Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW valdes priekšsēdētājs atkārtoti aizstāv iekšdedzes dzinējus

    Jaunākie raksti

    Kamēr daudzi pasaules autoražotāji steidz paziņot brīdi, kad viņi pārtrauks lietot iekšdedzes dzinējus savās mašīnās, vācu autoražotājs BMW ir viens no tiem, kurš absolūti nesteidzas un bavāriešu ražotāja valdes priekšsēdētājs Olivers Cipse atkārtoti aizstāvējis iekšdedzes dzinējus, norādot, ka tiem ir un būs svarīga loma mobilitātes nodrošināšanā.

    Uzstājoties konferencē Frankfurtē, Cipse izteicies, ka BMW nevēlēšanās nospraust beigu termiņu iekšdedzes dzinējiem nenozīmē, ka ražotājam trūktu iniciatīvas jauno tehnoloģiju attīstībā, viņa teikto citē laikraksts Frankfurter Allgemeine Zeitung. Cipse arī norāda, ka nebūtu pareizi noniecināt produktus un tehnoloģijas, kas tiek izmantotas šodien.

    Cipse izmantoja iespēju pieskārties tematam par sintētiskajām jeb e-degvielām, kas tiek uzskatīts par vienu no veidiem, kā iekšdedzes dzinējus saglabāt uz ielām ilgāk. Aplēses liecina, ka pasaulē ir vairāk nekā 1,4 miljardi transportlīdzekļu. Tos visus relatīvi īsā laikā aizvietot ar elektroauto ir neiespējami visdažādāko iemeslu dēļ. BMW valdes priekšsēdētājs atzīmē, ka, lai arī elektroauto ekspluatācijas laikā nerada izmešus, pašu mašīnu ražošana gan tos rada – tas nav nekaitīgs process. Viņaprāt, sintētiskā degviela ir viens no veidiem, kā panākt, lai jau saražotās mašīnas paliek uz ceļa ilgāk, neradot papildus kaitējumu.

    BMW ir viens no autoražotājiem, kurš turpina attīstīt jaudas agregātu tehnoloģijas dažādos virzienos – viņi izstrādā jaunās paaudzes iekšdedzes dzinējus, attīsta elektroauto jaudas agregātus un kopā ar Toyota turpinās darbs pie ūdeņraža tehnoloģijām. BMW vadība arī domā, ka gadījumā, ja tiktu aizliegts tirgot mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, tad cilvēki savas esošās mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem censtos saglabāt maksimāli ilgi. Iemesls ir gaužām vienkāršs – lai kā ražotāji censtos, elektroauto jebkurā gadījumā ir dārgāki nekā versijas ar iekšdedzes dzinējiem. Īpaši spilgti to redzam tieši modeļiem, kuriem ir gan iekšdedzes dzinēja, gan elektriskās versijas. Lai arī BMW pats par sevi ir premium klases autoražotājs un viņu ražotie auto (vismaz jauni) tāpat nav pa kabatai visiem, Cipse norāda, ka cilvēki jebkurā gadījumā nav gatavi un arī spējīgi maksāt augstāku summu par elektroauto. Viņš arī neaizmirst atzīmēt acīmredzamo – daudzviet pasaulē uzlādes infrastruktūra absolūti nav gatava masveida pārejai.

    BMW gan ir pietiekami tālejoši elektroauto mērķi – jau šā gada beigās 15% no visām piegādēm būtu jābūt elektroauto, savukārt līdz šīs desmitgades beigām viņi vēlas panākt, ka katrs otrais pārdotais BMW būtu elektrisks. Šo mērķu sasniegšanā ļoti svarīgi būs jaunie Neue Klasse elektroauto, kas pie klientiem sāks ierasties 2025. gadā, solot vērā ņemamus veiktspējas uzlabojumus salīdzinājumā ar šobrīd aktuālajiem BMW elektroauto, kuri visā visumā ir jau tāpat ir konkurētspējīgi.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Termofors
    15.12.2023 12:53

    Kad Vācijā uzsniga sniegs un esot apstājusies kaudze elektromobīļu. Rezultātā bloķējot arī pārējo satiksmi, kura teorētiski varēja turpināt ceļu.
    Un elektromobīļi tur ir tikai 1%.

    REALAIS
    15.12.2023 13:02
    Reply to  Termofors

    Viena tante teica? Kāpēc apstājās elektroauto? Parastie auto neapstājās?

    Dainis
    15.12.2023 22:15
    Reply to  REALAIS

    Viņš vnk spriež pēc viena tiktok video, tikai hvz kurā pasaules malā tas video tika uzņemts, kur 3 auto stāvēja ceļa malā

    Opelis
    15.12.2023 18:40

    BMW ļoti daudz pelna ar dzinēju ražošanu tapēc arī aizstāv iekšdedzniekus.
    BMW Paši vainīgi, ka beidza attīstīt Hydrogen7 dzinēju, tikai tapec ka Kalifornija pateica, ka neizskatīs šo modeli par zero-emmision, jo eļļa, kas nodeg no cilindra sienām rada izmešus, pat NOx netika uzskatīts par problēmu.

    Tagad gan Toyota, gan visadi smago auto ražotāji strādā pie ūdeņraža iekšdedzes dzinējiem, un neviens vairs nerunā par sadegušo eļļu.

    Janka
    16.12.2023 10:33

    Ne nu aizstāv ne kā. Raksta autors ir mazliet biased un tāpēc BMW vadītāja vārdus saliek kombinācijā, kas viņam labāk patīk.

    Zorge
    18.12.2023 15:41

    Vel viens aspekts. Vienā fb elektroauto diskusijā tika jautāts viedoklis, kuru no lietotiem elektroauto modēļiem izvēlēties. Sarakstā bi Hyndai, Nissan un Golf. Absolūtais vairākums bija par Kona. Golfs palika mazākumā. Citi Eiropas elektroauto ražotāji sarakstā nemaz netika iekļauti.
    Stāsts ir par to, ka ES elektroauto ražotāji zaudē konkurencē ar aziātiem un iespējāms Teslu. Tāpēc ES būtu prātīgi nelikt visas olas elektrogroziņā, bet pavilkt arī iekdedzes dzinēju mūžu. Pie tam ir skaidrs, ka ieguvums videi no elektro auto nav viennozīmīgs.

    Reklāma