Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO drīzumā tirdzniecībā piedāvās jaunu akumulatoru ar 150kWh ietilpību (lietotājam pieejami 140kWh), viņiem sperot soli tuvāk cietvielu (solid-state) baterijām. Šis ir viens no ietilpīgākajiem akumulatoriem vieglajos auto lidz šim un ķīnieši vēlējās pierādīt, ko tad auto spēj – ar pilnu akumulatoru izdevās veikt 1044 kilometrus.
Testa laikā tika izmantots NIO ET7 elektroauto ar šo lielo akumulatoru un pie mašīnas stūres sēdās kompānijas CEO Viljams Lī, kurš iepriekšminēto distanci nobrauca 14 stundās, ieskaitot pauzes.
Brauciens notika salidzinoši zemā gaisa temperatūrā – no -2 līdz +12 grādiem pēc Celsija un tas tika translēts tiešsaistē. Brauciens lielākoties tika aizvadīts, izmantojot NIO braukšanas palīgsistēmu “Navigate-on-Pilot+”, bet ātrums tika ierobežots līdz 90km/h. Brauciena vidējais ātrums bija 83,9km/h un tīrais laiks uz ceļa ir 12 arpus stundas.
NIO vadītājs, protams, ir ļoti apmierināts ar paveikto un ar to palepojās ķīniešu saziņas platformā Weibo. NIO gan norāda, ka šis konkrētais akumulators nebūs nopērkams kopā ar mašīnu, taču tā ir daļa no NIO modeļa, jo ražotājs turpina attīstīt bateriju maiņas punktus – auto iebrauc, no tā izņem tukšo akumulatoru, ieliek uzlādētu akumulatoru un brauc prom. Iepriekš kompānijas pārstāvji izteikušies, ka šis konkrētais akumulators maksās līdzīgi kā lētākie NIO modeļi, ap 40 tūkstošiem dolāru.
Cietvielu akumulatori? A kas ta iepriekš bija? Māla podiņi ar kadmiju,nosperti no acteku piramīdas?
Šobrīd vairums izmanto želejveidīgas maisiņšūnas (izskatās pēc kaķu konservu iepakojumiem), pēc taustes šķiet pildītas ar plastilīnu, kas sapakotas skārdenēs un apvienotas kopīgos blokos.
Cietvielu akumulatori pagaidām ir puseksperimentāli – tiem ir augstāks blīvums un necieš no kristalizācijas (stalaktizācijas), bet vismaz pagaidām masveidā vēl nav ražojami un pagaidām vēl nenodrošina teorētisko uzlādes ciklu skaitu.
Nu tipa tā kā nodrošina, bet tas vairāk ir runu līmenī. Bet nu drīz būtu jābūt feedback no BMW par Solid Power: https://finance.yahoo.com/news/solid-power-releases-third-quarter-210500716.html
QuantumScape: https://www.quantumscape.com/technology/
Bez šiem ir vēl vesels vairums kas tos SSB izstrādā.
Un ir vēl tāda tēma kā alumīnija-grafēna baterijas ar visai ineresantiem parametriem (teorījā):
https://graphenemg.com/graphene-products/graphene-aluminium-ion-battery/
Ievērojot stratēģisko izgudrojumu hierarhiju, izstrādājums, pirms masveida ražošanas, vispirms tiek izmantots militārajā sfērā, pēc tam tiek nosūtīts kosmosā, un tikai pēc gadiem 10 vai 15 nonāk civilajā sektorā.
Ar aprobežotību neplāties!
Skatīsim.kā būs ar drošību un uzticamību.
Krievi jau “izbauda” ķīnas autobūvi.
Interesanti ka 150kW baterija ir tikai par 10% smagāka par 70kW bateriju, izmēri tie paši.
Līdz tiek sagaidīts ķīniešu jaunais gads :D
šajā pat blogā ir eletroauto 1000km testi. Labākais laiks ir 14 stundas, tāds pats kā šitam ar lielo bateriju un bez uzlādēm. Tad whats the point? Vai arī kursora testētāji kaut kā īpaši ātrāk māk braukt?
Divi mīnusi, par ko? 😁 Pilnīgi normāls novērojums,. Interesanti, kur es aizskāru snowfeliku jūtas?
vispār NIO bija 12.5h
super liela jēga nav no 1000km, kurš neapstājoties tādus attālumus brauc?
Aizjūrā problēmas pārdot EV, jo aptrūkušies pircēji. Jautājums, kāda situācija ir pie mums? Arī EV pārpalikums noliktavās?
Electric Cars that Dealers Can’t Sell – Here is why
https://www.youtube.com/watch?v=fWqduwbKLA8
Izdevās veikt 1044 km un izjukt.