Vācijā notiekošajā mobilitātes šovā uzņēmums BMW prezentējis divus jaunus divriteņu braucamrīkus, no kuriem viens ir elektriskais velosipēds, kas varēs sasniegt 60km/h lielu ātrumu.
Īpašais i Vision AMBY modelis ir veidots ļoti dizainiski, un reizē tas ir pat ļoti jaudīgs elektriskais divritenis, tāpēc ka tas būs aprīkots ar iespaidīgu 2000Wh bateriju. Parasti to ietilpība varētu būt 400-700Wh robežās. Šī lielā baterija ar elektrisko piedziņu ļaus nobraukt līdz pat 300km, protams, tas ir ar mazāko palīdzību. Toties ar īpašo lielākās palīdzības režīmu būs iespējams sasniegt līdz pat 60km/h, kas ir visai iespaidīgi elektriskajam velosipēdam. Kā norāda BMW, tad ritenis, iespējams, būs spējīgs pielāgot ātrumu, balstoties uz savu lokāciju, tādējādi apdzīvotās vietās to ierobežojot līdz oficiālajiem 25km/h.
Lai arī maksimālais ātrums ir iespaidīgs, tomēr braucējam tāpat nāksies mīties, citādāk nebūs iespējams sasniegt arī 60km/h. Šādā režīmā baterija gan spēs nodrošināt tikai 75km ilgu elektrisko piedziņu, kas tāpat ir pietiekami daudz. Kā norāda pieejamā informācija, tad, lai izmantotu riteņa pilnās iespējas, to nāksies speciāli reģistrēt un izmantot arī numurzīmi, citādāk maksimālais ātrums būs jāierobežo vien līdz 25km/h. Stūres priekšā un sēdekļa balstā būs iebūvēts LED apgaismojums, nodrošinot redzamību un drošību arī tumšākajos gada mēnešos. Papildu informācija un vadība būs iespējama arī no īpašās lietotnes, kas braucēju savienos ar velosipēdu. Par cenu gan pagaidām netiek runāts, tomēr tā kā šis izskatās arī pēc mākslas darba, tad tā noteikti būs vairāki tūkstoši eiro.
Labāk pastāstiet, vai rati ar 12 spieķiem ir diezcik laba doma? Es pat vieglam šosejniekam negribētu tik maz – ne aizmugurē, ne priekšā. Te ir kāds knifs?
12 spieķi, lai vieglāk uzsist astotnieku :-)
pirmkārt spieķi viņam ir 24 uz ratu, otrkārt, ļoti resnas riepas. nekas tur neizjuks.
ok, sānu bildē redzams fetbaika spieķojums, kautkādi moča spieķi arīdzan.
nav pieminētas dažas interesantas lietas
https://paultan.org/2021/09/07/bmw-i-vision-amby-no-electric-bicycle-its-a-pedalec/
Tā jau smuks ričuks, bet 60kmh nav nemaz tik daudz e-transportam šajā formātā. Cerams, ka tam aparātam ir standarta detaļas.
Kāda standarta? Mūsdienās visu var nomainīt vai salabot, ne viss būs LV darbnīcā uz vietas.
Tas pats Shimano vismaz ir EU dabonams. Būtu traki nolietojamām detaļām palikt atkarīgam tikai no Bavārijas labvēlības.
Tu tak redzi, ka tur nav nekāda Shimano.
Šis domāts siltajām zemēm, kurās nelīst lietus. Kāds būs izskats, ja tam pieliks dubļu sargus?
Konceptam neliek dubļu bleķus. Un kāpēc domāt par spec. dubļubleķiem (vismaz pakaļējam ratam) šajā svarīgajā brīdī, kad komunicējam mūsu mobilitātes vīziju? Mēs gribējām samazināt svaru, pakaļā liekot chainstays tikai vienā pusē (un tāpēc nācās maukt bremžu rotoru tajā pat pusē, kur zobratu). Dakšu ar vienu kāju ir patentējis Cannondale, tāpēc to neizmantojām – toties uztaisījām kokpitu bez iznesuma. Dakša kā močiem, ar staiguli apakšā. Siksnas pievads. Un tu tagad žēlojies, ka nav dubļusargu))
Par zobsiksnu esmu priecīgs. Varbūt ka tas nav pareizi, bet tad, kad apskatu kādu izstrādājumu, iejūtos tā lietošanā. Pašam ir velo ar zobsiksnu un dubļu bleķiem. Tos uzreiz neuzliku (papildaprīkojums). Pēc dažiem izbraucieniem pa slapju ielu, sabojāju “skaistumu” un uzliku. Taisot konceptu, vajadzētu padomāt līdz galam par lietošanu.
Tagad skatos uz auto konceptiem (un pat uz jau saražotajiem) un šausminos par durvju rokturiem. Man pietika ar ZOE aizmugurējo durvju rokturi.
Manā sapratnē koncepts ir kādas idejas demonstrēšana, kas varbūt aiziet sērijā, varbūt neaiziet, vai aiziet krietni izmainītā veidā. Būtībā tas ir pieteikums, ambīciju demonstrēšana, nevis sērijveida izstrādājums.
Kur ir robeža starp ideju idejas dēļ un ideju praktiskajam pielietojumam?
Paldies, ka ceļi sitīsies pret stūri, jo stūrei nav iznesuma.
Pieņemu ka riteņu bāze ir garāka, un ceļi nesitās pret stūri.
Bildē var redzēt, kur ir pedāļi, kurš stūre un kur priekšējā rata ass (spoileris – tālu priekšā).
Šī riteņa renderētāji nekad nav braukuši ar MTB, jo tikai tādi varētu uzstutēt bremžu supportus uz tādiem sērkociņiem.
Pāris tūkstošu cenas minējums ir pārmērīgi optimistisks un drīzāk būs ap desmitnieku. Laba paultan.org saite, kur sīkāk aprakstīta gudrā vadība un vairāk bildes. Kopējam stilam derētu vēl vienpusējā dakša priekšā. Fanoju par pagriezienu rādītājiem, kā nav manā e-velo, jo pie 45km/h un ja vēl mitrs segums, bremzējot baigi ar rokām plātīties negribas.