Analītikas uzņēmumi publiskojuši informāciju, kas norāda, ka cilvēkiem arvien mazāk skatās ierasto televīziju, bet tirgu pārņem straumēšanas servisi, YouTube un TikTok.
Uzņēmums Nielsen pēdējos divus gadus ievācis informāciju par cilvēku TV skatīšanās paradumiem, kas atklāj, ka klasisko televīziju skatās mazāk nekā 50% cilvēku. To var uzskatīt par jaunu lappusi tehnoloģiju vēsturē. Protams, noteiktai paaudzes tas nav nekāds pārsteigums, jo šobrīd ir pieejami ļoti daudz video straumēšanas servisi, kā arī citi video resursi.
Iegūtā informācija norāda, ka kabeļtelevīzijas patēriņš krities par 12.5%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. No patērētā laika pie televizora, kabeļtelevīzija tiek skatīta aptuveno trešo daļu laika, bet analogā televīzija vien piekto daļu. Tikmēr vislabākie rezultāti ir YouTube un Netflix platformām, norādot uz straumēšanas servisu popularitāti.
Protams, to sekmē arī modernu televizoru pieejamība, jo ir bijis laiks, kad tas nemaz nebija iespējams tehniski. Ir eksperti, kuri uzskata, ka klasiskā televīzija būs beigusies jau līdz 2032. gadam, taču par šo domas dalās. Protams, tā ir spējīga pielāgoties mūsdienu iespējām, lai saglabātu savas pozīcijas, bet domāju, ka šis ir ļoti atkarīgs no lietotāja vecuma un paradumiem.
Vai jūs joprojām skatāties klasisko televīziju un Panorāmu?
YouTube, Plex, Netflix, TikTok – ko vēl vairāk vajag?
tiktok, jā, tas tiešām #1 satura iegūšanas veids.
Skatos tikkai, ja ir sporta translācijas. Nezinu vispār kapēc man ir pieslēgts, laikam tapēc, ka skatos filmas no Go3 un TV nāk klāt.
Nav jau arī ko skatīties. 150 kanāli un visos kaut kāds sviests. Ziņas var arī internetā noskatīties un fonā radio noklausīties. Starp citu tagad ir vasara, kas arī laiku pie TV ietekmē.
Varējāt arī uzskaitīt iemeslus, minot kā vienu no galvenajiem iemelsiem 15min reklāmas ik pēc 15min raidlaika. Kuram muļķim tāda TV vajadzīga? Drīz arī Youtube zaudēs savas pozīcijas, ja tā turpinās ar reklāmām. Es TV neskatos jau kādus 5 gadus, lai arī izdīca abobētājs par izdevīgu ciparu. Piekritu, jo 1x gadā hokeju paskatos. Tagad pakas abonēšana atkal 25€, kur TV nelietoju, tikai i-netu. Tāds smalks uzmetiens.
Valsts TV un radio var raidīt bez reklāmām un tiktiešām noderīgu, aktuālu saturu visām vecuma grupām. Interneta priekšrocība ir operativitātē, bet satur arī visādas blēņas un pilnīgu drazu. Ja tas aiziet pensijā, tad klasika ir grāmatas un ieraksti skaņu platēs.
Es pārstāju skatīties TV tieši dēļ reklāmām. Palika jau par traku, kad no filmas nogriež 20 min, lai varētu ielikt vairāk reklāmu. Ja tu maksā 25 naudiņas par TV, tad kāpēc vēl jāskatās reklāmas? Ja es maksāju par Amazon Prime, vai Netflix, man nav jāskatās reklāmas.
Un ziņas pārstāju skatīties Covida laikā, jo neko citu nerādīja, kā tikai Covidu! :D
Tagad iekš GO3 pa retam paskatos jauno filmu sadaļu un viss.
ja skatitas tiesam augstas izskirtspejas attelus, tad 4K, UHD, un vel augstakas izskirtspeju tad pavadontelevizija ir vieniga izvele jo ne lmt, ne lattelecom ne kads cits kantoris nodrosina tik plašu augstas izšķirtspēja TV un liels skaits bez menesa maksas, bet ja salidzina maksas tad par to maksu ko prasa lattelecom ir daudz daudz plašāks piedavajuma klāsts un kvalitate
Nav jau tur viss tik saldi, ir pāris 4k test kanāli, kur griežas viena un tā pati bilde, bet saturs LV valodā iekš 4k nav pieejams. Un pērkona, stipra lietus un sniegputeņa laikā tas SAT TV visu laiku raustās. Un visas tās kastes, vadi, šķīvji jau ir vēsture, to pašu var dabūt pa interneta vadu. :)
saldi nav nekur visur jāsalīdzina ar kritisko domāšanu diemžēl UHD kanāls 100MBit/s darbosies tikai tur kur ir dārgā optika bet par 40-60€ šķīvi var uzlikt visur kur ir elektriba un dienvidi (Latvija 90% teritorijas) ja salidzina tet https://www.tet.lv/televizija/tet-tv ar vacijas nomales sadales tikla HD piedavajumu https://www.ewe.de/internet/tv#zuhausetvvielfalt tad par 10 € ir 99%HD. tas ka no akmens laikmeta tet salidzinat 21.gadsimtu pārrok optiku, saplīst ruteris, uznāk krusas mākonis vai totalais sniegputenis ar slapju sniegu ir retāk ka sadales tikli atslēdz elektrību. visnožēlojamāk ir ja tet, bite, tele2, lmt utt tirgo 4K TV bet nespej piedavat saturu vai pat tehniski izskaidrot kas… Read more »
Nēskatāmies. Ja ir kas spešal, tad izmantojam iespēju lsm portālā noskatīties.
savadi jo personīgi ir pieaudzis TV paterins un samazinājies lineāra radio paterins, jo tur reāli ir emocionala tuksmuldesana un intelektuali-ilgtspejiga noderiga satura programmu skaits ir nezeligi sarucis, pat LR pirma programma slepti sakusi reklamēt visādus dargus struntus, ko sauc par precu pārskatu, bet ja viedtālrunos reklame tikai samsung un apple, tad par kadu apzinatu izveli ar tik skidru apskatu var but runa. ja salidzina interneta arhivus tad replay parluks rada normali bet jau gadiem TV3 tas pats parluks met ara kludas. Cik likas ir TV3 sistemas ja sita cakarejas (TV3 laikam tagad serverus (ne)nodrošina bBites kantorītis) Ta driz visa latvijas… Read more »
, par EPG vel bedigak LTV1, LTV7 utt nav, bet TV4, RADA TV EPG strada, tad ka var gribet lai kads TV skatitos ja pat EPG nespej nodrosinat?
Par tam reklamam ir tada opcija timeshift (laikamasina) ar rikiem kas ataujlauj parlekt reklamas saturu un salimet raidijumu bez reklamam, bet to nevares tik viegli nelinearaja…
Rada tikai reklamas, kas visiem izraisa psihiskus traucejumus, nevis padara priecigakus un velmi ko iegadaties.