Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu NIO ET7 elektroauto uzlādēts nobrauc vairāk nekā 1000 kilometrus

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO drīzumā tirdzniecībā piedāvās jaunu akumulatoru ar 150kWh ietilpību (lietotājam pieejami 140kWh), viņiem sperot soli tuvāk cietvielu (solid-state) baterijām. Šis ir viens no ietilpīgākajiem akumulatoriem vieglajos auto lidz šim un ķīnieši vēlējās pierādīt, ko tad auto spēj – ar pilnu akumulatoru izdevās veikt 1044 kilometrus.

    Testa laikā tika izmantots NIO ET7 elektroauto ar šo lielo akumulatoru un pie mašīnas stūres sēdās kompānijas CEO Viljams Lī, kurš iepriekšminēto distanci nobrauca 14 stundās, ieskaitot pauzes.

    Brauciens notika salidzinoši zemā gaisa temperatūrā – no -2 līdz +12 grādiem pēc Celsija un tas tika translēts tiešsaistē. Brauciens lielākoties tika aizvadīts, izmantojot NIO braukšanas palīgsistēmu “Navigate-on-Pilot+”, bet ātrums tika ierobežots līdz 90km/h. Brauciena vidējais ātrums bija 83,9km/h un tīrais laiks uz ceļa ir 12 arpus stundas.

    NIO vadītājs, protams, ir ļoti apmierināts ar paveikto un ar to palepojās ķīniešu saziņas platformā Weibo. NIO gan norāda, ka šis konkrētais akumulators nebūs nopērkams kopā ar mašīnu, taču tā ir daļa no NIO modeļa, jo ražotājs turpina attīstīt bateriju maiņas punktus – auto iebrauc, no tā izņem tukšo akumulatoru, ieliek uzlādētu akumulatoru un brauc prom. Iepriekš kompānijas pārstāvji izteikušies, ka šis konkrētais akumulators maksās līdzīgi kā lētākie NIO modeļi, ap 40 tūkstošiem dolāru.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kerčas Mosts
    20.12.2023 12:25

    Cietvielu akumulatori? A kas ta iepriekš bija? Māla podiņi ar kadmiju,nosperti no acteku piramīdas?

    Bats
    20.12.2023 14:56
    Reply to  Kerčas Mosts

    Šobrīd vairums izmanto želejveidīgas maisiņšūnas (izskatās pēc kaķu konservu iepakojumiem), pēc taustes šķiet pildītas ar plastilīnu, kas sapakotas skārdenēs un apvienotas kopīgos blokos.

    Cietvielu akumulatori pagaidām ir puseksperimentāli – tiem ir augstāks blīvums un necieš no kristalizācijas (stalaktizācijas), bet vismaz pagaidām masveidā vēl nav ražojami un pagaidām vēl nenodrošina teorētisko uzlādes ciklu skaitu.

    Last edited 4 months ago by Bats
    Sergejs
    20.12.2023 16:04
    Reply to  Bats

    Nu tipa tā kā nodrošina, bet tas vairāk ir runu līmenī. Bet nu drīz būtu jābūt feedback no BMW par Solid Power: https://finance.yahoo.com/news/solid-power-releases-third-quarter-210500716.html
    QuantumScape: https://www.quantumscape.com/technology/
    Bez šiem ir vēl vesels vairums kas tos SSB izstrādā.
    Un ir vēl tāda tēma kā alumīnija-grafēna baterijas ar visai ineresantiem parametriem (teorījā):
    https://graphenemg.com/graphene-products/graphene-aluminium-ion-battery/

    Dimants
    22.12.2023 23:10
    Reply to  Bats

    Ievērojot stratēģisko izgudrojumu hierarhiju, izstrādājums, pirms masveida ražošanas, vispirms tiek izmantots militārajā sfērā, pēc tam tiek nosūtīts kosmosā, un tikai pēc gadiem 10 vai 15 nonāk civilajā sektorā.

    Parasts latvietis
    20.12.2023 15:45
    Reply to  Kerčas Mosts

    Ar aprobežotību neplāties!

    Tas pats Jānis
    20.12.2023 15:53

    Skatīsim.kā būs ar drošību un uzticamību.
    Krievi jau “izbauda” ķīnas autobūvi.

    nedarata
    20.12.2023 16:36

    Interesanti ka 150kW baterija ir tikai par 10% smagāka par 70kW bateriju, izmēri tie paši.

    Zemene
    20.12.2023 18:15
    Reply to  nedarata

    Līdz tiek sagaidīts ķīniešu jaunais gads :D

    aaa
    20.12.2023 21:03

    šajā pat blogā ir eletroauto 1000km testi. Labākais laiks ir 14 stundas, tāds pats kā šitam ar lielo bateriju un bez uzlādēm. Tad whats the point? Vai arī kursora testētāji kaut kā īpaši ātrāk māk braukt?

    aaa
    21.12.2023 11:33
    Reply to  aaa

    Divi mīnusi, par ko? 😁 Pilnīgi normāls novērojums,. Interesanti, kur es aizskāru snowfeliku jūtas?

    nedarata
    22.12.2023 08:37
    Reply to  aaa

    vispār NIO bija 12.5h
    super liela jēga nav no 1000km, kurš neapstājoties tādus attālumus brauc?

    Alberts Kviesis
    21.12.2023 08:04

    Aizjūrā problēmas pārdot EV, jo aptrūkušies pircēji. Jautājums, kāda situācija ir pie mums? Arī EV pārpalikums noliktavās?
    Electric Cars that Dealers Can’t Sell – Here is why
    https://www.youtube.com/watch?v=fWqduwbKLA8

    Kaut kā tā
    21.12.2023 10:50

    Izdevās veikt 1044 km un izjukt.

    Reklāma