Nīderlandes policisti ir saņēmuši mobilu pārbaudes staciju, lai apkarotu jaudīgus elektriskās piedziņas velosipēdus, kas valstī sāk palikt arvien populārāki.
Šī iekārta ir līdzīga dinamometram, kas ļauj noteikt jaudu dažādiem motorizētiem transportlīdzekļiem. Šajā gadījumā Nīderlandē tiek izmantotas mazāka izmēra iekārtas, kurās var pārbaudīt elektrisko divriteņu jaudu. Tie ir speciāli paredzēti, lai ērti izmantotu uz dažādiem velo celiņiem, līdz ar to ir pietiekami kompakti.
Policistam nepieciešams nostiprināt priekšējo riteni, bet pēc tam sasniegt maksimālo ātrumu, kad izslēdzas elektriskais motors. Eiropa ir noteikusi, ka tam jānotiek pie 25 km/h. Parasti mūsu pusē tiek izmantoti 250W jaudīgi motori, kas arī atbilst šāda ātruma sasniegšanai, bet, piemēram, Kalifornijā motora jauda sasniedz 750W.
Kaut arī lielie un zināmie elektrisko velosipēdu motoru ražotāji ievēro šos regulējumus, cilvēkiem ir iespēja iegādāties tos arī no mazāk zināmiem uzņēmumiem. Tajos savukārt ir iespējams veikt modifikācijas, kas ļauj sasniegt lielāku ātrumu. Līdz ar to Nīderlandes policijai tagad būs līdzeklis, kā šo jaudu pārbaudīt. Par konkrētiem soda mēriem gan netiek runāts.
Ja extra jaudas palielinājums tiek ieslēgts ar slēptu slēdzi vai pogu kombināciju, tad tas tests neko neuzrādīs.
Pirmā domā, kas ienāca prātā, jau izlasot virsrakstu.
Ok, skaidrs, jāņem ar FWD aprīkots elektrodampis!
Pagriez otrādi un mēri priekšējo ratu…
Jautājums, vai stends māk tā mērīt – griezīsies uz otru pusi.
nesmidini tautu to visu jaudu tik elemtari var atslegt ja ta peksna parbaude kas pie mums lv noteikti vel entos gadus nebus!!
Vai ne, atslēdz barošanu un saki, ka aķis sauss. Tāpat kā iet TA hibrīdam un ieslēgt EV režīmu, kad mēra atgāzes! :D
TA ir instrukcijas kā aktivizēt ICE, ja tas neizdodas, droši vien apskati iziet nevar.
hahhaha tas nekas ka to jaudu var tik atri vienkarsi uzreiz nomainit taka jega apaala nulle no tiem stendiem!!
Ko par elektriskām ierīcēm var spriest cilvēks, kurš neprot pat rakstīt?
Var jau apspriest to, kur un kāda poga vai atslēgs papildus jaudu testa brīdī, bet viss ir tikai atkarīgs no tā cik liela šāda “problēma” ir, jebšu cik ļoti tam pievērsīsies (birokrātiskais/ierēdnieciskais) aparāts.
Vienā galējībā teiksim viss beigties ar to, ka konkrētas ekonomiskas zonas (EU / US u.c.) ļauj tirgot/lietot tikai sertificētus izstrādājumus + ražotājam jāiesniedz reģistrā kaut kādas firmwares versijas/cheksummas (piem. bateriju uzskaite jau tak ir/top) un tad pat nekādus stendus nevajag, lai verificētu nobīdes no normas/izmaiņas.
Ir arī, protams, otra galējība :)
Nu kā, var taču skrejriteni reģistrēt arī kā mopēdu un braukt ar 45km/h. Var reģistrēt kā 125cc ekvivalentu mocīti un braukt ar 120km/h. To variantu ir daudz!
Var, bet tad tas vairs nav “skrejritenis” ar visām citām izrietošajām sekām (tiesības, apdrošināšana, nodoklis (kas nu kurā likumdošanā) utt) :)
Vienu vārdu – santīmpisējproblēmas :)
Vnk tad visa elektriskā mikromobilitāte lido kaķim zem astes.
Beigsies slikti visiem, kas lieto skrejriteņus dēļ tiem, kas brutāli pārkāpj noteikumus. Debīlie vienmēr apgrūtina pārējos. Tu apčakarēji to dinamo metru, apsveicu, ko tu darīsi tālāk? Likumdevēji Izveidos likumu, liks iet 30 eiro gadā parbaudes, apdrošināšanas utt, tas pats, kas visiem parejiem transporta līdzekļiem, tikai tādēļ, ka tev vajadzēja ietaupīt dažus santīmus tu izpostīsi labu lietu pārējiem. Atceries, tu esi tas iemesls, kāpēc uz Kinder olām ir brīdinājums par aizrīšanos.
500 eiro prieks pārvērtīsies par 700 dēļ lohiem.
Prieki beigsies, kad ar likumu aizliegs elektriskos skūterus, dēļ dažiem cilvēkiem, kas negrib iegūt mopēda tiesības vai autovadītāju tiesības un brauc 100km/h pa riteņbraucēju celiņu
kāds sakars jaudai ar 25 km/h ierobežojumu?! tie ir divi, pamatā neatkarīgi, ES likumdošanā noteikti parametri e-velo. un ES ierobežotie 250 W ir diezgan nožēlojami, ja nāktos regulāri braukāt pa Gaujas senleju. tas pats ar uzrāvienu, ja piedalies kopējā satiksmē un starts no krustojuma pa taisno uz kādu izliektāku tiltu.
Šādas pārbaudes tur notiek vairāk kā 10gadus jau. Puse kas te kko muld par atslēgšanu nav bijusi Nl
250 atvieglo mīšanos, bet tik un tā jāpieliek spēks dubļos, vai lielā pretvējā.