Reklāma

Tesla patentē jaunu bateriju tehnoloģiju, kas ļaus nobraukt 1 miljonu kilometrus

Jaunākie raksti

Mozilla pētījumā 18 no 25 veselības lietotnēm atzītas par nedrošām

Un nedrošas vēl ir maigi sacīts... Mozilla veiktā pētījumā atklāts, ka ļoti liels skaits veselības un reproduktīvās veselības lietotnes nopludina...

Jaunie AMD Ryzen 7000 procesori oficiāli gaidāmi jau augusta beigās

AMD beidzot oficiāli nospraudis Ryzen 7000 procesoru izziņošanu 29. augustā, kas ir ātrāka par baumoto AMD Ryzen 7000 procesoru...

Apple iPhone Photos lietotne ļauj atpazīt augus un ziedus

Savus viedtālruņus mēs varam izmantot mūsu ikdienā dažādos veidos, ne tikai skatoties sociālos tīklus. Piemēram, Apple iPhone piedāvā iespēju...

Pixel telefoniem oficiāli pieejama Android 13 versija

Varbūt nedaudz noklusēti, bet no 15. augusta Google Pixel viedtālruņiem pieejama jaunākā Android 13 operētājsistēmas versija, bet citu zīmolu...

Porsche investē vairākus miljonus dolāru, savā galvenajā birojā ASV uzstādot saules baterijas

Vācu autoražotājs Porsche investējis vairākus miljonus ASV dolāru, kas paredzēti, lai Porsche galveno biroju Atlantas pilsētā ASV aprīkotu ar...

Tesla pietiekami lielā slepenībā strādā pie savu bateriju šūnu izveides, ko varētu salīdzināt ar Apple mobilo telefonu procesoru ražošanas, kas ļauj radīt augstas kvalitātes un veiktspējas produktus. Elektroauto gadījumā tas viss ir par un ap baterijām, un Tesla iesniegtais patents par jauna katoda izmantošanu pavērtu iespēju ar vienu bateriju komplektu nobraukt vairāk nekā miljons jūdžu (1,6 miljonu km).

Jaunajā versijā zinātnieki ir testējuši nākamās paaudzes monokristāla katodu no niķeļa-kobalta-alumīnija savienojuma, kā arī uzlabotu elektrolītu starp katodu un anodu. Šis patents provizoriski ļautu veikt 4000 uzlādes ciklu, kamēr šī brīža elektroauto esošās baterijas spēj veikt aptuveni 3000 uzlādes ciklus. Šie uzlabojumi pagarina vienas baterijas ilgmūžību un nobraucamo distanci līdz brīdim, kad baterijas sāk degradāciju un ietilpības zudumu. Zinātnieki apgalvo, ka jaunais risinājums dzīvescikla garumā zaudētu tikai 10% maksimālās ietilpības.

Pie jaunu bateriju izstrādes Tesla gadījumā strādā gan kompānijas eksperti, gan nozarē ļoti pazīstams zinātnieks Džefs Dans (Jeff Dahn) no Dalhozas universitātes (Dalhousie University). Šis katoda risinājums spētu sasniegt līdzīgus rezultātus kā šobrīd nozarē izmantotais niķeļa-mangāna-kobalta oksīds, ko izmanto, piemēram, Nissan Leaf automašīnu baterijās. Tāpat Tesla vēlas samazināt baterijas ražošanas izmaksas, lai tās būtu mazākas par 100$ par 1 kWh, ko spētu sniegt jaunā tehnoloģija.

Tiek ziņots, ka Tesla ļoti noslēgtā lokā strādā pie savu baterijas šūnu tehnoloģijas, lai radītu pēc iespējas lētākas, ietilpīgākas un efektīvākas baterijas. Iespējams, jauna informācija tieši akumulatoru jomā varētu izskanēt maija mēnesī. Pagaidām ar patenta iesniegumu iespējams iepazīties speciālā publikācijā.

Tikmēr neaizmirstiet iemest aci Kristapa video piedzīvojumā nobraucot 1000 km ar elektroauto tepat Latvijā.

Reklāma

24 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
24 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Jānis
28.04.2020 11:30

Tad jau mierīgi varēs braukāt 20 gadus un pēcāk vienkārši nodot uz metāllūžņiem nevis uztraukties, kam lai nopārdod auto pēc 5 gadiem.

Kursors.lv
28.04.2020 11:48
Reply to  Jānis

Baterijas pie tam gan jau varēs izķeksēt laukā un izmantot citos akumulatoru produktos, piemēram, mājās enerģijas uzkrāšanai.

spriidiic
28.04.2020 22:36
Reply to  Jānis

Patents vēl neko daudz nenozīmē . Kad sāks ražot eksperimentālo sēriju , tad vērtēsim cenas un sniegumu . Kobalta resursu problēma jau šobrīd ir topā .

28.04.2020 11:55

Nu ņemot vērā ka arī no jau esošajiem Model S modeļiem ir eksemplāri kas nobraukuši 300k jūdzes ar dzimto aķi, nekas pārdabisks tas nav. Ok, noteikti sniedzamība ir sakritusies vairāk kā 10% bet tik un tā… Svarīgi jau arī lietošanas apstākļi, vai nav taisīti daudz full-Charge un Full-Discharge.
Prieks dzirdēt, ka investīcijas tehnoloģijas izpētē devušas arī rezultātus.

KKTK
28.04.2020 12:11

Varbūt beidzot beigs ražot tos stulbos pirkstiņus un izdomās kādu kompaktāku iepakojumu :D :D :D

digitalk
28.04.2020 12:49
Reply to  KKTK

gribi Černobiļas tipa autiņu, ja kaut kas aiziet greizi, tad lai ar nekontrolējamu ķēdes reakciju un blīkšķi noslēgumā?

Kursors.lv
28.04.2020 12:52
Reply to  digitalk

Nu, paga, citi ražotāji jau ir tikuši prom no pirkstiņiem un izmanto savādākus bateriju masas iepakojumus.

220
28.04.2020 13:27

kautkad jotubā bija vecītis, kas noteica beigtos elementus, nomainīja tos ar jauniem un būtiski atjaunoja kopējo rezervi. Nezinu, cik tas tagad aktuāli un kā iet kopā vecie un jaunie elementi, bet atminos, ka viņam tas izmaksāja ~1Kusd vs 10K par baterijas nomaiņu uz jaunu.

Kursors.lv
28.04.2020 14:02
Reply to  220

Jā, tā mēdz darīt. Tas ir aptuveni tāpat kā pārlasīt auto piekari nevis nomainīt elementus uz jauniem. Tiesa, ja to dara korekti, tam būtu jādarbojas. Esmu skatījies Youtube video, kur vecajā Leaf liek iekšā krietni lielākas baterijas.

KKTK
28.04.2020 21:04
Reply to  220

Vecītis tikai nepsaka, ka virknē saliktās baterijas paātrināti “noēd” vājāko. OK nomainīji to vienu beigto, bet tagad vājākā kļūst cita, un sāk ātrāk nolietoties. Rezultātā pēc brītiņa atkal brauksi pie vecīša lodēt? Nenopietna lāpīšanās ar sērkociņiem un izoleni…

2200
29.04.2020 08:28
Reply to  KKTK

Ko tādu es arī biju domājis. Ar auto, īpaši lietotu, katrs izvēlas savu lietošanas scenāriju – brauc kamēr stājas, pielabo lai kust uz priekšu, vai liek iekšā naudu kas nekad sevi neatpelnīs. eauto baterija gan ir tāda lieta, kas lietošanu ietekmē vairāk, kā ar karbona plēvi aplīmēts spoileris.

spriidiic
29.04.2020 14:43
Reply to  KKTK

Mja , virknes slēgumā , nomainot atsevišķus posmus , baterijas un akumulatori ātri nograuj nenomainīto segmentu . Tā rīkojas , kad nobraukto mēģina iesmērēt nākošajam .

digitalk
28.04.2020 13:36

uzdošu retorisku jautājumu — kur tehnoloģiskā ziņā ir Tesla, un kur tie citi ražotāji? visam ir savs iemesls, kaut vai tepat blakus rakstā apspriestā baterijas dzesēšana ar siltuma novadi uz salonu, kas esot Teslai, bet nav citiem.

Kursors.lv
28.04.2020 14:00
Reply to  digitalk

Bateriju un to pārvaldības ziņā Tesla ir priekšā vairumam citu autoražotāju.

digitalk
28.04.2020 20:47

retorisks jautājums ir tāds jautājums, kas neprasa atbildi :)

Krotow
28.04.2020 14:11
Reply to  digitalk

Mucas jeb pirkstiņi arī iet pa gaisu, ja bojāti vai pieļautas kļūdas to lietošanā. Teslu atjaunotājam Ričam tā sanāca podi ar beigtas teslas baterijas izmantošanu vienā DIY projektā

https://youtu.be/of01p0Q-yUM

Krotow
28.04.2020 14:01
Reply to  KKTK

Pirkstiņi pagaidām izrādās kompaktākais un arī vienkāršākais iepakojums, ko var arī pietiekami labi dzesēt. Kantainās baterijas sliktāk dzesējas un visādi restaini plēvjainie varianti ir dārgi un sarežģīti, pie kam zaudē ietilpību tukšumu dēļ. Ja izdomās kādu labāku masu ražošanai piemērotu baterijas formfaktoru, tad par to ātri uzzināsim.

Skābene
28.04.2020 16:34
Reply to  Krotow

Tesla pirkstiņu formātu izvēlējās, lai būtu lētāka ražošana. Pirkstiņi der arī laptopiem, skrūvgriežiem un ir pateicīgi masu ražošanai. Turklāt pirkstiņus var izvietot tādā formā, kā vajag.

KKTK
28.04.2020 21:06
Reply to  Skābene

Tieši tā, nevienam pirkstiņam pa lieko tukšumu neplūst dzesējamais šķidrums. Samesti pa kastēm un viss – kastes gan dzesē, tur taisnība. Domāju sāks arī pārējie vairāk svērties uz performance, tad arī sāks dzesēt.

spriidiic
28.04.2020 22:33
Reply to  Krotow

Kaut kas bišu šūnām līdzīgs būs ideāls ciešai telpas aizpildīšanai . Dzesējošajam komponentam starp tiem jāatstāj kādu spraugu .

Krotow
29.04.2020 11:10
Reply to  spriidiic

Izskatās smuki laboratorijā. Taču ražošanā būs čakarīgi un tāpēc dārgi.

Antons Mikoss
28.04.2020 21:52

Par 30% vairāk uzlādes nekā pašlaik
. Sasapņojies par 20 gadiem?

digitalk
28.04.2020 21:56
Reply to  Antons Mikoss

kur tu to izlasīji? rakstā nav.

Antons
07.02.2021 13:28
Reply to  digitalk

Lasi Jāņa komentāru

Reklāma