Eiropa uzsākusi apkarot nu jau kādu laiku pastāvošo zaļo mārketinga muļķību rakstīšanu uz iepakojumiem un visādu citādu nepamatotu reklamēšanu, kas saistāma ar zaļo domāšanu. Ja izvēlēsies šādi reklamēt savu preci, nāksies arī pierādīt tās zaļumu.
Ražotājam būs jāpierāda, ka solījumi reklāmā vai uz iepakojuma atbilst faktiem. Nevarēs vairs solīt oglekļneitralitāti, nesniedzot par to pierādījumus. Tas pats attieksies uz citiem ražotāju zaļajiem apgalvojumiem.
Likums gan vēl nav stājies spēkā, par to Eiropas Parlaments balsos novembrī, pēc tam būs divu gadu periods, kura laikā katrai dalībvalstij būs jāiestrādā savos likumos.
Plašāk par Eiropas plāniem vari lasīt te un te (abi avoti angļu valodā).
Vēl vajadzētu izskaust arī tādas muļķības kā – “Vegan Water”.
Eco getliñi
Liekas traki, ka tikai 2023. gadā to beidzot dara. Un vispār – kāpēc mana zobupasta jau 3 gadu ir “NEW!!!”?
Eiropa vēl varētu likt ražotājam rakstīt lieliem burtiem, ka produkta svars ir samazināts. Shrinkinflation diezgan baisi izskatās dažiem produktiem – saņemam vismaz 20% mazāk, bet maksājam vairāk.
Tieši šī iemesla dēļ vairs vispār nepērku Toblerone