Pagājušajā nedēļā diezgan negaidīti tika paziņots, ka Herberts Dīzs atstās Volkswagen koncerna valdes priekšsēdētāja posteni. Lai arī tas bija zināmā mērā negaidīti, tomēr industrijas eksperti uzskata, ka Volkswagen vadībā bijušas nesaskaņas un šāds situācijas atrisinājums bija tikai laika jautājums.
Viens no Dīza pienākumiem bija pārraudzīt CARIAD nodaļas darbību – šī nodaļa tika speciāli izveidota, lai attīstītu programmatūru, taču tās sniegums, maigi izsakoties, nav bijis spožs. Kā vēsta Bloomberg, Dīzs tiek vainots, ka aizkavējusies programmatūras izstrāde, kā rezultātā aizkavēsies vairāki Audi, Porsche un Bentley elektriskie modeļi.
Tieši programmatūras problēmas pēdējos gados pamatīgi nomocījušas Volkswagen mašīnas, tāpēc aizkavējās elektrisko ID sērijas mašīnu nonākšana pie klienti, bet arī tagad klientiem jādodas pie dīlera, lai veiktu programmatūras atjauninājumus.
Izgāšanās ar programmatūru, acīmredzot, bija pēdējais piliens Dīza vadībai Volkswagen, taču viņam bijušas nesaskaņas arī ar darbinieku arodbiedrību par komentāriem, ka nepieciešams atlaist tūkstošiem darbinieku. Kā informē situācijai pietuvināti avoti, Volkswagen uzraudzības padome 20. jūlijā lēma, ka Dīza laiks pie VW stūres ir beidzies. Lēmums Dīzam tika paziņots dienu vēlāk, kad viņš atradās vizītē ASV. Viņam bija diena laika, lai uz to reaģētu, pēc konsultācijām ar juristiem piekrītot pamest savu posteni, kad Volkswagen to arī izziņoja publiski.
Kā zināms, Volkswagen koncerna grožus no 1. septembra pārņems Olivers Blume – pašreizējais Porsche vadītājs, kurš paralēli saglabās savu vietu kā Porsche vadītājs. Blume ir pieredzējis speciālists, kurš ilgstoši atradies uzņēmuma valdē. Viņš tiek raksturots kā komandas spēlētājs, kurš labāk spēs orientēties un vest pie kopsaucēja dažādās Volkswagen koncerna frakcijas.
EV haipa laikos Dīza uzvārds nes aplamu vēstījumu klientiem