Web Analytics
More
    Reklāma

    Volvo elektriskais kravas auto Norvēģijā demonstrē lieliskas uzlādes spējas

    Jaunākie raksti

    Volvo kravas auto divīzija ražošanā gatavojas nogādāt elektrisko “FM” kravas auto, kas būs viens no gaidāmajiem Volvo elektriskajiem kravas transportlīdzekļiem. Ražotājs norāda, ka mašīnu iespējams pasūtīt ar baterijām, sākot no 180kWh ietilpības, beidzot ar 540kWh ietilpību, bet ar vienu uzlādi tas spējot veikt līdz pat 380 kilometriem.

    Šajā kontekstā īpaši svarīga ir bateriju ļoti ātra uzlāde, lai mašīnai ceļmalā nav jāstāv ilgāk nekā nepieciešams. Testos Norvēģijā novērots, ka auto spēj lādēties ļoti ātri – baterijai esot uzlādētai līdz 89% atzīmei, auto turpināja lādēties ar 243kW jaudu. Skaidrs, ka uzlādes iekārtas, kas spēj piedāvāt šādu jaudu pagaidām nav nemaz tik plaši sastopamas. Konkrētajā gadījumā izmantots lādētājs ar 350kW pieejamo jaudu.

    Volvo norāda, ka, lādējoties ar šādu jaudu, mašīnas būs pilnībā uzlādetas aptuveni divarpus stundu laikā. Kravas auto gadījumā tas gan tik un tā ir pārāk ilgi. Domājams, ka pie tik pilnas baterijas auto nelādējās ar maksimālo pieejamo jaudu, proti, ja baterija būtu tukšāka, uzlādes jauda būtu vēl lielāka. Tiesa, ļoti labi, ka auto līdz pat gandrīz pilnai baterijai lādējas arī ar šādu jaudu, kas jebkurā gadījumā nav maz.

    Cita problēma ir, kur šīs kravas mašīnas lādēt. Eiropā pagaidām nav izveidotas vietas, kur lādēties kravas automašīnām ar puspiekabi, tāpēc šajā gadījumā vadītājam bija jāielokas pie vieglajam auto domāta lādētāja. Tiesa, šī ir problēma, ko diezgan ātri iespējams risināt. Sagaidāms, ka arī uzlādes jaudu jautājums drīz tiks atrisināts ar krietni jaudīgākām lādēšanās iekārtām un standartiem – tuvāko gadu laikā ekspluatācijā nonāks jaunais “MCS” jeb “Megawatt Charging System” standarts, kas komerctransportam ļaus lādēties ar vairāku megavatu jaudu. Tādējādi uzlādes laiks krietni saruks, ļaujot uzlādēt transportlīdzekli pauzes laikā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    hmmm :)
    27.06.2022 22:12

    Kapēc viņi nerada nomaināmas baterijas ? Īpaši smagajiem jau tas baterijas būtu novietotas vieglakai apmaiņai nekā privātajos auto .

    Biteme
    27.06.2022 23:21
    Reply to  hmmm :)

    Nav tik vienkārši uztaisīt. Pati nomaiņa, kontakti. Lai nebojātu ne baterijas, ne kontaktus nomaiņas procesā. Kad būs tikpat viegli un droši kā fotoaparātos – varētu nostrādāt. Un tad vēl vajag papildus baterijas – iespējams, vismaz 2/3 no kopējā auto skaita, kas varētu būt pat nopietnāks iemesls.

    bobis
    28.06.2022 18:12

    Un neparversas par mikrobu un netirumu barotnem. ka degvielas auto.

    Reklāma