web analytics

Slush sarunas: Pasi Pennanen (Toroidion)

Jaunākie raksti

“Twitter” lietotāji varētu tikt pie iespējas atsaukt savus tvītus

Mikroblogošanas vietne "Twitter" drīzumā varētu piedāvāt jaunu funkciju, kas attiecas tieši uz tvītošanu. Proti, šobrīd tiek testēta "Undo Send"...

Alphabet strādā pie valkājamas ierīces, kas skaļā vidē pastiprinās noteiktas skaņas

Uzņēmums Alphabet, kas Google mātes kompānija, strādā pie īpašas valkājamās ierīces, kuras mērķis ir uztvert noteiktas skaņas skaļā vidē,...

“Honda Legend” kļuvusi par pasaulē pirmo mašīnu ar sertificētām “Level 3” autonomās braukšanas spējām

"Honda" prezentējusi Japānas tirgum paredzētu sedanu "Legend", taču šis modelis ievērojams ar to, ka tas kļuvis par pasaulē pirmo...

Tet uzsāk darbu pie nākotnes interneta ar 10 reižu lielāku ātrumu

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet sācis darbu pie vēl nebijuša ātruma mājas interneta tīkla izveides. Tas līdz pat klienta...

ASUS ROG Strix GeForce RTX 3060 OC videokartes apskats

Nvidia janvāra vidū izziņoja jaunāko videokarti GeForce RTX 30 sērijā – GeForce RTX 3060. Jaunā GeForce RTX 3060 ir...

Slush laikā par stārtapiem runāja arī uzņēmēji, kurus pirmajā acu uzmetienā grūti saistīt ar iesācējuzņēmumu (startup) kopienu. Pasi Pennanen ir autobūves nozarē pazīstams industriālā dizaina eksperts, kurš uzbūvējis Ziemeļu Tesla – mazsērijas elektro-superauto Torodion. Passi iepriekš darbojies Jaguar un viņa misija ir ar elektroauto uzvarēt leģendārajās LeMānas autosacīkstēs.

Uz lielās Slush skatuves Passi par somu izaicinājumiem elektrisko transportlīdzekļu būvē runāja kopā ar Gustavu Hasselkogu, kurš sapulcējis komandu, kas būvē elektriskās motorlaivas, kuras savā lietošanas pieredzē tuvojas burulaivām.

Passi Pennanen (no kreisās) kopā ar Gustavu Hasselkogu SLUSH
Passi Pennanen (no kreisās) kopā ar Gustavu Hasselkogu SLUSH

“Mūsu lielākais izaicinājums šo gadu laikā bijis ne tikai konceptuāli pieiet jautājumam par modulāru baterijas bloku ražošanu un projektēšanu, bet arī pārvarot tehniskos izaicinājumus, elektromotoru būvēt mazu, kompaktu, nezaudējot tā darbaspēju un jaudu, ko tas spēj ražot,” mediju telpas puskrēslā stāsta Pennanen.

“Līdzīgi kā citi elektroauto būves uzņēmumi pasaulē mēs vēlamies mainīt patērētāja skatījumu uz šādu auto lietošanu ikdienā, un es uzskatu, ka tieši ērta modulāro bateriju noma ir īstais risinājums. Mūsdienu plašpatēriņa elektroauto nelepojas ar lielu attāluma distanci vienai uzlādei un tie noteikti nav auto ar ko doties, piemēram, ceļojumā pa Eiropu. Modulārā pieeja šo neērtību izslēdz no dienaskārtības – uzlādes stacijā nomainot universālo enerģijas moduli tas aizņem mazāku laiku nekā parastā degvielas uzpilde. Tāpat mēs risinām problēmu ar jautājumu par daudzstāvu ēku īrniekiem, kuru auto pavada nakti turpat lejā uz ielas pie mājām, vietās, kur uzlādes punkti nav izbūvēti, jo cilvēkam vairs nebūs nepieciešamība plānot savu e-pārvietošanos meklējot punktu, kurā divas stundas uzlādēt bateriju, lai aizbrauktu līdz darbam – modulāra pieeja un sadarbība ar autobūves industriju, piedāvājot universālu modulāro komponentu ir nākotnes pieeja plašpatēriņa sektoram,” savu pieeju skaidroja Pennanen.

Toroidion
Somijas Toroidion EV megavata konceptauto

Toroidion, līdzīgi kā latviešu DrieveEo ir neliels uzņēmums, taču sadarbojas ar Somijas zinātnes centriem, nolūkā izstrādāt baterijas, kuras varētu būt daudzkārt vieglākas par tradicionālajām un spētu vienlīdz efektīvi darboties kā svelmē, tā ziemeļu reģiona skarbajās ziemās. Toroidion sporta e-auto tiešais konkurents ir Rimac, kas ar savu sporta komandu jau startēja Paikspīkas sacīkstē un Lielbritānijas mazsērijas luksus sporta e-automobilis Lightning GT. Briti ar savas valsts e-mobilitātes patriotu, kādreizējo satiksmes ministru lordu Dreisonu ir vieni no aktīvākajiem elektroauto ideju virzītājiem Eiropā.

Uz jautājumu vai viņam salīdzinājums “Ziemeļu Dreisons” šķiet kompliments, Pennanens atturīgi smaida un atbild ar stāstu no savas bērnības: “Man bija astoņi gadi, kad skolā mums jautāja par nākotnes profesijām, kuras gribam izvēlēties. Todien es palūdzu skolotājai ļaut man atbildēt nākamajā dienā. Mājās es vecākus izprašņāju, kas par profesiju ir mūsu ģimenes draugam un skolā nākamajā dienā pavēstīju – es būšu industriālais dizaineris. Tajā laikā, piecdesmito vidū, tā bija nesaprotama profesijas izvēle kā maniem klasesbiedriem tā arī skolotājai. Es paskaidroju, ka tas ir cilvēks, kas būvē visas tās tā laika stilīgās lietas, televizorus, veļas mašīnas..

Es skaidri zinu, ka ar savu auto vēlos uzvarēt LeMānas sacīkstēs un mums jau izdevies izveidot mazu komandu, kura par desmitiem reižu mazāku summu kā lielo autoražotāju Audi vai Toyota sporta divīzijām, veido perfekto sacīkšu auto. Mēs sasniegsim savu mērķi.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: