Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Savienībā no 2027. gada tiks ieviestas elektroauto “akumulatoru pases”

    Jaunākie raksti

    No 2027. gada februāra visiem jaunajiem elektroauto, kas tiks tirgoti Eiropas Savienības teritorijā, būs jāizveido “akumulatoru pase”. Plānots, ka šis rīks nodrošinās daudz caurspīdīgāku informāciju par to, kas tieši ir izmantots konkrētās mašīnas akumulatora ražošanā un no kurienes tas ir nācis.

    Šie dokumenti būs savstarpēji saistīti ar mašīnas VIN numuru, bet, noskenējot QR kodu, būs iespējams iegūt informāciju par materiāliem un to izcelsmi, kā arī citu informāciju, tostarp akumulatoru ietilpību un stāvokli.

    Šī ir daļa no plašākām izmaiņām Eiropas Savienības noteikumos par elektroauto akumulatoriem. Tie paredz, ka ražotājiem būs jāsniedz informācija par kaitīgajiem izmešiem ražošanas procesā. Tāpat pakāpeniski jāpalielina atkārtoti pārstrādājamo materiālu apjoms, gatavojoties 2035. gadam, kad Eiropas Savienībā varēs tirgot tikai jaunus elektroauto. Šī dokumenta cena būšot ap 10 eiro. Tiesa, visi nevarēs redzēt visu – autoražotāji redzēs pilno bildi sīki un smalki, savukārt auto pircējam tiks piedāvāts vispārīgāks skatījums ar galveno informāciju.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    27 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    viens
    18.01.2024 12:45

    EV battery.

    To manufacture it you need:
    12 tonnes of rock for Lithium
    5 tons of Cobalt minerals
    3 tons of mineral for nickel
    12 tons of copper ore
    Move 250 tons of soil to obtain:
    12 kg of Lithium
    30 pounds of nickels
    22 kg of manganese
    15 pounds of Cobalt
    100 Kg of rams
    200 kg of aluminum, steel and plastic.
    The Caterpillar 994A used for earthmoving consumes 1000 liters of diesel in 12 hours.
    Finally you get a “zero emissions” car.

    grh
    18.01.2024 14:21
    Reply to  viens

    Tu kaut ko ne tā esi sapratis. Runa ir par EV pilsētas korķī pret ICE auto. Runa ir par tiešo iespaidu uz tavu veselību. Runa ir par tiem cilvēkiem valdemāra ielā, kuriem vasarās dēļ karstuma ir vaļā logi, bet jāelpo ir inde. Neviens netaisa ICE auto ar domu, ka tā režošana atstāj mazāku iespaidu uz dabu nekā ICE. Te ir tikai par elpceļu veselību un labklājību.

    Biteme
    18.01.2024 15:28
    Reply to  grh

    Taisnība ir jums abiem.

    Pēča
    18.01.2024 15:37
    Reply to  grh

    Bet tu un parējās snowflake grētas ‘negrib’ saprast, lai izražotu šo vienu EV auto vienību, resursus pasaulē patērē, tikpat, cik ar ICE autiņu varēsi ~100k km braukt, kamēr šis cipars nolīdzināsies(un vēl tikpat jabrauc lai būtu kāda, vērā ņemama klimata pārmaiņa no tevis, privatpersonas stavoklī)

    Ar ko bērni u.c. darbinieki trešajās pasaules valstīs, kuri ir spiesti strādat nelabvelīgos apstākļos, ar rokām censoties iegūt kobaltu u.c. brīnumus tavai EV baterijai?!???
    Tikai tāpēc ka baltais uz valdemāra ielas grib sēdet savā EV nebojājot savu bērnu veselību Rīgā…. Kur tur taisnība vai zaļīgums?

    Bet te grētas ik pēc 3..5gadiem parsēžas uz jaunako EV modeli, jo vecais vairs neesot ‘stilīgs’ un nederīgs lai lielītos soc tīklos…. ;) NEVIENS vismaz publiski nebrauc ar EV 10..15gadus…. :D
    Jo vienkarsi nevar to izdarīt, tas EV vienkārši nosprāgst ātrāk!

    Tādejādi ‘zaļums’ ir tikai aprobežotajā prātiņā kurš vienkārši, kā aita skatās uz 1pret1 statistiku, ko skaisti mārketinga nodaļa, pasniedz. Nevis izmanto savas smadzenes.

    IZGLĪTOJIES, Cik skarba patiesībā ir tavas EV kastes cena…. Un, nopērkot sādu auto, TU 100% ŠO UZTURI PIE DZĪVĪBAS UN ATBALSTI:
    https://www.youtube.com/watch?v=JcJ8me22NVs

    Kaut kā šādus patiesos video, publiskajā telpā neredz…. Redz tik skaitās zaļās pļavas un puķītes…

    Last edited 3 months ago by Pēča
    viens
    18.01.2024 15:54
    Reply to  Pēča

    zaļā elektrība ir zaļa, jo elektrībai krāsu var vienalga kādu “iedot”. benzīns ir savā zilganajā krāsā un tur vairs neko.. homīšu degviela tas benzīns

    LAN
    18.01.2024 17:22
    Reply to  viens

    Lauksaimnieku dīzelis ir tarhūnzaļš.

    DimV
    18.01.2024 22:42
    Reply to  Pēča

    Jauki ka tu atcerejies par kobaltu un nabaga Kongo berniem. Vai tu zini ka kobaltu izmanto lai attiritu naftu no sēra? Turklāt šadi kobaltu var izmantot tikai vienu reizi. Bet kobaltu no akumulatoriem var atgūt, akumulatora pārstrādes laikā. Kaut kā neredzu tevi skrienot pirkt velosipedu, lai varetu ļaut brīvi uzelpot Kongo berniem.

    AC/DC
    19.01.2024 12:13
    Reply to  Pēča

    papēti cik tirgū ir 10gadīgi EV. Man pašam tādi ir mājās un abi brauc bez bēdu. Ar oriģinālo baču…
    Pats papēti kāda ir naftas ieguves, transporta un pārstrādes kopējā ietekme uz vidi… un tas vēl pirms degviela tiek sadedzināta nojātā ceškā – tedeškā…

    Slapjais Bebrs
    18.01.2024 15:41
    Reply to  grh

    Vasarā karstuma dēl turēt vaļā logus ir aptuveni tas pats, kas “uzvarēt” pohas ar kārtējo “simtiņu”
    Ierīko normālu ventilāciju, nopērc kondicionieri un būs laime.

    Biteme
    18.01.2024 15:53
    Reply to  Slapjais Bebrs

    Kondicioniera uzstādīšana uz fasādes ir jāsaskaņo!

    Slapjais Bebrs
    18.01.2024 16:13
    Reply to  Biteme

    Tad lai saskaņo, vai izdomā kādu citu variantu.
    Pat ja sniegpārsliņas valdemāra ielas vietā uztaisīs dabas parku – tāpat būs karsti.
    Tik tad vēl tās nelietīgās mušas, bites un skaļie putni traucēs…

    Sergejs
    19.01.2024 09:00
    Reply to  Biteme

    Nu tad ārējās žalūzijas var iekārtot tiem logiem kur saule spiež, ļoti labi palīdz, uz sevis pārbaudīts.

    Trx450
    18.01.2024 16:16
    Reply to  Slapjais Bebrs

    Gaisa kondicionueris sekmē globālo sasilšanu.

    Slais
    18.01.2024 18:01
    Reply to  Trx450

    Kā ar ogļu, gāzes, granulu un malkas kurināšanu? 🤦🏻

    Trx450
    19.01.2024 00:20
    Reply to  Slais

    Dzīvojot ziemeļos nāksies defzināt ugunskuru lai sasildītos. Tas ir neizbēgami. Vai arī uz zirmu migrēt kur ir siltāks. Taču gaisa kondiciomieris uz Valdemāra ielas ir tīš moziegums pret pasauli .

    Slais
    19.01.2024 18:12
    Reply to  Trx450

    Tāpat, kā kursora izmantošana, viedtālruņi, TV un apenes no sintētiskiem materiāliem…

    Slapjais Bebrs
    18.01.2024 18:37
    Reply to  Trx450

    Cilvēks diennaktī izelpojot veselu kilogramu co2 ..

    Biteme
    19.01.2024 08:51
    Reply to  Slapjais Bebrs

    Bez CO2 augi neaug. Laikos, kad Zemes atmosfēra bija ūdeņradis, nebija ne co2, ne augu.

    Sergejs
    19.01.2024 09:04
    Reply to  Slapjais Bebrs

    Kuš, nerunā tik skaļi, citādi tūlīt liks mūs ar katalizātoriem aprīkoties un vēl par H2S ,kas pa citu caurumu nāk laukā, atcerēsies🤞

    Asaris
    19.01.2024 14:17
    Reply to  viens

    Kādas 4h tam Caterpillar ir jāpastrādā. Labi ka ice mašīnām no svētā ētera paņem materiālus.

    Alberts Kviesis
    18.01.2024 16:22

    Būtu ne tikai jāizveido “akumulatoru pase”, bet arī jāsaņem “nulles slimības lapa” no vietējā servisa pārstāvja pirms ikgadējās CSDD skates (līdzīgā, kā šobrīd ir jāveic pārbaudes auto ar gāzes iekārtām)

    Valdis
    18.01.2024 22:38

    jaunam auto tas skaidrs. Taču kad mainīs to akkumulatoru servisā, vai pats mājās ? Kas uzturēs to pasi?
    Nav jau arī skaidrs, kā rēķināt ražošanas procesā radīto kaitējumu. Ja detaļas ražo garā ciklā daudzas rūpnīcas (to pašu litiju ar ķīmiju dabū raktuvēs, tad pārstrādā lietņos, tad velmē, tad … kamēr lidz auto veikalam ir simtiem komponentu un desmitiem rūpnīcu. Iegūstot materiālu vajag arī instrumentus, iekārtas, palīg-materālus, kuri arī jāražo un bieži tie procesi nav tie ekoloģiskākie. Tā pati lodēšana (svins?), dažādas lakas un krāsas (pigmenti, plastifikātori), utt. Tā uzskaite visam labi maksā un nomainīt tehnoloģiju arī nav lēti vai nav iespējams.

    Krotow
    18.01.2024 23:26
    Reply to  Valdis

    EV litija akumulatoros svina nav. Un ICE svina akumulatorus mūsu braucēji maina paši jau 100 gadus.

    Trx450
    19.01.2024 00:23
    Reply to  Krotow

    Un cilvēks kurš nedaudz kaut ko sajēdz, tas atteiksies gulēt blakus svina klucim.

    Krotow
    19.01.2024 11:56
    Reply to  Trx450

    Par to ir kadri kas velk ielas moci, kur arī atrodas svina akumulators, augšā uz dzīvokli 5. stāvā :) Un tad vēl tie, kuriem istabā pie datora ir UPS ar svina akumulatoru :P

    Yan
    20.01.2024 19:28
    Reply to  Valdis

    Paldies, kaut ko saprātīgu izdevās izlasīt!

    QR kods
    19.01.2024 19:54

    Pārsist vajadzēs ne tikai šasijas numuru bet arī baterijas QR kodu. Lai uzskaitītu dabas piesārņojumu turpmāk tualetes papīram uz katra noplēšamā gabala ar nenomazgājamu tinti būs uzdrukāts QR kods. Kas 10 gadus nebūs nomazgājams no pakaļas. Un nopērkams uzrādot tikai paši, kas jāpērk pa 60Eur, jo ID kartē nevar iespest zīmogu ar tualetes papīra ruļļa numuru.

    Reklāma