Volkswagen elektroauto par plašākām masām pieejamu cenu beidzot ir klāt… koncepta formā, taču tas ir sākums – autoražotājs iepazīstinājis ar ID.2all konceptu, kas demonstrē, kā 2025. gadā izskatīsies Volkswagen elektroauto ar sākumcenu zem 25 tūkstošiem eiro. Ražotāja pārstāvji īpaši atzīmē, ka auto ietilpības ziņā līdzīnāsies šobrīd aktuālajam Golf, taču cenas ziņā būs līdzīgāks mazajam Polo. Patiesībā šo varam nosaukt par plaša mēroga izpēti pirms ražošanas sākuma, kad Volkswagen vēl ir iespējas veikt kādas izmaiņas – šis nebūt nav futūristisks koncepts, bet gan auto, kuru vizuāli jau rīt varētu palaist ražošanā.
Jaunā koncepta vizuālajā tēlā varam saskatīt Volkswagen dizaina iezīmes – jau iepriekš ražotāja pārstāvji izteicās, ka šis koncepts un tam sekojošais sērijveida auto iezīmēs jauno VW dizaina valodu.
Šis topošais modelis Volkswagen ir ārkārtīgi svarīgs divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, mašīna ar sākumcenu zem 25 tūkstošiem eiro VW sniegs īstu “tautas elektroauto” un potenciāli pavērs iespējas piesaistīt klientus, kas vēlas elektroauto, bet par to nevēlas maksāt milzīgi lielu summu. Otrkārt, šis būs pirmais VW elektroauto, kas būvēts uz MEB Entry platformas, tādējādi tas kļūs par pirmo VW priekšpiedziņas elektrisko modeli. Līdzšinējie ID sērijas modeļi ir ar aizmugures piedziņu vai pilnpiedziņu. MEB Entry platforma tiks izmantota, lai ražotu arī līdzīgas cenas Cupra un Škoda elektriskos modeļus. Ja Škoda ideju par lētu elektroauto pagaidām neesam redzējuši, tad Cupra gadījumā zinām par “UrbanRebel” konceptu. Šī platforma paredzēta arī citiem nākotnes elektroauto budžeta kategorijā.
Volkswagen pārstāvji uzsver, ka šajā mašīnā izmantota “īpaši efektīvas piedziņas, bateriju vadības un uzlādes tehnoloģijas”. Mašīnas dinamiku varam salīdzināt ar bāzes komplektācijas Golf GTI – uz priekšējās ass novietotais elektromotors attīsta 222 zirgspēkus, bet elektromotora griezes moments nodrošina paātrinājumu līdz 100km/h nepilnās septiņās sekundēs. Arī citos parametros tas nedaudz līdzinās Golf – koncepts ar 4,05 metru garumu ir īsāks nekā Golf, taču garenbāze 2,6 metri gan ir diezgan līdzīga Golf modelim.
Ļaudis Volfsburgā pagaidām neatklāj, cik ietilpīgs akumulators izmantots mašīnā, taču plānotais attālums ar vienu uzlādi ir 450 kilometri WLTP ciklā. Ražotājs sola, ka no 10 līdz 80 procentiem ātrās uzlādes stacijās varēs uzlādēties 20 minūtēs, tāpat pieejama iespēja lādēties ar 11kW maiņstrāvu mājās vai publiskajās uzlādes vietās.
Kā jau iepriekš uzsvērts, šis modelis demonstrē Volkswagen jauno dizaina valodu, kas balstīta trīs galvenajās lietās – stabilitātē, atraktivitātē un aizrautībā. To uzsvēris jaunais galvenais dizaineris Andreass Mindts. Mašīnas priekšdaļā varam saskatīt līdzības ar šobrīd aktuālajiem VW modeļiem, savukārt visa auto platumā gan priekšā, gan aizmugurē izvietota LED gaismas josla. Volkswagen gaidāmajā dizainā iedvesmu smēlušies paši savā vēsturē, tādējādi cenšoties piešķirt personību un vēstures piesitienu, kas trūkst konkurentiem. “Mēs savu ikonu DNS pārnesam nākotnē,” saka Mindts. Salīdzinot ar ID.3, koncepta dizains veidots krietni tradicionālākā, piezemētākā stilā.
Ražotājs nav centies pārbāzt koncepta salonu. Tajā dominē divi taisnstūraini ekrāni – galvenais ir 12,9 collu multimediju ekrāns ar jaunu izvēlņu izkārtojumu. Visticamāk, to darbinās pilnīgi jauna sistēma. Vadītāja acu priekšā novietots 10,9 collu digitālais instrumentu panelis, kas ir patīkami lielāks nekā šobrīd aktuālajās mašīnās. Auto aprīkots arī ar heads-up displeju, savukārt zem multimediju ekrāna novietots klimatkontroles vadības panelis.
Volkswagen uzsver, ka auto ir ietilpīgāks nekā šobrīd aktuālais Golf, pateicoties MEB Entry platformas sniegtajām iespējām. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 440 litri, bet ar nolaistiem aizmugurējiem sēdekļiem ietilpība palielinās līdz 1330 litriem. Golf šie skaitļi ir attiecīgi 380 un 1237 litri. Arī citviet mašīnā izvietoti nelieli nodalījumi, piemēram, zem aizmugurējā sēdekļa ir nodalījums ar 50 litru tilpumu.
Neskatoties uz to, ka šis ir šobrīd mazākais ID. saimes modelis, tas saņems tehnoloģijas no lielākiem, dārgākiem auto. Mašīna būs aprīkota ar jaunāko Travel Assist braukšanas palīgsistēmas versiju, “Park Assist Plus” sistēmu, IQ.Light Matrix LED gaismām, kā arī citiem tehnikas labumiem. Sērijveida izpildījumā šo auto varēsim nopirkt 2025. gadā. Interesanti, ka šis ir lētākais un mazākais Volkswagen elektroauto, par kuru zinām šobrīd. Ražotāja pārstāvji ir apstiprinājuši, ka norisinās darbs pie vēlviena elektroauto, kura sākumcena būs pat zem 20 tūkstošiem eiro. Nenoliedzami, lai radītu tādu modeli, Volkswagen nāksies pārvarēt gana daudz šķēršļu. Kas zina, iespējams, ka ID.2all sērijveida versija tiks nosaukta par ID.Golf – VW zīmola valdes priekšsēdētājs Tomass Šēfers jau iepriekš izteicies, ka elektriskam Golf ir vieta Volkswagen piedāvājumā un autoražotājs nopietni domās, kādus jaudas agregātus piedāvāt jaunās paaudzes Mk9 Golf, kas iznāks ap 2027. gadu.
Tie 25k euro būs baznīcas žurkas komplektācijai, bez PVN un ar maksimālo iespējamo valsts atbalstu jauna auto iegādei? Logu tīrītājus vajadzēs abonēt par atsevišķu maksu!?
Tautasvāģim ir cerība būt tuvāk tautai ar jauno cenu politiku!
Nu bet kādam tad jābūt taitas auto? Agrāk pat el. logu golfā nebija un neko visi tāpat brauca🧐
Pie šī brīža cenām, būtu jābūt labāk aprīkotiem ‘tautas’ auto. Ir ražotāji, kas piedāvā auto ar airu logiem aizmugurē.
Tautas vāģis idejiski dzima kā tautai pieejams auto! Un tāds tas bija vairākas desmitgades.
Kas ir baznīcas? Drošības spilveni, josta, carplay un klimata kntrole ir by default, arī kruīza kontrole ir by default. Kā arī ES ir noteikts, ka no kura tur gada visiem auto jābūt braukšanas asistentiem pamata komplektācijā. Noteikti apsildāmā stūre, beņķi būs par papildus maksu, panorāmas lūka, bagūža piedziņa, lai nav ar rokām jāmocās, keyless, moš aplikācija būs atsevišķi jāabonē. Es brīnos, ka vēl nav atsevišķi jāabonē superfast charging iespēja…
Dodiet man apsildāmo stūri olu sutinātāju vietā!
Nē, tev pārdos visus trīs – olu sutinātāju un atvēsinošo sēdekļa pārsegu, un arī apsildāmo stūri.
Tie salona LED efekti ir kā šķūnētā cigārā 2004. gada Forsāžā.
Bet prieks ka VW ir tomēr kaut cik sabijies un vēl nav galīgi visur slēdžus aizbāzis ar nolādētajiem speķa paneļiem.
Izskatās cerīgi, jāskatās kāda būs komplektācija zem 25k. Ja papatkompektāciju būs labi sabalansējuši, ar oprimālu baterijas ietilpību un apakšā neslēpsies mērķis ar papildus ekstrām nopelnīt, varbūt tad to varēsim saukt pa “tautas auto”
Ne jau pie Latvijas parastā cilvēka algas.
Nebūs tas tautas auto. Ja pamata komplektā ar PVN maksātu ap 22 K€, tad vēl ticētu.
wtf, kas ar pedāļiem notiek? Vai arī esmu atpalicis (ļoti ticami) un daudzos elektro auto ir tāds kaut kāds viens pedālis?
Var iztikt ar vienu – un ar slēdzīti uz stūres pārslēgt accel/brake
Varbūt vienkārši akls un neredzi, ka pedāļi ir 2? 🙄
Vismaz aizmugureja sarkana gaisma nav viena saura linija yeeee!!!
Ka var irst un irst, par id3 arī teica ka būs golf cenā. Neesmu gan redzējis golfu pa 40k
No ārpuses Ok. Taču varēja parādīt arī salona aizmuguri. No te redzamā izskatās ka aizmugures sēdvietas varēs lietot vien liliputi un bērni līdz 10 gadu vecumam. Un bagāžniekā varēs ielikt vien pāris vidējus veikala iepirkumu maisus. Par to būs 20″ riteņi ar plānajām riepām :) Par to 25K€ – lai beidz d… Apaļojot uz leju, vismaz 35 K€ un uz augšu. Ar labāku bateriju un komplektāciju tuvu 50 K€. Rezumē – būs kārtējais biezovāgens hipsteru vieninieku un kā otrais auto biezosievām biezobērnu pārvietošanai.
Gribi daudz vietas aizmugurē – pērc lielāka cipara IDu. Viss kā ar benzīnauto)
Kamdēļ?
Jā, šim nevajadzētu maksāt mazāk par tiem 35 k EUR, jo par šādu cenu tas ir tā pat lētāk kā lētākais Golf ar automātisko kārbu un autonmku.
Abos gadījumos pēc cenas tas vairs nav “tautas auto”.
Saki precīzāk – nav Latvijas “tautas auto”.