Web Analytics
More
    Reklāma

    “Meta” strādā pie cimda, kas ļaus pieskarties un sajust virtuālus objektus

    Jaunākie raksti

    “Meta” (agrāk “Facebook”) virzība pretī virtuālās (VR) un papildinātās realitātes (AR) risinājumiem ir acīmredzama. Tomēr līdz šim uzņēmums klusējis par kādu vērienīgu projektu, pie kā “Reality Lab” nodaļa strādā jau septiņus gadus – haptiskie cimdi. Šis risinājums valkātājam ļaus pieskarties, sajust un manipulēt ar virtuāliem objektiem, radot ilūziju, ka tie ir reāli priekšmeti. “Meta” šos cimdus nupat pirmo reizi nodemonstrējusi un uzskata, ka tie kopā ar citām valkājamām tehnoloģijām ir VR un AR mijiedarbības nākotne un noteikti iederas metaversā.

    Haptiskie cimdi no ārienes šķiet diezgan sarežģīti, un tā arī ir. Tajos iestrādāti izpildmehānismi – plastmasas spilventiņi, kuriem precīzi jānovietojas zem valkātāja pirkstiem. Savukārt esošie sensori fiksē to, kā pirksti saliecas un kustas. Ierīce darbojas arī kā VR kontrolieris. Šie cimdi ir domāti, lai precīzi pielāgotos lietotāja plaukstai. Būtībā plaukstai un cimdam jābūt kā vienam veselam.

    Reklāma

    Avots: Meta Reality Labs

    Uzvelkot šo cimdu un “iekāpjot” virtuālajā vai papildinātajā realitātē, tiek radīts spiediens uz dažādām rokas daļām. Ja ar pirkstu galiem pieskarsies virtuālam objektam, sajutīsi, kā tas iespiežas ādā. Ja satversi virtuālu priekšmetu, cimdi radīs pretestības sajūtu. Šīs sajūtas sastrādājas ar vizuāliem un audio signāliem, lai radītu fiziska pieskāriena ilūziju.

    Šī tehnoloģija balstās uz salīdzinoši jauno mīkstās robotikas (soft robotics) jomu. “Meta” pie tās strādā gandrīz kopš “Oculus” iegādes 2014. gadā. Savukārt 2015. gadā uzņēmums izstrādāja pašu pirmo haptisko cimdu prototipu, ja to tā var saukt, radot vienu pirkstu ar vienu izpildmehānismu. Tikmēr nupat demonstrētais cimds spēj sniegt pieskāriena sajūtu, taču diezgan ierobežoti un neļauj tik labi uztvert dažādas virsmas. Piemēram, ar šo cimdu  vari just, ka samīļo virtuālu suni, taču nesajutīsi paša kažoka mīkstumu. Kopumā šis projekts ir vēl salīdzinoši agrīnā stadijā un tiks pilnveidots.

    Lai arī atsevišķi uzņēmumi, piemēram, “HaptX” jau piedāvā attāli līdzīgas, pat identiskas valkājamās ierīces, “Meta” ir gatava masveidā tirgot šos haptiskos cimdus. Tomēr jāņem vērā, ka brīdī, kad tie tiks palaisti tautās, uzņēmums saskarsies ar tādiem pašiem privātuma un drošības izaicinājumiem kā citas valkājamās ierīces, kas apkopo biometriskos datus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma