Gaidāmie Euro7 izmešu standarti jau ilgāku laiku bijis plaši apspriests temats autobūvē un šo standartu virzīšana uz priekšu saskārusies ar daudziem iebildumiem gan no Eiropas Savienības dalībvalstīm, gan autoražotājiem. Eiropas Savienības valstu ministri panākuši vienošanos par maigākiem izmešu standartiem nekā iepriekš tika runāts, tādējādi zināmā mērā piekāpjoties Euro7 pretiniekiem.
Jau iepriekš esam rakstījuši, ka asu kritiku topošajiem standartiem veltījuši daudzi lielie autoražotāji, tostarp Stellantis, Volkswagen, BMW un citi, norādot, ka šie standarti pārlieku sadārdzinās mašīnas klientiem, īpaši ietekmējot kompaktauto segmentu, kas kļūtu neproporcionāli dārgs. Ražotāju aplēses liecināja, ka mašīnas šo standartu (to iepriekšējā redakcijā) dēļ sadārdzinātos par vairākiem tūkstošiem eiro, vienlaikus norādot, ka ir nepraktiski ieguldīt milzīgus līdzekļus dzinēju modernizācijā, lai tie atbilstu jauniem standartiem, kas nedod lielus uzlabojumus pār šodien lietotajiem dzinējiem. Autoražotāji skaidroja, ka viņi naudu labāk iegulda elektroauto attīstībā, taču bez ienākumiem, kas tiek gūti no parasto mašīnu tirdzniecības, to nav iespējams izdarīt. Iebildumus izteica arī vairākas bloka dalībvalstis, tostarp Francija, Itālija, Bulgārija, Ungārija, Čehija, Polija un Slovākija.
Runājot par pieņemtajiem lēmumiem, tad ministri panākuši vienošanos, ka vieglajām pasažieru automašīnām un furgoniem netiks veiktas būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar šobrīd aktuālajiem Euro6 standartiem. Dalībvalstis vienojušās, ka, salīdzinot ar šobrīd aktuālo Euro6 standartu, netiks veiktas izmaiņas testu procedūrās un arī dažādas pieļaujamo emisiju robežvērtības paliks tādas pašas kā līdz šim. Stingrākas prasības gan tiks attiecinātas uz kravas automašīnām un autobusiem.
Lai arī lēmums vēl nav galējais, Eiropas Savienības prezidējošā valsts Spānija iepazīstinājusi ar dokumentu, kas guvis atbalstu Eiropas Padomē. Lai noteikumi oficiāli stātos spēkā, tiem jāgūst atbalsts Eiropas Padomē, Eiropas Parlamentā un Eiropas Komisijā.
“Uzskatām, ka ar šo piedāvājumu esam ieguvuši plašu atbalstu, kā arī iegūstam balancu starp autoražotāju veiktajām investīcijām un ieguvumiem apkārtējās vides saudzēšanā,” izteicās Spānijas ražošanas, tūrisma un tirdzniecības ministrs Hektors Gomezs Hernandess.
“Dalībvalstu pozīcija ir uzlabots Eiropas Komisijas piedāvājums, kas bija neproporcionāls, proti, tas būtiski palielināja izmaksas ražotājiem, nepiedāvājot būtiskus uzlabojumus vides aizsardzībā,” saka Eiropas Autoražotāju asociācijas direktore Zigrīda De Vrīsa. Plānots, ka jaunajiem standartiem jāstājas spēkā 2025. gada vasarā un autoražotāji jau šobrīd intensīvi strādā pie tā, lai attīstītu un uzlabotu savus iekšdedzes dzinējus, vienlaikus turpinot vērienīgas investīcijas elektroauto projektos un attīstībā.
Ņemot vērā ka Vācija ir auto ražotāju lielvalsts, un apskatot cik daudz viņiem ir ūdeņraža staciju – https://h2.live/en/
Un tas ka viņiem ir atkarība no citiem bateriju ražotājiem, tad visdrīzākais, redzēsim drīzākā laika periodā, ka tiks prezentēts Ūdeņraža iekšdedzes dzinējs, un tas būs pasniegts kā eiropas nākotnes auto modelis.
Pie tāda Prius modeļa jau strādā Toyota un sola palaist tirgū ap 2023-2025.gadam- https://www.motorbiscuit.com/toyota-will-launch-hydrogen-powered-corolla-prius/
Ir arī citi strādājoši toyota modeļi
https://m.youtube.com/watch?v=TRDQ5KoR_s8
Interesanti kā tas attīstīsies.
Nevar saprast vai vinnēs šādi auto vai elektroauto.
Vinnēs ūdeņraža dzinēji, jo visi loģiski domājoši cilvēki zina, ka elektroauto ir dabisko vidi piesārņojoši “fire hazardi”, kā arī to akumulatori būs misenēs pēc 10 gadiem
Būs sapratuši ka pašreizējā ģeopolitiskajā realitātē pārspīlēti sapņi vairs neder.
While the world does have enough lithium to power the electric vehicle revolution, it’s less a question of quantity, and more a question of accessibility.
Earth has approximately 88 million tonnes of lithium, but only one-quarter is economically viable to mine as reserves.
https://www.popularmechanics.com/science/energy/a42417327/lithium-supply-batteries-electric-vehicles/#