Web Analytics
More
    Reklāma

    MAN ierobežotā daudzumā saražos ar ūdeņradi darbinātus kravas auto

    Jaunākie raksti

    Komerctransportlīdzekļu ražotājs MAN paziņojis, ka ierobežotā skaitā saražos kravas automašīnas, kas kā degvielu izmanto ūdeņradi. Projektu plānots realizēt nākamgad un kopumā tiks saražoti 200 šādi spekrati, kas tiks piegādāti klientiem Norvēģijā, Nīderlandē, Islandē un vēl vairākās citās valstīs.

    Mašīna būs aprīkota ar ūdeņraža tvertni, kurā var uzkrāt 56 kilogramus ūdeņraža, bet uzpilde prasīs apmēram 15 minūtes, ļaujot nobraukt 600 kilometrus. Šī gan nav ūdeņraža degvielas šūnu mašīna – šeit ūdeņradis tiek lietots kā degviela iekšdedzes dzinējā.

    MAN skaidro, ka šajos auto izmantotais H45 dzinējs ir bāzēts tradicionālajā D38 dīzeļdzinējā. Kompānijas pārstāvji norāda, ka šādam risinājumam saskata potenciālu noteiktos tirgos un pielietojuma gadījumos, taču kompānijas prioritāte jebkurā gadījumā ir attīstīt kravas mašīnas, kuras darbina akumulatori.

    AvotsH2 View
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Maxī
    13.04.2024 09:39

    Kad ūdeņradis uzpildes stacijā maksās 3-5€ tad arī kaut kas būs.
    Tagad kad cena vācija ir ap 15€ vai californijā 36$, tikmēr par šo var aizmirst.
    Jo smaigas degvielā tērē ap 30litriem dīzeļa, kas ir pie 50€ uz 100km.
    Ja ūderņradi tērē smaigais ap 10kg uz 100km, tad attiecigi cenai ir jābūt zemākai nekā dīzelim, jo ir jau vēl jākonkurē ar elektrosmagajiem, kas brauc daudz lētāk.

    Reklāma