Web Analytics
More
    Reklāma

    “Swedbank”: Latvijā mainās auto izvēles paradumi – dīzeli aizstāj hibrīdi un elektroauto

    Jaunākie raksti

    Jaunākā Swedbank iedzīvotāju aptauja rāda, ka dīzeļauto Latvijā strauji zaudē popularitāti. Ja pērn dīzeli kā nākamo auto izvēli apsvēra 27% iedzīvotāju, tad šogad – vairs tikai 19%. Vienlaikus pieaug interese par hibrīdiem un elektroauto, īpaši pašuzlādes un plug-in hibrīdiem.

    Domājot par jauna auto iegādi tuvāko piecu gadu laikā, pašuzlādes hibrīdu šobrīd apsver 22% respondentu (+5 procentpunkti), uzlādējamo jeb plug-in hibrīdu 19% (+4 procentpunkti), bet elektroauto 13% (+3 procentpunkti).

    Kopumā 46% Latvijas iedzīvotāju tuvāko piecu gadu laikā plāno mainīt esošo vai iegādāties jaunu automašīnu. Aptaujas dati liecina, ka pircēju izvēlē arvien lielāku nozīmi iegūst ne tikai auto cena iegādes brīdī, bet arī ikdienas ekspluatācijas izmaksas, finansēšanas nosacījumi un pieejamais valsts atbalsts.

    “Redzam, ka dīzelis iedzīvotāju nākotnes plānos zaudē pozīcijas visstraujāk. Tas nenozīmē, ka visi autovadītāji uzreiz pārsēdīsies uz elektroauto, taču cilvēki arvien biežāk izvērtē hibrīdus, plug-in hibrīdus un lietotus elektroauto, jo arvien svarīgākas kļūst ikdienas izmaksas. Praktiskā līmenī atšķirība ir ļoti jūtama — Pierīgas iedzīvotājam, kurš dienā nobrauc ap 70 kilometriem, dīzeļauto degvielā var izmaksāt gandrīz 300 eiro mēnesī, kamēr elektroauto uzlāde pie pašreizējām elektrības cenām izmaksātu ap 80 eiro. Tas ir vairāk nekā 200 eiro ietaupījums mēnesī,” uzsver Swedbank auto finansēšanas jomas vadītājs Sergejs Romaņuks.

    Jauno auto segmentā dīzeļdzinēju īpatsvars Swedbank finansētajos darījumos 2025. gadā samazinājās līdz mazāk kā 10%, kamēr elektroauto un plug-in hibrīdi kopā veidoja jau 32% no visiem darījumiem. Benzīna auto joprojām saglabāja lielāko tirgus daļu – 61%.

    Arī mazlietoto auto segmentā redzamas pārmaiņas. 2025. gadā benzīna auto veidoja 44% no Swedbank finansētajiem darījumiem, dīzeļauto – 29%, bet elektroauto un plug-in hibrīdi kopā jau sasniedza 27%. Īpaši strauji audzis plug-in hibrīdu segments – 2025. gadā Swedbank finansēja 721 šādu auto, kas ir 3,6 reizes vairāk nekā gadu iepriekš. Kopējais finansēto elektroauto un plug-in hibrīdu skaits pieauga no 698 auto 2024. gadā līdz 1587 auto 2025. gadā.

    Lietoti elektroauto kļūst par pieejamāku izvēli

    Aktīvāk attīstās arī mazlietoto elektroauto tirgus. 2025. gadā jau 70% no Swedbank finansētajiem elektroauto bija mazlietoti, kamēr 2024. gadā tie veidoja 57%, bet 2023. gadā – tikai 23%. Tas liecina, ka elektroauto kļūst pieejamāki arvien plašākam pircēju lokam un ienāk dažādos cenu segmentos, ne tikai jaunu auto tirgū.

    Starp jaunajiem elektroauto populārākie modeļi Swedbank datos 2025. gadā bija LYNK & CO 02, Volvo EX30, Toyota BZ4X un Tesla Model Y. Savukārt mazlietoto elektroauto segmentā visbiežāk finansēti Tesla Model 3, Audi E-tron 50/55, Hyundai Kona un Tesla Model Y.

    Valsts atbalsta programma turpina būt nozīmīgs tirgus virzītājs: 2025. gadā Swedbank finansēja 1080 videi draudzīgus auto ar EKII valsts atbalstu, un kopš programmas sākuma bankā veikti vairāk nekā 2630 šādi darījumi.

    Kā norāda Raimonds Kašs, Klimata un enerģētikas ministrijas Klimata un enerģētikas finanšu instrumentu departamenta direktors: “Pieteikšanās jaunajai atbalsta programmai elektroauto iegādei jau ir sākusies, un esam gandarīti, ka iedzīvotāji jau pirmajā dienā ir saņēmuši pirmo līdzfinansējumu. Programmas ietvaros atbalsts tiek piešķirts gan lietotu, gan jaunu auto iegādei. Ikdienā būtiskākais izmaksu samazinājums saistīts ar degvielas izdevumiem, jo elektroauto, kas tiek uzlādēts ar Latvijā ražotu elektroenerģiju, ekspluatācija izmaksā mazāk nekā iekšdedzes dzinēja automobiļa izmantošana, kas balstās uz fosilajiem importa energoresursiem. Šajā videi draudzīgu auto iegādes atbalsta programmā īpašs uzsvars likts uz Latvijas Goda ģimenēm, vēl vairāk stiprinot atbalstu daudzbērnu ģimenēm un palielinot atbalsta apmēru atbilstoši bērnu skaitam. Ģimenes ar četriem, pieciem, sešiem un vairāk bērniem saņems lielāku atbalstu.”

    Atbalsta programmas finansējums ir 40 milj. eiro. Programmu paredzēts īstenot līdz brīdim, kamēr beidzas kopējais finansējums, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

    Kas motivē un kas vēl attur pircējus?

    Izvēloties auto ar zemākām CO₂ emisijām, iedzīvotāji visbiežāk norāda praktiskus ieguvumus – zemākas ekspluatācijas izmaksas (64%), zemāku iegādes cenu (63%) un nodokļu atvieglojumus (40%). Būtiski faktori ir arī draudzīgāki finansēšanas nosacījumi (29%) un valsts atbalsts elektroauto un hibrīdauto iegādei (30%).

    Papildu motivācija daļai autovadītāju būtu arī ikdienas ērtības – 17% norāda, ka elektroauto izvēli veicinātu bezmaksas stāvvietas Rīgā, bet 11% motivētu iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas.

    Vienlaikus elektroauto iegādi joprojām kavē augstā cena un infrastruktūras jautājumi. 62% respondentu kā galveno šķērsli min augstas izmaksas, 38% – bažas par baterijas kalpošanas ilgumu, 32% – nepietiekamu uzlādes infrastruktūru dzīvesvietas tuvumā, bet 26% norāda, ka viņiem nepieciešams lielāks nobraukums ar vienu uzlādi.

    “Lietoto elektroauto piedāvājuma pieaugums un plašāks hibrīdauto klāsts palīdz videi draudzīgākus auto padarīt finansiāli pieejamākus. Nākamais tirgus attīstības posms būs panākt, lai šī izvēle cilvēkiem kļūtu ne tikai interesanta, bet arī praktiski ērta ikdienā,” norāda Sergejs Romaņuks.

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    84 komentāri
    Skābene
    28.05.2026 09:07

    Izvēli ietekmē piedāvājums, – nevar jau izvēlēties dīzeli, ja tāds vispār netiek piedāvāts iegādei! :D

    Torsons
    28.05.2026 11:56
    Reply to  Skābene

    Euro 6 dīzelis ir tik dārgs, ka atmaksājās pie milzīga nobraukuma – 30k km un vairāk.
    Dīzeļu nav? Piemēram KIA Sportage FL un KIA Sorento.
    Euro 7 dīzeļi ir tik sarežģīti un dārgi, ka autoražotāji tos atteicās ražot

    Pēča
    29.05.2026 08:44
    Reply to  Torsons

    Diez cik fanātiski jāseko biržai līdz un speciālie peidavājumi jaķer, lai jauns tosteris kas maksā 60+ tūkst. eur atmaksātos 6 vai 8 gadu īpasuma griezumā. :)) (domāju par tādu kas var ietilpnāt 2+2 ģimeni + somas, nevis kkāds mazs štruntiņš) Vai vēl pa 10-20tūkst. eur jauzliek sev mājā saules paneļu sistēma, lai ir kur piespraust un tad snobiski jākomente, ka braucot visp bezmaksas un nesaprot tos kurš vēl sēžas dīzelī un patīkot tērēt naudu lejot bākā. Bet ja šos tosterus ņem operatīvajā un ik pēc 4 vai 5 gadiem maini, tad par kādu zaļumu vispār var būt runa? Pilnīgākais mārketologu murgojums(kopā ar ”draudzīgajām” līzinga iespējām) vnk lai iesmērētu dārgāku preci. Viens liels labums Euro7 standartam ir, KAS SKAR ARĪ TOSTERUS. Autoražotajam ir jāgarantē, ka testos, kas arī ir nu jau bāzets uz real world scenāriju, nevis kkādu sausu rullīti laboratorijā, ka ar auto var nobraukt 200tūkst kas ir līdzvērtīgs 10 gadiem, Līdzsinējo euro6 normā kur laboratorijā uz rullīša uzlika un norullēja 100tūkst kaut kāda ieprogrammēta braukšanas programmā, kas mainīja ātrumu/apgriezienus it kā simulējot braukšanas scenāriju, līdzvērtīgu 5 gadiem un sertifikatu dabūja. Varbūt visi jaunie autiņi no 2028 gada ražojuma(gads no kura obligāti jabūt visiem jauniem auto šajā sertifikācjā) paliks tik… Read more »

    Last edited 5 days ago by Pēča
    Kursors.lv
    29.05.2026 08:47
    Reply to  Pēča

    Ar kādu elektroauto tu brauc? :)

    Pēča
    29.05.2026 10:07

    Braucu ar 2020g dīzeli, pirkts mazlietots pirms 3 gadiem bez kredīta palīdzības, pa 15tūkst, ērti var sasēsties un neplanojot braukt uz Tallinu, liepāju vai Kauņu, ko var izdarīt vienā rāvienā, bez pīpauzem, jauda pietiek lai apdzītu kādu un nevajag kilometrus. Bet ja nevari nosēdēt 2..3h max 4h tad varbūt būtu jameklē vaina sevī nevis automobīlī. (jā jā uz papīra esot jaizkustās ik pēc cik? 45min, bet realitāte ir pavisam kas cits!) Vid. patēriņš pilseta 5.5L, ārpus 4L, bēdu nezinu un netaisos pārsēsties uz EV, gadā nobraucu ap 25tūkst km. neredzu jēgu čakarēties un sedet pie vada lai ietaupītu pārdesmit eur mēnesī. :) 2 skatēs ko es esmu gājis, bez stresa nullītes, paceļ vienreiz nokrata pie katra ripuļa un iedod nullīti skati(Rīga, antenas iela.) Servisa izmaksās tikai tādas preventīvas apkopes(pa 3 gadiem servisa rēķinos ap 600€ ar visu darbu) Vai tas ir daudz? :D Mot. eļļas maiņa 2x gadā ko veicu pats, izmaksā man 50€ katra un ~1h bez grūtībām darbs, ta kā neiznu kur ir kaut kāds MEGA ietaupījums servisa pozīcijā EV, kā to mīl skandināt. Es teiktu lielākās izmaksas bija vasaras un ziemas riepu komplekta iegāde, nebraucu ar lētākajiem šingling tikai tāpec ka izskatās, ripo vienādi un ir lēti… Read more »

    Last edited 5 days ago by Pēča
    azad
    29.05.2026 10:23
    Reply to  Pēča

    +

    Kursors.lv
    29.05.2026 10:44
    Reply to  Pēča

    OK, ja patīk pārmaksāt un čakarēties, var braukt arī ar dīzeli. Vai tad mēs varam liegt tev šādu prieku? :)

    Pēča
    29.05.2026 11:30

    Pamato, kur ICE ir čakars un kur pārmaksa? :) Jā esmu lasījis visus tavu elektro piedzīvojumus, ar vēsu galvu 1:1 salīdzinot čakars ir tieši EV tīri dēļ tā ka ja brauciens dienā būs vairak kā 100km tad vienmer ir jāplāno kur lādēsi vai tajā vietā lādetāji vispār strādā(īpasi ziemā) ja tā ir šopinga stāvvieta, vai būs vieta(jo ikkatram jau vajag, vadu kamēr žopingojas, bet vadi ir cik? 4 max 6) un vispār cik ilgi būs jāsēž pie vada un ko šajā laikā darīsi. Ja pabeigsi rakstīt kursora rakstu, tad tā TAPAT IR SĒDESANA krēslā, nevis kāju izlocīšana, kamēr pie vada… ;) Bet ja pirksi jaunu nullīti ar kādu ‘lielo bateriju’ lai mazinatu šo čakaru, tad tā ar visu valsts pabalstu, būs vismaz 20tūkst eiro pārmaksa no tavas kabatas salīzinot ar tādas pašas klases ICE auto. Pie sliktākā manas degv. ēdelīguma scenārija un maksimālā nobraukuma gadā, man sanāk sādi. [img[/img] Bet pie labākā 4L patēriņa-sanāk ka pa šo elektro parmaksas budžetu varu 11 gadus liet un braukt! Diezin vai EV bez jebkādām servisa izmaksām īpasi pa mūsu celiem nobrauks 7 vai 10+ gadus, nerunajot vai vispār pēc 7+ gadiem bačas degredācija KOMFORTABLI atļaus talāk par valsts robežām(pilnā autiņā) braukt. Te atkal… Read more »

    Last edited 5 days ago by Pēča
    Kursors.lv
    29.05.2026 11:42
    Reply to  Pēča

    Skatos uz to tavu bildīti un smaidu. Degviela vien tev gadā izmaksā tik daudz, cik tosteris ar to ne lētāko elektrību var braukt stabili vairākus gadus no vietas. Plus, tev vēl klāt nodokļi, apkopes un dārgi dīzeļu remonti. Tavs optimisms, protams, ir neapskaužams šādos grūtos laikos. Novēlu to nezaudēt :)

    Pēča
    29.05.2026 13:34

    Sorry jabūt rupjam – NEJAUC p.mpi ar banānu! Es runaju par JAUNIEM AUTO!!!!!! Jaunu EV pa 20tūkst tik kādu 2vietīgu triperi ar 150km realo ‘ziemas’ nobraukumu vari dabūt, ka bačai 100% veselība! Nerunājot par to cik vares pec 5..6 gadiem, vai īpašums kuru tik vasarā kustināt varēsi un ziemā ‘jāieziemo?’ Lietoto auto segments ir parak nestabils lai varētu jabkā pamatot ar garantiju un stabilitāti, ka pa 20tūkstošiem sanāk x vai y spēkrats. Šodien noskatītais maksā 20, pēc pus gada var maksat 15, vel pēc pus gada 25, vnk tīri uz pasaules ek. un visu kas notiek.. tak nereali bāzeties uz šī pamatojuma ta lai ar pārliecību varētu to teikt! Bet nu neznāju, ka pieslēdz vadu un par to elektrību kas bačā tiek ieladēti, netiek maksāti nodokļi.. Kā arī laikam kristaps jebkurā veikalā un servisā apiet kases aparātus un visu maksā aplosnītē, ka jebkas kas saistās ar EV = neattiecas itin neviens nodoklis. ‘Dārgi dīzeļu remonti’ ir kaut kāda iestagnējusies 00šo gadu atrauga :D It kā esi normāls džeks, bet negaidīju šādu frāzi no tevis… Paskaidro kas tieši ‘dīzelim’ ir obligāts dārgs apkopes pasākums, kas ar lielu parliecību ikkatram jebkuras markas īpasniekam, būs janoloka servisā kāposts? Ja sākam runāt teorētiski, ka… Read more »

    Normunds
    29.05.2026 15:07

    Diez vai Tu tā smaidītu, ja nebūtu iespēja stāvvietā ierīkot lādētāju un nāktos braukt uz netālo lielveikalu katru vakaru lādēties. Cik % iedzīvotāju ir iespēja uzstādīt auto lādētāju autostāvvietās blakus dzīvesvietai?

    Kursors.lv
    29.05.2026 15:13
    Reply to  Normunds

    Latvijā pietiekami daudz cilvēki dzīvo privātmājās un citos mājokļos, kur ir iespējams ierīkot auto lādētāju.

    Graunds
    29.05.2026 11:36
    Reply to  Pēča

    Doma no visa garā palaga ir uztverama. Tev apmierina tava situācija un par to ir prieks. Bez ironijas! Bet – ļauj citam izvēlēties to, kas nodrošina viņa situācijai vajadzīgās ērtības. Citiem tas ir EV. Un viņiem, viņu konkrētajā situācijā nav neviena no taviem piesauktajiem EV mīnusiem.
    Tieši tik vienkārši!

    Karlis
    29.05.2026 12:13
    Reply to  Graunds

    Mēs ļaujam katram izvēlēties un zinātniskos nolūkos cenšamies saprast katra apsvērumus. Bet te ir personāži, kas skandē savas mantras un faktiski nedraudzīgi vīpsnā par citiem un to izvēlēm.

    Pēča
    29.05.2026 13:47
    Reply to  Graunds

    Kāpēc ‘manas’ tiesības un mana situācija tiek ierobežota, jo kaut kādi augstie kungi speciali lobē EV dranduļetus un speciāli bloķē un liek spieķos sprunguļus jaunākajiem auto dīzeļiem? KAPĒC man ir ik uz stūra jaklausās šīs fanātiskās tosteristu mantras?!???? Patīk? Tak sedi biksēs, brauc un necenties mani parleicināt, ka es emu l.hs jo tada nebraucu….

    Ieej jebkuras markas katalogā un tur sobrīd ir kaut kadi bezjaudas 3cil. bendzīna varianti vai jauda normāla un tas uzreiz būs hibrīds vai elektro kam uzreiz x2/x3 cena. It kā PĒKSŅI indženierija vairs nezinātu kā razot ekonomiskus parastus un labus ICE motorus.
    Vai nu protams kkāda ūber sporta versija, kas arī būs $$$ cenu kategorija.

    Ta kur ir palicis zelta vidusceļš? Vnk NAV.. Jo lobijistiem kas so visu kūrē un uz kā pamata skaisti dzīvo, tas vnk nav izdevīgi, ka cilveki izvēlas kkādu saprātīgumu, kas iepriekš strādaja un grib lai turpina strādat….

    Un to jau nevar pieļaut, jo tad viss šis netiks sildīts, netiks ik pēd paris gadiem pirkti jauni dārgi auto….

    Last edited 5 days ago by Pēča
    Uldis
    28.05.2026 10:02

    Viss šai pasaulē mainās, tas ir tikai dabīgi. Senāk visi staigāja ar podziņtelefoniem un lietoja stacionāros datorus, tagad visu dara viedtālrunī. Ar auto nozari ir līdzīgi, tā vienkārši pamazām evolucionē.

    azad
    29.05.2026 09:30
    Reply to  Uldis

    Tur tā lieta, ka nav nekāda evolūcija, EV ir savādāks. Ne labāks, ne lētāks, ne tur kas izdevīgāks, vienkārši savādāks. Parēķinot visas izmaksas kopsummā, nav EV lētāks, turpat viņi nostājas ar benzīnu ņemot kādu 10 gadu griezumu. Protams tūlīt bļaus kw ir lētāks kā litrs nezīna, es mājās pa velti lādēju, man saules paneļi. Bet tas viss tak arī maksāja naudu. Uzlikt mājās to lādētāju arī maksā naudu, to neviens kaut kā neskaita. Man pie dzīvojamās mājas kaimiņi salika, katram pa 2k€ tas maksāja vai pat vairāk. Es par to naudu varu vairāk kā gadu liet degvielu, parēķinam ka lādēs jau viņš arī ne par velti, jo mājai fiksētais tarifs 0,12€ kw. Tur vēl veidojas gaps. Ja tu par evolūciju sauc ka rokturi iebrauc virsbūvē vai bardačoku attaisa ar pogu uz displeja, tad tur arī es nepiekritīšu tev😂

    Kursors.lv
    29.05.2026 10:47
    Reply to  azad

    Tā ir, EV ir moderns auto. ICE ir kaut kāds pagātnes auto uz kādiem mūsdienās vairs neviens īsti neskatās aiz laba prāta :)

    Karlis
    29.05.2026 10:53

    nepārspīlē un nekļūsti vīzdegunīgs. tas vairs nav stilīgi. drīzāk skumīgi.

    Kursors.lv
    29.05.2026 11:16
    Reply to  Karlis

    Nu, bet tā taču ir. Ja nav naudas, pērk to, ko var atļauties. Ja ir nauda (sava vai bankas, nav tik svarīgi), pērk to, kas ir labāks. Un elektroauto ir labāks.

    Smic
    29.05.2026 12:34

    Hmmm … Kā mēra LABUMU ? :)

    Kursors.lv
    29.05.2026 13:20
    Reply to  Smic

    Tas jau nu katram savs. Personīgi man labums ir lēta braukšana (lai nav jāstrādā) un komforts (klusums un paātrinājums). Citiem labums būs kaut kas cits. Piemēram, iespēja bez apstājas līdz Prāgai aizbraukt :)

    Uldis
    29.05.2026 15:45
    Reply to  Smic

    Kā Kristaps saka – tas katram savs. Man labāks šķiet EV:
    – Jo tas ir daudz vienkāršāks. Nav jāsatraucas par nepareizu braukšanu, pārāk strauju uzsākšanu ar aukstu dzinēju, motora apgriezienu pārsniegšanu, eļļas kvalitāti vai līmeni, kārbas mocīšanu un dzīves ilgumu, u.c.
    – Jo tas ir jaudīgāks un atsaucīgāks, vienmēr gatavs paātrinājumam, bez turbobedrēm, bez kārbas aizkavēm un sitieniem, bez lieka trokšņa, bez saudzēšanas aukstam, vienkārši spied kad gribi, vienmēr būs momentāls paātrinājums.
    – Jo lētāk ikdienā lādējot mājās, ievērojami, ja patura prātā cik tas ir jaudīgs, pret to cik tas “tērē”… līdzvērtīgas jaudas ICE ēdīs 20litrus uz 100, plus maksās ļoti dārgu ceļa nodokli.
    – Jo modernāks. To var attālināti atdzesēt vai uzsildīt, sekot tā lokācijai, attālināti atslēgt, izmantot telefonu atslēgas vietā, regulāri saņemt atjauninājumus ar jaunām fīčām, u.t.t. (bet nu te nedaudz atkarīgs no konkrēta auto)
    Bet kā kristaps vēl teica, Citam labums ir iespēja bez apstājas maukt 1000km.

    Last edited 5 days ago by Uldis M.
    Krotow
    29.05.2026 15:59
    Reply to  Uldis

    IMHO lietas kas EV vēl nesaista ir nevienmērīgais uzlādes punktu pārklājums pie mums. Un ar to saistīta iespēja nejauši palikt ar tukšu bateriju nekurienes vidū. Elektrību pudelē neatnesīsi :D Kas attiecas uz “līdzvērtīgas jaudas ICE”, te joprojām ir disproporcija ar krietni zemākas jaudas EV cenu stipri virs publikai pieejamās.

    Kursors.lv
    29.05.2026 16:07
    Reply to  Krotow

    Latvijā tā nav problēma nu tā, ka vispār necik. Mums ir ārkārtīgi plašs uzlādes tīkls. Palikt uz ceļa ar tukšu bateriju ir aptuveni tik pat stulbi, kā to izdarīt ar veco laiku degvielas auto.

    nedarata
    29.05.2026 16:35
    Reply to  Krotow

    Piekrītu, pilna Latvija ar zonām kur 20km radiusā nekā nav, uz turieni var braukt tikai ja ir 50km rezerve minimums. Vēl labāk, ka tajā aplī visos virzienos ir tikai pa 1 lādētājam, nav jau tā ka tie lādētāji strādātu 100%. Lielākā daļa 50kW.

    esunes
    28.05.2026 10:42

    A jūs tās procentu likmes līzingam redzējāt? Zaļā kursa auto likmes ir būtiski zemākas. Cilvēki vnk izvēlas mazākas izmaksas. Pirms tam gan viņi izvēlas būt konservatīvi (lasi: apčakarēt sistēmu) un izvēlas zvērīgi dārgu, sarežģītu lādējamo hibrīdu.

    Skābene
    28.05.2026 11:27
    Reply to  esunes

    Tie lādējamie hibrīdi ir dažādi, daži pēc būtības ir EV ar Range Extender(ģeneratoru) zem kapota. Kas tur sarežģīts?

    Last edited 6 days ago by Skābene
    Uldis
    28.05.2026 11:50
    Reply to  Skābene

    Klasiskā izpildījumā sarežģīts, jo iekšā sabāzts viss no abiem – gan iekšdedzes dzinējs ar visām no tā izrietošajām sekām (visiem mezgliem, apkopēm), gan Elektro auto lietas (akumulators, elektromotors, BMS, uzlāde). Attiecīgi ir vairāk mezglu, vairāk kam izbeigties, lielāks svars visam kopā.
    man šķeit ka Lādējamos hibrīdus izvēlas tie kas ikdienā grib braukt lētāk – uz elektrības, bet cieš no “range anxiety” jeb baidās no reizēm kad jābrauc būs tālāk. Rezultātā ikdienā lieto ne pārāk efektīvu EV ar mazu sniedzamību…

    Tāuntā
    29.05.2026 09:54
    Reply to  Uldis

    Tehniskās lietas ir risināmas, ja ir vēlme tās atrisināt. Latvijā hibrīdam ir labs pielietojums – pilsētā ar elektrību, nedēļas nogalē pa šoseju vīlē ar zupu. Visas runas par EV tehnisko pārākumu savā vienkāršībā izbeidzas, kad nojūk kāds sūds, ko nevar atklāt vai jāgaida uz piegādi – un maksā tā, ka acis spiežas no pieres laukā. Ak jā, sagaidīsim arī dienu, kad nosakot EV nodokli ņems vērā tā masu.

    Torsons
    28.05.2026 11:57
    Reply to  esunes

    HEV un PHEV arī ir zemākas likmes, ne tik zemas kā EV bet vienalga zemākas par ICE

    es pats
    28.05.2026 13:06

    Rezumējums
    Ja skatās tīri no finansiālā viedokļa, mainīt Clubman pret elektroauto pašlaik nav ekonomiski izdevīgi. Tavs dīzelis ir pārāk efektīvs uz šosejas, savukārt publiskās uzlādes ir pārāk dārgas, lai ātri “atgūtu” mašīnu cenu starpību.

    Pārejai uz elektroauto ir jēga tikai divos gadījumos:

    Tev ir kritiski svarīgas sabiedriskā transporta joslas un bezmaksas stāvvietas Rīgas centrā, un tu esi gatavs maksāt par šo komfortu.

    Pārskatāmā nākotnē tev parādās iespēja lādēties mājās vai darbā pēc nakts/darba tarifa (aptuveni 0.10–0.15 € par kWh). Šādā scenārijā ietaupījums pieaugs līdz ~2500 € gadā, un auto pāreja atmaksāsies 2.5–3 gados.

    Karlis
    28.05.2026 14:02
    Reply to  es pats

    Izdevīgums parādās, ja ej pēc mašīnas. Ja tev jau ir, tad izdevīgums ir 50/60

    esunes
    28.05.2026 14:23
    Reply to  es pats

    Nakts tarifs 90% gadījumu nepārsniedz 0,06EUR (ieskaitot PVN). 0,10-0,15 jau ir fiksētais tarifs, ja ir nepieciešamība pēc stabilas cenas rītā un vakarā.
    Papildus jēga ir EKII, kurš tev nodrošina I iemaksu un tas ir ļoti ērti.

    Kompresors
    28.05.2026 19:51
    Reply to  esunes

    Cik ilgi spēlēsies ar nakts tarifiem? Paskaties 10 gadi atpakaļ cilvēkiem.pat sapņos tādi nakts tarifi nerādijās.

    Kristaps
    29.05.2026 00:33

    Izsvērti iegādāts dīzelis, kas ir jauns vai līdz 5 gadus vecs salīdzinot ar atbilstošas klases tosteri ir lētāks! Atkārtoju jau kuro reizi. Excel tabula to rāda. Piedevām atkrīt viss tas sūds ar štepseli katru dienu. Piegāz ar “dārgo” ķīseli bāku un uz 1000 km aizmirsti par to.
    Škoda oktāvija ar 2,0tdi jauna joprojām ir neapmānams stāsts. Salieciet jaunu atbilstošas klases elektro un paskatiet, kas sanak dzīves ciklā!

    Kursors.lv
    29.05.2026 07:05
    Reply to  Kristaps

    Kāds būs dīzeļoktāvijai “atbilstošs elektroauto”?

    Oskars
    29.05.2026 08:26

    Tesla model 3 varētu būt viens no kandidātiem

    Kursors.lv
    29.05.2026 08:34
    Reply to  Oskars

    Nevarētu, jo Model 3 ir mazmazītiņš sedans, bet Oktāvija ir plašs sedans. Ja runa ir par sedanu, protams. Bet ja vārdabrālis dīzeli pērk, jo ir jābrauc katru dienu uz Prāgu ziema vai vasara, tad vispār būt pagrūti piemeklēt kaut cik jēdzīgu alternatīvu no modernajiem auto. Man pirmais prātā nāca Hyundai Ioniq 6 (pirmās paaudzes ar lielo akumulatoru). Tas ir plašs, komfortabls un ar gana lielu nobraukumu.

    azad
    29.05.2026 09:44

    Tagad salīdzini cenas tiem abiem Octavia un Hunday☝🏻 Sākuma cenas salonā, nevis lietotam, kad pirmais īpašnieks jau ir pakāsis paprāvu summu.

    Kursors.lv
    29.05.2026 10:46
    Reply to  azad

    Lietots pirmās paaudzes pakaļpiedziņas Ioniq 6 ar lielo bateriju (manuprāt, labākais Ioniq 6 variants) šobrīd maksā jau zem 30k eiro. Domāju, ka arī Oktāvija kaut kā tā maksās.

    Sergejs
    29.05.2026 13:21

    Ar matrix lukturiem, adaptīvo kruizi un tam līdzi esošām ekstrām&asistentiem, ar pendeļveramo grabažnieku, elektriski apsildāmu vējstiklu 1.5TSI 150zs 26500eur jaunu var nopirkt ja vaktē piedāvājumu, ēd viņa ap 0.7l vairāk par dīzeli, līdz ar to nesaprotu jēgu pirkt lieku problēmu avotu (potenciāli) ko sauc par adBlue. 26.5k eur jauns auto pret līdzīgas klases 5+gadu vecu pa 30k, nu HZ…
    Un ja salīdzina ietilpību tad ir versija ka Octavia par kādiem 5-8 kartošku maisiem vairāk paņems bagāžniekā😁

    Kursors.lv
    29.05.2026 13:46
    Reply to  Sergejs

    Jā, es piekrītu, ka Oktāvija ir foršs auto un principā var nopirkt arī normālā cenā zem 30k. Bet salīdzinoši, tāds Ioniq 6 ir tehniski pārāks auto. Protams, ja nav katru dienu jābrauc bez apstājas uz Prāgu :)

    azad
    29.05.2026 19:47

    Kas tieši hundajam ir tehniski pārāks? Konkrētas lietas:
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.

    Kursors.lv
    29.05.2026 20:11
    Reply to  azad

    Jā, protams.

    1. Unikāls dizains.
    2. Plašums salonā, īpaši aizmugurē.
    3. Izcila efektivitāte.
    4. Laba skaņas izolācija.
    5. Komforts, kas izriet no klusuma un EV gaitas īpašībām.

    Lūdzu, nav par ko :)

    azad
    30.05.2026 06:47

    Ļoti oriģināli, pirmā mašīna kam kaut kas tāds ir uzkonstruēts😂 Ja iepriekš brauci ar Zaparožets, tad šis viss noteikti liekas kaut kas wow😂

    Kursors.lv
    30.05.2026 06:58
    Reply to  azad

    Daudziem citiem auto tik labi nesanāk. Pat no EV kategorijas. Tāpēc Ioniq 6 ir savā ziņā unikāls modelis.

    Kristaps
    29.05.2026 10:36

    Oktāvija ir vw golfa klase. Ar model 3 stipri līdzvērtīgā klasē. Id7 vairāk atbilst passat vai superb.

    Kursors.lv
    29.05.2026 10:41
    Reply to  Kristaps

    Jā, tev ir taisnība par klasifikāciju, bet es vairāk raugos no praktiskās un reālās situācijas. Oktāvija ir slavena ar savu plašo salonu. Model 3 tieši pretēji, tādu šaurību vēl ir jāpameklē. Citiem vārdiem sakot, tas cilvēks, kas meklē Oktāviju, neskatīsies pat virsū uz Model 3.

    nedarata
    29.05.2026 13:39

    Tiešām tāda starpība? Abi auto ir pie kompaktklases. Model 3 pat 19cm garāka riteņu bāze.

    Kursors.lv
    29.05.2026 13:44
    Reply to  nedarata

    Ko dod tava riteņu bāze, ja Oktāvijā ir plašuma sajūta, bet Model 3 – šaurības un saspiestības sajūta?

    nedarata
    29.05.2026 08:44

    Model Y

    Kursors.lv
    29.05.2026 08:46
    Reply to  nedarata

    Model Y ir krosovers un arī nebūs tiešs konkurents Oktāvijai. Vistuvākais varētu būt VW ID.7, bet tas vēl maksā dārgi. Vispār ļoti maz ir elektrisku sedanu un universāļu.

    nedarata
    29.05.2026 09:13

    Ņemam ID7, 48.5k, tam ir 19collu diski, oktāvija ar tiem diskiem un 2.0tdi jau maksā 38k. Starpību var nodzīt līdz 0 ar parasto atbalstu un degvielas izmaksām (160000km)
    Salīdzinājumi paši par sevi ir lohatrons, cilvēki visur atradīs ieganstus nepirkt.
    Nevar salikt extras 1:1, man 1 extra svarīga, vienam Kristapam cita un otrs Kristaps ienīst to extru.

    Normunds
    29.05.2026 09:39
    Reply to  nedarata

    Kāda suņa pēc Oktāvijai 19″ diski?
    Protams, daudzi EV fīču ziņā ir pamatīgāk aprīkoti jau bāzes versijā, bet daudzas no tām fīčām nav pirmās nepieciešamības.

    nedarata
    29.05.2026 09:43
    Reply to  Normunds

    Kas vainas 19″? Super labi izskatās

    Normunds
    29.05.2026 09:49
    Reply to  nedarata

    Izskatās labi, bet parasti šie mizu braucēji čakarē satiksmi. Kā gliemezis braucot pāri bedrēm, tramvaju sliedēm utt.

    nedarata
    29.05.2026 09:56
    Reply to  Normunds

    Jā, lol, esmu to arī novērojis, kaut gan tas nav loģiski, R17 plānāka miza nekā R19….

    Kursors.lv
    29.05.2026 10:46
    Reply to  Normunds

    Jā, tieši tā. Jo mazāki riteņi, jo labāk. 15 collas būtu perfekti, bet nu sliktākajā gadījumā var arī 16.

    azad
    29.05.2026 09:52
    Reply to  nedarata

    Ar elektro tu domā braukt vispār pa 0€ izmaksām es saprotu ja? Es salīdzināju Kona benzīnu pret EV Kona. Maks komplektācijās abi. AI izkaukulēja ka EV sāk atmaksāties pēc 10 gadiem. Iekļaukot visas izmaksas kas ar auto saistās gan vienu, gan otru. Un es tur vēl iekļāvu benzīnam ka uztaisa kapitālo remontu motoram un kārbai, jo visi tak bļauj ka tik drausmigi lūzt tur viss😂 Bet tad arī vajadzētu iekļaut EV bateriju maiņu🤷🏼‍♂️ Taču EV jau nekad nekas nelūzt, nekad😂 Nu lūk, 10 gadu laikā tev atmaksājas EV un aiziet priekšā benzīnam, pie nosacījuma ja abi brauc vienādus km, ņēmu ka 15k km gadā. Nevar ņemt viena auti tikai labās puses un otra sliktās un salīdzināt, kā to dara EV fani ļoti bieži. Te veidojas līdzīga diskusija kā gaļēdājam ar vegānu😂 Vegāns vienmēr ir pārliecināts ka ir labāks cilvēks kā tas otrs, tas pats ar EV😂

    nedarata
    29.05.2026 10:21
    Reply to  azad

    Tās salīdzināšanas ir joki, pārāk daudz mainīgo.

    Kursors.lv
    29.05.2026 10:42
    Reply to  nedarata

    Jā, un it īpaši, kad notiek mēģinājumi salīdzināt ICE ar EV. Kā? Kā tu vari salīdzināt pagātni ar nākotni?

    Normunds
    29.05.2026 10:48

    Tiešām – grūti salīdzināt. Senā pagātnē upes, jūras bija tīrākas (noteiktās vietās) šobrīd stipri piesārņotas, tuvākā nākotne arī neizsktās spīdoši. :D

    Kursors.lv
    29.05.2026 10:51
    Reply to  Normunds

    Latvijā kāreiz situācija ir uzlabojusies. Citviet pasaulē noteikti atkritumu ir vairāk.

    azad
    29.05.2026 16:25

    Tu tak pats saproti, ka tu sevi par muļķi pataisi🤷🏼‍♂️ Tu nāc šeit ar nulle kādu pamatojumu, kaut ku uzdirs pie katra komenta, jo tu tā uzskati😂 Cilvēks, ne es, tev uzrakata pamatojumus un A4 lapas kas un kā, bet tu iepļūti pretīm. Tevi vairs neuztvers nopietni. Misters lētāk lētāk lētāk. Ir pastulbi mērīt tā, kad viens nopirka EV pabrauca, pakāsa lielu naudu pārdodot un tad tu nopirki un brauc ka tik lētāk lētāk. Tas tak ir jārēķina iekšā un tur pazūd tas EV lētums, ko tu negribi apskatīt. Un vēl kaut kas teici man kas tev uzspiež pirkt EV, bet palasi savus glubos/jēlos komentus nākotne, labāks, pārāks, kas pērk iekšdedzi.

    Un par to komfortu klusumu, nezinu ar kādiem 90to hlamiem tu esi braucis no iekšdedzes auto, bet es pat savam nedzirdu ka motrs darbojas, vibrācija arī nekāda nav. Braucot ar savu EV tu dzirdi tāpat vēja svilpoņu un riteņu saķeri ar ceļu.

    Kursors.lv
    29.05.2026 16:34
    Reply to  azad

    Nē, nu, ja cilvēks nedraudzējas ar prātu un pērk jaunu mašīnu, kur visiem zināms, ka tai pirmajos pāris gados uz pusi nokritīsies vērtība, tad ko mēs te varam palīdzēt ar visu mūsu komentētāju konsīliju? :) Vienmēr esmu teicis, ka pirkt jaunas mašīnas ir diezgan stulba padarīšana, ja vien tas nav lētā gala auto. Tāpēc, jā, es negribu apskatīt stulbu naudas zaudēšanu un nesaprotu cilvēkus, kas grib labprātīgi pakāst kaudzi naudas. Priekš kam? Kas attiecas uz EV komfortu – pabrauksi un sapratīsi ;)

    azad
    29.05.2026 19:44

    Un ja visi sekos tavam piemēram, kā tu tiksi pie tā lietotā, ja cilvēki nepirks jaunas😂 Un kāpēc domā, ka tavi komforta parametri ir tie svarīgākie? Citiem komforts ir braukt ap 1000km ar vienu bāku, nelikt pie štepseļa katru mīļu brīdi auto un nebraukt ar 100km range🤷🏼‍♂️

    Kursors.lv
    29.05.2026 20:12
    Reply to  azad

    Man manējie komforta parametri ir svarīgākie :) Citiem citi komforta parametri, arī neloģiski un dārgi :)

    azad
    29.05.2026 19:59
    Reply to  nedarata

    Kādi mainīgie? Tu nopērc auto lai brauktu 15k km gadā, brauc uz darbu, kāds izbrauciena brīvdienās, kāda ceļojums atvaļinājumā. Salīdzini to darot ar benzīnu un EV. Kādi mainīgie? Benzīnam ņēmu apkopes ko dīleris nosaka, eļļas maiņa ik pa 10k km, visi nodokļi. Riepas, apdrošināšanas neņēmu vērā jo abi jādrošina, abiem jāmaina tiepas, turklāt EV droši vien biežāk. EV AI izkaukulēja ko tur ražotājs nosaka pēc reglamenta. Un EV fani var ticēt var neticēt, bet arī EV ir apkopes jāveic. Ja jāuzstāda mājās lādētājs, tas arī skaitās klāt pie izdevumiem. Nu visu saliekot kopā pa 5 gadiem benzīms izmaksā 9k€. EV kaut kādi 4K€ + tā uzlādes stacija. Uz pusi lētāk, bet EV startā bija 15k € dārgāks. Un tādā garā pēc 10 gadiem EV aiziet priekšā tikai izdevīgumā. Un ja paskatās pēc 5 gadiem abus var pārdot par aptuveni 15k€, viens pakāsis 15k€ vērtību, EV 30k€!🤯 kādi tev vēl mainīgie lielumi interesē?

    Kursors.lv
    29.05.2026 20:13
    Reply to  azad

    Jep, ja jau startā neveic neapdomīgus pirkumus, EV atmaksājas burtiski pāris gadu laikā :)

    azad
    30.05.2026 06:49

    Es labi trennēts trollis😂 Kā atbildēt uz teju visiem komentāriem nepasakot pilnīgi neko, bez neviena argumenta, bet pats gan jau domā ka esi baigi asprātīgs un dzīvo vispareizāk😂

    Kursors.lv
    30.05.2026 06:58
    Reply to  azad

    Tieši pretēji :)

    Torsons
    30.05.2026 08:19
    Reply to  azad

    Ir diezgan dīvaini nākt uz elektroauto jūsmiņu portālu ar dīzeļpārliecību. Rezultāts paredzams.
    Pie tam, ielaisties diskusijās ar cilvēku, kurš ir neapgāžami pārliecināts, ka ārpus viņa uzskatu loka pasaules nav.

    krizdabz
    30.05.2026 08:58
    Reply to  Torsons

    Mēs ar azadu patiesībā kārojam to aizliegto augli. Vakaros vēlos, kad aizkari aizvērti un kaimiņi neredz, viņš ssā skatās tosterus, bet es gāzētas Dacias :)

    azad
    30.05.2026 23:53
    Reply to  krizdabz

    Nezinu ar kādu azadu tu tur ko skaties. Ja tas par mani, tad man pat īsti interese nav ar viņiem izbraukt. Man nav vēlmes skatīties un pētīt to, kas man nav vajadzīgs un nav piemērots.

    krizdabz
    31.05.2026 02:49
    Reply to  azad

    Bet kā tu zini, ka nav piemērots, ja nav praktiskas pieredzes? :) Sanāk, ka komentē par lietām, ko nesaproti? :)

    azad
    01.06.2026 16:32
    Reply to  krizdabz

    Tu esi braucis ar visiem auto, vai ar tiem kuri man ir bijuši? Ja neesi, tad sanāk tu runā par to ko nezini, nesanāk tas pats? Dīzelis vai benzīns nav auto marka, ir daudz un dažādi iekšdedzes auto. Ja tev ir bijis kaut kāds hlams, tad var sanākt maldīgs priekštats.

    Kursors.lv
    01.06.2026 16:57
    Reply to  azad

    Man ir bijuši divi dīzeļauto un pieredze nebija neko pozitīva. Tāpēc, jā, es zinu, ko runāju par šādiem auto. Manai pamatā braukšanai pa pilsētu šādi auto neder. Ja es katru dienu brauktu uz Prāgu, varbūt tad vēlreiz pārskatītu savas domas šajā jautājumā. Tāpat man ir praktiska pieredze arī par tosteriem un varu pieredzē balstīti diskutēt par to ieguvumiem un trūkumiem.

    azad
    02.06.2026 12:12

    Dīzelis nav domāts pilsētai! Un tu esi braucis ar visiem dīzeļiem? Brauci ar divie, viens no tiem bija nojātsbrenault un izdari secinājumus par visiem auto? Ļoti nekompetenti. Un ja man ir bijusi pieredze ar divie EV tad es varu nospriest par visu to sugu sanāk? Brauc ar to kas tev labāk patīk un izdevīgāk un nestāsti citiem kas viņiem ir labāks un izdevīgāks. Kāds naudu tērē drēbēs un guļ Turcijā 3x gadā pie baseina, kāds tērē auto. Nu i lai citi brauc ar to 3.0 dīzeli un maina katalizātorus, filtrus, sprauslas un visu pēc kārtas. Ja viņiem tas patīk tad patīk🤷🏼‍♂️

    Kursors.lv
    02.06.2026 12:41
    Reply to  azad

    Renault man bija ar benzīna dzinēju. Dīzeļi bija Volvo un Mitsubishi :)

    azad
    02.06.2026 15:19

    Vai tāds bija jautājums?

    Sergejs
    29.05.2026 13:44
    Reply to  azad

    Kristaps ar Omoda 1000km braucienā iztērēja 174kwh, ja pieņem ka pirms brauciena arī būtu lādējis tankštellē tad tas būtu 68eur par elektrību (izejot no tā cik viņš samaksāja lād\ejot pa ceļam). Bik pastiepjot gumiju ar to pašu Octavia es ierakstīšos 1 bākā (45l) 98 pencīna – nu mega liela starpība degvilā sanāk, 85benzīns/68elektrība
    Ir cilvēki jau to rēķinājuši, Model3 pret Camry ASV sanāk 5 gadu garumā abi ap 65k USD izmaksā, ieskaitot pārdošanu. Grozies kā gribi, bet pēcpuse tāpat būs aizmugurē😁
    P.S. Deķi jau var stiept uz kuru pusi gribi, pilnīga taisnība tev: piemēram, izvēloties ICE nevis EV un ietaupot uz iegādes cenas 10k gadu atpakaļ to summu varēja ieguldīt Sandisk (SNDK) un tagad rēķināt ka tas ICE ir 41 reizi izdevīgāks🤔

    Sergejs
    29.05.2026 13:31
    Reply to  nedarata

    A nah vajag tos 19 diskus budžeta klases auto – lai pēc tam brīnītos kāpēc tik dārgi ripuļus mainīt un kamdēļ brauc kā uz taburetes? Ja vajag sportcar tad manuprāt ir jāskatās pavisam citur, nevis uz Octavia RS, Octavia ir pavisam cits uzdevums, tas ir ģimenes auto kur pa 30k jau būs viss ko vajag (pat man) un pa 34k jau būs daudz kas lieks no bells&whistles.
    Un kam jums joprojām tas dīzelis vajag – sagādāt sev liekas problēmas ar klasiskiem ikdienas 25km maršrutiem? Ir benzīns, kur patēriņš par 0.7 lielāks, toties nav adBlue un aizdirsta DPF dēļ braukšanas ar aukstu dzinēju

    Fakts
    29.05.2026 16:59
    Reply to  Sergejs

    Jā, tik DPF vietā ir aizdirsts GPF. Kad to sāks pārbaudīt, būs zili brīnumi

    Reklāma