Vācu autoražotājs Volkswagen nupat iepazīstināja ar ID.2all konceptu, kuru varam nosaukt par “tautas elektroauto” – kad koncepts pārtaps par sērijveida auto, tad šī modeļa sākumcena būs ap 25 tūkstošiem eiro vai pat zem šī sliekšņa. Tas, kas varēja paslīdēt garām ir fakts, ka Volkswagen attīsta vēl lētāku elektroauto – tiek strādāts pie ID.1 modeļa, kas maksās pat zem 20 tūkstošiem eiro.
Volkswagen zīmola vadītājs Tomass Šēfers uzsvēris, ka pie šī modeļa notiek ļoti intensīvs darbs, bet pie klientiem šim auto vajadzētu nonākt ap 2027. gadu. Modeļu piedāvājumā tas atradīsies zem ID.2all sērijveida versijas un būs mazākais VW elektroauto. Plānots, ka šis auto taps uz jaunas platformas, kuru šobrīd izstrādā Volkswagen koncerns, bet projekta vadību uzņēmusies Škoda.
Vairākkārt pieminētais ID.2all, pagaidām vēl neprezentēts VW krosovers, Cupra Urban Rebel un arī elektrisks budžeta Škoda modelis izmantos MEB Entry platformu. Visiem šiem auto ir vēl kāda kopīga iezīme – sākumcena ap 25 tūkstošiem. Šēfers atzīst, ka radīt elektroauto, kas maksā 20 tūkstošus un to tirgot tā, lai šāds modelis uzņēmumam nestu peļņu, ir izaicinājums, bet viņš atgādina par ekonomikas likumsakarību – ražojot vairāk vienību, samazinās vienas vienības izmaksas. Tā kā VW, Škoda un Cupra lētā gala elektroauto tehniski būs faktiski identiski, atšķiroties tikai virsbūvēm un saloniem, Volkswagen būs lieli apjomi, kas samazinās cenu un gādās, lai šie lētie auto nestu peļņu un ražotājs no tiem neatteiktos.
Šēfers sola, ka turpmāko dažu mēnešu laikā ražotājs sniegs vairāk informācijas par šo jauno modeli, kas pagaidām ir izstrādes posmā. Sagaidāms, ka ID.1 izmēros līdzināsies šobrīd aktuālajiem Polo modeļiem. Nav izslēgts, ka elektriskais modelis laika gaitā pārņems Polo nosaukumu – to plānots darīt ar Golf un Tiguan nosaukumiem. “Polo ir ļoti veiksmīgs un viens no slavenākajiem mūsu modeļiem. Mēs arī nākotnē izmantosim tāda transportlīdzekļa konceptu. Vai mēs izmantosim to pašu nosaukumu, to gan nezinu,” stāsta Šēfers, piebilstot, ka pastāv variants hibrīdnosaukumiem, piemēram, ID.Polo. Jau iepriekš izskanējusi versija par ID.Golf. Tehniski šim modelim vajadzētu būt līdzīgam kā ID.2all, taču ar mazāka izmēra baterijām, lai samazinātu cenu. ID.1 faktiski paredzēts kā izteikts pilsētas auto, kurš ārpus pilsētas izbrauc ļoti retos gadījumos.
Tata Nano izmēra auto par 20k eur :D
aifons maksā dārgāk par izmēros daudz lielāku abakusu….
Mugursomas izmēra E-Up! maksā sākot no 24,5 k! :)
Lūk īstie pārtikas ratiņi majsaimniecēm, un lai izmētātu citur delarētos bērneļus pa skolām/dārziņiem.
Biezām mājsaimniecēm.