Ar elektromotoru aprīkotie velosipēdi sākt kļūt arvien populārāki kā ikdienas pārvietošanās līdzeklis vai arī noder sportiskākai braukšanai. Šie divriteņi ir domāti, lai braucējam būtu vieglāk sasniegt savu galamērķi, tomēr pētījumi norāda, ka arī ar papildu motorizēto jaudo, var tikt nodrošināta pietiekama sportiskā slodze.
Noteikti nav nekāds pārsteigums, ka minoties ar vienkāršu divriteni, var tik dedzinātas kalorijas un veikts augstas intensitātes treniņš, jo viss ir atkarīgs no mīšanās spēka un nav nekāda papildu palīdzība. Elektrodivriteņa gadījumā situācija gan ir nedaudz citādāka, jo šie velosipēdi ir aprīkoti ar elektrisko piedziņu, tomēr parasti braucējam būs nepieciešams turpināt mīties. Tāpēc Miami Universitātes Oksfordā veiktais pētījums vēlējies salīdzināt, cik tad liela ir slodzes atšķirība starp šiem divriteņu veidiem.
Pētījuma dalībniekiem bija jāveic 5km gara distance gan ar parasto, gan elektrisko velosipēdu, kas bija aprīkots ar 350W motoru. Elektrovelosipēda braucieni tika veikta ar divu dažādu līmeņu palīdzību, beigās iegūstot trīs dažādu slodžu datus. Braucējiem tika mērīts pulss un skābekļa patēriņš, kā arī pēc brauciena bija jāsniedz pašsajūtas vērtējums par veikto slodzi. Attiecīgi pulss bijis 66%, 62% un 56% apmērā no maksimuma, balstoties uz piedziņas intensitāti, un pirmais mērījums atbilst braucienam ar parasto divriteni. Tāpat skābekļa patēriņš bijis 55, 47 un 39 vienības.
Gala rezultātā pierādījies tas, ka radītāji ir atbilstoši slodzei un pietiekami līdzīgi, norādot uz to, ka arī ar elektrovelosipēdiem ir iespējams veikt aktīvu braukšanu, kā arī augstas intensitātes treniņu. Šie velosipēdi ir spējīgi būt noderīgi arī veselībai, ne tikai ērtai izklaides braukšanai. Maija sākumā izbraucu ar uzņēmuma QWIC elektrovelosipēdu, un varu teikt, ka braukt ir vieglāk, tomēr tas nenozīmē, ka ritenis pats mīsies uz priekšu.
Sanāca pabraukt kādu gabalu aiz elektrovelosipēda. Onka turēja stabilus 60 km/h, un palīdzēja elektromotoram ar pedāļu mīšanu.
Vairāk izklausās pēc pasakām. Pat šosejas transmisija beidzas pie 60, ielas vai mtb pie 40 vairs nespēj pamīt
ar elektrovelo taču nav jāminas ar tādu pašu kadenci (kas būtībā ierobežo maks. ātrumu, pēc aerodinamikas un svara), kā ar neasistēto piedziņu?
Elektro mēra ātrumu un attiecīgi tur arī piekoriģē cik jāpalīdz. Bet nu ja pats skrūvē kopā tad nelegāli vari sataisīt sev elektrisko skūteri bez nekādiem ierobežojumiem.
Kas ir Miama Universitāte?
tā ir drukas kļūda. pareizi ir MammaMia universitāte.
Neviens citpars nerāda uz parastam velo līdzvērtīgu slodzi. Bet gan norāda uz to, ka slodze ir līdzvērtīga kaut kādai vieglai aktivitātei, kas attiecīgi ir vitāli nepieciešama jebkuram mūsdienu ērtību indivīdam.
nu kā un ko mēra. ja cilvēks pēc darba izbrauks nevis 30-40 km, bet 80-120, tad arī slodze būs. vai nobrauks tikai 60km, bet ar pulsu tuvu tam, kas ar bez motora.
Es arī par to padomāju. Ja cilvēkam gribas komfortablā jaudā mīt, tad viņš var notērēt vienlīdzīgas kalorijas gan ar velo, gan e-velo. Pie tam vienādā distancē. Atšķirība būs tikai patērētajā, laikā – e būs ātrāk, bet … (negribēju sabojā pozitīvismu) būs bīstamāk gan sev, gan apkārtējiem.
Neaizmirsti tos, kuri stiepj šo rīku uz 5. stāvu, tiem summā būs līdzvērtīga slodze :)
Tie, kuri dzīvo piektajā stāvā bez lifta, nav evelo mērķauditorija !
Skaidri zini? Cara laika piec stāvenes no kurām daudzās nav lifta, maksā 1.2 -2k eur par m2., nereti dārgāk, ka jaunie nekvalitatīvie pie ikea saceltie nami.
Par “kluso centru” nemaz nerunāsim.
Es domāju, ka komentārs bija par svaru, ne spēju iegādāties velosipēdu. No savas pieredzes pateikšu, ka nešana tiešām kādā brīdī var kļūt apgrūtinoša.
Man smiekli nāk, kad lieli vīri čīkst par velosipēdu svaru! Viņiem esot grūti. Ko lai saka jūsu sievas, kas vienā padusē pasit 20kg bērnu ratus, un otrā padusē bērnu un mauc uz piekto stāvu? Vot bērnu ratiem savars tiešām ir no savara, lai sievietēm nav jāmocās, bet katram kārtīgam vecim ir jāspēj uznest ne tikai velosipēds, bet arī kartupeļu maiss.
Tu gribētu kartupeļu maisu katru dienu staipīt uz piekto stāvu? Visticamāk ātri vien apniktu.
Viena lieta ir stiept 20kg svara bumbu, bet cita, velosipēdu, kurš jāizgroza pa trepēm, lai neapdauzītu sienas un margas. Tad vēl cīņa ar ieejas durvīm. Zinu to no Ūsiņa pieminētās cara laika mājas šturmēšanas ar pavisam vieglu velo. Karinu šo velo uz pleca un uz priekšu.
“Kārtīgam vecim” savai mīļotajai ir jāspēj nodrošināt tāds mājoklis, kurā nav bērnu rati rokās jāstiepj uz piekto stāvu :)
Jā, un kārtīgs vecis ar velo nemaz nebrauks, jo “tādā” mājoklī būs liela garāža, kurā būs feins auto gan priekš sevis, gan mīļotās! ;)
un kas traucē vienu sienu apkārt ar feiniem velo? 2 endurance, 2 modīgie grāveļi, 2 bmx un apkārt īpašumam sava trasīte. parādi kārtīgajam vecim, cik maksā chris king, paul utt. daļas – uzreiz sagribēs, pat ja nemīsies))
Priekš kam? Motokross ir daudz aizraujošāks!Velo ir garlaicīgs, ja neskaita kalnu nobrauciens.
Tad vel trakāk. 😁
Kādā ziņā tā nešana tev kļuva apgrūtinoša?
Saprotu, ja ir kāda trauma utt., kas liedz nesāt to veļuku, bet citādi tas ir vienkārši slinkums. Citādāk nesaprotu kas tas par sportu, viai te runā par 40-60 nomītiem kilometriem, bet nevar 5 minūtes noturēt 20-30kg, wtf?
es jau arī saku, ka mūsdienu velosports kur samazina svaru i ričukam, i braucējam, ir tāda dīvaina padarīšana – brauktu ar 20kg. arkliem kam vēl piekabinātu svaru striķī un tad nebūtu jātaisa daudzdienu tūres, viss izšķirtos daudz ātrāk)
Priekš kam tad ar velo braukt? Var vienkārši skriet, vai cilāt svarus uz vietas.
Sevi nedefinēju par galīgi slinku un arī sportiskā forma kaut kāda ir, bet tas bija apgrūtinoši, jo man ir parastais ritenis, kuru salīdzinoši ir vieglāk un ērtāk nesāt. Te ir runa par to, ja rokas ir slidenas, kur ņemt pie rāmja, tad izgriešanās. Nu neticu, ka īstie veči tā 20-30kg somas nēsā uz viena pleca, lai tā viegli arī uzmestu šo riteni un tagad staipītu. Neaizmirsti, ka riteni arī stūre var grozīties, tad ar vienu roku turi rāmi, nav viss tiek vienkārši kā uzmest to pašu kartupeļu plecu maisā.
Elektroriteņi ir laba doma, labprāt pats tādu nopirktu, vienīgi tas, ka pie darba vienīgā vieta kur astāt ir ārā pieslēgt, pat ne pie ieejas. Iekšā ofisā nest nedrīkst, un velo, kas maksā 2k+ astāt ārā visu dienu, katru dienu noteikti nevēlos.
Nu virsraksts pa rubli. Cipari galīgi atšķirīgi. Vislabākā slodze būs ja raiders aizmirsīs batereju mājās. Ja nē, tad laiks kuru būs jāpatērē normālam treniņam ir kardināli citi. Un laiks, kā zinam, ir vertīgākais kas šajā pasaulē ir.
Nevajag aizmirst bateriju mājās. Var vienkārši izslēgt el.asistentu – OFF. Vairāk kā gadu lietoju jaudīgu e-velo. No pieredzes – sportiskā slodze ir gana. Motors palīdz jā, bet pats jau arī minies niknāk.