Divu lielāko amerikāņu autokoncernu Ford un General Motors priekšnieki ir atvērti dažādām savstarpējās sadarbības iespējām, lai kopīgi cīnītos pret ķīniešu autoražotājiem, kuri pārpludina tirgu ar lētām elektriskajām automašīnām.
General Motors vadītāja Marija Barra izteikusies, ka viņas vadītā kompānija ir gatava sadarboties dažādos R&D projektos, nodrošinot jaunu tehnoloģiju ātrāku attīstību. Arī Ford vadītājs Džims Farlijs ir atvērts sadarbības iespējām, abu koncernu priekšniekiem uzsverot, ka prioritāte ir izmaksu samazināšana.
Amerikāņu un eiropiešu autoražotāji izjūt lielu spiedienu no ķīniešu elektroauto ražotājiem, kuri spēj piedāvāt konkurētspējīgas mašīnas par zemākām cenām. Eiropā un ASV tiek meklēti dažādi risinājumi, lai pasargātu vietējos autoražotājus, tostarp augstāki importa tarifi ķīniešu auto. Rietumvalstu ražotāji tikmēr steidz izstrādāt paši savus budžeta klases elektroauto, lai nepazaudētu klientus, savukārt ķīnieši turpina plānot paplašināšanos, meklējot vietas jaunām rūpnīcām tuvāk pircējiem Eiropā un Ziemeļamerikā.
Baterijas, baterijas un atkal baterijas. Kamēr auto bateriju ar to pašu ietilpību u.c. parametriem ražošana Ķīnā būs objektīvi lētāka, nekas nemainīsies.