Tesla pietiekami lielā slepenībā strādā pie savu bateriju šūnu izveides, ko varētu salīdzināt ar Apple mobilo telefonu procesoru ražošanas, kas ļauj radīt augstas kvalitātes un veiktspējas produktus. Elektroauto gadījumā tas viss ir par un ap baterijām, un Tesla iesniegtais patents par jauna katoda izmantošanu pavērtu iespēju ar vienu bateriju komplektu nobraukt vairāk nekā miljons jūdžu (1,6 miljonu km).
Jaunajā versijā zinātnieki ir testējuši nākamās paaudzes monokristāla katodu no niķeļa-kobalta-alumīnija savienojuma, kā arī uzlabotu elektrolītu starp katodu un anodu. Šis patents provizoriski ļautu veikt 4000 uzlādes ciklu, kamēr šī brīža elektroauto esošās baterijas spēj veikt aptuveni 3000 uzlādes ciklus. Šie uzlabojumi pagarina vienas baterijas ilgmūžību un nobraucamo distanci līdz brīdim, kad baterijas sāk degradāciju un ietilpības zudumu. Zinātnieki apgalvo, ka jaunais risinājums dzīvescikla garumā zaudētu tikai 10% maksimālās ietilpības.
Pie jaunu bateriju izstrādes Tesla gadījumā strādā gan kompānijas eksperti, gan nozarē ļoti pazīstams zinātnieks Džefs Dans (Jeff Dahn) no Dalhozas universitātes (Dalhousie University). Šis katoda risinājums spētu sasniegt līdzīgus rezultātus kā šobrīd nozarē izmantotais niķeļa-mangāna-kobalta oksīds, ko izmanto, piemēram, Nissan Leaf automašīnu baterijās. Tāpat Tesla vēlas samazināt baterijas ražošanas izmaksas, lai tās būtu mazākas par 100$ par 1 kWh, ko spētu sniegt jaunā tehnoloģija.
Tiek ziņots, ka Tesla ļoti noslēgtā lokā strādā pie savu baterijas šūnu tehnoloģijas, lai radītu pēc iespējas lētākas, ietilpīgākas un efektīvākas baterijas. Iespējams, jauna informācija tieši akumulatoru jomā varētu izskanēt maija mēnesī. Pagaidām ar patenta iesniegumu iespējams iepazīties speciālā publikācijā.
Tikmēr neaizmirstiet iemest aci Kristapa video piedzīvojumā nobraucot 1000 km ar elektroauto tepat Latvijā.
Tad jau mierīgi varēs braukāt 20 gadus un pēcāk vienkārši nodot uz metāllūžņiem nevis uztraukties, kam lai nopārdod auto pēc 5 gadiem.
Baterijas pie tam gan jau varēs izķeksēt laukā un izmantot citos akumulatoru produktos, piemēram, mājās enerģijas uzkrāšanai.
Patents vēl neko daudz nenozīmē . Kad sāks ražot eksperimentālo sēriju , tad vērtēsim cenas un sniegumu . Kobalta resursu problēma jau šobrīd ir topā .
Nu ņemot vērā ka arī no jau esošajiem Model S modeļiem ir eksemplāri kas nobraukuši 300k jūdzes ar dzimto aķi, nekas pārdabisks tas nav. Ok, noteikti sniedzamība ir sakritusies vairāk kā 10% bet tik un tā… Svarīgi jau arī lietošanas apstākļi, vai nav taisīti daudz full-Charge un Full-Discharge.
Prieks dzirdēt, ka investīcijas tehnoloģijas izpētē devušas arī rezultātus.
Varbūt beidzot beigs ražot tos stulbos pirkstiņus un izdomās kādu kompaktāku iepakojumu :D :D :D
gribi Černobiļas tipa autiņu, ja kaut kas aiziet greizi, tad lai ar nekontrolējamu ķēdes reakciju un blīkšķi noslēgumā?
Nu, paga, citi ražotāji jau ir tikuši prom no pirkstiņiem un izmanto savādākus bateriju masas iepakojumus.
kautkad jotubā bija vecītis, kas noteica beigtos elementus, nomainīja tos ar jauniem un būtiski atjaunoja kopējo rezervi. Nezinu, cik tas tagad aktuāli un kā iet kopā vecie un jaunie elementi, bet atminos, ka viņam tas izmaksāja ~1Kusd vs 10K par baterijas nomaiņu uz jaunu.
Jā, tā mēdz darīt. Tas ir aptuveni tāpat kā pārlasīt auto piekari nevis nomainīt elementus uz jauniem. Tiesa, ja to dara korekti, tam būtu jādarbojas. Esmu skatījies Youtube video, kur vecajā Leaf liek iekšā krietni lielākas baterijas.
Vecītis tikai nepsaka, ka virknē saliktās baterijas paātrināti “noēd” vājāko. OK nomainīji to vienu beigto, bet tagad vājākā kļūst cita, un sāk ātrāk nolietoties. Rezultātā pēc brītiņa atkal brauksi pie vecīša lodēt? Nenopietna lāpīšanās ar sērkociņiem un izoleni…
Ko tādu es arī biju domājis. Ar auto, īpaši lietotu, katrs izvēlas savu lietošanas scenāriju – brauc kamēr stājas, pielabo lai kust uz priekšu, vai liek iekšā naudu kas nekad sevi neatpelnīs. eauto baterija gan ir tāda lieta, kas lietošanu ietekmē vairāk, kā ar karbona plēvi aplīmēts spoileris.
Mja , virknes slēgumā , nomainot atsevišķus posmus , baterijas un akumulatori ātri nograuj nenomainīto segmentu . Tā rīkojas , kad nobraukto mēģina iesmērēt nākošajam .
uzdošu retorisku jautājumu — kur tehnoloģiskā ziņā ir Tesla, un kur tie citi ražotāji? visam ir savs iemesls, kaut vai tepat blakus rakstā apspriestā baterijas dzesēšana ar siltuma novadi uz salonu, kas esot Teslai, bet nav citiem.
Bateriju un to pārvaldības ziņā Tesla ir priekšā vairumam citu autoražotāju.
retorisks jautājums ir tāds jautājums, kas neprasa atbildi :)
Mucas jeb pirkstiņi arī iet pa gaisu, ja bojāti vai pieļautas kļūdas to lietošanā. Teslu atjaunotājam Ričam tā sanāca podi ar beigtas teslas baterijas izmantošanu vienā DIY projektā
https://youtu.be/of01p0Q-yUM
Pirkstiņi pagaidām izrādās kompaktākais un arī vienkāršākais iepakojums, ko var arī pietiekami labi dzesēt. Kantainās baterijas sliktāk dzesējas un visādi restaini plēvjainie varianti ir dārgi un sarežģīti, pie kam zaudē ietilpību tukšumu dēļ. Ja izdomās kādu labāku masu ražošanai piemērotu baterijas formfaktoru, tad par to ātri uzzināsim.
Tesla pirkstiņu formātu izvēlējās, lai būtu lētāka ražošana. Pirkstiņi der arī laptopiem, skrūvgriežiem un ir pateicīgi masu ražošanai. Turklāt pirkstiņus var izvietot tādā formā, kā vajag.
Tieši tā, nevienam pirkstiņam pa lieko tukšumu neplūst dzesējamais šķidrums. Samesti pa kastēm un viss – kastes gan dzesē, tur taisnība. Domāju sāks arī pārējie vairāk svērties uz performance, tad arī sāks dzesēt.
Kaut kas bišu šūnām līdzīgs būs ideāls ciešai telpas aizpildīšanai . Dzesējošajam komponentam starp tiem jāatstāj kādu spraugu .
Izskatās smuki laboratorijā. Taču ražošanā būs čakarīgi un tāpēc dārgi.
Par 30% vairāk uzlādes nekā pašlaik
. Sasapņojies par 20 gadiem?
kur tu to izlasīji? rakstā nav.
Lasi Jāņa komentāru