Web Analytics
More
    Reklāma

    Rimac inženieris uzskata, ka paātrināties līdz 100km/h iespējams ātrāk nekā sekundē

    Jaunākie raksti

    Ieskrējiens no 0 līdz 100km/h ir viens no galvenajiem auto parametriem, kas allaž tiek pieminēts gan ražotāju izsludinātajās specifikācijās, gan arī apskatnieku izklāstos par mašīnu. Viens no vadošajiem horvātu autoražotāja Rimac inženieriem Matija Reničs uzskata, ka šo paātrinājumu ar mašīnu iespējams veikt ātrāk nekā sekundē.

    Izdevuma The Drive žurnālists Reničam, kurš viesojās Monterejas auto nedēļas pasākumos, jautāja, cik ātri viņaprāt iespējams veikt ieskrējienu līdz simtam. “Ātrāk nekā sekundē” bija Reniča atbilde. Izdevuma žurnālists gan nav jautājis, kā tieši to iespējams izdarīt. Varbūt arī ir jautājis, taču nav saņēmis atbildi vai to nav uzrakstījis. Jebkurā gadījumā, šai ambiciozajai atbildei trūkst iztirzājuma.

    Reklāma

    Populārā Youtube kanāla “Engineering Explained” (3,25 miljoni sekotāju) veidotāji aprēķinājuši, ka ielas mašīna ar ielas riepām uz parasta ceļa seguma to varētu izdarīt ap 2,05 sekundēm. Motor Trend testā Tesla Model S Plaid 100km/h atzīmi sasniedza 1,85 sekundēs, taču tas tika paveikts uz īpaša seguma dragreisa joslas ar ļoti augstu saķeri. Ielas režīmā viņi no tā auto spēja izspiest 2,28 sekundes, kas tik un tā ir fantastiski ātri.

    Rimac apgalvo, ka viņu izstrādātais Nevera 100km/h spēj sasniegt 1,85 sekundēs, taču pagaidām nav dokumentētu pierādījumu ar kalibrētām mērierīcēm, ka auto uz ko tādu tiešām spējīgs. Pasaulē ātrākās, speciāli dragreisam gatavotās mašīnas, tiešām spēj sasniegt 100km/h aptuveni 0,7-0,9 sekundēs, taču to nevar nosaukt par ielas auto un tam aizmugurē parasti ir izpletnis, lai ātrāk apstātos. Matemātiski aprēķināts, ka šāds paātrinājums ķermenim rada 5,3G pārslodzi. Ar šādām pārslodzēm saskaras kaujas iznīcinātāju piloti, F1 braucēji un tamlīdzīgu specialitāšu pārstāvji, kuri paši par sevi ir labākie savā nozarē un šādām pārslodzēm gatavo savu ķermeni. Galu galā ir jautājums, ko šāds paātrinājums nodarītu riepām, ja riepas ar tik augstu saķeri tiktu lietotas ielas mašīnās.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    29.08.2022 12:28

    Tehniski var paātrināties vēl ātrāk. Taču jāņem vērā riepu un ceļa stāvoklis un bioloģiskais limits. Lielai daļai braucēju veselības stāvoklis nav tas labākais, par koordinācijas ātrumu vispār neizteikšos. Pieņemot ka no 0 līdz 100 paātrinās 0,8 sekundēs, paātrinājums būs virs 3,5g. Kā tas beigsies, variet iedomāties :)

    Kristaps K.
    29.08.2022 15:23
    Reply to  Krotow

    Tas nav nekas tik traks, īpaši īstermiņā. Ja izdomāsi kā pasažieris palidot ar gaisa akrobātiem ļotenē, tad viņi tevi saudzēs, un būs tikai līdz 4g. Bet skaitas, ka līdz 5g vidusmēra cilvēkam būtu jāiztur bez sekām, īpaši uz tik īsu periodu.

    Elektriķis
    29.08.2022 17:02
    Reply to  Kristaps K.

    Lai nebūtu “seku”, klizma ir obligāta.

    Sergejs
    14.07.2023 13:19
    Reply to  Elektriķis

    100% -)

    Skābene
    30.08.2022 09:29
    Reply to  Krotow

    Izskatās, ka neesi braucis “Amerikāņu kalniņos” :)
    Tur arī kāds pa laikam atslēdzas, bet lielākajam vairumam viss ok un smaids līdz ausīm!

    Krotow
    30.08.2022 11:55
    Reply to  Skābene

    Ir tikai maza nianse – amerikāņu kalniņos esi piesiets pie krēsla un pasākumu pats nevadi :)

    Sergejs
    14.07.2023 13:20
    Reply to  Krotow

    Un ja arī gribi izkāpt ātrāk nekas nesanāks -)

    Biteme
    29.08.2022 13:25

    Šobrīd paātrinājums ir satiksmes problēmu TOP3niekā.

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    29.08.2022 13:28

    Būs jānopērk un jānotestē

    Kristaps
    29.08.2022 14:12

    Super mīkstas riepas(tadas kas iztur moš 1000km) un starta līme lai asfaltbetons nebūtu tik slidens pirmos dpadsmit metrus dodot čībā un sasniegt var mierīgi sotaciņu zem sekundes, pat ar vīlētu dīzeli…. Bet, reālajā dzīvē tas viss ir tālu jo tas viss būtu super nerentabli, super nezaļi….
    Iedomājaties ik menesi riepas mainīt… :D Latvijā lielai daļai cilveku ir grūtības mainīt reizi 3-4gados, un ta brauc vēl ar vasarenēm kam 2mm uzskatot to par normālu parādību, bet te ik mēnesi būtu japērk pilns komplekts pa štuku….. Nemaz nerunajot par līmi ko pašvaldībai ik dienu būtu jāatjauno pie katra luksafora lai varētu uzstartēt.

    Last edited 1 year ago by Kristaps
    Krotow
    29.08.2022 19:36
    Reply to  Kristaps

    Reālā dzīvē cik Latvijā ir indivīdu, kuri var nolikt 1,5 citronus par auto? Un vēl par riepām un ceļa stāvokli – vairums vnk ielidotu grāvī vai stabā turpat blakus.

    Skābene
    30.08.2022 16:30

    Vajadzēs aizņemties ventilatora ideju no Gordon Murray, kas piespiedīs to auto pie ceļa.

    Reklāma