Web Analytics
More
    Reklāma

    Peugeot 508 Hybrid 225 apskats

    Foto: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Pirms nepilniem diviem gadiem uz testu pie manis bija ieradies Peugeot 508 PSE sedans – simpātisks, sportists un ātrs auto. Tieši to versiju uzfrišinājuši Peugeot sporta nodaļas PSE inženieri, tāpēc auto tomēr ir atšķirīgs no parastā 508 modeļa. Toreiz šī mašīna man iepatikās, bet sportiskas intereses vadīts vēlējos izmēģināt arī kādu no parastajiem 508 – pavisam vienkārša ziņkāre, kā tad būs. Interesi zināmā mērā kāpināja fakts, ka 508 gan sedana, gan universāļa formā ik pa brīdim esmu manījis uz ceļiem. Iespēja testam radās pati no sevis, jo 508 saņēmis uzlabojumus un modernizāciju, tāpēc arī ir īstais brīdis pieķerties klāt pie parastā 508. Nu, labi, cik nu parastā – šis ir plug-in hibrīds, kas to automātiski ieceļ elektrificētu automašīnu kategorijā, bet vismaz tas nav auto, ar kuru darbojušies PSE nodaļas inženieri. Ķeramies klāt!

    Tēmējam uz virsotnēm

    Mūsdienu autobūvē sedani ir izmirstoša suga, taču tādi joprojām ir pieejami, turklāt daži no tiem ir konkrētā ražotāja bestselleri. Te uzreiz varam pieminēt 3. sērijas BMW. Laikam neviens neapšaubīs šī modeļa nozīmi BMW piedāvājumā. Un trojku es te nepieminu tāpat vien, jo tieši 3. sērija tiek saukta kā viens no Peugeot 508 konkurentiem. Tieši tāpat Peugeot par šī sava modeļa konkurentiem izvirza divus citus vācu milžus – Audi A4 un Mercedes C-klasi, kā arī varam pieminēt Volvo S60.

    Reklāma

    Francūži neizbēgami demonstrē ambīcijas premium segmenta virzienā, lai gan māc zināmas šaubas, ka daudz cilvēku, kas izskata jauna BMW, Audi, Mercedes vai Volvo pirkumu, savam potenciālo izvēļu sarakstam pievienos arī Peugeot. Reālistiski skatoties, šiem zīmoliem ir atšķirīgs, gadiem veidots tēls un Peugeot gribot negribot ar tiem nav liekams vienā plauktā, ja raugāmies uz tādu lietu kā prestižs. Ja uz konkurenci paraugāmies plašāk, tad jau pavīd tādas mašīnas kā Škoda Superb, kas tad varētu būt reālāki konkurenti. Tiesa, Superb ir pilnīgi citas stiprās puses, bet par visu pēc kārtas. Jāsaka gan, ka Peugeot apgalvojumi un centieni doties premium segmenta virzienā ir acīmredzami, ja šo aktuālo 508 salīdzinām ar pliekano pirmās paaudzes modeli, kas atradās ražošanā līdz 2018. gadam. Izrāviens visādā ziņā bijis tiešām liels.

    Kas šoreiz jauns un interesants?

    Peugeot 508 joprojām saglabā savu sportisko stāju ar zemo, plūstošo jumta līniju un zemo klīrensu, kas mašīnai liek izskatīties dinamiskai un ātrai. Modernizētajā versijā būtiskākās izmaiņas skārušas auto LED dienasgaismas lukturus – ja līdz šim modernajos Peugeot tie vairāk atgādināja ilkņus, tad šobrīd francūžu ražotājs pamazām dodas cita stila virzienā tieši šajā aspektā – tagad dienasgaismas lukturiem ir trīs vertikālas joslas un tas vairāk atgādina skrāpējumu. Esam saņēmuši jauno Peugeot simbolu uz priekšējās radiatora restes, nedaudz pamainīta priekšējā radiatora reste, nelieli sīkumi atšķiras arī bamperiem, bet nekas īpašs. Te gan būtu vietā piebilst, ka lai nu ar ko, bet ar stilu un dizainu šim modelim viss ir kārtībā, auto izskatās lieliski.

    Salona iekārtojumā Peugeot pieturas pie sava i-Cockpit koncepta – tas paredz, ka stūre ir maza diametra un novietota salīdzinoši zemu, savukārt uz plato instrumentu paneli ir jāskatās pāri stūres ratam nevis caur to. Tas, protams, prasa zināmu adaptācijas periodu un visiem neiet pie sirds. To esmu rakstījis citos Peugeot apskatos un to uzsvēršu arī tagad – ja izskatāt Peugeot kā iespējamu pirkumu, vispirms noteikti aizbrauciet pie dīlera un izmēģiniet sēdpozīciju, stūres novietojumu un to, vai ir iespējams saskatīt instrumentu paneli. Nenoliedzami, būs cilvēki, kuriem neizdosies iekārtoties ērti, lai vienlaikus varētu skatīties pāri stūrei, tāpēc kārtīgs, ilgāks testa brauciens ir ne tikai ieteicams, bet pat obligāts. Līdz šim īpaši nesmādēju šo salona konceptu un spēju diezgan viegli pierast pie iekārtojuma, taču šajā testā tomēr raisījās zināmas pārdomas. Vienā no testu dienām mašīnā pavadīju visu dienu – no agra rīta līdz vakaram, veicot garu izbraucienu Kurzemes pusē. Nobraucu savus 550 kilometrus un tādā ilgā, garā braucienā tomēr radās sajūta, ka stūre ir pārāk zemu un tā kā klēpī. Varētu jau pacelt augstāk, bet tad neredzētu instrumentu paneli. Īsākos braucienos pilnīgi nekādu problēmu, bet pavadot garu dienu pie stūres manas domas ir mainījušās.

    Peugeot 508 nav mazs auto – tā garums ir 4,75 metri, platums 1,86 metri, savukārt augstums vien 1,40 metri. Riteņu garenbāze šeit 2,79 metri. Priekšnoteikumi tam, lai iekšā sēdošajiem cilvēkiem būtu pietiekami daudz vietas. Priekšā par to tiešām nevar sūdzēties, taču augstā viduskonsole var radīt mazliet klaustrofobisku sajūtu. No otras puses, rodas zināma kokpita sajūta un esi nodalīts no blakussēdētāja, tāpēc tas vairāk gaumes un sajūtu jautājums katram personīgi. Toties ir tiešām ērts elkoņbalsts, kura iekšpusē var noglabāt dažādus sīkumus.

    Ar vietas daudzumu aizmugurē gan ir bēdīgāk un te ir jāmaksā par stilu. Proti, auto ir lēzena, slīpa jumta līnija un mašīna pati par sevi nav augsta – tas nozīmē, ka aizmugurē sēdošajiem ir ļoti ierobežots vietas daudzums galvai. Cilvēkiem, kuru augums ir virs vidējā, tur nav, ko darīt. Nu, labi, īsu pārbraucienu pārdzīvos, bet garā ceļojumā gan nekas labs nav gaidāms. Te varam atzīmēt arī redzamību pa atpakaļskata spogulī – tāda eksistē, bet visā visumā ir diezgan štruntīga. Dizains prasa šādus tādus kompromisus.

    Vadītāja priekšā (un virs stūres) novietots 10 collu digitālais multimediju ekrāns. Tas kļuvis ievērojami labāks, ja salīdzinām ar nedaudz vecākiem auto – tam ir labāka izšķirtspēja, dažādi režīmi darbojas un pārslēdzas veiklāk, savukārt visa galvenā informācija ir uzskatāmāk nolasāma.

    Centrā atrodas jaunāks 10 collu multimediju ekrāns, kas visādā ziņā ir labāks nekā iepriekš. Tā joprojām nav ērtākā un vienkāršākā sistēma, arī animāciju pārejās redzama maza „bremzīte” un tās nav perfekti plūstošas, taču sistēma kopumā ir atsaucīgāka nekā iepriekš. Kā jau pieņemts, pieejams bezvadu savienojums ar Apple CarPlay/Android Auto, tāpēc, visticamāk, izmantosiet tieši šo risinājumu. Visā visumā multimediju sistēma ir konkurētspējīga ar citām sistēmām, kas lietotas līdzīgas klases un cenas mašīnās. Zem priekšējā ekrāna atrodas klavieru taustiņiem līdzīgās īsceļu pogas, kas ļauj ātrāk sasniegt kādu no apakšizvēlnēm. Tas ir noderīgs sīkums. Tiesa, tas vēl ir vecais risinājums, proti, jaunās paaudzes 308 un 408 saņēmuši „i-Toggle” sistēmu. Pēc būtības jau tas ir viens un tas pats, tikai fizisku pogu vietā zem multimediju ekrāna ir vēlviens skārienekrāns ar īsceļu pogām, kuras var konfigurēt pēc savām vēlmēm un ieskatiem. Manā pieredzē strādāja diezgan labi, lai gan man ne visai patīk ideja visu pārnest uz skārienekrāniem.

    Peugeot centieni iet premium konkurentu virzienā ir redzami un sajūtami viscaur salonā, vērtējot materiālu kvalitāti. Jāatzīst, ka mums bija lepnās GT komplektācijas mašīna, kas materiālu kvalitātē arī dod zināmu artavu, taču ražotājs visās svarīgākajās vietās izvēlējies pietiekami kvalitatīvus, mīkstus materiālus, bet cietā plastmasa nobēdzināta dziļi stūros un patālu no acīm.

    Jaudas agregāts un braukšana

    Pavisam īsi pieskarsimies, ar kādiem dzinējiem nopērkams Peugeot 508 – piedāvājums sākas ar 1,2 litru trīscilindru benzīna turbodzinēju, kas attīsta 131 zirgspēku (230Nm). Seko 1,5 litru dīzelis ar 131 zirgspēku un 300Nm. Vēl mums pieejams plug-in hibrīds ar 180 zirgspēku kopējo jaudu – tajā ir 1,6 litru četrcilindru benzīna turbodzinējs, kuru papildina elektromotors.

    Šoreiz mums tika jaudīgākais spraudņa hibrīds jeb plug-in hibrīds ar 225 zirgspēku kopējo sistēmas jaudu – tajā kombinēts tas pats 1,6 litru benzīna motors, šoreiz ar 178 zirgspēku jaudu, kuru papildina elektromotors ar 110 zirgspēkiem. Auto aprīkots ar 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu un tā ir vienīgā izvēles iespēja. Te gan ir nianse – astotais ātrums tiek ieslēgts, sasniedzot 105km/h jeb +15km/h virs Latvijā atļautā ātruma pa visiem autoceļiem ārpus pilsētām. Protams, ir mums ceļi, kur var braukt arī ātrāk, taču ne visu gadu un ne visur.

    Elektromotoru baro 12,4kWh akumulators, Peugeot solot ap 60 kilometriem elektriskajā režīmā. Vēsā, rudenīgā laikā, kad gaisa temperatūra ir dažus grādus virs nulles, praktiski var cerēt uz kādiem 30 kilometriem. Tas viss pieder pie lietas un ir daudzkārt redzēts dažādu autoražotāju izpildījumā. Ieskrējiens līdz 100km/h prasīs 7,9 sekundes, kas ir saprātīgs laiks. Ar atbilstošu wallbox, mašīnu var lādēt ar 7,4kW jaudu, tāpēc akumulatora uzlāde neprasīs pārlieku ilgu laiku. Akumulatoru var lādēt arī braukšanas laikā, izmantojot „e-Save” funkciju, kuru var regulēt auto multimediju ekrānā. Tur iestatām vēlamo rezervi – 10, 20 kilometri vai pilns akumulators un tad iekšdedzes dzinējs vienlaikus ne tikai dzīs mašīnu uz priekšu, bet arī lādēs akumulatoru. Tam, protams, būs ietekme uz benzīna patēriņu, taču funkcija kā tāda eksistē un strādā.

    Iedarbinot auto, tas vienmēr uzsāks braukšanu elektriskajā režīmā, tāpēc no stāvvietas vienmēr dosieties prom eleganti un klusi. Šajā režīmā auto ir tieši tik kluss un maigs, kā varētu gaidīt no elektroauto, lai gan ne pārāk nasks uz paātrinājumu. Kad tas nepieciešams, pieslēdzas iekšdedzes dzinējs. Šī mijiedarbība starp elektromotoru un iekšdedzes dzinēja pieslēgšanos parasti notiek plūstoši, taču atsevišķos gadījumos jūtama neliela noraustīšanās, jaudas bedre un tāda kā neizlēmība no mašīnas vadības sistēmas, ko un kā tagad labāk darīt. Tas ir viens acumirklis, taču tomēr var sajust, kad pabrauc vairāk. Braucot mierīgi, šī sadarbība parasti būs laba un bez jebkādas aizķeršanās. Gadījumos, kad nepieciešams asāks paātrinājums, gan jūtama zināma aizture mašīnas reakcijā – jāpieslēdzas iekšdedzes dzinējam, ātrumkārbai jāizdomā, kurā ātrumā jāatrodas un tas viss reizēm ir kaitinoši. Kad viss saslēdzas kā nākas, paātrināties nav nekādu problēmu, taču šī nelielā aizture tomēr ir. Ieslēdzot sporta režīmu, iekšdedzes dzinējs visu laiku būs ieslēgts un tas šo niansi likvidē – tad darbiņš paliek tikai ātrumkārbai, pārslēdzoties starp pārnesumiem.

    Runājot par gaitas īpašībām, 508 ir stingrs, nedaudz paciets auto. Īpaši izteikti tas novērtējams pilsētu ielās, kad zemākā ātrumā jūtami dažādi ceļa nelīdzenumi. Es te tiešām nerunāju par dziļām bedrēm, bet vienkārši nedaudz nelīdzenu ielu. Nepārprotiet, auto nav nekomfortabls vai kokains, taču ar zināmu cietību jārēķinās. Lielākos ātrumos un uz šosejām problēmu nav. Ja vien nav jābrauc pa tiešām briesmīgu šoseju, kas šķietami sastāv tikai no ielāpiem nevis normāli ieklāta asfalta, bet tas jau ir cits stāsts. Auto pieejama arī adaptīvā balstiekārta. Runājot par pacieto gaitu, jāpiemin arī plusi, proti, vadāmības īpašības un stingrā virsbūve. Lai arī atgriezeniskā saite no stūres nav izcila, tomēr auto stūrējas patīkami un ar to var braukt dinamiskāk, gūstot zināmu prieku.

    Cenas

    Peugeot 508 cenas Latvijā sākas no aptuveni 34 tūkstošiem eiro, kas ir 130 zirgspēku benzīna motors ar „Allure” aprīkojuma versiju. Spraudņa hibrīdu cenas ir būtiski lielākas – 180 zirgspēku versija sāksies no 46 tūkstošiem, bet par 225 zirgspēku modeli būs jāatvadās no vismaz 48 500 eiro. Ja ņemam labāk aprīkoto GT komplektāciju, tad cenas jau ir attiecīgi 48 900 un 51 200 eiro.

    Nobeigums

    Peugeot 508 ir mašīna, kuru gribēsies nopirkt dizaina dēļ – tas ir veiksmīgi izdevies, simpātisks auto. Taču šis auto nav tikai stils bez satura – tam ir laba vadāmība un visā visumā patīkamas gaitas īpašības. Īpaši, ja esat cilvēks, kam simpatizē mazliet stingrāki auto kā tas ir manā gadījumā. Taču šis pilnīgi noteikti ir auto, kurš ikvienam ir jāapskata un jāizvērtē pašam, jo tajā ir ļoti daudz super-subjektīvu lietu, kas vienam patīk, citam nepatīk. Kaut vai tas pats salons, kas sava iekārtojuma dēļ būtiski atšķiras no faktiski jebkura cita autoražotāja piedāvātā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Guntars K
    15.12.2023 16:29

    Peugeot ir stipri sasituši galvas. Ar ko viņi taisās konkurēt? Audi Q5 4×4 265zs – 47500€. Škoda Kodiaq 43000. 130zs variants nav izskatāms jo vispār nebrauc. Par tādu cenu tikai totāli idioti pirktu šo modeli.

    Trx450
    16.12.2023 02:59

    Vēlviens superauto ar kuru pa Parīzi nevarēs braukt

    Reklāma