Web Analytics
More
    Reklāma

    Volvo saražojis savu pēdējo automašīnu ar dīzeļdzinēju un tā dosies uz muzeju

    Jaunākie raksti

    Volvo pieturas saviem solījumiem pārtraukt dīzeļdzinēju izmantošanu vieglo automašīnu ražošanā – ražotāja pārstāvji apstiprinājuši, ka saražots vēsturiski pēdējais Volvo vieglais auto ar dīzeli. Pēdējais Volvo ar šo degvielas tipu ir XC90 SUV, šim auto noslēdzot 45 gadus ilgu ēru ar dīzeļdzinējiem aprīkotiem Volvo.

    Šis konkrētais spēkrats gan nedosies pie sava laimīgā īpašnieka, bet gan tiks nogādāts Volvo muzejā Gēteborgā, kur tas tiks izstādīts ekspozīcijā ar citiem vēsturiski nozīmīgiem Volvo eksemplāriem. Nelielai atkāpei – iesaku apmeklēt, tiešām interesants muzejs.

    ReklāmaAdvertisement

    Autoražotājs līdz pat 1991. gadam kaut kāda iemesla dēļ neapkopoja, cik tieši mašīnu ir saražots ar dīzeļdzinēju. Ja raugāmies uz datiem no 1991. gada līdz šodienai, tad saražoti vairāk nekā 9 miljoni šādu Volvo. Patiesais saražoto mašīnu skaits kopš 1978. gada ir krietni augstāks, kas liecina par šo modeļu popularitāti.

    Sākotnēji Volvo izmantoja citu autoražotāju dīzeļdzinējus – pats pirmais tika aizgūts no Volkswagen un Audi, bet paši savu pirmo dīzeli viņi ieviesa tikai 2001. gadā. Plāns pārtraukt dīzeļdzinēju izstrādi tika izziņots vēl 2017. gadā. Pagājušajā mēnesī tika saražots pēdējais dīzelis Volvo rūpnīcā Gentā, bet tagad no konveijera noripojis pats pēdējais dīzelis, šoreiz Torslandas rūpnīcā Zviedrijā.

    Kopš Volkswagen koncerna dīzeļgeitas skandāla pieprasījums pēc šāda veida automašīnām Eiropā pamazām ir krities. Ja atceramies 10-15 gadus senu pagātni, tad dīzeļi piedzīvoja savu absolūto pīķi. Tāpat sava loma ir Eiropas Savienības arvien stingrākajām emisiju prasībām, kas dīzeļu attīstību padara arvien dārgāku, neizdevīgāku kā autoražotājiem, tā arī pircējiem, kam jāmaksā augstāka cena par šādu auto.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    25 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Uldis
    28.03.2024 10:12

    Oho, kāds vēl ražoja dīzeļus? Man jau likās ka visi nometušies no šī ekoloģiskā ļaunuma…

    Kaspars
    28.03.2024 11:13
    Reply to  Uldis

    Khm…VAG grupas mašīnas vēl pilnā sparā ražo..

    nedarata
    28.03.2024 11:39
    Reply to  Kaspars

    Cik % ir jaunie dīzeļi?

    Uldis
    28.03.2024 13:28
    Reply to  Kaspars

    Un kur liksim tos “šodien” iegādātos dīzeļauto pēc 10 gadiem, kad Eiropas normas tos spiedīs “nost no ceļa”? Dīzelim privātauto segmentā nav nākotnes, jo ātrāk autoražotāji to saprot, jo labāk pašiem! Ir gana daudz ražotāju kas sen jau neražo dīzeļus, un ir gana populāri joprojām

    Kaspars
    28.03.2024 14:43
    Reply to  Uldis

    Ja šodien iegādātais dīzelis tiek uzturēts kartībā, tad ar nekādām Eiropas normām problēmas tuvāko 30 gadu laikā nebūs

    Kursors.lv
    28.03.2024 15:45
    Reply to  Kaspars

    Tu gribēji teikt, ka problēmas nebūs ar šobrīd spēkā esošajām normām? ;)

    Kaspars
    28.03.2024 16:10

    Normas var iet uz priekšu, bet mašīnas paliek :)

    Būsim godīgi – ja Tu nedzīvo kādā īpašā eiropas pilsētā, tad neviens “nespiež nost no ceļa” pat, ja Tev ir 25 gadus vecs, kūpošs auto.

    Un pat tad, ja Tu dzīvo kādā no izredzētajām pilsētam, tad vairums ierobežojumu skar mašīnas, kas vecākas par euro 4 (2004? gads)
    Un tikai dažas (pāris?) savās īpašajās zonās nelaiž mašīnas vecākas par euro 5 (2011? gads)

    Un pat, ja Tu dzīvo kaut kur Parīzē, ārpus centra un Tev ir vecs auto – tad Tev ir ierobežota kustība uz centru, nevis aizliegts ar šo auto pārvietoties pilsētas vai valsts mērogā.

    Teikt, ka Eiropa spiež nost no ceļa, manuprāt, ir krietni pārspīlēti, un tas brīdis, kad kāds sāks kratīt ar pirkstu par Tavu šī brīža euro 6 mašīnu pat ļoti īpašās pilsētās nebūs tuvāko 10 gadu jautājums

    Kursors.lv
    28.03.2024 16:13
    Reply to  Kaspars

    Par 10 gadiem vēl varu piekrist, bet 30 gadi tomēr ir pārāk tāla nākotne un tur visādi brīnumlikumi var tikt pieņemti.

    Kaspars
    28.03.2024 16:41

    Taisnība, un reti kurš autiņš pēc 30 gadiem vispār vēl brauks..

    Bet diez vai kādam, kurš šobrīd pērk jaunu dīzeli vajadzētu uztraukties par to, ka Eiropa ar to aizliegs braukt – var mierīgi braukt tik cik nu ir paredzēts(vidēji līzinga termiņš), pārdot, un atkarībā no situācijas pirkt vietā to, ko nu var un vajag pirkt tajā brīdī.
    Problēma ar dīzeļa agregātu uzturēšanu lai paliek nākošā īpašnieka ziņā un potenciālie ierobežojumi iebraukt dažās Eiropas metropolēs – aiznākamo īpašnieku ziņā

    Pats es neesmu dīzeļa fans un jaunu dīzeli nepirktu, bet ne jau tapēc, ka Eiropa… Nu būs šodienas dīzelim, tā dzives mūžā, visas iespējas ripot ilgi un tālu

    Taskas
    28.03.2024 16:58
    Reply to  Uldis

    Dìzelis, izmeŝu ziņā ir ekoloĝiskàks par bendzīna dzinēju. Protams ja vien nesalìdzina tankkuĝi ar mazlitrážas auto.

    azad
    28.03.2024 10:18

    Pa lielam visi Volvo par doties uz muzeju😄

    Targuns
    28.03.2024 11:04
    Reply to  azad

    Ar Tevi pa priekšu.

    azad
    28.03.2024 12:13
    Reply to  Targuns

    Opā Volvo fanu aizskāru🤭

    azad
    28.03.2024 12:14
    Reply to  Targuns

    Vari iet uz to muzeju strādāt, jutisies ka tas pēdējais Volvo ir tavs😄

    Tomāts
    28.03.2024 13:53
    Reply to  azad

    Gluži pretēji! Ko tas volvo muzejā darīs? Tad jau visādus kablukus, dacias un busus arī uz muzeju jādod.

    Svimart
    28.03.2024 12:22

    Iedzina sev naglu zārkā… protams ne bez ķīniešu palīdzības…

    Uldis
    28.03.2024 13:22
    Reply to  Svimart

    Austrum Eiropa bija vienīgā vieta kur dīzeļi vēl kaut cik ir pieprasīti, Eiropas dienvidos un citur pasaulē privātie auto ir pamatā tikai ar benzīna dzinējiem. ASV ir gana liels volvo pieprasījums un tur par dīzeļiem neviens neraud…

    Track
    28.03.2024 14:02
    Reply to  Uldis

    Uldi, diemžēl ne visi to saprot un sapratīs. Nav jēga censties

    Sergejs
    28.03.2024 14:15
    Reply to  Uldis

    Nav pieprasīts čakars un maksa par “ekoloģijas” sistēmām tipa adblue, citādi labprāt brauktu kas līdz šim brauca. Par to ka prāva tiesa nevar/negrib auto tehniskā kārtībā uzturēt un tamdēļ aiz tiem ir melni/zili dūmi (arī uz benzīnu tas attiecinams) tas jau ir cits stāsts.

    Janis
    28.03.2024 13:35

    Mode mainīsies un pēc 10 gadiem atkal drīkstēs dīzeli

    Nelabojams
    28.03.2024 14:33

    Kā savulaik teica Džeremijs Klarksons, ja jūsu mājas piebraucamajā celiņā redzams Volvo, tā ir skaidra zīme, ka jūsu seksuālā dzīve ir beigusies.

    Ivars Dzerve
    28.03.2024 14:54
    Reply to  Nelabojams

    Tad zviedri būtu jau izmiruši

    digitalk
    28.03.2024 15:27
    Reply to  Ivars Dzerve

    Klarksonam vienkārši skauda, ka eksistē “zviedru ģimenes” — divas ūdeņražpārskābes blondas pupainas beibes un džeks (kuram ir Volvo) :D

    Krotow
    29.03.2024 14:16
    Reply to  Ivars Dzerve

    Vnk iestājas tas posms (dažiem), kur sekss ir tikai bērnu taisīšanai.

    Aigars
    29.03.2024 00:11

    Neliesi

    Reklāma