Google nav īsti ideāli veicies ar Chrome tīmekļa pārlūka paplašinājumiem (Chrome extensions) – tie ik pa laikam pieķerti lietotāju datu kopēšanā, kriptovalūtu rakšanā bez lietotāja ziņas u.tml. Google vēl pagājušā gada nogalē paziņoja, ka grasās uzlabot paplašinājumu drošību, bet šis solis noteikti nozīmēs dažādus ierobežojumus.
Google pagaidām nav sniegusi konkrētu informāciju par izmaiņām, tomēr vairāki paplašinājumu izstrādātāji jau ceļ brēku, ka tiem var pienākt gals, ja tiešām Google ieviesīs šobrīd ne pārāk precīzi aprakstītās izmaiņas. Nav zināms, kad Google grasās precizēt dokumentāciju, lai izbeigtu šādas pļāpas un baumas.
Lielākās problēmas varētu piemeklēt reklāmu bloķēšanas paplašinājumus. uBlock Origin un uMatrix izstrādātājs jau pateicis, ka šiem reklāmu bloķēšanas rīkiem pienāks gals, ja Google tiešām nolems ieviest izmaiņas. Visticamāk, arī citi reklāmu bloķēšanas rīki kļūs mazspējīgi vai nelietojami.
Firefox un Opera tīmekļa pārlūki, visticamāk, turpinās ierasto praksi, piedāvājot pilnvērtīgus reklāmu bloķēšanas risinājumus.
Operu velti piesauci, tā izmanto Google Cromium jau vismaz 5 gadus. Paliek tikai FireFox. Šis ir ļoti aktuāls temats. Gaidu, kad parādīsies maksa pārlūkā, kad no reklāmas skatīšanās varēšu atteikties vai saņemšu atlīdzību par reklāmas skatīšanos. Jaunā paradigmas maiņa sāk parādīties Brave pārlūkā, kas arī uz Chromium bāzēts.
Chromium != Chrome! Chromium ir plaftoma – kā Uniti spēļu izstrādē! Tu pats vari nokačāt Chromium un paskatīties cik pliks tur kodols un ka tev īsti katru funkciju (extentions, password saving, history utt) jāaktivē pasām ar katru moduli un pluginu. Tas nozīmē ka Operai adblocku extention var arī palikt, vienkārši tos nevarēs lejupielādēt no Chrome Store.
+ atklāšu noslēpumu – bet Operai ir adblock built-in iekšā
Chromium = Google = Chrome = $$$. Google maina kodolu, tur jau tas suns, adblokeri vairs nevarēs pilnvērtīgi izmantot API. Operas “built-in” adbloks ir vienkārši mārketings, tā pat kā VPNs.
Ir, jā. Ikdienā Opera lietoju.
Manuprāt reklāmu industrija internetā ir jāmaina, nevis jāčakarējas ar adblockiem. Lielākajām lapām tāpatās reklāmas rādās lai vai kādus adblock tu lietotu. Pagaidām pamatā lielākās problēmas kādēl vispār vajag to adblock ir nepareiza reklamēšanās + katras kapeikas izsūkšana no lietotājiem lai mazie sūda saiti pelnītu max iespējamās kapeikas. Ja agrāk par 1000 visitiem varēja dabūt 1 dolāru, tad tagad max 10 centus. Un tad brīnās, ka mājaslapā ir 20 reklāmas, uzlecošie baneri un visi lieto adblockus, jo bez tiem saits nav lietojams.
Un wedmasteri aizmirst par tādu lietu kā optimizācija, jo ne vienmēr vairāk reklāmas=lielāka nauda. Tas ir ātrākais veids, bet arī vismazāk pelnošais. Manai lapai no 5 agrākāk reklāmām pēc case study papliku pie 1, kas pelnioja 5x vairāk nekā tās 5 kopā. Optimizācija cilvēki, optimizācija un nebūs jālieto adblock. ;)