Web Analytics
More
    Reklāma

    Vācijas valdība uzņēmumiem iesaka pārtraukt izmantot Kaspersky antivīrusu

    Jaunākie raksti

    Saistībā ar notiekošo karu starp Krieviju un Ukrainu, Vācijas valdība ir publicējusi pietiekami neierastu paziņojumu, iesakot uzņēmumiem atteikties no Kaspersky antivīrusa, jo uzņēmums ir bāzēts Maskavā.

    Jau vairākus gadus Kaspersky sevi var vairāk dēvēt par Šveices uzņēmumu, tomēr tā izcelsme un saknes ir visiem zināmas. Šis nav domāts kā protests un sankcijas pret Krieviju, bet vairāk drošības nolūkos, jo programma, iespējams, papildu drošības funkcionalitātei varētu kalpot arī kā spiegotājprogramma. Protams, šis viss ir teorētiski, jo nav iegūti oficiāli pierādījumi. Tāpat ir viedoklis, ka, ja šāda spiegošana būtu notikusi, tad tas būtu nācis gaismā, jo ietekmē visu pasaules drošību.

    Reklāma

    Tāpēc aicinājums attiecas tieši uz uzņēmumiem, ne privātpersonām. Nevajag steigties nomainīt esošo Kaspersky antivīrusu, tomēr par to der padomāt. Īpaši tas varētu attiekties uz ļoti lieliem uzņēmumiem. Pats par sevi šāds paziņojums no lielvalsts Vācijas ir nopietns paziņojums, kas noteikti ietekmēs gan vietējo sabiedrību, gan arī uzņēmuma popularitāti un izmantošanu pasaulē. Šī gan nav pirmā reize, kas Kaspersky ir radījis šaubas par savu pakalpojumu drošību, jau 2018. gadā arī pie mums tika aicināts pārtraukt lietot Kaspersky, jo bija ziņas par Krievijas kiberuzbrukumiem citām valstīm.

    Vai ziniet, kādas drošības programmas tiek izmantotas jūsu darbā?

    AvotseTeknix
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    38 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elvis
    18.03.2022 11:02

    Kaspersky vajadzēja aizliegt lietot neatkarīgi no situācijas Ukrainā :D

    digitalk
    18.03.2022 13:21
    Reply to  Elvis

    aizliegt vienīgo sakarīgo bezmaksas AV? kāpēc?

    Kursors.lv
    18.03.2022 13:34
    Reply to  digitalk

    Kurš idiots šobrīd vispār labprātīgi izmantotu Kaspersky produktus? I mean, ārpus Krievijas.

    KKTK
    18.03.2022 13:50

    Gadījumiem, kad smagi vīrusainu kompi atslēdz no visiem tīkliem, paņem bootable Kasperski USB čipā un mēģini kaut ko saārstēt.

    digitalk
    18.03.2022 14:37

    tas ir tu uzskati, ka Kasperska Eiropas filiāle, kas dzīvo koda audita apstākļos un pilnībā ievēro GDPR, ir, privātpersonai bez ierobežotas piekļuves informācijas uz kompja, nedrošāka par GDPR pārkāpjošo Facebook un apšaubāmajiem Google un Microsoft? nja, loģika klibo ar abām kājām.

    Kursors.lv
    18.03.2022 14:49
    Reply to  digitalk

    Jā, es zinu, ka Kaspersky sevi pīārē, kā eiropeisku un absolūti ar Krieviju nesaistītu uzņēmumu. Es tam neticu ne tik, cik melns aiz naga. Ne velti mums Kursorā šis zīmols ir šitlistē un principā nerakstā neko par viņu jaunumiem.

    digitalk
    18.03.2022 15:09

    to tev tavs kurators ASV Ārlietu departamentā silti “ierekomendēja”, kad Kasperskis publiski atklāja NSA vīrusu un spiegošanas toolkitu, un izgaismoja vairākus aktīvos rietumāzijā iefiltrētos aģentus, kurus nācās atsaukt? ;D

    Last edited 2 years ago by digitalk
    Biteme
    18.03.2022 15:54
    Reply to  digitalk

    Aģenti ir visiem, bet krievu aģenti man patīk daudz mazāk par jeņķu.

    Kursors.lv
    18.03.2022 16:05
    Reply to  digitalk

    Domā ar galvu. Tad nebūs jāraksta šādi humora pilni komentāri.

    digitalk
    18.03.2022 21:34

    grūti atbildēt kaut ko nopietni, ja cilvēks operē ar ticību, nevis galvu, faktiem un risku analīzi, bet ar galvu redz jādomājot man, kurš to jau dara.

    Kursors.lv
    18.03.2022 21:45
    Reply to  digitalk

    Tas ir tavs un tikai tavs pieņēmums, ka tu operē ar galvu, faktiem un risku analīzi. Es varu tam arī nepiekrist.

    Juris
    18.03.2022 22:53

    Kristaps šeit jau uzvedas kā kārtējais bezsmadzeņu Delfu komentētājs. Ievietojis Kaspersky šitlistē un izdarījis to bez jebkāda objektīva pamata, tikai personīga nepatika pret brendu, jo savā galvā izveidojis mākslīgu antipātiju pret šo brendu, jo naida un niknuma rezultātā izdomājis, ka Kaspersky ir Kremļa rīks un, ka šādi varēs ieriebt Kremlim.

    Vai tiešām pārējos rakstus šajā portālā ir vērts lasīt? Kur garantija, ka Kristaps nav fanboys samsungam vai ābolam, vai kādam citam brendam un attiecīgi apskatos pretējo brendu reitingus pazemina.

    Kursors.lv
    18.03.2022 23:03
    Reply to  Juris

    Man ir pietiekami nopietni iemesli izvēlēties mūsu auditorijai nekarināt uz ausīm makaronus par Kaspersky jaunumiem (tos, kurus viņi paši principā ik nedēļu mums iesūta preses relīžu formā). Tā vietā es labāk mūsu lasītājiem kārtējo reizi atgādināšu par riskiem, kas var rasties izmantojot programmatūru, kuras saknes slēpjas mums naidīgā valstī. Tik vienkārši.

    Kas attiecas uz citiem zīmoliem, tad šobrīd mūsu slavenajā šitlistē nav citu mūsu pusē aktuālu zīmolu. Uzmanīgi raugāmies uz Baltkrievijas un Krievijas aktualitātēm, bet tur par laimi viņi neko daudz no tehnoloģijām nejēdz un attiecīgi mums nav ko rakstīt. Vienu brīdi šitlistē bija Huawei, taču tagad situācija ir uzlabojusies tādā ziņā, ja viņi vairs nemēģina te pārāk uzsvērt savus telefonus, jo saprot, ka tos te nevienam (bez Google servisiem) nevajag.

    Visādi citādi viss kārtībā un visi pārējie zīmoli mums vienlīdz mīļi un vienlīdz dabūs ribās, ja pieļaus kādu šmuci. Lasītāju intereses ir galvenās.

    Juris
    18.03.2022 23:27

    Lasītāju intereses tehnoloģiju portālā ir lasīt politiski neitrālu viedokli.

    Huawei ievietošana blacklistē ir tīri politiski motivēts gājiens, jo tas cilvēkus izspiego/ja ne vairāk kā Google to dara šobrīd. Ja baidies par to, ka pastāv potenciāls, ka Huawei varētu ievietot backdoor savos dzelžos, tad, piedod, bet eksperti domā, ka tāds jau šobrīd ir Intel un AMD procesoros, ka arī IPhone ir backdoors *Kāpēc tiek nopelts tikai viens? Jo tā ir tīra politiskā ideoloģija. “Ķīna slikta, ASV laba un var darīt ar mani ko grib”.

    Kursors.lv
    18.03.2022 23:33
    Reply to  Juris

    Šis ir blogs nevis ziņu portāls un es nosaku par ko mēs šeit rakstīsim un kā rakstīsim. Ja kaut kas nepatīk, ej lasi lenta.ru.

    Freds
    21.03.2022 00:28

    Protams, ka tu visu nosaki. Ka nepaliec viens pats savā blogā.

    Reinis Rozitis
    18.03.2022 22:12
    Reply to  digitalk

    > grūti atbildēt kaut ko nopietni, ja cilvēks operē ar ticību, nevis galvu, faktiem un risku analīzi

    Ar ko operē vācieši? (pirms kāda laika briti, holandieši)

    digitalk
    18.03.2022 22:26
    Reply to  Reinis Rozitis

    o, demagogs ar saviem centieniem novirzīt diskusiju uz pavisam citu tēmu, lai sajustos liels un varens. rakstu un manu pirmo komentāru lasīji, vai atkal ienāci gudri piepļūtīt?

    Reinis Rozitis
    18.03.2022 22:53
    Reply to  digitalk

    > o, demagogs ar saviem centieniem novirzīt

    Demogogs un trollis esi tu (galvenais ir iemest kaut kādu pastulbu repliku un tad skatīties citu reakciju un patērēto laiku)..
    Analogi uzvedies arī pie MB raksta utt

    digitalk
    18.03.2022 23:19
    Reply to  Reinis Rozitis

    lieliski, atkal izvairies no tieši uzdota vienkārša jautājuma, kā trollēnam pienākas. pārformulēšu jautājumus mazās, vieglāk sagremojamās daļās:
    — kāds sakars ar ko operē vācieši, ja es uzdevu jautājumu, kāpēc jābano KAV bezmaksas versija? Kristapam ticība neļauj. tev — vācieši?
    — vai izlasīji rakstā, ko tieši vācieši rekomendē?
    — vai izlasīji, ka vāciešu rekomendācijas attiecas uz juridiskām personām?
    — vai zini, ka bezmaksas KAV pienākas tikai privātpersonām?
    — vai proti atšķirt juridisku personu no fiziskas personas?
    — vai saproti, kā atšķiras riski juridiskām personām un fiziskām personām?

    ps. pie MB raksta es pārtraucu atbildēt tavu izvairīgi-bezjēdzīgo atbilžu dēļ, bet ja nu tu uzstāj, tad tūlīt tur nokomentēšu tavus pēdējos bullšitus.

    Reinis Rozitis
    18.03.2022 23:44
    Reply to  digitalk

    > lieliski, atkal izvairies no tieši uzdota vienkārša jautājuma

    Es tev uzdevu tikpat vienkāršu jautājumu (ar kuru tu uzbrauci Kristapam), bet sāki zākāties analogi kā lielākajā daļā savu komentāru.

    > — kāds sakars ar ko operē vācieši, ja es uzdevu jautājumu, kāpēc jābano KAV bezmaksas versija? Kristapam ticība neļauj. tev — vācieši?

    Paskaidrošu arī tev.
    Es kaut kur rakstu, ka man kaut kas neļauj? Taču, ja reiz ar putām lūpām sāc ņemties, vienkārši pajautāju kādu iemeslu vadīti minēto valstu dienesti (tavuprāt) ir nākuši klajā ar šādiem paziņojumiem?
    Grūti bija atbildēt, ka kaut vai dēļ politikas?

    Pie šī brīža situācijas, visi iemesli ir gana pieņemami.

    p.s. uz “ticību” jebšu “chain of trust” IT sfērā eksistē daudz kas..

    Last edited 2 years ago by Reinis Rozitis
    digitalk
    19.03.2022 00:42
    Reply to  Reinis Rozitis

    > Grūti bija atbildēt, ka kaut vai dēļ politikas?

    jā, nav vēlmes atbildēt, ja par jautājuma pamatu ņemta mana sarkastiskā atbilde Kristapa “uzbraucienam”, kam ar pašu rakstu vairs maz kopīga.

    es jau 4+ gadus atpakaļ pie raksta par Kasperska skandālu ar ASV par NSA spiegu vīrusiem, izlasījis, ka dažas LV valsts iestādes un pašvaldības lieto Kasperska produktus, komentāros uzdevu, manuprāt, likumsakarīgu, neizpratnes pilnu jautājumu — vai LR valdība un drošības dienesti ir saspieduši galvas lifta durvīs, ja ļauj izmantot potenciālā agresora produkciju valsts pārvaldes struktūrās? izskatās, ka ar dažu gadu aizkavēšanos šī doma ir ienākusi prātā arī kādam no Vācijas politiķiem.

    Ciba
    18.03.2022 22:17
    Reply to  digitalk

    Jo Krievija vienmēr ir iestājusies par taisnību un godīgumu :D

    Kārlis
    18.03.2022 22:24
    Reply to  Ciba

    Ar par ko runa?
    Te iet runa par antivīrusa softu, ja kas

    digitalk
    18.03.2022 22:29
    Reply to  Ciba

    *par savu patmīlīgo taisnību un sevi slavinošo godīgumu.

    tā pareizi.

    Pičs
    21.03.2022 09:52
    Reply to  digitalk

    Viens no troļļiem šeit ir tieši digitalk. Tas redzam jau neskaitāmos rakstos. Alternatīvi domājošais.

    digitalk
    21.03.2022 10:41
    Reply to  Pičs

    tev derētu izprast termina “interneta trollis” definīciju pirms rakstīt muļķības.

    > Alternatīvi domājošais.

    ja tā tagad sauc cilvēkus ar krievijas/asv/eiropas/libtardu propagandas neatmiekšķētām smadzenēm, kuri cenšas pieturēties pie faktiem un diskusiju tēmas, tad lai iet arī tāds apzīmējums.

    Ezis
    19.03.2022 07:03
    Reply to  digitalk

    Atceros, kad nopirku savu pirmo portatīvo datoru 2007. gadā un uzreiz uzinstalēju kaspersky un… uzkārās dators. Neatceros kā tieši, bet to mēslu vairs redzēt negribējās. Un vispār kādus gadus 10 neredzu jēgu noslogot datoru ar jebkādu antivīrusu.

    Aigars Axx
    19.03.2022 13:13
    Reply to  Ezis

    Baigi gudrais! :-) Atslēdz iebūvēto un tad palieto.

    digitalk
    19.03.2022 13:31
    Reply to  Aigars Axx

    es tā arī lietoju. atradu lielisku skriptu win10 draņķa permanentai atslēgšanai

    Vilnis
    19.03.2022 15:34
    Reply to  digitalk

    wowowowow, mums te iemaldījies digitālais antivakseris!!!

    Anyways, ironiski, ka digitalk izmanto tādu pašu retoriku kā Kristaps – nepamatotu un balstītu kaut kādās emocijās.

    digitalk
    19.03.2022 18:50
    Reply to  Vilnis

    kāds antivakseris?.. es tak nevienu neaģitēju ar pliku pakaļu līst interwebos un šņakarēties pa šaubīgiem resursiem. katrs pats savas nelaimes kalējs!

    Vilnis
    20.03.2022 09:03
    Reply to  digitalk

    Cik Tev rievas starp ausīm… Tā obviously bija vilkšana uz xoba

    digitalk
    20.03.2022 10:23
    Reply to  Vilnis

    domājams, ka vismaz par vienu vairāk nekā tava viena no formastērpa cepures :P
    jo tā bija tikpat sarkastiska atbilde.

    Igo
    20.03.2022 12:31
    Reply to  digitalk

    Nu tad Tev ir stipri ierobežota spēja izteikties, ja Tu savu atbildi pozicionē kā sarkasmu :D Lai gan nav ko smieties par disleksiju

    KKTK
    20.03.2022 12:06
    Reply to  digitalk

    Varu padalīties ar skriptu, lai permanenti izdzēstu Windowsu. Tas atrisina visas šīs lapas sadaļā minētās problēmas :D :D :D

    Last edited 2 years ago by KKTK
    Krotow
    21.03.2022 00:10
    Reply to  KKTK

    Lietojiet Linux un nemokieties :P

    Last edited 2 years ago by Krotow
    karlis
    21.03.2022 11:44
    Reply to  Krotow

    tas ir tikai 1/3 no stāsta par nemokies.

    Reklāma