievadot galamērķi (sākuma punktu var ievadīt, bet var arī pēc gps) un redzi cenu un laiku, kad mašīna tiks padota, mašīnā nekādu norēķinu vairs nav (par pievemtu mašīnu, vai ja pasažieris pats nevar iekāpt/izkāpt ir papildus samaksa gan).

    24.11.2015 22:42
    Reply to  Kaspars

    Jā, šoreiz man joprojām nav īsti pilna skaidrība par to kā abi servisi atšķiras. Te ir viens skaidrojums:

    As far as I can tell, UberPop and UberX are close to identical, and the two systems exist for political reasons in countries where legal rulings forbid unlicenced taxis from operating as a business, to generate income. Ie. there are places where people are allowed to do “ride share” and get a share of expenses, but not to be doing it to make a profit, so Uber has declared UberPOP to be a service for drivers not making a profit. (Avots: Quora

    Reklāma