Web Analytics
More
    Reklāma

    Pirmie reālie testi ar jaunā tipa cietvielu baterijām rezultējas 1050 nobrauktos kilometros

    Jaunākie raksti

    Cietvielu baterijas nu jau ilgstoši tiek uzskatītas par nākamo attīstības posmu elektroauto akumulatoru tehnoloģijās. Par tām runā autoražotāji, pie tām strādā dažādi jaunuzņēmumi un akumulatoru ražotāji, bet līdz sērijveida ražošanai lielos apjomos vēl nav tikts. Ķīniešu autoražotājs NIO sadarbībā ar jaunuzņēmumu “WeLion” izstrādāja jaunu 150kWh akumulatoru – tas nav pilnvērtīgs cietvielu akumulators, bet ir krietns solis tajā virzienā. Termiņos iekļauties neizdevās, arī plānotais tēriņu budžets pārsniegts vairākkārtīgi, bet tas viss, protams, pieder pie lietas. Ķīnieši arī aizvadījuši testus un rādītāji ir interesanti.

    Testam tika izmantots NIO ET7 modelis, kas aprīkots ar šo jauno akumulatoru. Jau iepriekš braucienu bija veicis kompānijas boss, bet tagad notika pat trīs testa braucieni, simulējot ikdienišķas braukšanas aspektus pa pilsētām un arī lielceļiem. Visos gadījumos auto, kas startēja pilnībā uzlādēts, nobrauca vismaz 1050 kilometrus, bet patēriņš bija 13kWh/100km.

    Šīe skaitļi, protams, jāietērpj plašākā kontekstā – testos vidējais braukšanas ātrums bija ap 80km/h, maksimālais ātrums sasniedza 120km/h, bet vadītāji kopumā vadījās pēc atļautā ātruma ierobežojumiem. Visos braucienos gaisa temperatūra bija virs +15 grādiem pēc Celsija, kas arī nav mazsvarīgi.

    Viss, protams, izklausās ļoti skaisti, bet tad mēs nonākam līdz cenai. NIO jau iepriekš pauda, ka šis akumulators maksā apmēram tikpat, cik viņu pašu ET5 modelis. Tas auto maksā ap 35-40 tūkstošiem ASV dolāru. Sālīti! Ļoti iespējams, ka, uzsākot ražošanu lielākos apjomos, šī akumulatora cena samazināsies, taču tas jebkurā gadījumā saglabāsies ārkārtīgi dārgs. Tā ir cena, ko maksājam par jaunām tehnoloģijām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    23 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars
    19.04.2024 11:17

    1050km – nu lielisks rezultāts..bet paga.. nu un, ka 1050km?
    Ja ieliekam 150kwh ierasto bateriju tajā pašā mašīnā, tad km mainīsies? Kapēc?

    nedarata
    19.04.2024 11:54
    Reply to  Kaspars

    Ja ieliktu parasto, tad pazustu bateriju nomaiņas iespēja viņu stacijās, svara un gabarītu dēļ.
    Šo bateriju varēs iekrāmēt arī vecākos modeļos.

    Kaspars
    19.04.2024 14:36
    Reply to  nedarata

    Te nav ne vārda par cietvielu baterijas plusiem un salīdzinājumu ar esošajām baterijām.
    Te runa ir tikai par nobrauktiem kilometriem ar 150kwh bateriju
    Te nav teikts, ka tā baterija ir vieglāka vai vieglāk nomaināma (101% ka šobrīd nemaz nav)
    Un ir pat piezīme ka “tas nav pilnvērtīgs cietvielu akumulators, bet ir krietns solis tajā virzienā”,,par ko tad vispār ir šis raksts? Solis cietvielu bateriju izstrādes progresā un nekas vairāk – raksts par neko :D

    nedarata
    19.04.2024 15:03
    Reply to  Kaspars
    Nauris
    19.04.2024 13:39
    Reply to  Kaspars

    Dīzeļiem ir nobeaucamais attālums ap ~1000km ar 1 bāku, bet vienalga lielākā daļa lej degvielu pa 20-30€ mūsdienās pie esošajām cenām:) Un ar tādu apjomu var dabūt 300-400km. Tur laikam arī ir tā kritiskā robeža. Pēc kuras vairs nevajag vairāk noskrejiena.

    Last edited 1 month ago by Nauris
    Kaspars
    19.04.2024 14:31
    Reply to  Nauris

    Ar tādām kritiskajām robežām var sajāt mašīnu :D
    lai bākā nerastos kondensāts (un ar to saistītas problēmas), tad vienīgā pareizā stratēģija esot turēt bāku pilnu un liet liet iekšā pēc braukšanas, nevis pirms

    Vai tiešām lielākā daļa uzpilda degvielu pirms brauciena tik cik paredzēts noraukt un tur bāku tukšu? tas jau nemaina ne braucamo attālumu nedz nobraukto naudu – var atļāuties nopirkt mašīnu, bet pieliet startā bāku pilnu nevar?

    Sergejs
    19.04.2024 15:30
    Reply to  Kaspars

    Reiz aizmirsu paņemt čeku Neste Ķekavā. Atnācu pēc 5 min, bet kāds jau bija uzpildijies uz 5 eur. nospaidiju pārējos 3 šukņos, dabuju vēl pa 5-10 eur, cenas degvielai bija +- kā tagad.Tā kā 20-30 eur ieliešana tas ir daudz, salīdzinoši

    Slais
    19.04.2024 17:55
    Reply to  Sergejs

    Tu tiešām domā, ka lielākā daļa uzpilda auto 2.5-5l degvielas?😀
    Normālam motociklam bāku uzpildīt ir 40eur kur nu vel par auto runājot.

    Gundars
    19.04.2024 19:25
    Reply to  Slais

    Tieši tā arī ir, glauni līzinga limuzīni lejās pa 10eirikiem. Es negribēju ticēt, bet pārliecinos par to ļoti bieži. Ponti, ponti, līzinga maksājums līdz lūpai, bet degvielai vairāk neatliek. Visas ateikšanās tiesības – tipa, nevari vairāk trešajā mēnesī pavilkt pārmērīgo mēneša maksājumu, atsakies un viss – ir cilvēkus novedis līdz psihozei. Grābj, un domā mēneša robežās. Iebira nedēļas alga – ķer fikso līzinga auto un par atlikušajām kapeikām ielej pāris litrus, tīri lai var gar korišu logiem nobraukt, redz cik kruts! Kas pēctam, nedomā

    Gundars
    19.04.2024 19:19
    Reply to  Kaspars

    Jo cilvēkien domāšana nav stiprā puse. Izteikti lielākai daļai. Pie tam lejot ik pa 10litreim, iztērē papildus degvielu un laiku līdz DUSam katru reizi braucot. Bet to nesaprot.

    Sergejs
    22.04.2024 11:19
    Reply to  Gundars

    Nē-nē, tur ir smalks aprēķins: Ielejot pilnu bāku tu vadā līdzi 50-60kg, bet 5-7 litrus tikai 5-6kg🤔😁

    Biteme
    22.04.2024 11:34
    Reply to  Gundars

    Ir taču DUSi pa ceļam, tik vien kā apstāties un izkāpt no auto. Īpaši ja ir padilusi blīve un vadītājam šā vai tā ik pēc stundas vajag apmeklēt wc)

    Es nesaprotu to 5-10L liešanu, bet man arī netraucē ja kāds tā dara. Katrā ziņā, ar pilnu bāku var just ka pakaļa ir smagāka un uz tiltu lokveida estakādēm ejot ar atļauto ātrumu 70, tas nedaudz ietekmē vadāmību.

    Krotow
    19.04.2024 11:21

    Akumulators auto cenā jeb otrādi. Beigās tā arī nonāks pie maināmiem akumulatoriem. Kur bundžas cenai vairs nebūs lielas nozīmes un nobraucamo attālumu noteiks piekabinātais akumulators. Atrisināsies arī jautājums, ko darīt ja klienta pasažieris dzērumā šaudījies auto salonā un iešāvis akumulatorā. Viņu turpat zem sačakarētā akumulatora arī apglabās.

    Last edited 1 month ago by Krotow
    azad
    19.04.2024 12:36

    A kā ar ekoloģiju?! Tāpat dzīvildzi baterijai?

    Krotow
    19.04.2024 12:42
    Reply to  azad

    Ja no tā paša izmēra un svara akumulatora var izspiest lielaku ietilpību, ekoloģijai no tā sliktāk nebūs. Tiesi otrādi – vajadzes mazāk akumulatoru tam pašam nobraukumam.

    Sergejs
    19.04.2024 13:46

    Raksts par neko. Energy and volumetric density ciparus studijā, citādi jau var ar esošiem pirkstiņiem sakrāmēt arī 250kWh bateriju un priecāties, vietas un svara jautājums.
    Piemērs par Li-ion bateriju no NeĶinas uzņēmuma ar kaut kādiem fantastiskiem enerģijas blīvuma parametriem:
    https://finance.yahoo.com/news/amprius-secures-multiple-purchase-orders-123700026.html

    P.S. pašreiz standarta energijās blīvums li-ion ir ap 250Wh/kg

    Reinis Rozitis
    19.04.2024 14:44
    Reply to  Sergejs

    Nu jālasa oriģinālais raksts un tad jāiet uz vēl tālāk saistītajiem materiāliem https://www.notebookcheck.net/First-semi-solid-state-360-Wh-kg-battery-batch-for-the-620-mile-range-NIO-ET7-proves-surprisingly-affordable-to-make.637577.0.html

    .. teorētiski “360 Wh/kg” .. bet nu tie ir ķiniešu cipari, tā kā “with grain of salt” ..

    Sergejs
    19.04.2024 15:35
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nu jā, ķīniešiem tas grain of salt parasti lielāks kā citiem😊 Manis pieminētam ASV reģistrētam Amprius šunas ir 450wh/kg un tās tiek pārdotas, bet vai ir savienojamas lielākā blokā priekš auto nemāku teikt. Tas ko viņi pārdod ir priekš visādiem lidaparātiem (ne lidmašīnām)

    Biteme
    19.04.2024 15:53

    Cilvēki tomēr ir ņergas. Padomāsim no otra gala – tā vietā lai kustinātu 7vietīgu ziloni ar 2 tonnu pašmasu, varbūt bija jēga taisīt vieglākus braucamos, mīnus daudzās drošības un komforta sistēmas? Agrāk cilvēki brauca ar moci+blaķene, bija atbilstošs apģērbs, brilles un neviens tāpēc nenomira. Vienkārši ar šādiem auto būtu jābrauc lēnāk un jāskatās uz ceļu, nevis planšetē. Tagad visi brauc pārgalvīgi, paļaujoties ka auto ir drošs kā krājbanka (patiesībā jau nav) un regulāri pārsniedz robežu, aiz kuras tie apdraud gan savu, gan citu satiksmes dalībnieku drošību.

    Tiklīdz nesēdi bleķā bundžā, tā drošības sajūta strauji mazinās – lūk, kādiem jābūt auto. Atvērtiem viegliem bagijiem – un daudzas problēmas atrisinātos dabiskā veidā, ieskaitot sastrēgumus.

    Last edited 1 month ago by Biteme
    Krotow
    19.04.2024 16:03
    Reply to  Biteme

    Atceries kādā klimatiskajā zonā Latvija atrodas. Ar visu globālo saslapšanu ziemā un rudens lietū braukt vaļējā blaķenē vai bagijā ir vēl tas prieks. Esmu braucis un pavisam ne vienu reizi. Zinu kā tas ir :)

    Biteme
    19.04.2024 16:14
    Reply to  Krotow

    Aftermarketa tenti, heavy duty apģērbs, ķiveres, autonomie sildītāji – lielas biznesa iespējas. Vasarā noņem augšu nost, septembra beigās liec atpakaļ. Bet pirms maukt pierē pretīmbraucošajiem, 98% jau krietni aizdomātos kas notiks ja šā vai tā. Un tas braucamais būtu viegls un lādētos 15min. laikā.

    Kaspars
    19.04.2024 16:57
    Reply to  Biteme

    bet tas, ka avārijas būtu mazāk, toties ar smagākām sekām diezgan ātri aizpildītu gan slimnīcas gan arī iedotu mums papildus atrāvienu uz pirmo vietu satiksmē bojāgājušo topā (tā pat jau nav tālu)

    ja Tu gribi regulēt satiksmi uz drošāku, tad tehniska ātruma ierobežošana un satiksmes ātruma samazināšana atstājot visas drošības fīčas vietā, ir daudz iedarbīgāka..
    + par dumībām, nevis drona filmētu bildi ar 40eur mēnesi pēc fakta, bet gan tiesības nost

    ..jā sviests
    bet sviests var būt vairāk vai mazāk apsurds

    Reinis Rozitis
    19.04.2024 16:16
    Reply to  Biteme

    > Cilvēki tomēr ir ņergas.
    > .. un daudzas problēmas atrisinātos dabiskā veidā

    Nav pretenziju pret domu, ļoti atgādinaja Louis CK versiju par alerģijām https://www.youtube.com/watch?v=XLGzFQg_1xc ..

    Praksē droši vien kaut kādā Indijā, Pakistanā tā arī kaut kas notiek ..

    Manā auto parkā ar ir 40 gadīgs drandoļets (Ford Transit MK2) kam officiāli nav drošības jostu un logu rāmji (A pillar) īķšķa resnumā – nekur nesteidzies, diezgan ekskluzīvi :)

    Reklāma