Web Analytics
More
    Reklāma

    Pāreja uz elektroauto jau 31 valstī sasniegusi “lūzuma punktu” un tā notiks arvien straujāk

    Jaunākie raksti

    Jau 31 pasaules valsti elektroauto pārdošanas apjomi sastāda piecus procentus no kopējā auto pārdošanas apjoma. Lai arī neizklausās daudz, nozares eksperti to sauc par “lūzuma punktu”, proti, turpmāk pārejai uz elektroauto vajadzētu notikt arvien straujāk, lēš Bloomberg apskatnieki.

    Medija publicētajā ziņojumā īpaši atzīmēts, ka reģioni, kur elektroauto popularitāte augusi īpaši strauji ir Austrumeiropa un Dienvidaustrumāzija. Interesanti, ka šo valstu sarakstā meklējama arī Igaunija, kur elektroauto 7,5% no jaunu auto pārdošanas apjomiem 2023. gada 4. ceturksnī.

    Speciālisti norāda, ka 5 procenti no tirgus ir svarīgs atskaites punkts – šajā brīdī produkts no “early adaptors” jeb entuziastu produkta pamazām sāk kļūt par “mainstream” ikdienišķu produktu, kas redzams arvien biežāk. Sākotnēji cilvēkus attur dažādi aizspriedumi un arī objektīvi apsvērumi – šajā gadījumā cena, infrastruktūras trūkums, bailes par nobraucamā attāluma rezervēm un tamlīdzīgas lietas, bet pamazām šīs barjeras tiek pārkāptas.

    “Kad tiek sasniegts noteikts pārdošanas apjoms, sākas sava veida cikls – arvien vairāk elektroauto uz ielām nozīmē, ka cilvēki tos biežāk redz un sāk uztvert kā pašsaprotamu lietu. Autoražotāji kļūst vairāk ieinteresēti investēt konkrētajā tirgū, savukārt infrastruktūra attīstas,” saka Bloomberg elektroauto analītiķis Korijs Kantors. Valstu pieredze liecina, ka brīdī, kad tiek sasniegta šī 5% robeža, pāreja kļūst arvien straujāka un 25% tirgus daļa jau tiek sasniegta pāris gadu laikā, ļaudīm izvēloties pārsēsties elektroauto. Tiesa, šobrīd tirgū vērojama zināma piesardzība un satraukums, jo pāreja uz elektroauto nenotiek tik strauji kā prognozēts.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    40 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    03.04.2024 13:15

    Tad kāpēc Ford atlaiž 3/4 no elektroauto rūpnīcās strādājošo? Kāpēc lauž līgumus ar dīleriem? Kāpēc otreizējais tiegus stagnē un cenas jānolaiž tik drastiski, lai kāds paņemtu šos auto?

    edza
    03.04.2024 16:14
    Reply to  Usinss

    Jo lielu pikapu neviens negrib klusu. 😀

    Zorge
    04.04.2024 10:02
    Reply to  Usinss

    Otreizējais tirgus laikam nav īsti par EV

    Gundars
    04.04.2024 18:34
    Reply to  Zorge

    Ā, tātad EV ir vienreizēji lietojams auto??? Otreizējais tirgus viņam neeksistē? Nja, zaļi, zaļi….

    Biteme
    03.04.2024 13:27

    Fakts! src: TMB

    azad
    03.04.2024 14:07

    Populisms! Ir kas pavelas un skrien pirt, tāpat kā ir tādi, kas skrien pirkt svaigu telefonu katru gadu. Tomēr 95% cilvēku dzīvo realitātē un domā kopsummā par to visu kur kas kā. Turklāt lielam procentam cilvēku nav iespējas šobrīd pāriet uz elektro.

    Jānis
    03.04.2024 14:50

    Man tieši šķiet, ka turpmāk pirkšanas bums mazināsies. Vismaz Eiropā, ja vien neuzliks kādus pamatīgus nodokļus ICE auto vai lielu burkānu EV auto.
    Visi, kas gribēja / varēja nopirka. Pārējie gaida stipri lētākus. Un diez vai kāds gribēs pa dārgo pirkt 2.reizējā tirgus hlamus.

    Tudiš pīp!
    03.04.2024 17:20
    Reply to  Jānis

    Man kaimiņos dzīvo viens gudrs onkulis, kura vārdu es neminēšu. Viņš visu savu mūžu ir veltījis RTU (autobūves katedra), bet tagad jau ir pelnītā pensijā.
    Es ticēšu šim vīram, nevis šim portālam, kurš ir ticis pie elekroauto propogandēšanas kapeiciņas, līdzīgi kā ļoti daudzi citi Latvijā un ne tikai Latvijā.
    Esam runājuši par šo tēmu diezgan gari un plaši, bet tik gari rakstīt nav iekšās.

    Viņš visu ļoti smalki izstāstīja, ar visiem argumentiem un tie nav tikai viņa uzskati, bet arī viņa kolēģu uzskati visā pasaulē un arī augstākā vara to ļoti labi zina, ka elekro auto bums beigsies ļoti ātri, tik pat ātri kā iesākās!
    Bet nākotne esot un būšot ūdeņradis!

    Kursors.lv
    03.04.2024 18:04
    Reply to  Tudiš pīp!

    Lūdzu, uzraksti visus šos argumentus, lai varam izvērst kvalitatīvu diskusiju par tēmu.

    P.S. Kur var dabūt to tevis pieminēto kapeiciņu? Es arī gribētu.

    tetblet
    04.04.2024 15:25

    Mans domā, resursi var būt viena no problēmām. Diezin vai samazināts mezglu skaits e-auto uzskatāms par mīnusu. Tāpat arī kustīgie agregāti nebūs mīnus, kas iekšdedzes dzinējiem ir problēma (arī H2 auto). Tāpat fosilo resurss eauto patēriņa ziņā ir krietni mazāks.

    Karlis
    03.04.2024 21:03
    Reply to  Tudiš pīp!

    nevelc garumā, argumentus studijā.
    sasodīts, cik/vai/kā visi grib to izlasīt.

    lai gan … cilvēks parastais ir gatavais auns. tam argumenti nav vajadzīgi.

    Tudiš pīp!
    03.04.2024 16:59

    Tikai interesanti, cik kapeiciņas kursors.lv saņem no elekroauto propogandēšanas budžeta… 😁

    Kursors.lv
    03.04.2024 18:04
    Reply to  Tudiš pīp!

    Necik. Kur jāpiesakās?

    Ivars
    03.04.2024 20:41

    Nafta jāatpumpē no Venecuēlas Arābiem vai Norvēģijas, elektrību var saražot mājās (nevajag tikai slinkot, visa ģimene pa nakti min pedāļus un no rīta laiž uz skolu). Nav jāiet uz trenažieru zāli.

    Vietnieks
    03.04.2024 22:11

    Pilnīgs idiotisms un bezjēdzīgs produkts ir tie elektroauto

    Asaris
    03.04.2024 22:33
    Reply to  Vietnieks

    To drīzāk teiktu par iekšdedzes auto kāds kurš pienāktu no malas un iepriekš nebūtu redzējis ne vienu ne otru.

    Arvo
    03.04.2024 22:59

    Ja cilvēki zinātu cik daudz dabasresursu tiek patērēts uztaisot 1 akulumato elektroauto cilvēki nepirktu elektro auto

    Profs
    04.04.2024 07:54
    Reply to  Arvo

    Ja cilvēki zinātu cik miljoni cilvēku nomirst daudz ātrāk, jo saelpojas dīzeļu izplūdes pilsētās, tad elektro auto dominētu vēl vairāk. 7 gadu laikā elektroauto ir videi draudzīgāks par iekšdedzes auto un vēl neesmu redzējis nevienu normālu argumentu pret elektro auto atskaitot cenas aspektu

    Zorge
    04.04.2024 10:12
    Reply to  Profs

    Par mirušiem cilvēkiem tēma nav laba, jo ja vērtē tikai cilvēku skaitu, bet atmet mirušo cilvēku ādas krāsu, dzīves vietu un vecumu, tad īsti nevar zināt vai Afrikā EV dēļ nemirst vairāk cilvēku. Bet ir citi cilvēki un citas zemes, bet norvēģis var baudī svaigu gaisu un ļečīt par ilgtspēju.

    Biteme
    04.04.2024 13:29
    Reply to  Zorge

    Norvēģis elpo jauna auto salona formaldehīdus un kas zin, varbūt mirī drīzāk kā āfrikānis, kas pārvietojas uz mazkubatūras mocīša.

    Krish
    03.04.2024 23:08

    Jābrauc skatītes GWM Funky Cat. 🤌🤌😁

    Arnis
    04.04.2024 06:38

    Jocīga statistika – Igaunijai ir zemākie rādītāji Baltijā gan elektroauto reģistrācijā (te statistika – https://www.jato.com/europe-sees-highest-new-vehicle-registrations-since-the-pandemic/), gan arī augstākie CO2 izmeši. Kur LV un LT?

    Flare
    04.04.2024 12:33

    Tajā pašā laikā pēdējās nozares ziņas nebūt nav tik optimistiskas. Kā tas iet kopā? :)

    Ivars
    04.04.2024 13:19

    Kāpēc pērk elektriskos vilcienus? Varētu taču ražot modernas tvaika lokomotīves, kurināt ar šķeldu, būtu darbavietas kurinātājiem un braukt zaļi.

    Biteme
    04.04.2024 13:28
    Reply to  Ivars

    Vilcieni ir elektriski pēc būtības, sākot ar laikiem pēc tvaika lokomotīvēm. Degviela griež ģeneratoru, lādē baterijas un elektromotori kustina uz priekšu sastāvu. Kā lielie kuģi.

    Tad jautājums par auto – vai mazs motoriņš, kas lādētu gaitas bateriju, nebūtu jēdzīgāks? Iespējams, pat nebūtu smagāks par 100% elektrisko auto. Kas tur par vainu, kāpēc neaizgāja?

    Ivars
    04.04.2024 13:39
    Reply to  Biteme

    Kāpēc Jūs nekuriniet malkas plīti lai padzertu rīta kafiju bet izmantojiet elektrisko tējkannu? Tas pats ar mašīnām, es sagaidīt vairs nevaru.

    Biteme
    04.04.2024 13:41
    Reply to  Ivars

    Sāksim ar to, ka kafiju vispār nevajag dzert, jo plantāciju paplašināšana noplicina dabas daudzveidību un transportēšana prasa milzīgu daudzumu resursu.

    Ivars
    04.04.2024 13:50
    Reply to  Ivars

    Katrā mājsaimniecībā jau tagad ir vairāki desmiti lādējamu ierīču. Telefoni, datori, poverbank, putekļu sūcēji, skrūvmašīnas, fleksi, ķēdes zāģi, zālespļāvēji, trimmeri u.t.t.- ērti, mašīna- būs par vienu ērtību vairāk, atraduši par ko te vispār diskutēt.

    Biteme
    04.04.2024 14:27
    Reply to  Ivars

    Nevar taču salīdzināt telefonu, fleksi un zāles pļāvēju ar auto 1:1, kā vienības. Cik sver to baterijas?

    Ivars
    04.04.2024 16:57
    Reply to  Biteme

    Viena piecu vīru brigāde kuriem ir jaudīgi un moderni elektro instrumenti ar akumulatoriem svara ziņā neatpaliek no mazas e- mašīnītes. Un pamēģiniet viņiem ieteikt pastrādāt ar sentēvu štrumentiem, dzirdēsiet tādus argumentus ka labāk būtu bijis paklusēt.

    Ivars
    04.04.2024 17:01
    Reply to  Ivars

    Un ja objektā vēl nav elektrības drīzumā varēs tos instrumentus palādēt no savas mašīnas lielā aķīša.

    Biteme
    04.04.2024 17:40
    Reply to  Ivars

    Piecu vīru brigāde ar rīkiem var ko noderīgu paveikt. Bet ko dara EV? Parasti ved vienu cilvēku, kam slinkums braukt ilgāk ar sabiedrisko. Sapirks visi EV un tad gan sabiedriskā joslas nevarēs izmantot, arī citi labumi beigsies. Nepērciet EV, lūdzu!

    Ivars
    04.04.2024 17:58
    Reply to  Biteme

    Vai ir kāds konkrēts, patiesi konkrēts arguments kāpēc nepirkt, lūdzu nosauciet, tikai bez demogoģijas (mazi bērni Āfrikā ņem lāpstiņas, spainīšus un iet uz karjerām rakt litija rūdu, pēc 10 gadiem nebūs kur likt, palikšu pusceļā starp Viļņu un Kuldīgu). Gaidu vismaz divus trīs argumentus.

    Biteme
    04.04.2024 18:41
    Reply to  Ivars

    Izglābiet āfrikāņu bērnu – nepērciet EV!

    Gundars
    04.04.2024 18:47
    Reply to  Ivars

    Īsi – EV ir ar kārtu mazspējīgāks kā normāls ICE. Viss. Pērc kaut helikopteri, bet neuzspied, ka tas ir jādara visiem.

    Gundars
    04.04.2024 18:45
    Reply to  Ivars

    Un kāpēc jāsalīdzina divas diamteriāli pretējas lietas piecu vīru brigādi, kas ir šauri specifiska lieta ar ikdienas auto, pie tam mazlitrāžas?

    Last edited 13 days ago by Gundars
    Gundars
    04.04.2024 18:43
    Reply to  Ivars

    Tu pareizi pateici – EV auto jau tas pats vilciens vien ir – brauc, ja ne gluži pa sliedēm, tad noteikti ļoti ierobežotā apgabalā ap štepseli. Bet redzi cilvēki tomēr negrib “privātu vilcienu”, bet gan transporta līdzekli ar kuru var aizbraukt pie dabas, kur nav “kur ieštepselēt, kamēr stundu iet čurāt” vai “ik pa 200km ēd kārtējās pusdienas”. Un cilvēki negrib katru spontāno izbraucienu pārvērst par rūpīgi stundām saplānota maršruta izpildi ar obligātajām štepseļvietām ik pa gabalam.

    Gundars
    04.04.2024 18:33

    …Sākotnēji cilvēkus attur dažādi aizspriedumi un arī objektīvi apsvērumi – šajā gadījumā cena, infrastruktūras trūkums, bailes par nobraucamā attāluma rezervēm un tamlīdzīgas lietas, bet pamazām šīs barjeras tiek pārkāptas…..
    Tieši tā – ja tev marketings uzmācīgi ilgstoši stāsta ka tas brūnais gabaliņš skaistajā papīrītī ir šokolāde nevis kaka, tad liela daļa nedomājošo beigās arī pavelkas. Tas nekas, ka sastāvs tam gabaliņam ir palicis vecais.

    Ivars
    04.04.2024 19:34
    Reply to  Gundars

    Ērtības. Neesmu kaut kā palicis pēdējā laikā ar neuzlādētu telefonu vai portatīvo, jo piedomāju laicīgi ka jāuzlādē- mazliet disciplīnas neskādē. Un tie spontānie izbraucieni pie dabas virs 200km nu nezinu, tas ir trīs stundas esat rullējis, var arī uzēst, bet parasti jau sanāk krietni krietni tuvāk.

    Pipec
    04.04.2024 21:51

    Ja jau ūpēs ūdens daudz un elektrības tarifi debesīs, būs tā, ja nepirksi, tad piespiedīsim, tāpat kā ar covid19, paši labprātīgi potējāties, paši vainīgi.

    Reklāma