Web Analytics
More
    Reklāma

    Opel Grandland GSe apskats – ātrs, taču kaut kas pietrūkst

    Jaunākie raksti

    Opel Grandland modelis nekad nebija auto, kas domāts sportiskas braukšanas cienītājiem. Tas bija vienkārši… krosovers. Tāds pats, kā desmitiem citu auto tirgū. Opel šāds auto gluži vienkārši bija nepieciešams, lai sekotu līdzi aktuālākajām tendencēm autobūvē. Tagad Grandland ieguvis sportisko GSe versiju, bet kāda tā ir, lasiet turpinājumā

    Tehniskā informācija

    Kā jau rakstīju ievada rindkopā, Grandland ir modelis, kas Opel ļauj sekot līdzi aktuālākajām tendencēm tirgū. Nevienam nav noslēpums, ka tirgū pieprasīti ir tieši šāda veida krosoveri, tāpēc 2017. gadā klajā nāca Grandland. Kopš 2017. gada, protams, ir pagājis kāds laiks, nedaudz pamainījušās tendences – Opel, tāpat kā daudzi citi ražotāji, strauji soļo elektrifikācijas virzienā un līdz desmitgades beigām ražotājs piedāvās tikai elektroauto. Pagaidām gan vēl Opel piedāvā arī plug-in hibrīdus, viens no tiem ir arī šis jaunais Grandland GSe.

    Reklāma

    Ko tad nozīmē burti „GSe”? Atšifrējumā tas ir „Grand Sport electric”. Opel to apraksta kā apakšzīmolu savām sportiskākajām mašīnām. Tas tiks izmantots tiem auto, kas būs dinamiski un interesanti braukšanā, izmantojot īpaši regulētas šasijas, kā arī plaši testēti uz vācu autobāņiem. Tā kā Opel jau paziņojis par pilnīgu pāreju uz elektroauto, tad, protams, lielākā daļa jauno “GSe” būs elektrificēti, proti, vai nu pilnvērtīgi elektroauto, vai vismaz plug-in hibrīdi. Opel no iekšdedzes dzinēju lietošanas Eiropā plāno atteikties 2028. gadā.

    Konkrētais izmēģinātais Grandland GSe gan nav tīrs Opel produkts. Ar to es domāju faktu, ka mašīnas jaudas agregāts ir paņemts no Stellantis koncerna krājumiem un ievietots šajā automašīnā. Kā zinām, Opel arī ir daļa no lielā Stellantis koncerna. Runājot par dzelžiem, tad auto aprīkots ar 1,6 litru benzīna motoru, kas attīsta 200 zirgspēkus. To papildina divi elektromotori, sniedzot kopējo jaudu 300 zirgspēki un 520Nm, kā arī pilnpiedziņu. Auto aprīkots ar 14,2kWh akumulatoru, kas elektriskajā režīmā ļauj nobraukt ap 60 kilometriem WLTP ciklā.

    Dizains un salons

    Opel Grandland modelis klientus sasniedza 2017. gadā, savukārt 2021. gadā auto piedzīvoja būtisku modernizāciju, pirmkārt jau būtiski mainoties dizainam. Līdz ar izmaiņām Opel ieviesa savu jauno „vizor” dizaina valodu, kas ir redzama visos jaunajos, aktuālajos modeļos.  Kas attiecas tieši uz GSe versijas īpatnībām, tad patiesībā nekas ļoti daudz atšķirīgs te nav – atšķirīga dizaina lietie diski, GSe uzraksts uz aizmugurējā vāka un tas tad arī būtu viss. Opel savu sportisko flagmani centies lieku reizi neizcelt, bet drīzāk padarīt nedaudz piezemētu. Jāatzīst, ka 2021. gadā veiktās auto dizaina izmaiņas gana labi nomaskē, ka tas jau ir pietiekami vecs modelis, proti, auto joprojām izskatās gana svaigs un moderns. Godīgi sakot, man tīri labi patīk šis Opel dizaina risinājums un auto kopskatā izskatās tiešām labi.

    Jāsaka gan, ka salons sagādāja diezgan pamatīgu vilšanos. Ja no ārpuses Grandland ir pievilkts klāt jaunajiem modeļiem, tad salons gan ir acīmredzami novecojis, turklāt arī te Opel nav ļoti centies kaut kā atšķirt, nodalīt GSe no pārējiem Grandland līnijas modeļiem.

    Viss jau nav TIK šausmīgi slikti, te arī ir izmaiņas un modernizācija – pirmkārt, tas ir mūsdienīgā izskata „Pure Panel” divu ekrānu salikums, apvienojot 12 collu vadītāja instrumentu paneli ar 10 collu multimediju ekrānu. Par vadītāja instrumentu paneli no manas puses nav būtisku pretenziju tieši par funkcionālo pusi – viss ir viegli redzams, saprotams un nolasāms. Tas ir mazliet garlaicīgs no izskata viedokļa un arī diezgan tumšs, taču funkcionāli nekādu pretenziju. Multimediju sistēma gan nav pati svaigākā, proti, šeit izmantota vēl iepriekšējās paaudzes Stellantis koncerna multimediju sistēma. Pati par sevi jau tā nemaz nav tik slikta, taču, kad esi pabraucis ar jauno Astra, kas izmanto jaunāko sistēmas versiju, tad šis tomēr ir vērā ņemams solis atpakaļ gan funkcionāli, gan vizuāli. Sistēma strādā bez bremzēšanas, ir relatīvi saprotama un vienkārša, taču ir jaunāka, labāka sistēma, kas izmantota tajā pašā Astra vai Peugeot jaunākajos modeļos. Kāpēc to nevarēja ielikt šeit? Zem multimediju ekrāna ir vairākas īsceļu pogas, bet kopumā salona izkārtojums ir saglabājies no tā paša 2017. gada. Nav jau slikti, bet, jau atkal, jaunajā Astra tas viss ir salikts labāk, saprotamāk, ērtāk. Arī mūsdienīgāk un par kripatu interesantāk. Visu laiku ir tā sajūta, ka esi iekāpis pagātnē.

    No tādiem acīmredzamiem uzlabojumiem tieši GSe versijai, varam runāt par sportiskas formas krēsliem ar Alcantara apdari un GSe izšuvumu uz muguras atzveltnes. Krēsli ir ne tikai sportiska izskata, bet tie ir arī funkcionāli labi un sniedz nepieciešamo atbalstu, ja sākat pabaudīt auto jaudu, turklāt tie saņēmuši AGR sertifikāciju. Vietas daudzums aizmugurē ir adekvāts, lai tur varētu iesēdināt vidēja auguma pieaugušo, savukārt 390 litrus ietilpīgais bagāžnieks praksē ir piemērots teju visiem ikdienas darbiem. Tā kā runa ir par plug-in hibrīdu, tad bagāžas nodalījuma tilpums ir samazinājies no 514 litriem parastajās versijās. Sakiet paldies hibrīdsistēmas agregātiem!

    Acīs burtiski dūrās vieta, kur griestu apšuvums savienojas ar A statnes plastmasas apdari, tur ir acīmredzama sprauga un plastmasas detaļa nepieguļ, kā nākas. Runa ir par auto, kas nobraucis kādus 2000km. Varbūt kāds to bija paspējis salauzt pirms manis, lai gan šaubos, jo priekšējā pasažiera pusē bija precīzi tāda pati problēma. Varbūt montāžas defekts, bet kas zina. Visādi citādi uzbūves kvalitātē lielus mīnusus nemanīju un arī kopējais iespaids bija par diezgan stingri saskrūvētu auto, kurā nekas negrab. To paspēju novērtēt, jo manā ikdienas maršrutā šobrīd ir diezgan daudz ceļu remontu. Taisnības labad, tagad ceļu remonti ir uz katra stūra, īpaši galvaspilsētā. Arī materiālu izvēlē Opel ir bijis konservatīvs un ne jau labākajā šī vārda nozīmē – daudz pelēkas plastmasas un arī daudz cietas plastmasas. Tā kā ražotājs GSe cenšas nodalīt kā sportiskāku apakšzīmolu, tas tomēr sagādā tādu kā mazuma piegaršu. Kad kā faktors tiek paņemta auto cena, tad kamols kaklā kļūst dramatiski liels, bet par to vēlāk.

    Braukšana ir daudz labāka nekā cerēts

    Kad ar šo auto devāmies uz fotosesiju, mūsu fotogrāfs Mārcis izteica piezīmi, ka auto ir pat negaidīti atlētisks priekš Opel. Te mēs varam aizrunāties par sabiedrības (un mūsu pašu) stereotipiem par šo vācu autoražotāju, bet paātrinājums ir tiešām lielisks – 300 zirgspēki un 520Nm ir pietiekami, lai auto līdz 100km/h iekustinātu 6 sekundēs. Galīgi nav slikti! Jāpiebilst, ka arī sajūtu ziņā auto ir tiešām straujš. Arī apdzīšanas nāk ļoti viegli, brīžiem pat pārāk viegli, tāpēc katrs no manevriem tomēr jāizvērtē, lai nerastos nejēdzīgi bīstamas situācijas pārrēķināšanās dēļ. Zināmi iebildumi man ir pret 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu tieši šajos brīžos, kad nepieciešams ass paātrinājums gaitā – tās atsaucība ir salīdzinoši gausa un paiet kāds laika sprīdis, līdz tā izdomā, kurā pārnesumā tai vajadzētu atrasties. Kad pārnesums atrasts, auto ar lielu rēcienu dodas pretī „sarkanajai līnijai” un aiztraucas uz priekšu. Normālos braukšanas apstākļos pārnesumkārbu nevajag lieku reizi traucēt un tā visu izdarīs kā nākas. Braucot ikdienišķi, auto nebūt nav gauss un tam ir pilnīgi pietiekami jaudas rezervju arī šosejas tempos, lai jebkurā brīdī strauji palielinātu ātrumu.

    Ražotājs uzsver, ka Grandland GSe nav vienkārši parasts Grandland, kurā iebūvēts cits jaudas agregāts. Opel kopā ar inženieriem no balstiekārtas detaļu ražotāja KONI ir piestrādājis pie šasijas regulējumiem, auto aprīkots ar atšķirīgām atsperēm un amortizatoriem, lai auto tiktu galā ar hibrīdsistēmas papildus svaru, kā arī spētu savākt 300 zirgspēku jaudu. Auto tiešām ir jūtami cietāks – uz izdangāta asfalta un nelielā ātrumā pat kokains un kā uz koka kājām. Tiesa, šādas izjūtas mani piemeklēja vienreiz, braucot pa segumu, kas varētu būt ieklāts pirms gadiem četrdesmit, varbūt pat vairāk. Un braucot gliemeža ātrumā. Pārvietojoties pa civilizētiem ceļiem un palielinot tempu virs kājāmgājēja ātruma, Grandland balstiekārta ļoti patīkami pārsteidza ar stingru, komfortablu gaitu. Arī asākas bedres un aku vāki neradīja nepatīkamus triecienus caur stūri un pārējo auto, savukārt standarta nelīdzenumi tika apstrādāti tiešām ļoti, ļoti labi.

    Lai sasniegtu maksimālo jaudu, jāizmanto „sport” režīms, kas vienlaikus padara smagāku arī stūres sistēmu. Pateicoties izmainītajiem šasijas regulējumiem, Grandland GSe tīri labi jūtas arī uz plūstoša, līkumaina ceļa – virsbūves svārstības ir ļoti kontrolētas, tomēr auto nevar nosaukt par veiklu. Pirmkārt, tā pašmasa ir 1867 kilogrami, otrkārt, tas ir krosovers ar augstu virsbūvi, tāpēc, lai vai kādu maģiju inženieri paveic ar regulējumiem, amortizatoriem utt., auto tik un tā nešķitīs tik veikls kā kāds „karstais hečbeks”. Arī no stūres sistēmas nevaram cerēt uz ļoti labu atgriezenisko saiti, lai gan tā ir prognozējama un precīza. Visā visumā tik un tā ir ļoti labi, lai gan noteikti var atrast sportiskāk vadāmus krosoverus ar līdzīgu jaudu. Man uzreiz prātā ienāca Alfa Romeo Stelvio, kas tieši vadāmības ziņā ir lielisks auto.

    Ārpus pilsētas un ikdienā vislabākais risinājums ir „hybrid” režīms. Tajā mašīna pati sakombinē jaudas agregātus tā, lai braukšana būtu visefektīvākā. Uz šosejas talkā, protams, nāk arī benzīna motors. Auto iespējams palādēt arī pa ceļam, izmantojot „eSave” funkciju – varam uzstādīt, kādu sniedzamības atlikumu (10, 20 kilometri vai pilna baterija) gribam un tad benzīna dzinējs pildīs arī ģeneratora funkciju, lādējot bateriju līdz šim noteiktajam enerģijas daudzumam. Tiesa, tam ir diezgan acīmredzama ietekme uz degvielas patēriņu. Ar pilnu bateriju un braucot pa pilsētu bez lielas ampelēšanās pie luksoforiem, 45-50 kilometri siltā laikā patiesībā ir diezgan reālistiski iespējams scenārijs.

    Cenas

    Opel Grandland GSe cenas nav no mazajām – auto cena sākas no 54 900 eiro. Tas tiešām nav maz, taču ir līdzvērtīgi ar citiem līdzīgas jaudas un izmēra plug-in hibrīdiem jeb spraudņa hibrīdiem. Vistiešākais iespējamais konkurents Peugeot 3008 līdz šim maksāja aptuveni tikpat. Citi Grandland sāks jau no 30 tūkstošiem eiro, taču tos nav pat vērts salīdzināt šo GSe modeli.

    Nobeiguma vārdi

    Es nedomāju, ka šīs mašīnas dēļ pie Opel saloniem būs pircēju pūļi. Šis auto ir uztaisīts, jo to var izdarīt, bet cik pieprasīts tas būs par šādu cenu, tas ir diskutabls temats. Nenoliedzami, Grandland GSe ir ātrs auto. Tiešām ļoti ātrs un brauc pat negaidīti labi, taču, pavadot laiku ar šo mašīnu, man nevienā brīdī nebija tas klikšķis, ka es redzu, kāpēc es šo mašīnu gribētu pirkt par savu naudu. Godīgi sakot, man daudz interesantāka šķiet GSe Astra versija. Šis ir labs mēģinājums radīt ātru, sportisku mašīnu, tomēr, manā izpratnē, viņi nav trāpījuši desmitniekā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Vilis
    03.07.2023 13:43

    Grandlands GSe ir modelis lai ražotājam ir ko atrādīt ka redz ko varam ja nu gribam.

    Ar Astru problēma ka Astra GSE versijā nav 300ZS, bet manāmi gurdenāks un lēnāk reaģējošs 225ZS spēka agregāts, un pie tam tie ir hibrīda ezeļspēki, nevis tīri iekšdedzes + papildus 300kg svars. Pat pēc cipariem parastais 180ZS spraudņa hibrīds nav diži lēnāks, bet gana lētāks.

    Bet jāmin ka KONI Special Active ir lielisks uzlabojums jebkuram auto kuram nav aktīvā piekare, jo strādā tiešām lieliski. Manam rumakam standartā ir pacieti amji, kuri jau bija palikuši ar vecumu vairāk kosmētiski, bet ar Koni auto ir fantastisks. Stingrs nesoties tempā pa līkumiem, un paliek mīksts kad saskaros ar Rīgas neceļiem. Vienīgais ko atradu negatīvu par tiem Koni ir ka nabaga apdalītie stanceri nevar tādus likt, jo ja nosēdina zemāk par 3cm tad zūd amjiem spēja pielāgoties.

    Skābene
    04.07.2023 08:50
    Reply to  Vilis

    Nekad vairs nepirkšu koni. Nopirku savulaik Koni, jo solīja mūža garantiju. Kad sāka tecēt un gribēju apmainīt pa garantiju, šie atbildēja, ka garantija spēkā visu amortizatora mūžu, bet ja amortizatora mūžs ir beidzies, tad palīdzēt nevarot. Pēc tam gan pārstāj reklamēt mūža garantiju! :)

    KKTK
    04.07.2023 12:04
    Reply to  Skābene

    Man Koni skrūvējās nost augša. Pirmo reizi samainīju garantijā, otro tagad aizlīmēju ar sarkano līmi. Nākošais solis būs aizmetināt, ja atkal atskrūvēsies :D

    Skābene
    04.07.2023 13:36
    Reply to  KKTK

    Kopš pamēģināju Bilstein, par KONI pat vairs domāt negribās! :)

    Sergejs
    04.07.2023 10:39

    Ooo, šim vadītāja mērinstrumentu displejs ir cik necik piesegts no saules kad tā spīd no augšas vai sāna, vismaz var kaut ko saskatīt. Tāda ekstra jau sāk palikt par baigo fīču, jo visi vienkārši iesprauž tur pliku displeju un saulainā dienā hz ko tur var saskatīt.
    Otra mega fiška ir fiziskas pamatpogas stikliem, beņķiem un klimatam kas ļauj ērti un vienkārši ieslēgt/izslēgt apkuri pakaļai vai stikliem.
    Malači Opel, ir saglabājuši arī kādu inžinieri štatā nevis tikai marketologus

    P.S. Viedoklis protams subjektīvs -)

    Biteme
    04.07.2023 13:37

    Latvieši ir tādi knauzeri! Lēts auto masām, kas nemaksā pat 100K – un viņi piekasās visādiem sīkumiem)

    svimart
    05.07.2023 01:21
    Reply to  Biteme

    Vai ne knauzerējas te par 100k…

    Sergejs
    05.07.2023 10:55
    Reply to  Biteme

    I ne runā, kā tik kapeiku iemīlēt -))

    crack
    05.07.2023 14:03

    Izskatās pēc Opeļa… ārpuse vēl ciešama. Un tā visu laiku, pēdējais izskatīgais opels bija Opel Manta.

    Reklāma