Web Analytics
More
    Reklāma

    Kopš 2017. gada tirgu pametuši gandrīz 500 viedtālruņu zīmoli

    Jaunākie raksti

    Ik pa laikam parādās kāda ziņa, ka uzņēmums pārtrauc ražot vienu vai otru telefona modeli. Retāk nākas dzirdēt, ka no viedtālruņu tirgus aiziet ražotāji. Kā pirmais te prātā nāk LG, kā arī dažādi vietējie un mazāk zināmie zīmoli. Varētu domāt, ka, piemēram, pēdējo sešu gadu laikā šādu uzņēmumu nav ļoti daudz, maksimums ap simts. Taču nesena pētījuma rezultāti mazliet pārsteidz – kopš 2017. gada viedtālruņu tirgu pametuši ap 500 zīmolu.

    Pētījumu firmas “Counterpoint Research” veiktā analīze liecina, ka 2017. gadā tirgū bija vairāk nekā 720 viedtālruņu zīmolu. Savukārt sešus gadus vēlāk jeb 2023. gada pirmajā pusē to skaits ir samazinājies par divām trešdaļām un nu sasniedz mazliet virs 250 viedtālruņu zīmoliem.

    Tirgū esošo viedtālruņu zīmolu skaits no 2017. gada līdz 2023. gada pirmajai pusei.

    Teju visi no tirgu pametušajiem zīmoliem bija vietējie, kas nopērkami tādās vietās kā Indija, Tuvie Austrumi, Āfrika, Ķīna, Japāna un Dienvidkoreja. Savukārt globālo viedtālruņu zīmolu, piemēram, “Samsung” skaits īpaši mainījies nav un joprojām pārsniedz 30.

    “Counterpoint Research” izceļ vairākus iemeslus viedtālruņu zīmolu apmiršanai. Piemēram, Covid-19 pandēmija un komponenšu trūkums, kas sākās 2020. gadā. Kā var redzēt augstāk diagrammā, tam bija milzīga ietekme uz viedtālruņu zīmolu skaita samazināšanos. Vēl vienu kritumu 2022. gadā radīja ekonomikas lejupslīde pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā. Protams, ir arī citi iemesli, kas vairāk saistīti ar lietotāju paradumiem. Piemēram, cilvēki vienkārši izvēlas ierīci izmantot ilgāk, atjaunot un nomainīt detaļas, kā arī uzlabojas lētāku viedtālruņu kopējā kvalitāte.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    27 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Uldis
    26.09.2023 11:38

    Rupji rēķinot tikai 1/3 ir palikusi no zīmoliem nevis 2/3.

    Tasesmues
    26.09.2023 12:07

    skaits ir samazinājies par trešdaļu…

    Ja bija 720, tagad 250, tad kā sanāk samazinājums par trešdaļu? 🤷🏻‍♂️

    Jānis
    26.09.2023 12:19

    Cik no viņiem ir ķīnieši?

    Kronis
    26.09.2023 15:55

    LG atklāja, ka nekas jauns nav izdomāts un lietderīgāk ir koncentrēties uz komponenšu ražošanu.
    Iespaidīgs gan dredaino droīdu – pakaļlēcēju daudzums izstājies no spēles.

    Mikus
    27.09.2023 07:27

    Kāda jēga bija šim rakstam, ja tur informācija ir kļūdaina un nekas, pilnigi nekas nav uzskaitīts. Kādas markas, brendi tikai LG, ko visi tā pat zin.

    Pilsonis
    27.09.2023 08:14

    pilnīgi bezjēdzīgs raksts, kur nekas nav minēts! Vienīgi pateiks, ka palikuši 250 zīmoli.

    Pilsonis
    27.09.2023 08:15
    Kursors.lv
    27.09.2023 08:42
    Reply to  Pilsonis

    Raksta apakšā ir norādīts informācijas avots.

    Pilsonis
    27.09.2023 09:15

    nu nav norādīts informācijas avots!
    un kāpēc vajag 1 pert 1 pārkopēt rakstu, kur nekas nav pastāstīts? kāda jēga ir rakstam, kur ir tikai 1 fakts – tirgu pametuši tik un tik zīmoli? Nav pilnīgi nekas konkrēti minēts! NEKAS

    Kāda ir pievienotā vērtība šādam rakstam?

    Kursors.lv
    27.09.2023 10:08
    Reply to  Pilsonis

    Izlasi šo rakstu un tas tev taps skaidrs.

    Pilsonis
    27.09.2023 10:43

    Tātad, raksts 22.09 ir publicēts saitā, kuru augstāk ievietoju. Jūs to 26.09 “tupa” pārkopējat un ieliekat kā savu. Atsauces uz šo saitu nav.
    Rakstā nav nekas minēts par nekādu zīmolu, kura vairs nav, nav nekas minēts par reģioniem, par ieņemto tirgus daļu, par zaudēto tirgus daļu, nav neviena skaitļa par periodiem, kas ir bijis, kas noticies! NAV NEKAS!!! Ir minēts, ka bija 720 zīmoli, palika 250 zīmoli. Nav pat minēts kāda tipa opertājsistēmu tālruņi tie ir bijuši. Nekā nav. Izlasiet paši savu copy paste zagto rakstu un tad pasakiet, ko tur bez šiem 720/250 skaitļiem vēl var uzzināt?

    Kursors.lv
    27.09.2023 11:08
    Reply to  Pilsonis

    Nopērc pieeju “Counterpoint Research Global Monthly Handset Sales Tracker” un uzzināsi visas prasītās detaļas par zīmoliem utt.

    Pilsonis
    27.09.2023 13:31

    atkārtoju, jūs esat brutāli nozaguši rakstu! un nejau no Counterpoint Research…
    un ja jau kaut ko publicējat, tad informējat par kaut ko, nevis tagad man liekat pirkt piekļuvi…

    Kursors.lv
    27.09.2023 13:44
    Reply to  Pilsonis

    Hei, labrīt! Tā darbojas šī joma. Notiek kaut kādi notikumi un tad par tiem mediji un blogi raksta savus rakstus. Ja informācija uzzināta kādā svešā rakstā, tad uz to tiek pievienota atsauce. Tieši tas, kas noticis pie šī raksta un vispār teju visiem jaunumu tipa rakstiem gan Kursorā, gan citviet internetā.

    Sergejs
    27.09.2023 12:56
    Reply to  Pilsonis

    Un kāda vērtība jūsu komentāram? Labāk izejiet ārā un pie staba piesienaties

    Pilsonis
    27.09.2023 13:47
    Reply to  Sergejs

    vērtības ir tādas, ka es vēlos uzzināt kaut ko tieši. paziņot par zīmolu samazināšanos no 720 uz 250 nekas praktiski netiek sniegts! ko tad tu tādu ieguvi no šī pārkopētā raksta, kur nav atsauces uz vienu avotu!

    Kursors.lv
    27.09.2023 14:00
    Reply to  Pilsonis

    Tev gan rakstā, gan komentāros ir tiešas atsauces uz šī pētījuma avotu un to, kā vari iegādāties šos datus. Ko vēl tev vajag? Lai mēs tavā vietā nopērkam tev pētījumu un uzrakstām visu detalizēti? Protams, varam izdarīt arī šādi, bet tad nosauc rekvizītus uz kuriem man tev izstādīt rēķinu.

    Pilsonis
    27.09.2023 16:11

    tātad tavuprāt, uzrakstīt rakstu par neko ir normāli, ja aizrāda, ka tas ir zagts, tas neko nenozīmē, parāda zagtā avotu, tas arī neko nezīmē, bet pateikt, ej un pērc kaut kādu maksas info ir normāli!!!

    tad kāpēc vispār šāds raksts ir tapis? varēja uzreiz iedot maksas saiti un teikt, ejiet un pērciet un lasiet!

    Tas saucās ir žurnālistikas augstais līmenis!
    es gan teiktu otrādi – nožēlojams līmenis, ļoti zems. neko vairāk par pārkopētu info, ATKĀRTOJU, PĀRKPOPĒTU INFO, vārds vārdā no ukraiņu saita nespēj izveidot!

    Kursors.lv
    27.09.2023 16:41
    Reply to  Pilsonis

    Mēs neesam žurnālisti, šis nav žurnāls un arī raksts nav zagts. Cik smaga tev ir šī diena, ka nevari saprast šīs dažas tik vienkāršās lietas?

    Kas attiecas uz raksta detalizācijas pakāpi, tad, jā, protams, katru rakstu var uzrakstīt labāk un pamatīgāk. Šajā gadījumā noderīgā informācija no raksta ir apziņa, ka viedtālruņu bizness ir smags un tajā spēj izdzīvot retais. Ja kādam interesē detaļas, tās par maksu pieejamas pieminētajā pētījumā.

    jekabsb
    28.09.2023 08:44

    nu arī es salīdzināju abus rakstus, nu to ukraiņu, un secināju, ka esat to vārds vārdā pārkopējuši. sorry kursors, jūs te lahanuļis. un neredzu neko smagu ne viedbiznesā, nekur citur! paskat sadzīves tehnika kā mainījusies no 70.gadiem, kā auto bizness mainījies, to jau var teikt par visu. un ja visi pēkšņi gribēja baigi ražot telefonus, nedomājot par biznesu ilgtermiņā, tad sekas ir. viss ir normāli.

    bet, ieteikt pirkt maksas kaut ko, ir lēti.
    tāpat kā kopēt pat vārdus nesamainot…

    Kursors.lv
    28.09.2023 08:46
    Reply to  jekabsb

    Nu, kāds vēl ukraiņu raksts? Tas, kas ir automātiski tulkots uz latviešu valodu? Cik var, atvainojos, dirst?

    Gaļas pārstrādes uzņēmuma galven
    27.09.2023 14:50
    Reply to  Pilsonis

    Biedrs pilsonis galīgi sadusmājies ;D

    Pilsonis
    27.09.2023 16:06

    bet es neesmu nekāds biedrs, tu vate!

    Gaļas pārstrādes uzņēmuma galven
    28.09.2023 10:45
    Reply to  Pilsonis

    Biedris pilsonis tāds nu gaļeigi sasprindzājies ;D Nav baigi pilsoniski šitā uzvesties.

    Reklāma