Web Analytics
More
    Reklāma

    Pētījumi pierāda, ka elektrovelosipēdi ir spējīgi nodrošināt līdzvērtīgu slodzi parastajiem divriteņiem

    Jaunākie raksti

    Ar elektromotoru aprīkotie velosipēdi sākt kļūt arvien populārāki kā ikdienas pārvietošanās līdzeklis vai arī noder sportiskākai braukšanai. Šie divriteņi ir domāti, lai braucējam būtu vieglāk sasniegt savu galamērķi, tomēr pētījumi norāda, ka arī ar papildu motorizēto jaudo, var tikt nodrošināta pietiekama sportiskā slodze.

    Noteikti nav nekāds pārsteigums, ka minoties ar vienkāršu divriteni, var tik dedzinātas kalorijas un veikts augstas intensitātes treniņš, jo viss ir atkarīgs no mīšanās spēka un nav nekāda papildu palīdzība. Elektrodivriteņa gadījumā situācija gan ir nedaudz citādāka, jo šie velosipēdi ir aprīkoti ar elektrisko piedziņu, tomēr parasti braucējam būs nepieciešams turpināt mīties. Tāpēc Miami Universitātes Oksfordā veiktais pētījums vēlējies salīdzināt, cik tad liela ir slodzes atšķirība starp šiem divriteņu veidiem.

    Reklāma

    Pētījuma dalībniekiem bija jāveic 5km gara distance gan ar parasto, gan elektrisko velosipēdu, kas bija aprīkots ar 350W motoru. Elektrovelosipēda braucieni tika veikta ar divu dažādu līmeņu palīdzību, beigās iegūstot trīs dažādu slodžu datus. Braucējiem tika mērīts pulss un skābekļa patēriņš, kā arī pēc brauciena bija jāsniedz pašsajūtas vērtējums par veikto slodzi. Attiecīgi pulss bijis 66%, 62% un 56% apmērā no maksimuma, balstoties uz piedziņas intensitāti, un pirmais mērījums atbilst braucienam ar parasto divriteni. Tāpat skābekļa patēriņš bijis 55, 47 un 39 vienības.

    Gala rezultātā pierādījies tas, ka radītāji ir atbilstoši slodzei un pietiekami līdzīgi, norādot uz to, ka arī ar elektrovelosipēdiem ir iespējams veikt aktīvu braukšanu, kā arī augstas intensitātes treniņu. Šie velosipēdi ir spējīgi būt noderīgi arī veselībai, ne tikai ērtai izklaides braukšanai. Maija sākumā izbraucu ar uzņēmuma QWIC elektrovelosipēdu, un varu teikt, ka braukt ir vieglāk, tomēr tas nenozīmē, ka ritenis pats mīsies uz priekšu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    27 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    25.05.2021 11:47

    Sanāca pabraukt kādu gabalu aiz elektrovelosipēda. Onka turēja stabilus 60 km/h, un palīdzēja elektromotoram ar pedāļu mīšanu.

    Kaspars Baradach
    26.05.2021 19:29
    Reply to  Skābene

    Vairāk izklausās pēc pasakām. Pat šosejas transmisija beidzas pie 60, ielas vai mtb pie 40 vairs nespēj pamīt

    2002
    26.05.2021 20:03

    ar elektrovelo taču nav jāminas ar tādu pašu kadenci (kas būtībā ierobežo maks. ātrumu, pēc aerodinamikas un svara), kā ar neasistēto piedziņu?

    Rudolfs
    26.05.2021 21:49
    Reply to  2002

    Elektro mēra ātrumu un attiecīgi tur arī piekoriģē cik jāpalīdz. Bet nu ja pats skrūvē kopā tad nelegāli vari sataisīt sev elektrisko skūteri bez nekādiem ierobežojumiem.

    Agijs
    25.05.2021 12:13

    Kas ir Miama Universitāte?

    0853
    25.05.2021 12:54
    Reply to  Agijs

    tā ir drukas kļūda. pareizi ir MammaMia universitāte.

    KKTK
    25.05.2021 16:30

    Neviens citpars nerāda uz parastam velo līdzvērtīgu slodzi. Bet gan norāda uz to, ka slodze ir līdzvērtīga kaut kādai vieglai aktivitātei, kas attiecīgi ir vitāli nepieciešama jebkuram mūsdienu ērtību indivīdam.

    0853
    25.05.2021 17:58
    Reply to  KKTK

    nu kā un ko mēra. ja cilvēks pēc darba izbrauks nevis 30-40 km, bet 80-120, tad arī slodze būs. vai nobrauks tikai 60km, bet ar pulsu tuvu tam, kas ar bez motora.

    KKTK
    25.05.2021 18:12
    Reply to  0853

    Es arī par to padomāju. Ja cilvēkam gribas komfortablā jaudā mīt, tad viņš var notērēt vienlīdzīgas kalorijas gan ar velo, gan e-velo. Pie tam vienādā distancē. Atšķirība būs tikai patērētajā, laikā – e būs ātrāk, bet … (negribēju sabojā pozitīvismu) būs bīstamāk gan sev, gan apkārtējiem.

    Elektriķis
    25.05.2021 18:06
    Reply to  KKTK

    Neaizmirsti tos, kuri stiepj šo rīku uz 5. stāvu, tiem summā būs līdzvērtīga slodze :)

    Velomens
    25.05.2021 19:25
    Reply to  Elektriķis

    Tie, kuri dzīvo piektajā stāvā bez lifta, nav evelo mērķauditorija !

    Ūsiņš
    25.05.2021 22:05
    Reply to  Velomens

    Skaidri zini? Cara laika piec stāvenes no kurām daudzās nav lifta, maksā 1.2 -2k eur par m2., nereti dārgāk, ka jaunie nekvalitatīvie pie ikea saceltie nami.
    Par “kluso centru” nemaz nerunāsim.

    Skābene
    26.05.2021 09:18

    Man smiekli nāk, kad lieli vīri čīkst par velosipēdu svaru! Viņiem esot grūti. Ko lai saka jūsu sievas, kas vienā padusē pasit 20kg bērnu ratus, un otrā padusē bērnu un mauc uz piekto stāvu? Vot bērnu ratiem savars tiešām ir no savara, lai sievietēm nav jāmocās, bet katram kārtīgam vecim ir jāspēj uznest ne tikai velosipēds, bet arī kartupeļu maiss.

    Rudolfs
    26.05.2021 09:44
    Reply to  Skābene

    Tu gribētu kartupeļu maisu katru dienu staipīt uz piekto stāvu? Visticamāk ātri vien apniktu.

    Elektriķis
    26.05.2021 09:51
    Reply to  Skābene

    Viena lieta ir stiept 20kg svara bumbu, bet cita, velosipēdu, kurš jāizgroza pa trepēm, lai neapdauzītu sienas un margas. Tad vēl cīņa ar ieejas durvīm. Zinu to no Ūsiņa pieminētās cara laika mājas šturmēšanas ar pavisam vieglu velo. Karinu šo velo uz pleca un uz priekšu.

    Kursors.lv
    26.05.2021 11:39
    Reply to  Skābene

    “Kārtīgam vecim” savai mīļotajai ir jāspēj nodrošināt tāds mājoklis, kurā nav bērnu rati rokās jāstiepj uz piekto stāvu :)

    Skābene
    27.05.2021 08:48

    Jā, un kārtīgs vecis ar velo nemaz nebrauks, jo “tādā” mājoklī būs liela garāža, kurā būs feins auto gan priekš sevis, gan mīļotās! ;)

    2002
    27.05.2021 09:28
    Reply to  Skābene

    un kas traucē vienu sienu apkārt ar feiniem velo? 2 endurance, 2 modīgie grāveļi, 2 bmx un apkārt īpašumam sava trasīte. parādi kārtīgajam vecim, cik maksā chris king, paul utt. daļas – uzreiz sagribēs, pat ja nemīsies))

    Skābene
    29.05.2021 23:37
    Reply to  2002

    Priekš kam? Motokross ir daudz aizraujošāks!Velo ir garlaicīgs, ja neskaita kalnu nobrauciens.

    Ūsiņš
    26.05.2021 09:53

    Tad vel trakāk. 😁
    Kādā ziņā tā nešana tev kļuva apgrūtinoša?
    Saprotu, ja ir kāda trauma utt., kas liedz nesāt to veļuku, bet citādi tas ir vienkārši slinkums. Citādāk nesaprotu kas tas par sportu, viai te runā par 40-60 nomītiem kilometriem, bet nevar 5 minūtes noturēt 20-30kg, wtf?

    0853
    26.05.2021 10:24
    Reply to  Ūsiņš

    es jau arī saku, ka mūsdienu velosports kur samazina svaru i ričukam, i braucējam, ir tāda dīvaina padarīšana – brauktu ar 20kg. arkliem kam vēl piekabinātu svaru striķī un tad nebūtu jātaisa daudzdienu tūres, viss izšķirtos daudz ātrāk)

    Rudolfs
    26.05.2021 11:09
    Reply to  0853

    Priekš kam tad ar velo braukt? Var vienkārši skriet, vai cilāt svarus uz vietas.

    Jānis
    25.05.2021 22:21

    Elektroriteņi ir laba doma, labprāt pats tādu nopirktu, vienīgi tas, ka pie darba vienīgā vieta kur astāt ir ārā pieslēgt, pat ne pie ieejas. Iekšā ofisā nest nedrīkst, un velo, kas maksā 2k+ astāt ārā visu dienu, katru dienu noteikti nevēlos.

    Kaspars Baradach
    26.05.2021 19:25

    Nu virsraksts pa rubli. Cipari galīgi atšķirīgi. Vislabākā slodze būs ja raiders aizmirsīs batereju mājās. Ja nē, tad laiks kuru būs jāpatērē normālam treniņam ir kardināli citi. Un laiks, kā zinam, ir vertīgākais kas šajā pasaulē ir.

    Gundars
    29.05.2021 19:53

    Nevajag aizmirst bateriju mājās. Var vienkārši izslēgt el.asistentu – OFF. Vairāk kā gadu lietoju jaudīgu e-velo. No pieredzes – sportiskā slodze ir gana. Motors palīdz jā, bet pats jau arī minies niknāk.

    Reklāma